Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva forbinder du med ulike rasers eiere/ utstillere? :)


QUEST
 Share

Recommended Posts

Åååååå *flirer* og erindrer at en eller annen sonis engang innbilte seg at belgereiere var avleaktige - jeg dævver.

Belger

:lol: nå har jeg ikke vært så mye rundt belgerringen, men de gangene jeg har vært det har det slått meg at det er en overvekt av tynne, innrøkte damer, enten er de veldig mandige, ellers så har de litt langt og tafsete hår (men fortsatt ikke feminint antrukket). Antrekket er gjerne litt harry t-skjorter med hundemotiv, og/eller fleecegenser. Ikke så veldig alveaktige med andre ord... (med mindre man tenker litt mer i retning true blood alver da).

Dalmatiner

Helt normale, over gjennomsnittet hyggelige mennesker :innocent:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 253
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Get over it!! *ler* Det var før jeg hadde sett på en belgerutstilling til mitt forsvar. Nå henger jeg stort sett rundt schæferringen og oppsummeringen er kort og godt: Hillbillies. Herremin så

Man lærer så lenge man lever. Jeg har tross alt lært at IKKE riktig svar på "Hunden din la seg på hodet mitt i natt", er "Ja, men du ligger jo på hans plass" når man drar med seg dame hjem.

Jeg synes det er mye verre å se folk i sine slaskene, halvskitne og ekle klær stille sine hunder som jeg da også antar er i samme shape, enn å se en velkledd handler med ditto velstelt hund...

Posted Images

Som ringsekretær er det lett å observere at noen av disse observasjonene stemmer og går igjen uansett hvor og når, gang etter gang.

Jeg synes også det er underholdende å gjette hva slags rase folk har basert på klærne. Problemet er de som "jukser" og har et eller flere skift i løpet av dagen, så de ikke skal skitne til handlerklærne før de er i ringen.

Jeg jukser :whistle:

Tok hintet da en ringsek sa til meg at h*n var så fascinert over at jeg kunne komme om morran med uts.teltet over skuldera og se ut som en dass, men allikevel være så elegant i ringen :sleep:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uavhengig av rase (jakthund og schäferfolk unntatt): mannfolk på utstilling er enten homser eller er dratt med av kjerringa :P

Da må vi ha unntaket som bekrefter regelen hos oss - for der er den aller ivrigste en mann som drar på utstilling selv om kjerringa ikke er spesielt interessert :lol:.

bruksfolk (border collie f.eks): hverdagsklær, hunden har vanlig halsbånd eller sele, utstillerne er usikre og lurer på hva slags galskap de har meldt seg på *fnis* Bikkja er ikke nybadet og børsting utom ringen skjer ikke, er da brukshund må vite ;-)

Og du skulle bare hørt hva de prater om rundt ringen før de skal inn - og mens de andre er inne - OG ikke minst etterpå :lol:. Gudbedre jeg har fått meg noen morsomme stunder ved siden av borderfolket som brått får stille hundene sine :lol:.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du skulle bare hørt hva de prater om rundt ringen før de skal inn - og mens de andre er inne - OG ikke minst etterpå :lol:. Gudbedre jeg har fått meg noen morsomme stunder ved siden av borderfolket som brått får stille hundene sine :lol:.
fortell :lol:

Sent from my LG-P880 using Tapatalk 2

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du skulle bare hørt hva de prater om rundt ringen før de skal inn - og mens de andre er inne - OG ikke minst etterpå :lol:. Gudbedre jeg har fått meg noen morsomme stunder ved siden av borderfolket som brått får stille hundene sine :lol:.

Personlig bråforandra jeg meg fra å være lp-dame til å bli utstillings-dame med børste i ringen og riktig knekk på hånda *flir*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Belger

:lol: nå har jeg ikke vært så mye rundt belgerringen, men de gangene jeg har vært det har det slått meg at det er en overvekt av tynne, innrøkte damer, enten er de veldig mandige, ellers så har de litt langt og tafsete hår (men fortsatt ikke feminint antrukket). Antrekket er gjerne litt harry t-skjorter med hundemotiv og/eller fleecegenser. Ikke så veldig alveaktige med andre ord... (med mindre man tenker litt mer i retning true blood alver :

:o Fader var du med meg på utstillinga eller????? Hadde på meg nettopp det faktisk :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt tydelig dresskoder for de ulike rasene. Jeg kjenner noen som først drev i kanskje tyve år med schäferoppdrett, og var alltid å se på utstilling med grilldress, kanskje også med kennelnavnet bakpå. Så skiftet de til småraser, og mannen var alltid å se i dress og kona i penere klær etter det. Ikke èn gang var grilldressen å se når de stilte småraser, og ikke èn gang var dressen å se når de stilte schäfer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whippet; interessant rase, for den later til å appelere til både fiffen, som enten er kledd i dyre designerklær eller ser ut som om de kommer rett fra jakt på ett eller annet engelsk gods, eller kvinnemennesker med klestørrelser adskillig over medium og en matchende maskulin adferd.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finsk lapphund; alt fra turutstyr med vanlig bånd og sele, til dress og fiff :)

Staffe: mye dress og fintøy, og drama!

Schæfer: mannemajnner, og usikker på om det er inni eller utenfor ringen det er mest aktivitet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finsk lapphund; alt fra turutstyr med vanlig bånd og sele, til dress og fiff :)

Staffe: mye dress og fintøy, og drama!

Schæfer: mannemajnner, og usikker på om det er inni eller utenfor ringen det er mest aktivitet :P

Åh, der sa du det. Staffeutstilling forbinder jeg med baksnakking og drama fra ende til annen :P

Og etter å ha lest denne tråden må jeg luske bort i Scæferringen og kikke litt på neste utstilling altså :lol: Er det så crazy som er høres ut som?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og etter å ha lest denne tråden må jeg luske bort i Scæferringen og kikke litt på neste utstilling altså :lol: Er det så crazy som er høres ut som?

Jeg vet ikke om de har roet seg de siste årene, men det har pleid å være temmelig pinlig for oss som virkelig elsker rasen å se det sirkuset de har der borte. Flere ganger på litt større utstillinger har jeg sett at schäfer-ringen har blitt plassert langt unna alle andre ringer. Det virket som om arrangørene hadde gitt opp og tenkte at de fikk styre på selv der borte, så får vi andre ha utstillingen vår i fred. :P

Ellers synes jeg rottweiler-ringen ikke er langt unna når det gjelder "mannemann" og harry fremtreden - og aggressiv tone mellom hundene. Jeg kommer aldri til å glemme den gangen jeg vandret bort til rottweilerne, og hørte en av hannene som knurret mot en annen. Det var ikke snakk om et lite "grrr...vraff!". Det hørtes ut som selveste helveteshunden der knurret startet som en buldring fra de laveste delene av hundens anatomi før den utviklet seg gjennom det kraftige brystet og kom ut som et tordenskrall som fikk hårene til å reise seg på ryggen. Aldri har jeg hørt noen rase men en tilsvarende skremmende lyd i seg!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myndefolk - litt elegante og småsnobbete - akkurat som bikkja :lol:

Jah, der har'u meg og Mocca ;)

Mynder: mannfolk i ymse dresser og opp-pynting, gjerne med knekk i håndleddet :PEller store, overvektige damer som står i stor kontrast til hundene de stiller :P

Eller.......her kanskje :hmm:

:lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Show schäfer: Snakker stadig over hvor gode brukshunder de har. Men beveger seg aldri på noen andre konkurranser enn utstilling.

Bruks schäfer: Gir blaffen i hvordan hunden ser ut, og er der bare for den blå. Kan overhode ikke stille hund, og hunden går mest lineføring i ringen.

IPO: snakker kun om drifter, trener mest C arbeid, skryter over hvor hardt hunden biter og kommer seg aldri til start.

Rapport: Gubbesport for folk som liker å sitte på baken og har en ivrig ektefelle. Kun for samboere/ektefeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Show schäfer: Snakker stadig over hvor gode brukshunder de har. Men beveger seg aldri på noen andre konkurranser enn utstilling.

Bruks schäfer: Gir blaffen i hvordan hunden ser ut, og er der bare for den blå. Kan overhode ikke stille hund, og hunden går mest lineføring i ringen.

IPO: snakker kun om drifter, trener mest C arbeid, skryter over hvor hardt hunden biter og kommer seg aldri til start.

Rapport: Gubbesport for folk som liker å sitte på baken og har en ivrig ektefelle. Kun for samboere/ektefeller.

Og der styrket du teorien om at det ikke finnes andre raser enn schäfer for schäfereiere ...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg sliter fortsatt med å forstå hvordan Margrete klarte å tenke at belgereiere var alveaktige - og hver gang jeg er på utstilling så tenker jeg på det og får fullstendig - *latterkrampe*

Quoten forsvant, men den som nevnte Grand Danois - små damer med "slutboots" - jupp - det er helt rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ot og slikt.

Siden vi brått også snakket om andre ting: også har du de som er bikkjer som ikke stiller ut, men har alle remedier i hele vide verden til å trene alle grener inkludert klærne, trener hver dag og sludrer litt om hvor gode hunder de har. Hvor gode de er, vet stort sett bare eier for det er ingen som har sett de til start i noen gren :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt fantastisk hvor "spot on" de fleste beskrivelsene er :lol:

For min rases del så har det gått fra "hverdags antrekk" til miniskjørt og dressjakke slik over natten. Og da jeg også så handler med børste INNI ringen, ja da tenkte jeg at jammen er jeg glad jeg liker meg best i andre ringer :blink:

For 100 år siden var jeg en liten del av Schäfer sirkuset- dvs jeg var en av tullingene utenfor ringen, og jeg kommer aldri til å glemme den gangen jeg løp utenfor ringen og crashlandet mykt og godt inn i en manns store runde ølmage :teehe:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...