Gå til innhold
Hundesonen.no

Djerve`s valpetråd nr 2


Djervekvinnen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Oh lord, jeg hørte fra oppdretter i dag om at den hvite hannen kunne passe oss godt, men så kom hun med den overraskelsen om at vi kunne få tilbud om den røde tispen! ! ! ! Den røde t i s p a ! Jeg b

Som flere vet, gikk valpeplanene mine i dass da tispen vi skulle få valp ifra, bare fikk 1 valp. Det var ganske surt, og vi måtte begynne på nytt igjen. Helt på nytt ble det dog ikke, siden vi har ha

Fikk bilder av halen i dag og oppdretter sa at de ikke hadde lovet bort den hvite hannen før vi hadde fått sett på bildene av halen for så bestemme oss i tilfelle vi ikke likte det. Altså hallo, vi si

Posted Images

Tusen takk dere! :flowers: Jeg drømte om valpen i hele natt hehe.

Jeg er usikker på om eksakt grunn for at vi fikk tilbudet. Men vet at de har brukt lang tid på å bestemme seg, og at kabalen ikke har vært hel sikker. Det at alle tispene var opptatt ble sagt tidlig så mye kan ha endret seg underveis. Valpen har en haleknekk, noe som gjør at noen kanskje har sagt nei takk også. Vi snakket en del om haleknekk på rasen i går, hun har selv hatt noen tilfeller av det og det forekom iblant på rasen, men det var ingen problem annet enn at det kunne trekkes ned på, på utstilling. For oss er det viktigste at hunden ikke blir noe hemmet av dette, og det sa hun at den ikke kom til å bli. Så vi får stole på det. Vi fikk jo uansett tilbudet om å velge mellom to valper, og ble opplyst om dette. Kan jo hende det blir en super hund, selv om den ikke gjør det supert på utstilling. :) Den er hjertelig velkommen i familien, til tross for sine defekter hehe. Nitro har jo sin defekt med sitt halve ribbein, det ser mye verre ut med en stikkende spiss ut av siden, enn en liten bøy nederst på halen. Hehe :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen har en haleknekk, noe som gjør at noen kanskje har sagt nei takk også. Vi snakket en del om haleknekk på rasen i går, hun har selv hatt noen tilfeller av det og det forekom iblant på rasen, men det var ingen problem annet enn at det kunne trekkes ned på, på utstilling. For oss er det viktigste at hunden ikke blir noe hemmet av dette, og det sa hun at den ikke kom til å bli. Så vi får stole på det. Vi fikk jo uansett tilbudet om å velge mellom to valper, og ble opplyst om dette. Kan jo hende det blir en super hund, selv om den ikke gjør det supert på utstilling. :) Den er hjertelig velkommen i familien, til tross for sine defekter hehe. Nitro har jo sin defekt med sitt halve ribbein, det ser mye verre ut med en stikkende spiss ut av siden, enn en liten bøy nederst på halen. Hehe :P

Jeg fikk beskjed av min oppdretter at man ikke skal avle på haleknekk og at utstilling er bortkastet tid og penger når man har en haleknekk hund, vet ikke om det er en diskvalifiserende feil da. :)

Nå har jo jeg en haleknekk hund og kan skrive under på at de merker ikke noe til den knekken på noen måte, det ser bare rart ut. :P Det har ingenting å si helsemessig. :) Men jeg fikk kjøpt Minion til redusert pris pga den knekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner! :ahappy: Nei så lenge den knekken ikke er til noe hinder for hundens vel og ve, så spiller det ingen rolle for oss. Kanskje vi prøver en utstilling, bare for gøy. Oppdretter sa at hvis det var spesialdommere kunne det være at de ikke trakk noe, mens allrounddommere kunne være mer strenge. Det er visst ikke noen diskvalifiserende feil på rasen. Vet heller ikke om dette er noe som trekkes i pris for, får ta det når oppgjørets tid kommer.

Fortsatt ganske glad og overrasket over at tispa ble vår jeg :) Men sliter veldig med navnet. Samboer vil at hun skal hete Munti, siden jeg mente at dette navnet kunne brukes til begge kjønn, men så ble jeg plutselig usikker. Har sett igjennom mange navnelister men blir ikke fortrolig med noen, og samboer er uenig. huff, vanskelig dette.

Er det dumt med ei tispe som heter Munti?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Gratulerer! Jeg likte jo henne veldig godt selv utseendemessig, selvom jeg synes hun skilte seg ut noe fra de andre (men er jo veldig tidlig, vet det). :)

Synes Munti passer godt som tispenavn og, evt. kan du jo bare stave det Muntie?

Red: Ellers hadde jo jentenavnet Fawn (rådyr-/hjortekalv) passet helt perfekt til en rød og langbeint mynde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bilder av halen i dag og oppdretter sa at de ikke hadde lovet bort den hvite hannen før vi hadde fått sett på bildene av halen for så bestemme oss i tilfelle vi ikke likte det. Altså hallo, vi sier da ikke nei takk til denne skapningen:

post-41-0-17385100-1374793337.png

At halen er skjev i tuppen spiller ingen rolle for oss. Hun er bare helt nydelig. *forelsket*

Men snilt av dem å gi oss sjangsen til å tenke på det og gi oss et valg :) Den hvite hannen er jo suuuupersøt den også! (har nesten lyst på begge :P)

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig hun er :wub: Skjønner godt at dere vil ha henne, men så klart dere skal få prisavslag for haleknekken. Søsteren min har en rasekatt med haleknekk og avlssperre. De fikk henne til halv pris, selv om de hadde kastrert henne, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...