Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Guest Christine

Huff ja :( Jeg må innrømme at jeg har utviklet fordommer mot settereiere, og jeg liker det ikke! Får dårlig samvittighet over de som ikke er sånn..

Ey!! :lol:

Nei, jeg skjønner deg godt jeg! De fleste løshundene jeg møter er settere. Dritkult.. Folk flest forbinder jo egentlig setterne med vimsete hunder på tur alene, og det er egentlig ikke så rart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en nabo med to irsksettere som alltid har dem i bånd, i alle fall på tur i villastrøket her. Dessuten bruker han alltid hundepose og hilser vennlig selv om mine hunder stresser så unghunden hans blir litt "ivrig".

Måtte bare nevne at sånne settereiere finnes de også, og i tillegg har vi jo både Christine og Bones! (Jada, jeg vet at dere vet at sånne settereiere finnes, men noe skal jeg da skravle om jeg også :aww: ).

Men nå snorker Pippin så høyt her at jeg får vel prøve å få han med meg opp og i seng. Han har blitt veldig treg å få med seg omkring i det siste, han vil helst få bli liggende når han først ligger. Det er direkte vanskelig å få han ut av sengen om morgenen. Begynner gutten å bli gammel tro?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... hjemme etter en kjempe stressende dag :aww: Teorien på kurset var bra, og jeg gleder meg til i morgen :ahappy:

Ellers så nyter hundene godt at av at jeg ikke klarer å sove før de har fått det de trenger... Var hjemme kl 23, skiftet klær og syklet 1 mil med hundene :aww:

Nå skal jeg vente en time før jeg kan fòre hundene og legge meg :aww: At jeg skal opp tidlig i morgen, være på kurs hele dagen, ut og spise på kvelden, liggebesøk til søndag osv. det får heller være :aww:

946851_10152870613685154_1679632765_n.jp

Fin sykkeltur i måneskinn :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler så jeg griner! :lol: :lol: :lol:

Barns svar på kristendomsprøver:

Det er presten som bestemmer når man skal graves ned. Han sender noen på gamlehjem, og så graver han ned dem som blir til overs.

Man kan kalle Gud for hva man vil. Man kan kalle han Kristus, Festus eller Herre-Jesus.

Kona til gud heter Gudmor. Hun er moren til alle barnebarna hans; Moses, Jesus og Julenissen,
(Thomas Andre 7 år)

Gud heter egentlig Den allmennpraktiserende hersker på himmelen og på jorden. Han bestemmer alt, hele tiden. I gamle dager het Gud 'mannen med ljåen'.

Gud er forholdsvis grei, men han liker ikke at tyver kommer til himmelen uten grunn.
Nå er det blitt ozonhull i himmelen. Det gjør at gulvet til Gud ikke er helt tett lenger. Det kan bli et problem.

Det er mange i himmelen: Alle som er døde er der, pluss Gud og Jesus og den dårlige Ånde.
Det er noen som har en hellig lama. Det er egentlig en liten kamel. Det heter Dalai-lama. Jeg tror det er en engel.

Hvis Gud hadde holdt det han sa om å la alle barn komme til seg, så hadde vi ikke trengt barnehager.
Bibelen består for eksempel av De fem museboker og Marius'evangelium. De skriver om mye pent der, og det handler om mange artige typer. For eksempel handler det om Pottimor, Pottifar og Pontius Forlat oss.

Du skal høre på moren din samme hva hun sier og hvilket tonefall hun bruker. (Thomas Andre 7 år)
Når noen dør, blir de lagt ned i jorda, og så sier presten: 'Av jord er du kommet og der skal du bli.' Så tømmer han enda en bøtte jord i hodet på deg.

Elin, 4 år:
Jeg vil ikke begraves når jeg blir gammel, for jeg klarer ikke å ligge så lenge under jorden uten å puste. Og så er det så ekkelt å få så masse jord i nesa. Da er det nesten bedre å bo på gamlehjem.

Magne, 7 år:
Hvis du dør, så skaper Gud deg om til jord. Da skjønner du ikke bæret.

Mikkel, 7 år:
I Afrika tror de på Nilsen Mandela.

Hanne, 8 år:
Gud trenger ikke tro på noen han. Han trenger bare tro på seg selv.

Fredrik, 9 år:
En misjonær er en mann med hatt og koffert som leser Bibelen på dørsprekken til folk.

Ingrid Marie, 7 år:
Man kan bli frelst eller helfrelst, det kommer an på hva man gidder.

Hanne, 8 år:
Når man giftet seg i gamle dager, var det fordi staten sa det og presten mente det var best. I dag kan man slenge seg sammen med den ene samboeren etter den andre uten at staten så mye som letter på lokket.

Turid, 7 år:
Når man gifter seg, gir man hverandre et taushetsløfte. Hvis man ikke holder det, blir man skilt, og da må man dele på lamper og knivene, og som regel blir man ikke enige om hvem som skal ha barna. De som ikke blir enige om det, må gå til børsmegler. Han bestemmer at den ene skal ha barna, så får den andre et spisebord ekstra.
  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble dødsfascinert av Aslans skriverier om Halo-effekten.

Men jeg vet at om noen ( uansett hvor godt jeg likte de u utgangspunktet) hadde rørt A hadde jeg flådd de med pinsett. Det finnes en helt egen plass i ******* for mødre som ikke beskytter barna sine, det er jeg overbevist om. Det er enda en ting som kan forklares, men ikke forsvares i mitt hode.

Barnefri, fri fra jobb, oppe halv 6.

Jeg er permanent skadet.

Hurra til Siri Eveline!

I dag skal jeg på ølfestival :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser frokost mens jeg ser på noen søte gråspurver som hopper rundt på plenen. Nevø ligger trofast og sover ved siden av meg, mens Onkel selvsagt er altfor lat til å stå opp så tidlig( :lol: ) så han ligger fremdeles i sengen min og sover tungt.

Jeg klippet hundenes klør i går morges og var en smule uforsiktig, så nå håper jeg at Nevøs klo ikke begynner å blø igjen. Den begynte nemlig å blø senest i går kveld. :whistle: Ser jo litt dumt ut når det ser ut som om han har vært i krigen bare fordi jeg var litt ivrig med klotangen. :icon_redface: Slike blodflekker er nemlig veldig synlige på en hvit hund. :P

Jeg har en nabo med to irsksettere som alltid har dem i bånd, i alle fall på tur i villastrøket her. Dessuten bruker han alltid hundepose og hilser vennlig selv om mine hunder stresser så unghunden hans blir litt "ivrig".

Måtte bare nevne at sånne settereiere finnes de også, og i tillegg har vi jo både Christine og Bones! (Jada, jeg vet at dere vet at sånne settereiere finnes, men noe skal jeg da skravle om jeg også :aww: ).

En så:hugging-smiley-Huggalo.gif stor klem skal du få fra meg. :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippe ufattelig interessant materiale jeg har lest minst 5 ganger i natt*

Det er bare et så ufattelig interessant tema dette... Nesten som vi burde få deg til å skrive en egen tråd om alle rare ting som skjer med mennesker.... Synd du bor i Trondheim. ellers hadde jeg mer enn gjerne kommet på lange psykologiforedrag hos deg! :D

Måtte være litt støttekontakt for en ung gutt i natt. Han og vennene hans hadde blitt truet med kniv i natt, og hadde fått sjokk og blitt satt ut. Og trengte tydeligvis noen å prate med. Han var i forsvaret selv, men fortalte at han overhode ikke hadde tenkt tanken på hva han skulle gjøre om han ble truet med kniv på et utested. Så vi snakket om dette med psykisk forbredelse og tenke "dersom, hvisom, hva gjør jeg da". Heldigvis var dette veldig fornuftige gutter, som ville også bare trekke seg vekk fra slike hendelser, og ville ha mitt synspunkt på akkurat dette. Ikke noe behov for å være tøffe, de ville bare få vennene sine vekk fra fare. :) Rett og slett fin ungdom. :)

Har jo stått i en slik situasjon selv. Hvor man bare blir stående. Men da hadde jeg et pistolløp planta midt i panna, og jeg må innrømme at det ikke er en situasjon jeg har akkurat tenkt at jeg ville stå i på det stedet jeg var... Den eneste tanken min var "Hva nå?". :lol:

Men man vet jo aldri hvordan man reagerer før man står i en situasjon som du skriver. Og det er alltid veldig interssant i debatter om "hva gjør du om huset brenner" opplegg, som vi hadde her på sonen for alt for mange år siden (om vi reddet barnet eller hunden). Og det var ikke måte på hvor mange som kastet seg inn i flammer for å redde både hund og unge... Sannsynligheten for at de fleste hadde stått på yttersiden er vel egentlig veldig tilstede. På et kurs jeg tok for mange år siden, så snakket de om hvor mange ca i prosent som gjorde noe fornuftig uten å ha en til å lede seg, og det var ikke mange egentlig. Men det er jo her den hjernevaskingen du snakker om kommer inn. Jo mer man er drillet og jo mer kunnskap man har, jo mer er man i stand til å gjøre noe.

Men vet du om det er noen forskjell på kvinner og menn i voldelige forhold? Om kvinner har eksempel lettere for å bli der enn menn? Det virker fra medias side, at det er kvinnen som blir, kvinnen som støtter opp om en idiotisk mann etc, men de tilfellene der kvinnen slår, de er det lite av. Og jeg trur ikke jeg kommer på så mange saker der jeg vet at det er mannen som dekker over kvinnens oppførsel akkurat nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, jeg håper morellene og jordbærene er kommet på Romsås, også. Det har de sikkert. Det er mye nærmere godset og det biologiske mangfoldet der, enn Enebakk! :lol:

Ellers har vi vært og kjøpt seng til prinsessa i dag. Det var da forferdelig dyrt. Etterpå ble det køttbullar på IKEA og enda i sjokk over senga på Skeidar, ble det med fem pakker med kleshengere derfra.

Kikket på garderobeskap og bokskap både her og der og IKEA har virkelig mye ræl. Det kan se pent ut, men så er det jo bare søppel når du tar litt i det.

Jeg har fått hjelp i heimen i kveld og nye femten søplesekker med skrot, har funnet veien ned i containerne rundt omkring. Fint med hytterenovasjon. De tømmer søpla,selv om hyttefolket ikke er kommet enda. Ia fikk gjort så mye oppe, at hun fikk bli med søstra innover igjen for å sove på kjærestearm i natt.

Det står igjen en stor og en liten TV oppe + en dvd-spiller. Dessuten har jeg en svart skinnsofa som også er sovesofa og et Bombay stuebord. Noen som vil ha?

Hvis dere tror jeg har lest meg opp her inne i dag, tar dere feil.

:D

Tv? Å, jeg er fristet! Sånn kasse eller sånn flat? Og hvis skinnsofaen er litt fin (finere enn den jeg har som er dødsstygg og vond å sitte i. Den er for så vidt av plastik også, ikke skinn.)

Ikke lest meg opp, så om noen andre har vært interessert har jeg ikke fått det med meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Hester ute, bikkjer lufta, sauer beiter (under oppsyn av to BC'er, så de ikke stikker) valpen sover. Gubben har fyki på sporkurs. Da er det vel ingen unnskyldning lenger for å ikke begynne med gjerde demontering, som er unnskyldningen min for ikke å skrive på mappeoppgaven... *poff*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...