Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

....har jeg innsett at jeg fikk ikke overført fra kamra til pc, måtte ta de i minnekort dingsen og laste filmer direkte på youtube :gaah:

Men nå er nå filmen til Arya ute, så har jeg Meera på speilrefleksen. Også Geo på minnebrikken, men han må jeg laste direkte opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

....har jeg innsett at jeg fikk ikke overført fra kamra til pc, måtte ta de i minnekort dingsen og laste filmer direkte på youtube :gaah:

Men nå er nå filmen til Arya ute, så har jeg Meera på speilrefleksen. Også Geo på minnebrikken, men han må jeg laste direkte opp..

men du kan jo ta de i minnekortet og lagre de på pcen? også redigere osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten. Jeg bor i et nabolag der barn leker mer ute enn inne foran firkanta skjermer. Og nå har søren meg noen av guttene gått hen og bygga sin egen skaterampe!!! Er mektig imponert av de, hva de har fått til, for de er 12-14 vil jeg tippe, og jeg har ikke sett en eneste voksen til stede mens hele prosjektet har foregått. Så de har stått for det meste selv...

Samme guttegjeng kan stå timesvis på ski ned en bakke på 5 meter her om vinteren. Eller holder på timesvis på banen med skøyter eller fotball. Selv om jeg ikke er verdens mest barnevennlige person, så er det godt å se de leker ute. :)

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latmannsaktivisering: jeg ligger på sofaen under teppe, Lady kommer bort med lekegrisen i munnen, jeg later som jeg vil ta den og hun løper bort i sengen sin og gnager litt eller løper rundt bordet. Gjentas så mange ganger man gidder. :D Får jeg tak i den, så kaster jeg den over bordet og Lady løper etter :D

Glad Lady :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....har jeg innsett at jeg fikk ikke overført fra kamra til pc, måtte ta de i minnekort dingsen og laste filmer direkte på youtube :gaah:

Men nå er nå filmen til Arya ute, så har jeg Meera på speilrefleksen. Også Geo på minnebrikken, men han må jeg laste direkte opp..

Så irriterende dette videokamerakjøpet skulle vise seg å bli, da!

Gleder meg til å se Geo sin etter hvert, for å se om han gjennomførte den slik jeg opplevde det eller om det ser annerledes ut fra sidelinja. :P

Nå har jeg plundret litt for å prøve å få MH-skjemaet til Geo ut på hjemmesiden. Tabellen bare krangler med meg og blir alt for bred. :( Så da tar jeg en pause fra det og tegner litt kart i stedet, tror jeg. Bare drikke opp kaffen først. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SKUFFA!!!! Her bestiller jeg veggis sushi, tar i mot posen reiser hjem og gleder meg til å spise sushi. Og hva har jeg fått. RÅ FISK!!!!!!!! :x

Nå fikk jeg sinnsykt lyst på sushi. Det er en time til nærmeste sushirestaurant :cry: Meeen jeg har nå fisk & grønnsaker som godgjør seg i ovnen, omnomnom :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ga Canaural.vet morgen og kveld, samt skylte med Oditine midt på dagen i 10 dager. Skulle i utgangspunktet holde på i 7 dager så sant jeg ikke så at hun trengte noen dager ekstra, hvilket hun gjorde.

Men canaural er jo mot betennelse (dvs bakterier, det er et antibiotikum) og gjør øremiljøet søtere slik at det fort vokser sopp igjen eller øker soppmengden.. Oditin er bare en smertestillende.

Så jeg ville skylt med eddikvann to ganger dagen (1 del eddik 3 deler vann) og spurt legen om canesten øredråper i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg sinnsykt lyst på sushi. Det er en time til nærmeste sushirestaurant :cry: Meeen jeg har nå fisk & grønnsaker som godgjør seg i ovnen, omnomnom :D

Du kan komme og få brettet her. Helt gratis! :P Men det blir vel ikke akkurat noe kortere. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt bekymret nå. I går oppdaget jeg en stor edderkopp på gulvet, fikk fanget den og tatt den med ut (etter et aldri så lite hysterisk anfall). Og nå da jeg ryddet i gangen fant jeg en most edderkopp under en hagepute. Hva skjer?? Hvor mange edderkopper er det normalt å ha inne? Jeg har sluttet å bry meg om frisk luft, har lukket alle ventiler istedenfor. Når jeg lufter med vinduet oppe (skal få meg myggetting) så står jeg og følger med som en hauk at ingenting kryper inn. Har vært litt uforsiktig med ytterdøren, men de siste dagene har jeg også fulgt med den. :(

Normalt med veldig mange om man bor i kjeller/lav sokkel. Kommer litt an på bygning og sånt da, men jeg var invadert av monsterstørrelseeddiser da jeg bodde i kjellern på en gammel sveitservilla. *grøss*

Nopp!!

Ukjent filformat så jeg får ikke lagt de noen sted.

Hvilket program bruker du? Sjekk om du kan laste ned tillegg til fotoprogrammet du bruker som gjenkjenner filformatet.

Men canaural er jo mot betennelse (dvs bakterier, det er et antibiotikum) og gjør øremiljøet søtere slik at det fort vokser sopp igjen eller øker soppmengden.. Oditin er bare en smertestillende.

Så jeg ville skylt med eddikvann to ganger dagen (1 del eddik 3 deler vann) og spurt legen om canesten øredråper i tillegg.

Canaural gis mot gjærsopp også. Fått det både til lupin og rikke. Men jeg syns malacetic virker bedre og fortere. Otidin har vel forskjellige, etter tips fra tøfflus så vet jeg at de minst har en som er mot gjærsopp som ikke skal svi, og kan burkes ved brudd i trommehinnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt med veldig mange om man bor i kjeller/lav sokkel. Kommer litt an på bygning og sånt da, men jeg var invadert av monsterstørrelseeddiser da jeg bodde i kjellern på en gammel sveitservilla. *grøss*

Jeg bor ikke i kjeller eller lav sokkel, bor sånn vanlig over bakken tror jeg :P Var helt ****** det året jeg bodde i en lav sokkel da, har aldri sett så store edderkopper før- helt utrolig størrelse.

Haha, de finner veien inn likevel disse herlige skapningene så jeg har gitt opp litt.. Ifjor fant vi jo DEN monsteredderkoppen på soverommet. Den gikk så hardt på persiennen at jeg trodde det var et dyr UTENFOR vinduet (pinnsvin eller rev eller noe) så jeg ville finne ut hva det var (alltid nysgjerrig når jeg hører dyrelyder :P ) og reiser meg og slår på lyset ved sengen og BAM! DEN jæææævelen som sitter der og glor. Eneste jeg får ut av meg er "KØDDERDU?!".. Aldri sett en så stor en før.. Og gubben stakkar som har mild form for arachnofobia friiiiika ut! :P Så skulle vi ta den men så bare satt den der og så på oss før den LØP ut vinduet igjen.. USH... Så en litt mindre en over sofaen vår her om dagen men jeg gadd ikke ta den :whistle: Han er vel der enda...

Uæææ! Jeg hadde enten skreket lenge og høyt, eller så hadde jeg blitt paralysert! Jeg pleier ikke drepe edderkopper, tar dem ut i glass, etterpå blir jeg helt sjokkskadet og skjelver, men de dør iallefall ikke. Men når det kommer til gigaedderkopper så klarer jeg rett og slett ikke være så nær, så da blir det enten mosing eller støvsuger. Heldigvis har det bare vært relativt små edderkopper her... eller den ene var ganske stor, men ikke monsterstor iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma pleier å si fra om jeg går over grensen på ting jeg legger ut på facebook ( :lol: ), nå har jeg fått en melding om at denne var ufin å dele:

553011_404457392995338_86943028_n.jpg

Er den det? Jeg klarer ikke helt se det egentlig. Hun minner meg på en som døde av det i klassen over meg engang, også svarer jeg at han er jo død så han blir sikkert ikke støtt. Får som svar av at det er en veldig flau vits, veldig. Men altså... jeg synes den er rimelig uskyldig jeg altså. Bildet altså, ville aldri skrevet det med den døde gutten på facebooken min.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canaural gis mot gjærsopp også. Fått det både til lupin og rikke. Men jeg syns malacetic virker bedre og fortere. Otidin har vel forskjellige, etter tips fra tøfflus så vet jeg at de minst har en som er mot gjærsopp som ikke skal svi, og kan burkes ved brudd i trommehinnen.

At det gies vet jeg jo, men det er jo kontraindiktivt. For en som får gjentagende soppinfeksjoner er det helt feil preparat, iom at det allmennkunnskap at antibiotika fremmer sopp. Malacetic er surt, derfor er det ypperlig til sopper, og hva består det av? 2% eddiksyre og 2% borsyre ;) Otidin kommer i flere varianter, men det er fortsatt bare en smertestillende, noen inneholder dog hydrokortison i tillegg for å være klødempende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket program bruker du? Sjekk om du kan laste ned tillegg til fotoprogrammet du bruker som gjenkjenner filformatet.

Har fått hjelp og sett på det, er vist Mac'en min som rett og slett begynner bli for gammel. Jaja får ta det rett på youtube som enkelt filer rett og slett. Gjor det med Arya sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det gies vet jeg jo, men det er jo kontraindiktivt. For en som får gjentagende soppinfeksjoner er det helt feil preparat, iom at det allmennkunnskap at antibiotika fremmer sopp. Malacetic er surt, derfor er det ypperlig til sopper, og hva består det av? 2% eddiksyre og 2% borsyre ;) Otidin kommer i flere varianter, men det er fortsatt bare en smertestillende, noen inneholder dog hydrokortison i tillegg for å være klødempende.

Ja at canural kan være feil til gjentakende ørebetendelser kan så være - men det funker mot sopp og er åpenbart ganske normalt å gi. Ene vetkontoret her hadde aldri hørt om malacetic da jeg spurte etter det i fjor sommer, andre har heldigvis alltid inne.

Vet hva malacetic består av har ikke kranglet på det heller.

Men at otodinen bare var smertestillende var jeg ikke klar over. Ser det jo når du sier det, men leste nok litt fort da jeg sjekket den sist. Lukisene mener hvertfall at malacetic svir noe infernalsk, så nestegang jeg får øresopp i hus skal jeg ha otidine i tillegg altså.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nopp!!

Ukjent filformat så jeg får ikke lagt de noen sted.

Men endret du filformat til MP4-filer før du filmet? Om du ikke har lagt inn medfølgende program for konvertering av filer, så vil ikke Mac'en gjenkjenne de "vanlige" filene fra kameraet, men man kan som nevnt tidligere filme i MP4 og da skal du strengt tatt få dem opp? Jeg fikk jo ikke til å installere det filprogrammet på min PC, men det var jo ikke noe problem om jeg filmet i MP4-format :).

Lang dag på jobb gir kort kveld hjemme... Har smeltet fryktelig mye utenfor her i løpet av dagen, så nå står nesten hele området ved porten til hagen under vann. *Yeyyy liksom*. Selv Willy synes det er unødvendig med så mye vann, og tar rennafart for å hoppe over... Synd han ikke greier å hoppe så langt *ler*.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt bekymret nå. I går oppdaget jeg en stor edderkopp på gulvet, fikk fanget den og tatt den med ut (etter et aldri så lite hysterisk anfall). Og nå da jeg ryddet i gangen fant jeg en most edderkopp under en hagepute. Hva skjer?? Hvor mange edderkopper er det normalt å ha inne? Jeg har sluttet å bry meg om frisk luft, har lukket alle ventiler istedenfor. Når jeg lufter med vinduet oppe (skal få meg myggetting) så står jeg og følger med som en hauk at ingenting kryper inn. Har vært litt uforsiktig med ytterdøren, men de siste dagene har jeg også fulgt med den. :(

Kjøp radarspray å spray rundt vinduene på utsiden ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja at canural kan være feil til gjentakende ørebetendelser kan så være - men det funker mot sopp og er åpenbart ganske normalt å gi. Ene vetkontoret her hadde aldri hørt om malacetic da jeg spurte etter det i fjor sommer, andre har heldigvis alltid inne.

Vet hva malacetic består av har ikke kranglet på det heller.

Men at otodinen bare var smertestillende var jeg ikke klar over. Ser det jo når du sier det, men leste nok litt fort da jeg sjekket den sist. Lukisene mener hvertfall at malacetic svir noe infernalsk, så nestegang jeg får øresopp i hus skal jeg ha otidine i tillegg altså.

At det er normalt å gi Canural er nu en ting, men det er ikke laget for sopp i det hele tatt, og jeg vil nok tro at det oftere må gjentagende kurer til enn ikke om hunden KUN har sopp, og ikke både sopp og bakteriebetennelse. Eller at man må over på andre midler fordi man feilbehandlet første gangen. For det ER feilbehandling å gi anibiotika mot sopp.

Otidin er kjempefin smertestillende, den kan brukes sammen med de aller fleste medisiner og forstyrrer ikke balansen i øret :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men endret du filformat til MP4-filer før du filmet? Om du ikke har lagt inn medfølgende program for konvertering av filer, så vil ikke Mac'en gjenkjenne de "vanlige" filene fra kameraet, men man kan som nevnt tidligere filme i MP4 og da skal du strengt tatt få dem opp? Jeg fikk jo ikke til å installere det filprogrammet på min PC, men det var jo ikke noe problem om jeg filmet i MP4-format :).

Brått etter å ha stått tilkoblet en time for andre gang så poppet opp ett vindu at jeg kunne få overføre filene. Så nå kommer Geo sin MH i to deler, også laster jeg opp Arya sin også etterpå i to deler istedet for ett og ett moment. :P

Dany sin skal jeg vist få senere, kjedelig at 2 stk ikke ble dokumentert. Men med 4 av 6 på video og 6 av 6 på papiret så tror jeg både jeg og de fleste skjønner tegningen med kullet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...