Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Guest Jonna

Sånn, da er halve Talli død. Fy **** skal aldri mer "spare" på røytepels. Jeg har stått i dusjen og dratt av store dotter på hele kroppen hennes. :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da er halve Talli død. Fy **** skal aldri mer "spare" på røytepels. Jeg har stått i dusjen og dratt av store dotter på hele kroppen hennes. :|

Dany har nakenmamma :teehe: (fredagshumor og sånn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Dany har nakenmamma :teehe: (fredagshumor og sånn)

:lol: Blir sånn modelmamma hun :P

Jaggu godt det er ingen planer med Talli før i slutten av august. Men da er jo hun garantert i pels :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Blir sånn modelmamma hun :P

Jaggu godt det er ingen planer med Talli før i slutten av august. Men da er jo hun garantert i pels :D

Det er jo stas å ha modellmamma, gener er arvelige :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balrog har også halvert seg selv nå, etter noen drag med børsten. Men han blir liksom aldri helt naken han.

Ellie er også badet, gredd og ca halveis riktig trimmet i forhold til standard. Ørene er det fremdeles skremmende å røre for mye.

Ikke for hunden altså, men for husfreden!

LP stevne med henne imorgen og jeg gleder meg så mye! Da er det kanskje nødt til å gå galt?

Litt uvant følelse. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Griseflaks rett og slett! Og nå er min rullende frihet back on track! Takket være Marion, pappaen hennes og hans kollegaer. Den ene skrua satt så hardt at det ble en liten utfordring. Og så var det så smalt og trangt nedi der atte.

Men gutta fiksa og jeg fikk time på verksted med en gang! Rullet rett inn på Mekonomen som skiftet dekkene, blåste hele understellet fri for gjørmegris og fikk konstantert at det var årsaken til ristingen. Fylt på frostvæske også, eller fikset det i og med at jeg bare hadde nødhelt vann oppi. Greit å ikke bare ha vann, for det er fort gjort å glemme til det blir frost :P

Og alt dette for 300kr!

Da kan man ikke annet enn å smile fra øre til øre :D

Det skjønner jeg godt! Herlighet så deilig å få ordnet det sånn! :)

Nå er jeg hjemme fra Ski-tur. Tok sin tid. Men herlighet så mye fint jeg fikk kjøpt! Til slutt gikk jeg bare en ekstra liten runde fordi jeg ventet på neste buss, også gikk jeg innom optikeren og vips satt jeg i en stol og fikk testet synet mitt. Selve styrken er uendret, men siden sist (tre år siden) har det dukket opp litt skjeve hornhinner, og det ble nokså tydelig at det venstre øyet mitt dominerer og kompenserer. Det merker jeg jo i det daglige også, i grunn. Så måtte jeg prøve litt briller da, med det samme jeg var i gang. Jeg har jo hatt lyst på nye briller i to år (siden jeg måtte begynne å bruke lesebriller relativt fast), så det er på tide at jeg koster på meg det snart. Det var en infatning der som jeg både likte godt og som kledde meg best. Var på nippet til å bestille nye briller, men siden jeg allerede hadde brukt 2000 kroner føltes det litt drøyt å skulle doble det og svi av 2000 til. 4000 kroner på én dag liksom. Det blir for drøyt! Men det var fine briller, så jeg får vel kanskje heller dra tilbake i morgen og bestille de da. 4000 kroner på én helg blir noe helt annet. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balrog har også halvert seg selv nå, etter noen drag med børsten. Men han blir liksom aldri helt naken han.

Ellie er også badet, gredd og ca halveis riktig trimmet i forhold til standard. Ørene er det fremdeles skremmende å røre for mye.

Ikke for hunden altså, men for husfreden!

LP stevne med henne imorgen og jeg gleder meg så mye! Da er det kanskje nødt til å gå galt?

Litt uvant følelse. :ahappy:

Neida, jeg har stor tro. Det kommer til å gå kjempebra, jeg føler deg på meg. Uansett hvordan det går så får dere vært litt sammen bare dere to og hatt det gøy :)

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg har stor tro. Det kommer til å gå kjempebra, jeg føler deg på meg. Uansett hvordan det går så får dere vært litt sammen bare dere to og hatt det gøy :)

Masse lykke til!

Ja jeg tror det er derfor jeg gleder meg så mye. :)

Tusen takk :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Balrog har også halvert seg selv nå, etter noen drag med børsten. Men han blir liksom aldri helt naken han.

Ellie er også badet, gredd og ca halveis riktig trimmet i forhold til standard. Ørene er det fremdeles skremmende å røre for mye.

Ikke for hunden altså, men for husfreden!

LP stevne med henne imorgen og jeg gleder meg så mye! Da er det kanskje nødt til å gå galt?

Litt uvant følelse. :ahappy:

Har fått genet til bestemor han. Kom på spesialen nå: søren og at Blaze er nerdøytet gikk jeg å tenkte. Helt til jeg så de andre :lol:

:teehe: lurer på om jeg er den eneste som syns Ellie er fin med ordentlig nappete ører. Stakkars Ø, men han må vel få litt viljen sin med hundene også.

Åh masse lykke til!! Vi skal ikke før på søndag og jeg tror sønnen kommer til å gjøre det utrolig mye bedre enn moren. Syns du skal holde på den gode følesen uansett hvordan det går :lama: Den er viktig å ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg kjøpe disse brillene? 1999 koster de. Ray-Ban. (Som om jeg er særlig merkebevisst. :lol: ) Jeg bruker ikke briller hele tiden, men nok til at jeg har lyst på noen som er fine, som kler meg, som står til de klærne jeg som oftest bruker og som jeg liker godt.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4000 kroner på én helg blir noe helt annet. :aww:

Selvsagt :aww:

:lol: :lol:

Sykkeltur utgår foreløpig - det er for varmt... Får heller ta en tur seint i kveld, tror jeg. Sånn - husj ut med seg og gjøre noe fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Skal jeg kjøpe disse brillene? 1999 koster de. Ray-Ban. (Som om jeg er særlig merkebevisst. :lol: ) Jeg bruker ikke briller hele tiden, men nok til at jeg har lyst på noen som er fine, som kler meg, som står til de klærne jeg som oftest bruker og som jeg liker godt.

attachicon.gifbilde-10.JPG

Både ja og nei :P

Jeg vet det er inn med sånn store briller, men jeg syns de ble veldig ruvene i forhold til øye str, ser ut som de ligger på kinnet ditt også.

Såååå jeg er den kjedelige Nei stemmen tror jeg :P

Flere alternativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren, nå følte jeg meg skikkelig ensom.

Jeg kikket akkurat gjennom hele vennelisten min på Facebook for å se om det var noen der som kanskje ville finne på noe med meg i morgen.

Men jeg fant ingen å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått genet til bestemor han. Kom på spesialen nå: søren og at Blaze er nerdøytet gikk jeg å tenkte. Helt til jeg så de andre :lol:

:teehe: lurer på om jeg er den eneste som syns Ellie er fin med ordentlig nappete ører. Stakkars Ø, men han må vel få litt viljen sin med hundene også.

Åh masse lykke til! Vi skal ikke før på søndag og jeg tror sønnen kommer til å gjøre det utrolig mye bedre enn moren. Syns du skal holde på den gode følesen uansett hvordan det går :lama: Den er viktig å ha!

Hehe! Deilig å ha en sånn pelshund da :ahappy:

Jeg vil ha henne sånn hele tiden jeg:

6068315801_1fc1e5d12a_z.jpg

Men man må velge sine kamper. Til gjengjeld ser hun ikke så spinkel ut med mer pels da. Eller kanskje hun faktisk har lagt seg ut? *håpe*

Sønnen skal dessverre ikke gå.

Ellie er sommerprosjekt med LP og blodspor, også er Balrog høstprosjekt. :ahappy:

Men skal prøve å holde på følelsen likevel da. :D

Masse masse lykke til på søndag, håper ankelen holder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Hehe! Deilig å ha en sånn pelshund da :ahappy:

Jeg vil ha henne sånn hele tiden jeg:

6068315801_1fc1e5d12a_z.jpg

Men man må velge sine kamper. Til gjengjeld ser hun ikke så spinkel ut med mer pels da. Eller kanskje hun faktisk har lagt seg ut? *håpe*

Sønnen skal dessverre ikke gå.

Ellie er sommerprosjekt med LP og blodspor, også er Balrog høstprosjekt. :ahappy:

Men skal prøve å holde på følelsen likevel da. :D

Masse masse lykke til på søndag, håper ankelen holder!

Teit Ø :P

Ahhh men masse lykke til med Ellie også! Og heldigvis ser det ut som ankelen skal overleve uten halting, kunne gå tilnærmet normalt i dag med støttebandasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både ja og nei :P

Jeg vet det er inn med sånn store briller, men jeg syns de ble veldig ruvene i forhold til øye str, ser ut som de ligger på kinnet ditt også.

Såååå jeg er den kjedelige Nei stemmen tror jeg :P

Flere alternativ?

Ser hva du mener med ruvende ift øyestørrelsen. Tror ikke de hviler på kinnene nei, det ville jeg nok lagt merke til da jeg prøvde dem (har solbriller som gjør det, og det er litt irriterende i blant :P ).

Greia er at de brillene jeg har nå er så anonyme som de overhodet kan få blitt, og det er jeg lei av. :P Så nå vil jeg ha markerte og litt store briller. Det går sikkert av moten etterhvert, men da kan jeg jo heller gå tilbake til de brillene jeg har nå når det skjer. :aww:

Ingen flere alternativer nei, av de brillene som den optikeren hadde var det dette paret jeg likte best, så det var bare de jeg tok bilde av. Men kan jo dra til en annen optiker og se hva de har der.

Det heter vel at underkanten av brillene skal følge kinnbenet.. Det er i alle fall det jeg har hørt :)

Hm. Nå må jeg lære meg litt anatomi. Eller burde det være åpenbart for meg hva kinnbeinet er? Hele øvre delen av kinnet er jo bein, og det begynner jo rett under øyeeplet? :lol:

Jeg må spørre dere om råd ettersom jeg vanligvis ville spurt mamma, men mamma er ikke her og har tydeligvis ingen interesse av å svare på mms. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var visst hønsegårdritten som var kommet. :getlost: Har sendt en SMS og spurt om de kan utsette å kjøpe selve hønene til etter jeg har flyttet, men ikke fått svar...

Det er en veldig kjent psykologisk effekt, kalles haloeffekten, eller glorieeffekten. Om en person har en svært positiv egenskap "overser" man eventuelle negative, fordi en person som er bra på et område bør liksom være bra på resten og, en litt festlig automatisk tankegang vi mennesker har :P Vi er dårlige på å automatisk nyansere, men foretrekker enkle inndelinger. F.eks. vil en person vi liker bli penere og flinkere, eventuelt en pen virke snill og flink. Er derfor førsteinntrykk er viktig for oss blant annet :) Dette er noe av det som bidrar til at overgripere ofte kan holde seg skjult lenge, de er ofte svært karismatiske og sjarmerende, slik at man "automatisk" overser det som skurrer. Uten at jeg vet det er det godt mulig det var slik med Øygård også (nå syns jo alle han er uspiselig, men nå har synet på ham endret seg, og den dårlige egenskapen overskygger de gode). Vi har vanskeligheter med å se det verste i mennesker vi liker. Motsatt derimot, er vi også skremmende flinke på. Men alt dette er veldig menneskelig, trikset for å unngå det er å kjenne til dette :)http://en.wikipedia.org/wiki/Halo_effect

Om jeg ikke husker helt feil hadde Petter Skjerven om dette på et av Typisk deg-programmene også, men jeg så bare et par glimt.

Jeg vet de finnes, men jeg forstår det bare ikke for det... At man kan dekke over så negative egenskaper hos mennesker, og gå i forsvar for de. Særlig dette med at man ikke beskytter sitt egent barn dersom noen begår en urett mot de (vold, seksuelle overgrep). Nå visste jo ikke foreldrene til denne jenta dette, men det er jo nok av saker der man vet at foreldre vet om dette uten å gripe inn.

Men, nå blir jo folk i voldelige forhold også. Eller forhold som er psykisk nedbrytende, både for seg og barna... Men det er vel kanskje ikke noe man "velger"? At man rett og slett er født med forskjellig kapasitet psykisk. Man ser jo eksempler i egne vennekretser. Der noen får store psykiske problemer av ting som andre hadde ansett som filleting. Noen klarer å gå igjennom det utroligste, og likevel havne godt ut av det psykisk, mens andre kollapser mer eller mindre pga bare en brøkdel av dette...

Psykoligi er interessant sånn sett. Bare dette med hva folk gjør når de kommer til et ulykkested. At såpass mange egentlig er totalt ubrukelige om de ikke har noen som forteller de hva de skal gjøre. Jeg kjenner jeg blir noe sabla irritert på det når jeg kommer oppi ting, at tre voksne menn kan eksempel stå og se på en gammel mann som er kjørt ned, uten å komme på at man kanskje skal ringe 113 eller noe. To av de ble velfungerende med en gang de fikk beskjed om å gjøre noe. Han tredje hadde kjørt på mannen...

En annen ting er hvordan man kan "manipulere" mennesker med ordbruk. For å enten roe de ned, eller hisse de opp. Det er av og ting ingenting som skal til for å enten ta brodden ut av en krangel, eller eskalere den noe voldsomt. Havnet oppi en skikkelig kjærestekrangel som virket som om kunne eskalere til å bli voldelig. Også i det jeg blandet meg (man står ikke og ser folk slå damer altså. :aww: ), men noen få ord drepte hele krangelen. Det er bare kjempefacinerende rett og slett...

Men nå er jeg vel på villtur med roman omtrent her. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Ser hva du mener med ruvende ift øyestørrelsen. Tror ikke de hviler på kinnene nei, det ville jeg nok lagt merke til da jeg prøvde dem (har solbriller som gjør det, og det er litt irriterende i blant :P ).

Greia er at de brillene jeg har nå er så anonyme som de overhodet kan få blitt, og det er jeg lei av. :P Så nå vil jeg ha markerte og litt store briller. Det går sikkert av moten etterhvert, men da kan jeg jo heller gå tilbake til de brillene jeg har nå når det skjer. :aww:

Ingen flere alternativer nei, av de brillene som den optikeren hadde var det dette paret jeg likte best, så det var bare de jeg tok bilde av. Men kan jo dra til en annen optiker og se hva de har der.

Hm. Nå må jeg lære meg litt anatomi. Eller burde det være åpenbart for meg hva kinnbeinet er? Hele øvre delen av kinnet er jo bein, og det begynner jo rett under øyeeplet? :lol:

Jeg må spørre dere om råd ettersom jeg vanligvis ville spurt mamma, men mamma er ikke her og har tydeligvis ingen interesse av å svare på mms. :aww:

:lol:

Men det er uansett DU som skal like de brillene da! Jeg tror aldi noen har vært enig i de brillene jeg har endte med å kjøpe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...