Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mai!


Anette
 Share

Recommended Posts

Offisielt gressenke :aww: 

Vi klarer oss nok skal du se ;) selv du har nok en litt tøffere utfordring.. Det nærmeste jeg har som barn er pinnedyra og de kan jeg putte i bur :lol::lol:

Du får sende dagens bilde og slikt til mannen ;)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå må jeg bare SKRYTE litt altså! Døde nesten i går av stress og frustrasjon over eksamen i salgsfaget i dag. Men det gikk helt sinnsykt bra. Jeg var ufattelig nervøs og usikker. Jeg vet jo jeg kan j

Vi har blitt mor og far:D

Ååååhh På sykehjemmet i dag ble jeg vitne til et fantastisk øyeblikk! En av våre faste pasienten sliter voldsomt med smerter, men vil alltid hilse på Thorvald, samme hvor syk han er, så karrer han se

Posted Images

Den jævelen som sa at det å nappe øyenbryn vil gjøre mindre vondt etterhvert skulle hatt en omgang juling. Møkkabryn. Føler meg som en forkjølet mann hver gang jeg napper bryna, ynker og bærer meg og buhu :cry:

VOKS! sier jeg bare! :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er 36 klør klippe/slipt og begge har fått en gjennomkamming. Liker ikke helt klørne til Freya om dagen, de er veldig myke. Skal pusse litt på dem hver uke fremover, så får vi se hva som skjer. Skal få badet og klipt henne i løpet av kvelden også tenkte jeg.

Lite mat i skapet, så vet ikke helt hva jeg skal finne på til middag. Lufte småtroll og stikke innom kiosken kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Da er 36 klør klippe/slipt og begge har fått en gjennomkamming. Liker ikke helt klørne til Freya om dagen, de er veldig myke. Skal pusse litt på dem hver uke fremover, så får vi se hva som skjer. Skal få badet og klipt henne i løpet av kvelden også tenkte jeg.

Lite mat i skapet, så vet ikke helt hva jeg skal finne på til middag. Lufte småtroll og stikke innom kiosken kanskje?

Åh, kebabpizza på blåkiosken! Magisk..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VOKS! sier jeg bare! :aww:

Au au au :no: Også så skummelt om jeg skulle gjøre noe feil, siden brynene mine er såpass forskjellige liker jeg kontrollen med pinsett. Skulle ønske jeg hadde mammas bryn. De har perfekt form, er omtrent symmetriske, og hun napper aldri! :icon_confused: Mens jeg, jeg skulle få et bryn av pappa og et bryn blanda mellom mammas og pappas :lol: (Høres i grunn verre ut enn det er, altså.. :aww: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi klarer oss nok skal du se ;) selv du har nok en litt tøffere utfordring.. Det nærmeste jeg har som barn er pinnedyra og de kan jeg putte i bur :lol::lol:

Du får sende dagens bilde og slikt til mannen ;)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Tenkte det etterhvert, blir nok hardest i starten så får vi nok rutine etterhvert :)

:hug: Skrik ut hvis noe blir vanskelig, så kommer sonenbestemødrene og tantene ilende!

Soniser er gode, bare den støtten her inne er jo utrolig :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke skulke middagen i dag, var nemlig sånn svigerfar vet at jeg liker: sommerskinke og bernaisesaus - bommet litt med poteter istede for ris da, om jeg skal være kravstor, oooog han henta grønnsaker bare fordi jeg ville ha. :lol: Spiste og ble omtrent så uggen som jeg hadde regnet med, men jeg og hottie har hatt en lang middagsslumring på sofaen, mens milo har remjet og klaaaaaaaaaaaaaaaget fordi Kodaken hans har vært ute. :lol: Han høres seriøst ut som ei løpsk hukatte. :aww: Hottie er fin å sove middag med hun. ligget heelt stille under beina mine. :wub: Kasko var litt fortvila for at det ikke var plass til han da.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen gode tips til å få hunden til å slutte og hoppe? Hun hopper ikke på meg lenger, men andre og spesielt barn da hun elsker barn. Hadde en veldig uheldig episode her hjemme nettopp. Her på gården hvor jeg bor er det noen som leier deler av gården til forskjellige ting! Jeg og hundene var ute å lekte og begge sprang løse som de pleier da dette faktisk er vår eiendom! Så kom en av leitagerene her på gården og hun minste ble veldig glad og hoppet rolig på han, det utløste i at han sparket henne hardt to ganger.. Jeg ba han dra til ******* da jeg ble rimelig irritert! Han sa det samme og viste meg fingen!!!

Altså... Linket til tråden om den nabokonflikten, jeg. Er jo en del like momenter :icon_confused: Skjer med folk med hund som mener at de eier verden? Jada, bikkja er bare glad, og det er jo ikke riktig å sparke en hund, men jeg vil heller ikke ha en ukjent bikkje oppi trynet på meg eller niesene mine f.eks, og selv om jeg trolig ikke hadde sparket, ville jeg ikke vært kosemosedulledull ovenfor en slik hund.

Jeg har selv sparket til en hund vi hadde da den bet meg uprovosert (ikke hadde han vondt heller, sjekket han grundig etterpå), ren impuls for å redde eget skinn... Og det er i grunn det jeg tenker at han her gjorde, sparket i fryktimpuls for at ungen skulle bli skadet..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte det etterhvert, blir nok hardest i starten så får vi nok rutine etterhvert :)

Soniser er gode, bare den støtten her inne er jo utrolig :)

Pføy, vi liker bare å blande oss i alt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten så jeg angrer på at vi begynte på råfor igjen, kasko driter og driter og driter og nevnte jeg driter? Regner med det er en overgang, men dæven da - fra å ha en hund som driter maks en gang om dagen til en som maser desperat flere ganger om dagen er litt uvant. Heldigvis ikke dårlig i magen da, bare akutt dritetrengt. Dritthund. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..skulle jeg gjerne ha funnet meg litt mer middag, men da vet jeg at lady kommer til å våkne og følge etter meg og det syns jeg er dumt når hun har funnet roen ved siden av meg i sofaen. Og jeg er jo mett, jeg har bare lyst på litt til..... nevnte jeg noen ekstra kilo?? Lurer på hvorfor jeg har det... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... Linket til tråden om den nabokonflikten, jeg. Er jo en del like momenter :icon_confused: Skjer med folk med hund som mener at de eier verden? Jada, bikkja er bare glad, og det er jo ikke riktig å sparke en hund, men jeg vil heller ikke ha en ukjent bikkje oppi trynet på meg eller niesene mine f.eks, og selv om jeg trolig ikke hadde sparket, ville jeg ikke vært kosemosedulledull ovenfor en slik hund.

Jeg har selv sparket til en hund vi hadde da den bet meg uprovosert (ikke hadde han vondt heller, sjekket han grundig etterpå), ren impuls for å redde eget skinn... Og det er i grunn det jeg tenker at han her gjorde, sparket i fryktimpuls for at ungen skulle bli skadet..?

Feilpost?

Serverer snille mannen meg lasagne på sofaen :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jævelen som sa at det å nappe øyenbryn vil gjøre mindre vondt etterhvert skulle hatt en omgang juling. Møkkabryn. Føler meg som en forkjølet mann hver gang jeg napper bryna, ynker og bærer meg og buhu :cry:

Og jeg skjønner ikke poenget med å nappe bryn :P Nå er ikke mine superbustete, men de er ikke tynne som en strek heller. Ikke f.... om jeg utsetter meg for en sånn smerte frivillig.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...