Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

To kveldsturer gått. Det er nå greit å gå koseturer med en og en hund i stedet for å gå og håpe veldig at man ikke møter noe rundt neste sving som hundene mine flyr i flint av. Neste hund jeg får skal få møtetrening døgnet rundt de første to årene.

Litt te kanskje? Ginger&orange med litt honning i? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SAS... Fyyyy søren. Tror aldri jeg har vært så rasende på kundeservice enn som når jeg har pratet med de. Fraråder alle som vurderer å fly med hund å holde seg laaaangt unna selskapet :sint_01: Det er forøvrig ikke første gang de kåler det til på den måten.

Mens jeg foretrekker å fly SAS om jeg reiser med hund fordi jeg synes deres service er mye bedre enn f eks Norwegian sin..

Nå er soverommet i leiligheten ferdig malt, listverk og alt :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brått etter å ha stått tilkoblet en time for andre gang så poppet opp ett vindu at jeg kunne få overføre filene. Så nå kommer Geo sin MH i to deler, også laster jeg opp Arya sin også etterpå i to deler istedet for ett og ett moment. :P

Dany sin skal jeg vist få senere, kjedelig at 2 stk ikke ble dokumentert. Men med 4 av 6 på video og 6 av 6 på papiret så tror jeg både jeg og de fleste skjønner tegningen med kullet :P

Å, men så bra da :). Det så jo riktig bra ut på papiret iallefall - nesten sånn perfekt, faktisk :D.

To kveldsturer gått. Det er nå greit å gå koseturer med en og en hund i stedet for å gå og håpe veldig at man ikke møter noe rundt neste sving som hundene mine flyr i flint av. Neste hund jeg får skal få møtetrening døgnet rundt de første to årene.

Hmmmm... skal vi se... Babs var veldig flink i bånd når vi møtte andre hunder. Willy er stort sett veldig grei i bånd når vi møter andre hunder. De to sammen? KAOS *ler*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm... skal vi se... Babs var veldig flink i bånd når vi møtte andre hunder. Willy er stort sett veldig grei i bånd når vi møter andre hunder. De to sammen? KAOS *ler*.

Høres kjent ut. :lol:

Løsningen på alt over 11 kg er grime - latskapen lenge leve. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater pillene jeg går på - de må være vanndrivende, jeg flyr på do i ett sett.

Og ikke er jeg smertefri enda heller, så jeg frykter at det blir ny legetur etter hvert. Møkka-fot! Og legen snakket da om fysioterapi, og jeg HATER tanken på det. Å bli tatt på av fremmede mennesker er det versteste jeg vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lagt ut MH-skjema på hjemmesiden, blogget og sett MH-filmene av Geo. (Selv syntes han at det var noe ****** til bråk under spøkelsesmomentet, unødvendig å bjeffe så mye a gitt.) Artig!

Og ellers sitter jeg her og prøver å tegne kart, men innser at jeg kanskje ikke har mestret kartografikunsten til det fulle ennå.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lagt ut MH-skjema på hjemmesiden, blogget og sett MH-filmene av Geo. (Selv syntes han at det var noe ****** til bråk under spøkelsesmomentet, unødvendig å bjeffe så mye a gitt.) Artig!

Og ellers sitter jeg her og prøver å tegne kart, men innser at jeg kanskje ikke har mestret kartografikunsten til det fulle ennå.

Æsj, så nå at avslutningen med spøkelsene ble borte. Alt DA!! ladet batteriet ut og jeg måtte bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos å møte andre når man går med flere hunder. Det kom en jogger langt borti der på en rett strekning i sted og jeg tok med meg mine hunder inn på sommerhyttetomta for å gi god margin til fristende joggelegger. I det joggern peser forbi og hilser og takker (de skjønner ofte at man legger seg litt ekstra i selen for dem, disse joggerne), titter jeg ned på to englefjes som sier, "eeehh, skjer'a?" og brått kommer jeg på at den unnamanøveren er aldeles unødvendig med de to smurfehundene der. Jaja, åtte år med galskap sitter godt :D

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjent ut. :lol:

Løsningen på alt over 11 kg er grime - latskapen lenge leve. :aww:

Jepp! Grime :wub:

:lol:

Æsj, så nå at avslutningen med spøkelsene ble borte. Alt DA!! ladet batteriet ut og jeg måtte bytte.

:| Dårlig batteri på det kameraet også?

Jaja, åtte år med galskap sitter godt :D

Gammel vane vond å vende liksom :D.

Har jeg gumlet i meg resten fra potetgullposen... må jo fylle på litt siden jeg har planer om joggetur i morgen :|. Kan jo ikke risikere å gå ned i vekt liksom... :aww:. Skal til og med jogge SAMMEN med noen - det tror jeg ikke jeg har gjort siden jeg var kjæreste med dansken - ikke han Dansken i Idol altså, men min danske liksom :lol:. Nå skal kjerringene bli spreke ja :lol:.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OH!! Jeg føler meg prektig og flink, ja veldig flink, jeg kan faktisk gå tur med TRE, 3, schæfere i bånd uten kaosoppførsel i møter med andre. Så nå når jeg gikk ned til to, gidder jeg ikke engang å forberede meg på å passere andre hunder for begge bare noterer seg at de møter en annen og går så vakkert forbi atte. Guuuuu jeg er flink flink flink *tralle sang* Glemte å si at det er uten grimer eller andre remedier.

Endret av Margrete
  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:| Dårlig batteri på det kameraet også?

Jupp, uten å ha redigerte klippene så ladet det ut etter under 15 min. Nå kjører jeg noen runder med filme til det lader ut og lade i mange-mange timer og ser om det bedrer kapasiteten. Går det ikke så er det i retur til elkjøp neste uke. Jeg spurte jo somsagt om kapasiteten i butikken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et herk med øresopp!

Sølve fikk samme behandling da han slet med eksem i ørene og begynnende ørebetennelse. Han er allergisk mot malassezia så når soppen tar over får han skikkelig vondt. Vi var igjennom 3 -4 kurer før jeg bestemte meg for å prøve akupunktur og *bank i bordet* så har han vært fin i ørene helt siden da. Potesoppen er en annen sak.. Men nå smitter ikke soppen fra pote til øre slik som det gjorde før. Er akupunktur forsøkt?

Syntes det høres ut som en kort beh tid jeg. Siden det ikke går over tenker jeg.

Indiana hadde jo en del sånne problemer tidligere, prøvde ganske mye, men husker hun tilslutt ble beh med Surolan og ved senere problemer, Posatex. Begge disse hjalp. Mener å huske at hun ble beh minst 14 dager, evt noen dager ekstra om vetten ikke var helt fornøyd etter 14 dg. Nå vet jo ikke jeg om dette er rette preps for Nora sine problemer da, er ikke så inne i hva som er for hvilke sopper og sånn, men du kan jo spørre vetten din. Tenkte bare tipse om mine positive erfaringer, hun har ikke hatt problemer med ørene siden :)

Men canaural er jo mot betennelse (dvs bakterier, det er et antibiotikum) og gjør øremiljøet søtere slik at det fort vokser sopp igjen eller øker soppmengden.. Oditin er bare en smertestillende.

Så jeg ville skylt med eddikvann to ganger dagen (1 del eddik 3 deler vann) og spurt legen om canesten øredråper i tillegg.

Hun hadde jo ørebetennelse, så at vi får canaural som er mot betennelse syns jeg er naturlig. Grunnen til at vi fikk Otodine var fordi at den kan brukes selv om det er en rift i trommehinna, det fikk ikke veterinæren til å se, Nora har trange ører. Det er det andre øret som har betennelse nå, ikke det øret som er behandlet fra før av.

Har ikke prøvd akupunktur enda. Det er bare 3,5 mnd mellom første og siste runde med behandling, jeg har ikke kommet så langt at jeg har begynt å tenke på alternativer enda. Kløstillende middel pleier ikke å funke noe særlig på henne, btw. 5 mnd med kortisonbehandling i fjor, hjalp ikke en dritt. Og hvis jeg virker grinete nå, så er det bare fordi jeg er så sinnsykt møkka lei av sjuke bikkjer å bekymre seg for, selv om jeg påfører dem sykdommene sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viaplay er noe dritt! Jeg avsluttet abonnementet mitt der inne for godt over en måned siden og nå fikk jeg mail om at de har trekt 79,- fra kontoen min. Jeg logget inn på viaplay for å sjekke om jeg hadde gjort noe feil eller om pakken min ikke hadde blitt avsluttet, og gjett hva? Der sto det at jeg ikke hadde noen tilgjengelige pakker. Jeg prøvde å avslutte pakken igjen, for å sjekke, da fikk jeg beskjed om at jeg ikke hadde noen tilgjengelige pakker da også. :gaah:

Greit nok at 79,- ikke er det verste de kunne ha trekt, men jeg synes det blir for dumt uansett hvor lite beløp det er. :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, uten å ha redigerte klippene så ladet det ut etter under 15 min. Nå kjører jeg noen runder med filme til det lader ut og lade i mange-mange timer og ser om det bedrer kapasiteten. Går det ikke så er det i retur til elkjøp neste uke. Jeg spurte jo somsagt om kapasiteten i butikken..

Been there, done that... :aww:. Hjalp ikke en dritt :sint_01:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OH!! Jeg føler meg prektig og flink, ja veldig flink, jeg kan faktisk gå tur med TRE, 3, schæfere i bånd uten kaosoppførsel i møter med andre. Så nå når jeg gikk ned til to, gidder jeg ikke engang å forberede meg på å passere andre hunder for begge bare noterer seg at de møter en annen og går så vakkert forbi atte. Guuuuu jeg er flink flink flink *tralle sang* Glemte å si at det er uten grimer eller andre remedier.

Men du er ikke lat. :lol: Og møter andre hunder i bånd litt mer enn en gang hver tredje uke. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se å få gjerdet inn noen av hullene i hagen, sånn at jeg blir mindre synlig kriminell. Hva lønner seg? Nettinggjerde eller kompostgrider? Fra biltema, FK eller annet sted? FK siden er så dårlig, og jeg finner ikke kompostgjerder på siden til biltema, men de har det vel forde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...