Gå til innhold
Hundesonen.no

Djerve`s valpetråd nr 2


Djervekvinnen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Oh lord, jeg hørte fra oppdretter i dag om at den hvite hannen kunne passe oss godt, men så kom hun med den overraskelsen om at vi kunne få tilbud om den røde tispen! ! ! ! Den røde t i s p a ! Jeg b

Som flere vet, gikk valpeplanene mine i dass da tispen vi skulle få valp ifra, bare fikk 1 valp. Det var ganske surt, og vi måtte begynne på nytt igjen. Helt på nytt ble det dog ikke, siden vi har ha

Fikk bilder av halen i dag og oppdretter sa at de ikke hadde lovet bort den hvite hannen før vi hadde fått sett på bildene av halen for så bestemme oss i tilfelle vi ikke likte det. Altså hallo, vi si

Posted Images

Nye bilder av valpene! Vet fortsatt ikke hvem som bli min, men fikk en beskrivelse av dem i går. Den hvite høres mest livlig ut. Han er litt mindre enn de andre akkurat nå, siden han sugde dårlig på moren, men han kommer seg raskt nå som de får vanlig mat. Den fawne er den kraftigste, også sosial og leken. Den brindle er litt mer rolig utendørs, og de mente den kunne være den mykeste av hannene. Så det lover godt for vår del, da vi har sagt at vi må ha en frampå og tøff valp. (og jeg liker best de to andre valpene)

Såååå, håper iløpet av 1 uke burde jeg få vite hvem jeg får! Er så utåloooodiiiiiiig!! :w00t:

Har vært å fått kjøpt inn litt valpsnacks, letet frem halsbånd, kobbel og sele som Nitro brukte da han var valp. Vært å lånt flybur også, men usikker om det var stort nok. Det finner vi ut av etter hvert.

Bilder på http://www.epic.nu Link på forsiden under bildet.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Skjønner godt at dere liker fawn og hvit. De hadde veldig pene uttrykk, sånn uten at jeg veit hva som er "riktig". Den brindle snakket ikke helt til meg. Men aner jo heller ikke hvorfor. Den hvite var jo eksepsjonelt søt da. Og den fawne hadde en lekker farge!

Forresten. Ser på bilder av faren. Han var utrolig lekker da. Fargen er jo uvant, men hallo - se så for en søt valp han var. Og han er jo vitterlig lekker selv om fargen er litt annerledes enn det man ser mest av. Nei.. Tror jeg falt veldig for den hvite jeg altså :D (igjen - uten å ha peiling! Hehe)

Dette blir spennende :D Krysser for at dere får den dere vil ha og at det blir en flott hund som dere blir fornøyd med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Maria! Koselig :) Jeg syns hvit er flott det, men liker ikke de prikkene som kommer frem med alderen. De virker helt gjennomsiktig :P Men man venner seg nok til det :) Nitro får også slike prikker på sine hvite partier når han er våt.

Det er svært få med Fawn- farge man kommer over, så det er spennende. Fargen er flott den. Jeg som har favorittfargen rød, syns fawn er ganske så fint det også, selv om det er en ganske så blass utgave av rød.

Jeg skal etterlyse nye bilder av far, for det siste bilde var han bare 2 år. De er slettes ikke ferdigutviklet i kroppen, og det ser man på han også. Nitro ble ikke orntlig flott i kroppen før han var 3,5 år og vel så det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte fawn veldig godt, og rød er jo en utrolig nydelig farge på greys. Blir ikke helt fortrolig med kroppen til hvit, da kanskje spesielt overlinjen dens, men jeg vet egentlig ikke hva som er riktig :P Lykke til, unner deg virkelig valp denne gangen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har sagt at rundt 7 ukers alder pleier de å bestemme seg. Så håper det blir senest da :)

Jeg syns fawn har best bygning, ut ifra bildene. Så den brindle og så den hvite. Men det er vanskelig å se ut ifra bilder.

Supert Kristin! At vi kan få låne. Oppdretter skulle undersøke om størrelsen så da får vi se om det blir for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Så skjønne alle sammen! Blir supermisunnelig om du ender opp med den hvite, er sååå svak for mynder med mye hvitt, så ble fargeblind her. :drool:

Men enig i at Fawn så veldig fin og kraftig ut.

Likte og red girl, men se så annerledes hun ser ut i profil iforhold til de andre? Sammenlikne henne og hvit'en f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh lord, jeg hørte fra oppdretter i dag om at den hvite hannen kunne passe oss godt, men så kom hun med den overraskelsen om at vi kunne få tilbud om den røde tispen! ! ! ! Den røde t i s p a ! Jeg ble helt satt ut! Hadde jo overhode ikke trodd at vi skulle få sjangs i havet på en tispe og spesielt ikke den røde. Hun sa at den røde var like sosial og fin som den hvite gutten, og hun var veldig fin i kroppen. Så da kunne vi velge en av dem. Og vi valgte tispa. Hun er vår! Vi har jo alltid hatt ønske om tispe, men var åpen for hanne også, og da vi fikk beskjed om at tispene var opptatt gikk jeg totalt inn for å fokusere på hannene og argumentere som besatt om det for å rettferdiggjøre valget. Og vips så ble det plutselig tilbake til den opprinnelige planen. Så da får vi bare tåle den hærsens løpetiden og alt det der, men det skal gå bra!

Jeg er så glad nå, og gleder meg masse til å få den lille, vakre, røde klumpen hjem! <3

post-41-0-32308300-1374608669.jpg

  • Like 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh lord, jeg hørte fra oppdretter i dag om at den hvite hannen kunne passe oss godt, men så kom hun med den overraskelsen om at vi kunne få tilbud om den røde tispen! ! ! ! Den røde t i s p a ! Jeg ble helt satt ut! Hadde jo overhode ikke trodd at vi skulle få sjangs i havet på en tispe og spesielt ikke den røde. Hun sa at den røde var like sosial og fin som den hvite gutten, og hun var veldig fin i kroppen. Så da kunne vi velge en av dem. Og vi valgte tispa. Hun er vår! Vi har jo alltid hatt ønske om tispe, men var åpen for hanne også, og da vi fikk beskjed om at tispene var opptatt gikk jeg totalt inn for å fokusere på hannene og argumentere som besatt om det for å rettferdiggjøre valget. Og vips så ble det plutselig tilbake til den opprinnelige planen. Så da får vi bare tåle den hærsens løpetiden og alt det der, men det skal gå bra!

Jeg er så glad nå, og gleder meg masse til å få den lille, vakre, røde klumpen hjem! <3

attachicon.gif40dredgirlfront.jpg

Gratulerer! Ikke noe er bedre enn å få vite at man får den hunden man aller helst vil ha. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...