Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

...fikk jeg lathund spindel på Mail fra en oppdretter som har parret med samme hannhund som jeg brukte sist. Er vel kun ett moment som er på "feil" side, ellers hele kullet bedre enn gjennomsnitt kelpie i Sverige og de flere momenter langt bedre.

Kult :jump:

Kult!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Sånt er lett å like, selv om man ikke vet hvorfor :P GRUER meg til å ta tog i dag..... Verst blir vel hjem fra jobb, retning oslo s/bærum *hyl* must....have...rammstein on headset today....

Funnet bra fyr da vet du :wub: . Ihihi.

Liker for Rammstein!

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og ler av diskusjoner på facebook nå :teehe: Blogginnlegget jeg skrev i går er visst delt av en del, og nå går diskusjonene høyt på hvorvidt det er jeg som må lære meg å si i fra bedre, eller om bikkja mi må medisineres :ike: For hunder må da få hilse, vettu :rolleyes:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og ler av diskusjoner på facebook nå :teehe: Blogginnlegget jeg skrev i går er visst delt av en del, og nå går diskusjonene høyt på hvorvidt det er jeg som må lære meg å si i fra bedre, eller om bikkja mi må medisineres :ike: For hunder må da få hilse, vettu :rolleyes:

:lol: :lol:

Også blendertesten!! Vi har ikke kjøpt blender sammen enda vi... Tenk at vi turde å gifte oss før det var gjort :o

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og ler av diskusjoner på facebook nå :teehe: Blogginnlegget jeg skrev i går er visst delt av en del, og nå går diskusjonene høyt på hvorvidt det er jeg som må lære meg å si i fra bedre, eller om bikkja mi må medisineres :ike: For hunder må da få hilse, vettu :rolleyes:

:lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...fikk jeg lathund spindel på Mail fra en oppdretter som har parret med samme hannhund som jeg brukte sist. Er vel kun ett moment som er på "feil" side, ellers hele kullet bedre enn gjennomsnitt kelpie i Sverige og de flere momenter langt bedre.

Kult :jump:

Men det VAR jo en knallbra gjennomført test for alle :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg passet på en 7 uker gammel baby mens mammaen var ute og parkerte bilen. Hun sov søtt med smukken sin, men det ble litt krise da den plutselig falt ut. Jeg gav henne den igjen, og alt var fint. Men så våknet hun og så rett på meg. Hun ble litt sånn; "Oh, holy Moses!" :lol:
Så gikk det et par sekunder før jeg fikk et kjempeglis. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint du minner oss på at han var ekstremt vanskelig de to årene sine. Da føler jeg meg i hvert fall flink! :D Så om intensjonen din var å jekke meg ned, glem det! Jeg er forbanna stolt over at jeg har klart å få han dit han er, uten å knekke han helt. Det skal ingen få ta i fra meg!

:banana::yes::cheer::icon_clapping:

Jeg er litt sliten etter en to timer lang opprivende samtale med min fine mann i går. Men jeg fikk skrevet ferdig tingene til den siste klienten min, fakturert vedkommende, la meg smilende og veldig forelska, og gleder meg til idag og til sommeren.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og ler av diskusjoner på facebook nå :teehe: Blogginnlegget jeg skrev i går er visst delt av en del, og nå går diskusjonene høyt på hvorvidt det er jeg som må lære meg å si i fra bedre, eller om bikkja mi må medisineres :ike: For hunder må da få hilse, vettu :rolleyes:

:lol:

Kanskje alle hundeeiere skulle hatt en felles aksjon mot å stikke godis til alle barn. :lol:

:lol: :lol:

Også blendertesten!! Vi har ikke kjøpt blender sammen enda vi... Tenk at vi turde å gifte oss før det var gjort :o

What??? Hvordan kan du vite om dere består i gode og onde dager om dere ikke har tatt blendertesten???? :o Sjokkert og rystet...

Får vel pakke sammen her. Kontroll til dyrlegen med Nommen idag, og da skal de få sett på labben hennes også tenkte jeg. Hun skal ikke HYLE av at jeg klipper klør på den måten hun gjorde her om dagen, så tydeligvis noe som er vondt enda i den. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...fikk jeg lathund spindel på Mail fra en oppdretter som har parret med samme hannhund som jeg brukte sist. Er vel kun ett moment som er på "feil" side, ellers hele kullet bedre enn gjennomsnitt kelpie i Sverige og de flere momenter langt bedre.

Kult :jump:

Så artig! Æ vil sjå! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funnet bra fyr da vet du :wub: . Ihihi.

Liker for Rammstein!

Det liker vi enda mer! :D :D

Sitter og ler av diskusjoner på facebook nå :teehe: Blogginnlegget jeg skrev i går er visst delt av en del, og nå går diskusjonene høyt på hvorvidt det er jeg som må lære meg å si i fra bedre, eller om bikkja mi må medisineres :ike: For hunder må da få hilse, vettu :rolleyes:

Jeg har en teori om at folk ikke hører det en sier når man har kava seg til siden av vegen og har bikkja på sin side. Jeg sier eksplisitt "nei, hun kan ikke hilse fordi hun nettopp har blitt operert i beinet sitt og ikke skal belaste det" og så får jeg tilbake:

"men han er så redd store hunder og hun er jo så rolig, det hadde vært bra for han" (eh, ok?)

"men han er så roooolig så!" (dont giveafuck)

"okei men de kan jo lukte på hverandre" (WHYYY)

Folk. Er. Håpløse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd optima PH ørerens?

Jeg fikk det av vet. til min hund da hun hadde kraftig betennelse/infeksjon av gjærsopp i øret. Hun hadde viste veldig godt at det ikke var noe særlig å få det i øret, så vi fikk kortison som vi skulle sprute bittelitt i øret før ørerensen. Allerede dagen etter var det faktisk nesten helt fint, og langt mindre vondt så vi kunne slippe mer kortison. Kanskje det kunne vært noe?

Er sopp alltid allergi?

Nei, det har jeg ikke prøvd, og nei, det tviler på at sopp alltid er allergi. Men gjentagende sopputbrudd er vel et av symptomene på allergi, så vidt jeg har fått med meg :)

Willy hadde jo en runde med sopp i det ene øret da han var ung - han klødde seg jo en del og det ble selvsagt sårt av det, og i sår kan det jo også bli betennelse, tenker jeg... men det var jo selvsagt mest i ytre øregang. Vi fikk bare beskjed om å skylle med ørerens som var veldig sur - og veterinæren tok første rens, hvilket resulterte i at han hylte som en stukket gris. DET var vondt, det... Svidde som bare rakker'n antar jeg, pga at det var sårt fordi han hadde klødd seg. Men det øreskyllemiddelet fungerte iallefall veldig bra (selv om det var en kamp å få dryppet siden det gjorde vondt i starten). Selvsagt husker jeg ikke hva det heter nå... :aww:.

Vi fikk første behandlingen på klinikken vi også, men det ble ikke sagt en dritt om at det burde være surt det vi rensa øret med.

Sorry, jeg er grinete. Veterinærer burde vite best hvordan man behandler hunder, ikke hundefolk på et forum - og legg merke til at jeg skreiv burde, for det er jo åpenbart ikke sånn. Og når det er en jungel av alternative måter å behandle noe på, hvordan fader velger man rette metoden da? Men eddik-vask har ikke hjulpet på soppen på beina/rompa, og kortisonbehandling har ikke hjulpet for kløa. Å fore med V&H har hjulpet litt (jeg veit jo ikke om hun ville klødd seg mer om hun gikk på tørrfôr, utover det at hun fikk tørrfôr et par dager i jula, og har hatt ørebetennelse siden), å gi eplecidereddik i maten og bruke eddik når hun bades, har ikke hjulpet så mye - det er 2 uker siden hun ble badet nå, og hun klør fortsatt, og ja, jeg er sikker på at jeg skylte ut all såpa, jeg har bada hund i 28 år. Å snakke med veterinærene har ikke hjulpet stort til nå, de sier bare "njaaa" og "tjaaa". For jeg har vært hos flere.

Heldigvis så klør hun seg ikke til blods, eller, hun slikker seg til blods på labbene og i rompa om hun får lov. Og det er der hovedproblemet ligger, ørene, labbene og i rompa. Hun kan gnafse seg så ****** i rompa at jeg hører det fra et annet rom - ****** lekker lyd, btw. Ikke er hun spesielt hormonell nå, hun løp i november, og skal i teorien ikke løpe igjen før august/september. Hun er ikke innbilt, det har hun aldri vært. Hun kunne like gjerne vært hannhund, så lite tispe-hormonell er hun, ække kødd engang, jeg har faktisk lurt på om hun kanskje er litt androgyn. Jeg har f.eks aldri sett henne flørte og by seg frem for hanner. Eller tisper, for den saks skyld. Samma det, det blir en digresjon, poenget er at hun neppe er hormonell. Selv puddelen som ikke har hatt løpetid enda engang, er mer hormonell enn Nora er.

Så jeg veit ikke jeg. Jeg er bare møkkalei av å fly til veterinær med bikkjer som ikke kan fikses. Og Nora er verdens snilleste hund, hun burde få sluppet dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rart at telefonen min er rolig i dag når jeg har glemt å oppdatere kalenderen min slik at systemet tror jeg er på Voss og dermed ikke slipper gjennom noen samtaler :D

Er vel slutt på roen nå da :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har dere kjøpt? :)

Spennende! Hvor?

Får dere da Netflixen opp på TV, eller bruker dere kun pad/ data?

Det kan man jo bestemme selv. Med smart tv får du det rett på tv, har man ikke smart tv så kan man kjøpe s video kabel og koble sammen pc og tv og da får man se det som er på pcen på tven viss man vill. :)

Nå skal vi ut på tur. Tror jeg skal prøve meg på marka i dag, lenge siden det nå, og kanskje kjetting eller kløv.. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Hvor?

Fysikk 1, og R1 og R2 matte ved Høgskolen i Bergen :) Skal prøve å søke på en annen skole som backup plan også, der må man møte opp fysisk på skolen for å levere søknadskjema og karakterer. Jeg har hørt det er langt kø.. Kjipt! Men jeg orker ikke jobben lengre, så jeg må ha noe annet å gjøre til neste år. Så blir det forhåpentligvis ingeniør av meg etterhvert :)

Det var en veldig lite givende legetime.. Ja, hodepinene skyldtes nok at jeg hadde vondt i nakken, det hadde jeg konkludert med selv. Men den nakken har jo kommet av noe, og hva da? Nei, hun regnet med det kom til å gi seg etterhvert, og hvis ikke fikk jeg henvisning til fysioterapeut. Spennende, vel fint at vi tar oss av symptomene her, men problemet må jo klart stamme fra noe. Skal vi bare la det være altså? Ble tatt blodprøve også for å se om jeg manglet noe. Så får vi se hvor bra det går fremover..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg ikke prøvd, og nei, det tviler på at sopp alltid er allergi. Men gjentagende sopputbrudd er vel et av symptomene på allergi, så vidt jeg har fått med meg :)

Vi fikk første behandlingen på klinikken vi også, men det ble ikke sagt en dritt om at det burde være surt det vi rensa øret med.

Sorry, jeg er grinete. Veterinærer burde vite best hvordan man behandler hunder, ikke hundefolk på et forum - og legg merke til at jeg skreiv burde, for det er jo åpenbart ikke sånn. Og når det er en jungel av alternative måter å behandle noe på, hvordan fader velger man rette metoden da? Men eddik-vask har ikke hjulpet på soppen på beina/rompa, og kortisonbehandling har ikke hjulpet for kløa. Å fore med V&H har hjulpet litt (jeg veit jo ikke om hun ville klødd seg mer om hun gikk på tørrfôr, utover det at hun fikk tørrfôr et par dager i jula, og har hatt ørebetennelse siden), å gi eplecidereddik i maten og bruke eddik når hun bades, har ikke hjulpet så mye - det er 2 uker siden hun ble badet nå, og hun klør fortsatt, og ja, jeg er sikker på at jeg skylte ut all såpa, jeg har bada hund i 28 år. Å snakke med veterinærene har ikke hjulpet stort til nå, de sier bare "njaaa" og "tjaaa". For jeg har vært hos flere.

Heldigvis så klør hun seg ikke til blods, eller, hun slikker seg til blods på labbene og i rompa om hun får lov. Og det er der hovedproblemet ligger, ørene, labbene og i rompa. Hun kan gnafse seg så ****** i rompa at jeg hører det fra et annet rom - ****** lekker lyd, btw. Ikke er hun spesielt hormonell nå, hun løp i november, og skal i teorien ikke løpe igjen før august/september. Hun er ikke innbilt, det har hun aldri vært. Hun kunne like gjerne vært hannhund, så lite tispe-hormonell er hun, ække kødd engang, jeg har faktisk lurt på om hun kanskje er litt androgyn. Jeg har f.eks aldri sett henne flørte og by seg frem for hanner. Eller tisper, for den saks skyld. Samma det, det blir en digresjon, poenget er at hun neppe er hormonell. Selv puddelen som ikke har hatt løpetid enda engang, er mer hormonell enn Nora er.

Så jeg veit ikke jeg. Jeg er bare møkkalei av å fly til veterinær med bikkjer som ikke kan fikses. Og Nora er verdens snilleste hund, hun burde få sluppet dette.

Jeg har ingenting fornuftig å komme med, men jeg vil bare gi deg en sånn :hug: jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden for et renn på kontoret mitt i dag, det er like før jeg innfører kølappsystem!

Nå så jeg nettopp en gammel mann som kjørte på en gammel dame med rullatoren sin på fortauet utenfor. Det er ikke så greit når man både er skrøpelig til beins, har dårlig syn og kanskje er bittelitt redusert i hodet! :lol: (Det gikk veldig bra altså).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...