Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Offisielt gressenke :aww: 

Vi klarer oss nok skal du se ;) selv du har nok en litt tøffere utfordring.. Det nærmeste jeg har som barn er pinnedyra og de kan jeg putte i bur :lol::lol:

Du får sende dagens bilde og slikt til mannen ;)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

• Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Skrevet

Den jævelen som sa at det å nappe øyenbryn vil gjøre mindre vondt etterhvert skulle hatt en omgang juling. Møkkabryn. Føler meg som en forkjølet mann hver gang jeg napper bryna, ynker og bærer meg og buhu :cry:

VOKS! sier jeg bare! :aww:

Skrevet

Da er 36 klør klippe/slipt og begge har fått en gjennomkamming. Liker ikke helt klørne til Freya om dagen, de er veldig myke. Skal pusse litt på dem hver uke fremover, så får vi se hva som skjer. Skal få badet og klipt henne i løpet av kvelden også tenkte jeg.

Lite mat i skapet, så vet ikke helt hva jeg skal finne på til middag. Lufte småtroll og stikke innom kiosken kanskje?

Guest Christine
Skrevet

Da er 36 klør klippe/slipt og begge har fått en gjennomkamming. Liker ikke helt klørne til Freya om dagen, de er veldig myke. Skal pusse litt på dem hver uke fremover, så får vi se hva som skjer. Skal få badet og klipt henne i løpet av kvelden også tenkte jeg.

Lite mat i skapet, så vet ikke helt hva jeg skal finne på til middag. Lufte småtroll og stikke innom kiosken kanskje?

Åh, kebabpizza på blåkiosken! Magisk..
Skrevet

Her er det skikkelig varmt. *pese* Våren har virkelig kommet for fullt.

Tilbake fra trivelig helgetur med kullet mitt. Rounders, cricket, fest og moro. :)

Skrevet

VOKS! sier jeg bare! :aww:

Au au au :no: Også så skummelt om jeg skulle gjøre noe feil, siden brynene mine er såpass forskjellige liker jeg kontrollen med pinsett. Skulle ønske jeg hadde mammas bryn. De har perfekt form, er omtrent symmetriske, og hun napper aldri! :icon_confused: Mens jeg, jeg skulle få et bryn av pappa og et bryn blanda mellom mammas og pappas :lol: (Høres i grunn verre ut enn det er, altså.. :aww: )

Skrevet

....har jeg lagt inn huskelapp på mobilen for å huske å minne oppdretteren på å ta med målestav til spesialen :P

• Like 1
Guest Jonna
Skrevet

....har jeg lagt inn huskelapp på mobilen for å huske å minne oppdretteren på å ta med målestav til spesialen :P

:lol:

Skrevet

Vi klarer oss nok skal du se ;) selv du har nok en litt tøffere utfordring.. Det nærmeste jeg har som barn er pinnedyra og de kan jeg putte i bur :lol::lol:

Du får sende dagens bilde og slikt til mannen ;)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Tenkte det etterhvert, blir nok hardest i starten så får vi nok rutine etterhvert :)

:hug: Skrik ut hvis noe blir vanskelig, så kommer sonenbestemødrene og tantene ilende!

Soniser er gode, bare den støtten her inne er jo utrolig :)

• Like 1
Skrevet

Offisielt gressenke :aww:

Gleder meg kjempemye til å komme på besøk til helgen!! :)

Skrevet

Fikk ikke skulke middagen i dag, var nemlig sånn svigerfar vet at jeg liker: sommerskinke og bernaisesaus - bommet litt med poteter istede for ris da, om jeg skal være kravstor, oooog han henta grønnsaker bare fordi jeg ville ha. :lol: Spiste og ble omtrent så uggen som jeg hadde regnet med, men jeg og hottie har hatt en lang middagsslumring på sofaen, mens milo har remjet og klaaaaaaaaaaaaaaaget fordi Kodaken hans har vært ute. :lol: Han høres seriøst ut som ei løpsk hukatte. :aww: Hottie er fin å sove middag med hun. ligget heelt stille under beina mine. :wub: Kasko var litt fortvila for at det ikke var plass til han da.

• Like 1
Skrevet

Noen gode tips til å få hunden til å slutte og hoppe? Hun hopper ikke på meg lenger, men andre og spesielt barn da hun elsker barn. Hadde en veldig uheldig episode her hjemme nettopp. Her på gården hvor jeg bor er det noen som leier deler av gården til forskjellige ting! Jeg og hundene var ute å lekte og begge sprang løse som de pleier da dette faktisk er vår eiendom! Så kom en av leitagerene her på gården og hun minste ble veldig glad og hoppet rolig på han, det utløste i at han sparket henne hardt to ganger.. Jeg ba han dra til ******* da jeg ble rimelig irritert! Han sa det samme og viste meg fingen!!!

Altså... Linket til tråden om den nabokonflikten, jeg. Er jo en del like momenter :icon_confused: Skjer med folk med hund som mener at de eier verden? Jada, bikkja er bare glad, og det er jo ikke riktig å sparke en hund, men jeg vil heller ikke ha en ukjent bikkje oppi trynet på meg eller niesene mine f.eks, og selv om jeg trolig ikke hadde sparket, ville jeg ikke vært kosemosedulledull ovenfor en slik hund.

Jeg har selv sparket til en hund vi hadde da den bet meg uprovosert (ikke hadde han vondt heller, sjekket han grundig etterpå), ren impuls for å redde eget skinn... Og det er i grunn det jeg tenker at han her gjorde, sparket i fryktimpuls for at ungen skulle bli skadet..?

Skrevet

Tenkte det etterhvert, blir nok hardest i starten så får vi nok rutine etterhvert :)

Soniser er gode, bare den støtten her inne er jo utrolig :)

Pføy, vi liker bare å blande oss i alt :D

Skrevet

Satser på fint vær på torsdag :aww:

Skrevet

Nesten så jeg angrer på at vi begynte på råfor igjen, kasko driter og driter og driter og nevnte jeg driter? Regner med det er en overgang, men dæven da - fra å ha en hund som driter maks en gang om dagen til en som maser desperat flere ganger om dagen er litt uvant. Heldigvis ikke dårlig i magen da, bare akutt dritetrengt. Dritthund. :aww:

Skrevet

..skulle jeg gjerne ha funnet meg litt mer middag, men da vet jeg at lady kommer til å våkne og følge etter meg og det syns jeg er dumt når hun har funnet roen ved siden av meg i sofaen. Og jeg er jo mett, jeg har bare lyst på litt til..... nevnte jeg noen ekstra kilo?? Lurer på hvorfor jeg har det... :D

Skrevet

Hurra - nå har vi to BH-hunder i huset :D Både Saeta og Ia gjennomførte sine ferdselsprøver med glans!

Så det er det Ia driver med om dagen! Trodde hun var opptatt med russefeiring jeg :P

• Like 2
Skrevet

Altså... Linket til tråden om den nabokonflikten, jeg. Er jo en del like momenter :icon_confused: Skjer med folk med hund som mener at de eier verden? Jada, bikkja er bare glad, og det er jo ikke riktig å sparke en hund, men jeg vil heller ikke ha en ukjent bikkje oppi trynet på meg eller niesene mine f.eks, og selv om jeg trolig ikke hadde sparket, ville jeg ikke vært kosemosedulledull ovenfor en slik hund.

Jeg har selv sparket til en hund vi hadde da den bet meg uprovosert (ikke hadde han vondt heller, sjekket han grundig etterpå), ren impuls for å redde eget skinn... Og det er i grunn det jeg tenker at han her gjorde, sparket i fryktimpuls for at ungen skulle bli skadet..?

Feilpost?

Serverer snille mannen meg lasagne på sofaen :)

• Like 2
Skrevet

Den jævelen som sa at det å nappe øyenbryn vil gjøre mindre vondt etterhvert skulle hatt en omgang juling. Møkkabryn. Føler meg som en forkjølet mann hver gang jeg napper bryna, ynker og bærer meg og buhu :cry:

Og jeg skjønner ikke poenget med å nappe bryn :P Nå er ikke mine superbustete, men de er ikke tynne som en strek heller. Ikke f.... om jeg utsetter meg for en sånn smerte frivillig.... :P

Skrevet

Jeg later som om litt buskete og ujevne øyenbryn er mote, bare så jeg skal slippe å nappe dem.

Har trent litt lydighet og syklet litt med Geo, nå drikker jeg sjokolademelk og skal snart gjøre litt skole.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...