Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

Jeg må ha en ny ytterjakke. Akkurat nå har jeg bare Bergansjakka, regnkåpe, en alt for lang parkas og en parkas med ødelagt glidelås. Jeg vil ha en lys og fin parkas som passer til vår og høst. Sier man parkas nå til dags? Det er pinlig å bruke sånne ord som hørte til i gamle dager. (Jeg glemmer ikke så lett den gangen faren min sa duffelcoat og alle venninnene mine begynte å le da han hadde gått).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Benedicte - om det er noen som har gitt deg uriktig informasjon er det viktig at du sender den tilbakemeldingen til SAS kundeservice så de kan ta det opp med vedkommende. Pga pengepress er en del av telefon-sentralbordet-tingamajiggyen (whatever it's called) outsourcet, og jo lengre "out" du kommer fra kjernen av selskapet jo mindre kunnskap sitter de bak telefonen på. (Selv om noen selvsagt er flinke og tar til seg informasjon, finnes det jo unnasluntrerne også...). Da er det viktig å få luka ut de som lirer av seg halvsannheter på vegne av selskapet, for slikt vil man ikke ha :no:

Men jeg er enig med AnetteH, man booker da billett til SAS hos SAS?! :P Eller hos Widerøe (som er i SAS-konsernet enn så lenge), for deres søkemotor og kundeservice er den beste i Norge, bedre enn SAS sin nettside som skulle vært jevna med jorda og bygget opp igjen (og det sier jeg helt upartisk, ingen i min familie eller samboer-relaterte greier er ansatt der :P ). Booker iallefall aldri A=>B reiser innenlands hos sånne reisebyrå, de benytter seg jo bare av andres tjenester også havner man midt i mellom en sånn gråsone om noe skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HÆH??!! Kommer man ikke langt vet å late som man vet best? For no tull :aww:

Nei, du er for ung til det du, såvidt jeg har fått med meg. Jeg derimot, jeg er gammel nok til å komme unna med alt :D

Selvsagt er du seriøs.. Jeg er vel omtrent like seriøs :aww:

Vi tar sånt seriøst! :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk plutselig opp for meg at Lita er 18 mnd og dermed klar til å bli mor. Jeg syns det er aaaalt for tidlig å sette kull på så unge hunder. Lita er ikke klar for det i det hele tatt. Men så skal ikke hun ha valper noensinne uansett så det er ikke noe stress :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Altså, jeg vet man ikke skal henge ut folk.. Men når folk skriver dette:

Så vil jeg påstå at man har misforstått noe :aww:

Nå forsvant det festlige jeg skulle poengtere da, at om man har en så fullstendig komplett hund at den kan brukes til alt fra perfekt politihund til lavine trening eller familiehund. Da er min påstand at du vet ikke hva som kreves for noen av delene..

Nå har jeg vært på Fretex (dvs Othilies bruktbutikk) og kjøpt meg antrekk til morgendagen, til den nette sum av 160kr. Skinnskjørt, rysjebluse og vest. Jeg blir nok nesten ekte trønder når jeg får opp grorudpalma og trer på meg hvite tennissokker!!!

Så litt sløving og godtespising først før jeg må jobbe litt, gå en sving med bikkjene, så er det off to Stavanger!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HÆH??!! Kommer man ikke langt vet å late som man vet best? For no tull :aww:

Nei, du er for ung til det du, såvidt jeg har fått med meg. Jeg derimot, jeg er gammel nok til å komme unna med alt :D

Selvsagt er du seriøs.. Jeg er vel omtrent like seriøs :aww:

Vi tar sånt seriøst! :aww:

For ung?!! Nei, nå er jeg skuffa over sonen.. Først blir jeg avslørt og ikke får lov til å leke homo og så er jeg plutselig for ung :(

Hundehold og avl kan man ikke kødde me. Ikke oss spesielt. Hvordan skal de andre da lære av oss? -_-

Sent from my GT-I9100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha en ny ytterjakke. Akkurat nå har jeg bare Bergansjakka, regnkåpe, en alt for lang parkas og en parkas med ødelagt glidelås. Jeg vil ha en lys og fin parkas som passer til vår og høst. Sier man parkas nå til dags? Det er pinlig å bruke sånne ord som hørte til i gamle dager. (Jeg glemmer ikke så lett den gangen faren min sa duffelcoat og alle venninnene mine begynte å le da han hadde gått).

Heter det ikke duffelcoat? :icon_redface:

Gikk plutselig opp for meg at Lita er 18 mnd og dermed klar til å bli mor. Jeg syns det er aaaalt for tidlig å sette kull på så unge hunder. Lita er ikke klar for det i det hele tatt. Men så skal ikke hun ha valper noensinne uansett så det er ikke noe stress :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Den tankegangen deler du ikke med sikkert 70% av Staffeoppdrettere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha en ny ytterjakke. Akkurat nå har jeg bare Bergansjakka, regnkåpe, en alt for lang parkas og en parkas med ødelagt glidelås. Jeg vil ha en lys og fin parkas som passer til vår og høst. Sier man parkas nå til dags? Det er pinlig å bruke sånne ord som hørte til i gamle dager. (Jeg glemmer ikke så lett den gangen faren min sa duffelcoat og alle venninnene mine begynte å le da han hadde gått).

Heter det ikke duffelcoat? Parkas? Pådepesj (skrives på fransk, men det kan jeg ikke)? Bottfår? Når jeg først er i gang: Omforladelse, fortumlet, lebestift :)

Jeg har en vindjakkesak jeg kjøpte på Cubus for et par hundre kroner i fjor. Sånn sandfarget med snøring i livet og hette. Vasker den på 40 grader i maskinen og så er den like fin. Bruker den på jobb og i skogen og over alt

:D

Edit: SOFTAIS :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Otrivin - du er min heroiiin! *Hytte med neven*

Jeg har fortsatt ikke begynt på allergimedisin (flink!), men jeg er fankern så tett i nesa...

Like greit å kjøre på med cetrizin og sånt, kanskje :whistle:

Åååå, gruer for å ringe NetCom. Ias mobilregning er den eneste jeg har på papir og jeg surrer alltid og må ringe og spørre hvor mye jeg skylder. Flaut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like greit å kjøre på med cetrizin og sånt, kanskje :whistle:

Åååå, gruer for å ringe NetCom. Ias mobilregning er den eneste jeg har på papir og jeg surrer alltid og må ringe og spørre hvor mye jeg skylder. Flaut!

Cetrizin har ingen nevneverdig effekt, så jeg må bare vente til jeg får ny resept på Aeriusene mine. Men for meg som pleier å bli fullstendig funksjonshemma av allergi, så er det å være tett i nesa egentlig bare småtteri. Det er mer lengselen etter litt kjemisk sprut i nesa som irriterer meg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Otrivin - du er min heroiiin! *Hytte med neven* Jeg har fortsatt ikke begynt på allergimedisin (flink!), men jeg er fankern så tett i nesa...
Telfast :-D og avamys. Da er jeg reddet + sprøyta jeg fikk. Dog jeg er så sliten siden det begynte å spire ute. Det er teit! Også ble jeg for lenge på jobb men nå er jeg hjemme og slenger meg i senga en time med issi før det blir å lage middag til treningskamerat og t. Issi har nok veldig lyst til å se på skrubs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest litt egyptisk arabisk samtidig med at jeg har vært der veldig mye og praktisert. Og jeg fant ut at det faktisk ikke er så vanskelig å lære seg som man tror når man ser på håndskriften og hører dem prate. Det var utrolig moro, spesielt da det gikk opp ulike lys nå og da sånn at du kom deg videre i grammatikken og skriftsrpåket.

Fordelen med den egyptiske varianten, er at mange andre arabiske dialekter forstår den. Men ikke omvendt :P (Pga stor film- og musikkindustri i Egypt)

Kan ikke si noe om bla kinesisk altså, men go for it! Bare å starte :D

Kanskje man skulle bli sånn polyglot? :P Kan jo spansk og russisk fra før av. Begynte med arabisk på videregående, men manglende venner å snakke med gjorde det vanskelig. Kan nahm og ismi kangie og sånt :lol: Men tenk å kunne pashto eller liknende, og snakke med folk fra iran/irak/afghanistan og omegn! Det hadde vært dritkult! Pastho høres jo ganske kult ut også, det er noe med uttalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et telefonsystem på jobben med store svakheter, og det tok meg hele 5 minutter og få tak i kollegaen min på nabostasjonen. Men kan ikke klage på det nå som jeg har sittet med summetone i 10 minutter hos Storebrand...


Og med tanke på at de ønsker at vi dobbeltsjekket kundens dekning for leiebil, så må jeg jo nesten snakke med dem da... Gaah! Ennå mer irriterende er det at jeg vet at kunder som nå ønsker å få tak i meg vil ikke få til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonen råd: mat til fig, jeg skal stå for frokost/smorgås.

2 rundstykker pr person med ost og skinke på hver side. Er det nok? De skal også få varmmat til lunsj (ikke jeg som lager) og jeg skal ha med eeee kake. (Noe fra Kiwi :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:huh: Jeg er kasta ut av NKK! Noen andre som har opplevde det?

Det var noe kluss med utmelding fra diverse hundeklubber ved årsskifte. Så fikk jeg fakturaen, og der var jeg fremdeles medlem i en klubb jeg i utgangspunktet ikke ville være medlem av, men så gadd jeg ikke mase noe mer med det, så jeg betalte regningen - riktig nok en uke forseint, men allikevel. I går fikk jeg tilbake medlemsavgiften :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå spiser jeg en skive med king oscar sardiner(vel, det er vel egentlig brisling). Mhmm. :heart:

Viktig å ta vare på mine norske røtter, så jeg har tatt med meg ekte geitost, leverpostei og king oscar sardiner. :aww::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå forsvant det festlige jeg skulle poengtere da, at om man har en så fullstendig komplett hund at den kan brukes til alt fra perfekt politihund til lavine trening eller familiehund. Da er min påstand at du vet ikke hva som kreves for noen av delene..

Nå har jeg vært på Fretex (dvs Othilies bruktbutikk) og kjøpt meg antrekk til morgendagen, til den nette sum av 160kr. Skinnskjørt, rysjebluse og vest. Jeg blir nok nesten ekte trønder når jeg får opp grorudpalma og trer på meg hvite tennissokker!!!

Så litt sløving og godtespising først før jeg må jobbe litt, gå en sving med bikkjene, så er det off to Stavanger!!!

Jo, selvfølgelig.. Et politihundemne kan bli en god familehund, men en familiehund er ikke nødt å bli en god politihund..

Men det betyr ikke at alle i et kull vil være like bra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ung?!! Nei, nå er jeg skuffa over sonen.. Først blir jeg avslørt og ikke får lov til å leke homo og så er jeg plutselig for ung :(

Så så, det blir lettere når du blir voksen, da kan du og gjøre som du vil :aww:

Hundehold og avl kan man ikke kødde me. Ikke oss spesielt. Hvordan skal de andre da lære av oss? -_-

Nei, det var det da. De kan jo ikke det, så da får vi jo bare holde oss like seriøse hele tiden :aww:

.. Lurer jeg på to ting - det første er om fingrene mine har fått dysleksi, siden de hele tiden prøver å skrive feil. Heldigvis er øynene og hodet kjappere enn fingrene, så jeg rekker å rydde opp før jeg sender (stort sett :P ). Det andre er om det kan være mulig at jeg har kommet i overgangsalderen, 39 år gammel. Seriøst. Og før noen spør, nei, jeg fjerna livmora, ikke eggstokkene. Det er eggstokkene man trenger for å eggløse, så jeg gjør fortsatt det, jeg har bare ikke noen livmor befrukta egg kan feste seg i lenger. Jeg har forsåvidt ikke noe som kan befrukte de heller, men det har ikke så mye med saken å gjøre. Men greia er at jeg er så varm nesten hele tiden, bortsett fra når jeg er kald da, da er jeg skikkelig kald, men jeg er som oftest varm. Ikke noe hetetokter eller noe, jeg bare er varm, og jeg svetter og er ekkel (joda, jeg har lov å si det selv), gudene veit hvor mange deo'er jeg har prøvd det siste halvåret-året, men det hjelper jo bare så -><- mye, liksom. Nå kommer jeg akkurat fra butikken, shoppa to ting, så jeg bar meg ikke akkurat ihjel, kjørte hjem, tar ut bikkjer og varer og går inn, og rekker å bli skikkelig svett før jeg tar av meg jakka (fleecejakke), det gikk sikkert et helt minutt, liksom. Og er fortsatt grisevarm. Det er irriterende. Og legene veit ikke hvorfor nei, de bare "neeeei, du er jo kanskje litt ung til å være i overgangsalderen" og "nei, vi aner ikke hvorfor du er sånn nå". Seriøst, jeg pleier alltid å fryse. Jeg foretrekker faktisk å fryse fremfor dette.

Sånn. Babling og oversharing utført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...