Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Fy søren så ubehagelig det er å få en trussel, selvom det bare var på telefon og det var utleiebilene som ble truet. Ble helt skjelven jeg... Håper det er en tom trussel, men det er ikke noe hyggelig å høre at noen skal gå å ødelegge alle utleiebilene til en stasjon...

Håper dere har gode rutiner på å anmelde sånt :hug:

Egentlig aldri lært noe om det, men jeg tok en telefon og rapporterte det inn. Vedkommende kan ikke ha tenkt over at jeg faktisk har alle opplysningene på h*n.

Heldigvis endret dagen seg til veldig positivt da sjefen til Avis kom innpm for å bytte bil og sa han hadde hørt hvor flinke vi er på forsikringssalg :) glad i ros jeg :P

Nåå er det pizza i ovnen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert fordi det er nedre aldersgrensen til NKK, men dette vet du jo :)

Joda, men det er jo ikke så at NKK *anbefaler* å parre ei tispe på halvannet år heller, så jeg bare lurte på om det var noe annet som lå til grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og jeg vil også trene neseprøve! Men måtte kaste alle. :( Hadde de i fryseren for å fjerne lukt. Tok de så opp fordi de var i veien. Men de lå i en pose som holdt på fuktigheten så da jeg skulle bruke de var de mugne. :(

Sett de heller ut under tak i eller uten boks. Kommer mindre mugg av det siden pinnene faktsik er tørre da :)

Hundene mine trenger ikke mer enn at de står i 2-4 dager for å greie sotere mellom de igjen. Selv med Talli som er helt på nyinnlæring rekker det.

Og inatt så hadde Jeanette og Tonje kjøpt en helt spesiell kelpie, den mest verdifulle i hele verden. Og jeg skulle få lov til å trene den! Men da jeg skred til verket forandret den seg til en unghest helt lik en Marianne postet bilde av på FB veggen sin. Den var helt fantastisk. Men Maria ville plutselig også trene den, og jeg var livredd for at hun skulle få lov! Det kunne jo hende de ville oppdage at hun er mye flinkere til å trene hund enn meg! :lol:

Jeg og Tonje skal skaffe deg en kelpie en gang, men NÅDE deg om den dyre kelpisen blir om til en hest (har du lest historien om kelpie og underbevist heten spilt deg ett puss? :P )

....har jeg brukt 1200,- og noe for påmelding LP og utstilling for mai/juni. Kun evt en LP til jeg må/kan melde på, men der går ikke PM ut før neste lønn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad :D Ulven "min", som vi møtte på tur i skogen for noen dager siden, har nok gått videre for da vi lette etter spor og sånn idag fant vi ingenting. Håper og tror det er en streifer for hvis den slår seg ned i området vil den snart bli oppdaget og skutt og det vil ikke jeg. Vakker var den, der den stod ca 100 meter unna og stirret på oss. Oh skrekkblandet fryd, selv Mocca ble rimelig spak da hun skjønte hva det var. Derimot fant vi hauger av beverspor og jeg tenker da at den hadde nok ikke turt vandre så fritt om ulven fremdeles var der.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger føler jeg meg som en gammel dame med portemonéen sin. Jeg er nemlig litt gammeldags og har sansen for sedler og mynter fremfor kort. Men hva i all verden skal man med disse da?

mynter_zps841a4a7d.jpg

Greit nok at jeg kan få en pakke paracet på Boots for så lite som 16p, men jeg synes egentlig at de myntene er mest lommerusk. :aww: Så de bare hoper seg opp og det begynner å bli en fin liten samling som dere kan se. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solregn. Isj. En dust knuste mitt høyre bilspeil, som er det viktigste, det jeg bruker mest. Heldigvis var det bare glasset som knuste, selve holderen er inntakt, så da ble det jo ikke så dyr affære. Så jeg kjøpte nytt speil da, og de spurte meg både 2 og 3 ganger hvilken modell jeg hadde. Så kommer speilet, jeg så glad og står først i 15 minutter i regnet for å løsne elektronikken (oppvarmede speil). Når jeg endelig er klar til å montere det nye speilet, så passer det ikke :( Må ha sidespeil!!!

Noen ganger føler jeg meg som en gammel dame med portemonéen sin. Jeg er nemlig litt gammeldags og har sansen for sedler og mynter fremfor kort. Men hva i all verden skal man med disse da?

mynter_zps841a4a7d.jpg

Greit nok at jeg kan få en pakke paracet på Boots for så lite som 16p, men jeg synes egentlig at de myntene er mest lommerusk. :aww: Så de bare hoper seg opp og det begynner å bli en fin liten samling som dere kan se. :aww:

Ååååh, som jeg hater de pencene :lol: Har en aldri så liten samling selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger føler jeg meg som en gammel dame med portemonéen sin. Jeg er nemlig litt gammeldags og har sansen for sedler og mynter fremfor kort. Men hva i all verden skal man med disse da?

mynter_zps841a4a7d.jpg

Greit nok at jeg kan få en pakke paracet på Boots for så lite som 16p, men jeg synes egentlig at de myntene er mest lommerusk. :aww: Så de bare hoper seg opp og det begynner å bli en fin liten samling som dere kan se. :aww:

Veksle i banken og kjøpe Polo :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg samla quoter på innlegg fra i går kveld og fram til nå - så bær over med meg om de er totalt utdaterte :D.

Tjukt hår er et slit, endog :P

Men det er eventyrlig vakkert :D.

Hvilken bok? Men fy, kangie, du har oppgave å skrive. Men åååå jeg vil gjøre alt annet. NEI. Joooo. Kan jo skrive den opp på skal-lese-engang-lista? :P

Jørgen Brekke: Nådens omkrets... Interessant, litt makaber og spennende :).

Ugh...

528496_630766546938397_1593745107_n.jpg

*Urk for noen håndledd*.

Jeg vil ha denne:

acuba_zpsfaa7a201.jpg

Jeg hadde definitivt gått for denne :). Stiiiilig!!! *vil ha*.

Heter det ikke duffelcoat? Parkas? Pådepesj (skrives på fransk, men det kan jeg ikke)? Bottfår? Når jeg først er i gang: Omforladelse, fortumlet, lebestift :)

:lol:

Og legene veit ikke hvorfor nei, de bare "neeeei, du er jo kanskje litt ung til å være i overgangsalderen" og "nei, vi aner ikke hvorfor du er sånn nå". Seriøst, jeg pleier alltid å fryse. Jeg foretrekker faktisk å fryse fremfor dette.

Sånn. Babling og oversharing utført.

Det kan jo være noe feil med stoffskiftet kanskje?

Jeg kjenner at jeg burde virkelig gidde å sette meg inn i ny NTP. Jeg skal jo gjøre det, etter hvert. Men ikke i dag.

Jeg har bare konkludert med at det blir mye planlegging framover - og mye jobb på meg :D. Det holder for meg, det :).

Har vært på befaring i Ørje i dag - og det jeg la mest merke til var det fantastiske sporterrenget der :aww:... Også fikk jeg dratt innom Vom & hundemat på veien og kjøpt inn 50 kg pølser. Tipper Willy blir fornøyd med det :).

Det var noe mer jeg hadde tenkt å formidle også, men nå har jeg glemt det :aww:. Tipper det var noen riktige gullkorn... :aww:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett de heller ut under tak i eller uten boks. Kommer mindre mugg av det siden pinnene faktsik er tørre da :)

Hundene mine trenger ikke mer enn at de står i 2-4 dager for å greie sotere mellom de igjen. Selv med Talli som er helt på nyinnlæring rekker det.

Jeg og Tonje skal skaffe deg en kelpie en gang, men NÅDE deg om den dyre kelpisen blir om til en hest (har du lest historien om kelpie og underbevist heten spilt deg ett puss? :P )

Da gjør jeg heller det.

...og liker! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppet over masse sider - nå har jeg vært i leiligheten min jeg :D blir en hektisk uke, men det skal gå helt fint å flytte til neste helg. Målt opp litt, tenkt litt og planlagt litt, og så skal jeg tenke litt til i morra mens jeg grunner veggene på soverommet. Nå skal jeg imidlertid ut på tur med småsnuppene mine!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde definitivt gått for denne :). Stiiiilig!!! *vil ha*.

Tror skinnet i de to er ganske likt. Kanskje litt blankere i den der. Men nå har jeg snakket med banken og plutselig syns jeg lån og sånt er fryktelig skummelt. Madrass på gulvet er veldig fin sofa :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror skinnet i de to er ganske likt. Kanskje litt blankere i den der. Men nå har jeg snakket med banken og plutselig syns jeg lån og sånt er fryktelig skummelt. Madrass på gulvet er veldig fin sofa :(

Jeg har en stygg sovesofa du kan få... :lol:. Den ender antakelig opp som verandasofa inntil jeg får råd til å kjøpe meg utemøblement :aww:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo voksen :cry:

Jeg hører du sier det. Eller leser at du skriver det, kanskje :P

Og para hadde vel ikke Jomfru Maria heller ettersom de påstår i Bibelen :aww: Kanskje Jødene har rett? Kanskje Guds sønn egentlig ikke er født og han er i magen din :o:P

Nå er jeg ganske langt unna å være Jomfru Maria, så det tviler jeg sterkt på gitt.

Det kan jo være noe feil med stoffskiftet kanskje?

Ja, det hadde vært kjekt. Da er det sikkert grunnen til at jeg har blitt tjukk også :aww:

.. Angrer jeg på at jeg er så kjapp i vendingene noen ganger. Den valpen jeg takket nei til uten å egentlig ha blitt tilbudt den, har jo blitt supersøt *sukk* Ja ja, det var sikkert riktig avgjørelse, min valp blir helt sikkert født til neste år :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til i morgen!! :D

Og gruer meg litt til søndag. Stå opp sånn ved firetiden etter å ha tatt en tre-fire-fem øl kvelden før (skal prøve å komme meg i seng til ett eller noe slikt, da), for å være i en svensk, kald og våt skog i noen timer. Hundefolk er gærne.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...har jeg stelt sår på Talli. Oppdaget at på halsen hvor jeg trodde det var kommet en fin skorpe, ikke var så fin skorpe. Den var fortykket og ekkel. Så jeg stakk kull på den og jaggu var det som jeg trodde. Masse grønn gugge under. Så den ble oppbløtet i grønnsåpevann og pellet av, renset og nå løper hun rett og slett rundt med min tynne NKK hals for å beskytte såret mest mulig, men samtidig gi det luft.

Men har veldig flink hund da som bare ligger der og lar meg styre. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og gruer meg litt til søndag. Stå opp sånn ved firetiden etter å ha tatt en tre-fire-fem øl kvelden før (skal prøve å komme meg i seng til ett eller noe slikt, da), for å være i en svensk, kald og våt skog i noen timer. Hundefolk er gærne.

*vite med tante pose finger*

Endret av Jonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har IKKE planer om å stille opp fyllesjuk og fæl på MH-en, så jeg skal ta det forholdsvis med ro i morgen altså. Artig blir det læll! :D

Godt å høre, ikke at jeg trodde det egentlig. Men bare følte at jeg MÅTTE vifte med fingen :lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg litt utro mot rasen min nå, men her sitter jeg altså å titter og vurderer en Chinese crested (powder puff) med tiden. Som hund nr. 2 i tillegg til en puddel, delvis fordi pelsstellet er lettere og fordi de er så like pudler at det går ann.

hehe.. Det har jeg vurdert også, men jeg vil ha en naken-nakenhund :P

Kanskje det blir en nakenhund istedetfor belger når Nora er borte, en gang om 15 år :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på Fretex (dvs Othilies bruktbutikk) og kjøpt meg antrekk til morgendagen, til den nette sum av 160kr. Skinnskjørt, rysjebluse og vest. Jeg blir nok nesten ekte trønder når jeg får opp grorudpalma og trer på meg hvite tennissokker!!!

n080.gif

Heter det ikke duffelcoat? :icon_redface:

Den tankegangen deler du ikke med sikkert 70% av Staffeoppdrettere :P

Da jeg var veldig ung sa vi duffel. Duffelcoat var teit. :aww:

I dag sto det en svart kelpie utafor Bunnpris. Jeg kom i prat med eieren, og i løpet av samtalen nevnte jeg at jeg kjente en som drev med oppdrett. Han spurte hvem, og heldigvis kjente han ikke til Deepeyes. Jeg begynte nemlig å grue meg til han skulle spørre hvordan jeg kjente JeanetteH, kan jo ikke si at det er gjennom et forum på internett! Da bruker ikke normale folk ordet "kjenner". Men du vet kanskje hvem det var JeanetteH? Eldre mann med hvitt hår og skjegg, svart hannhund, og begge døtrene hans hadde også kelpier. Han fortalte at hunden er så lydig at han alltid går løs, ikke noe vits i å ha bånd på når den alltid går rett ved siden av, sa han. Og det gjorde den jaggu også da de gikk videre.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...