Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

OH!! Jeg føler meg prektig og flink, ja veldig flink, jeg kan faktisk gå tur med TRE, 3, schæfere i bånd uten kaosoppførsel i møter med andre. Så nå når jeg gikk ned til to, gidder jeg ikke engang å forberede meg på å passere andre hunder for begge bare noterer seg at de møter en annen og går så vakkert forbi atte. Guuuuu jeg er flink flink flink *tralle sang* Glemte å si at det er uten grimer eller andre remedier.

Og iiiiiingen husker den vakre billedserien med flygende shaffisgutt :lol:

Hun hadde jo ørebetennelse, så at vi får canaural som er mot betennelse syns jeg er naturlig.

Jeg vet det er tungt og sårt, men... om hun har/hadde soppinfeksjon, har hun ikke betennelse, da betennelse kommer av bakterier. "Alt" av øreverk kalles ørebetennelse, men om hun kun har gjærsopp i ørene er det lite og ingen vits å gi antibotika. Da er det ganske naturlig at det kommer tilbake, spes når du sier Nora har trange øreganger, det er ikke nok lufting til at bla pH nivået holdes lavt (pga at det lettere blir varmt og klamt i trange ører). Så om hun ikke har bakterier, ville jeg gått for surning, hvilket surmiddel du bruker er opp til deg, men antibiotika øker pH verdien i øret istendenfor å senke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...oppdaget jeg hvorfor jeg aldri fersker Talli i å pelle på såret på halsen. Hun har liksom ikke de siste dagene gjort noen anntydning til å røre det noe særlig siden jeg tok skorpen. Det er det Blaze som tar seg av med GRUNDIG vask og Talli sitter små knurrer og nyter samtidig :blink:

Med den vasken skal det ikke mer enn en eller to ganger om dagen så ser man det på såret liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus
Psy er tilbake med en ny hit ser jeg. :P Hørte på radioen at videoen hadde slått ny rekord på youtube over antall visninger de første 24 timene etter at den ble lagt ut.

Musikkvideoen var morsom da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg egentlig kjempelyst til å legge meg, men før jeg kan gjøre det må jeg rydde på badet så jeg får plass til å henge opp nyvasket sengetøy og håndklær. Men siden jeg ikke gidder å gjøre det, så sitter jeg her og gjesper og utsetter det så lenge som mulig. Av og til tenker hjernen min fryktelig lite logisk. Hadde jeg bare gjort det med en gang jeg begynte å bli trøtt, hadde jeg kunnet ligge og sove søtt nå. Det går jo ikke noe fortere om jeg venter litt lengre liksom. Tullete. God natt da, dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt å bo på fornebu når Bieber kommer på besøk og de har lydsjekk langt utover kvelden. Gleder meg ikke akkuratt til i morgen:p

Haha, blir tre fine dager ute på fornebu nå ja! Jeg er glad det er butikk på snarøya så jeg slipper å måtte forholde meg til kaoset på fornebu. Men jeg må vel gå en liten tur med hunden og se på hysteriet en av dagene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er tungt og sårt, men... om hun har/hadde soppinfeksjon, har hun ikke betennelse, da betennelse kommer av bakterier. "Alt" av øreverk kalles ørebetennelse, men om hun kun har gjærsopp i ørene er det lite og ingen vits å gi antibotika. Da er det ganske naturlig at det kommer tilbake, spes når du sier Nora har trange øreganger, det er ikke nok lufting til at bla pH nivået holdes lavt (pga at det lettere blir varmt og klamt i trange ører). Så om hun ikke har bakterier, ville jeg gått for surning, hvilket surmiddel du bruker er opp til deg, men antibiotika øker pH verdien i øret istendenfor å senke det.

Så hun kan ikke ha fått betennelse av soppen? Eller hatt en betennelse i tillegg til soppen? For jeg tenker at hun må ha hatt en betennelse, hun er rett nok en dramaqueen om jeg skulle komme til å tråkke på henne (og det er ganske fort gjort med en rævdilter), men hun pleier ikke å skape seg av å bli håndtert, så når hun hyler og trekker seg når vi klør henne ved øret (altså kinnet eller nakken), så tenker jeg jo at det må ha vært en betennelse der, sopp gjør vel ikke vondt utover det at det klør. Men veterinæren tok prøve av øret hennes og sa det var gjærsopp.. Og nå veit jeg ikke. Det er jo fjollete av veterinæren å behandle henne for betennelse om det vil gjøre at soppen blomstrer opp, om det er soppen som er roten til problemet. Og om det er sopp som er roten til problemet, så burde vel ikke kuren ha funket? For igjen, det er det andre øret denne gangen, det ble ikke behandlet med antibiotika, det ble bare skylt.

Hva vil skje om jeg bruker eddik i et øre som har ødelagt trommehinne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig..... Issi har tømt blæra helt mens hun var alene. Dobbeltdyna trekk, beskyttelsestrekk og overmadraas har det gått igjennom.. Det var jo en smule nytt fra hun som aldri har hatt problemer med å holde seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://youtu.be/ASO_zypdnsQ

Psy er tilbake med en ny hit ser jeg. :P Hørte på radioen at videoen hadde slått ny rekord på youtube over antall visninger de første 24 timene etter at den ble lagt ut.

Haha

Musikkvideoen var morsom da! :D

Hah, mine tanker og :P Gangnamstyle er bedre!

Herlig..... Issi har tømt blæra helt mens hun var alene. Dobbeltdyna trekk, beskyttelsestrekk og overmadraas har det gått igjennom..

Det var jo en smule nytt fra hun som aldri har hatt problemer med å holde seg...

Uffda... Det hørtes ikke normalt ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg to stk fornøyde hunder. TJ er borte, så da får de ligge i sengen. Merkelig nok er det den minste av de som tar størst plass. *flire* Bris er i grunn ganske lang når hun strekker på seg. :P

Og egentlig burde jeg sove nå, opp tidlig imorgen. Men jeg bare mååå se ferdig noe. *host*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hun kan ikke ha fått betennelse av soppen? Eller hatt en betennelse i tillegg til soppen? For jeg tenker at hun må ha hatt en betennelse, hun er rett nok en dramaqueen om jeg skulle komme til å tråkke på henne (og det er ganske fort gjort med en rævdilter), men hun pleier ikke å skape seg av å bli håndtert, så når hun hyler og trekker seg når vi klør henne ved øret (altså kinnet eller nakken), så tenker jeg jo at det må ha vært en betennelse der, sopp gjør vel ikke vondt utover det at det klør. Men veterinæren tok prøve av øret hennes og sa det var gjærsopp.. Og nå veit jeg ikke. Det er jo fjollete av veterinæren å behandle henne for betennelse om det vil gjøre at soppen blomstrer opp, om det er soppen som er roten til problemet. Og om det er sopp som er roten til problemet, så burde vel ikke kuren ha funket? For igjen, det er det andre øret denne gangen, det ble ikke behandlet med antibiotika, det ble bare skylt.

Hva vil skje om jeg bruker eddik i et øre som har ødelagt trommehinne?

Har du prøvd optima PH ørerens?

Jeg fikk det av vet. til min hund da hun hadde kraftig betennelse/infeksjon av gjærsopp i øret. Hun hadde viste veldig godt at det ikke var noe særlig å få det i øret, så vi fikk kortison som vi skulle sprute bittelitt i øret før ørerensen. Allerede dagen etter var det faktisk nesten helt fint, og langt mindre vondt så vi kunne slippe mer kortison. Kanskje det kunne vært noe?

Er sopp alltid allergi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11662_570767036289279_1259810431_n.jpg

Og takk SFX, glemte sitere deg.. :)

Ellers så kan jeg si at jeg var ute igår, og var så rammeskeiv at venninnen min og meg satt i sofaen til halv fire på ettermiddagen og lo.. :lol: Livet ble VELDIG mye bedre av en søndagsfulletulletur.. hvem skulle tro det! ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg til legen for å prøve å finne ut hvorfor jeg har så mye hodepine. Det kan bli interessant. Jeg har fått høre en del teorier fra folk om hva de tror det er, og jeg har noen teorier selv, så får vi se hva den profesjonelle sier. Ellers tenker jeg meg på runderingstrening med Blondie i dag, det kan bli spennende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gledet meg dritmye jeg, er jo gøy med kaos :D

Joa, hadde det vært i en helg så kanskje, men ikke på jobbdager :P At de i tillegg gjør om så vanvittig mye i forkant av konserten så jeg må gå meg bort når jeg går tur og kjøre meg bort når jeg kjører bil syns jeg er unødvendig hehe. De har jo ikke gjort det på noen av de andre konsertene sålenge jeg har bodd der iallefall. Men ser jo sikkerhetsproblemene her, de må vel stenge folk inne i så små sluser som mulig for å få de til å høre :)

Men noen interessante kvelder fremover, det blir det!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11662_570767036289279_1259810431_n.jpg

Hadde et menenske hilst meg på samme måte som jentene mine, så hadde jeg antakelig blitt voldelig og trudd at vedkommende var splitte pine gal. :lol:

Siden dere er så trege med å stå opp når jeg har våknet tidlig, så skylder jeg på dere at jeg har bestilt 50 sokker til Noomi. :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du er ikke lat. :lol: Og møter andre hunder i bånd litt mer enn en gang hver tredje uke. :lol:

*ler* Nei har kanskje litt å gjøre med at jeg møter hunder hver dag å gjøre.

Og iiiiiingen husker den vakre billedserien med flygende shaffisgutt :lol:

Fint du minner oss på at han var ekstremt vanskelig de to årene sine. Da føler jeg meg i hvert fall flink! :D Så om intensjonen din var å jekke meg ned, glem det! Jeg er forbanna stolt over at jeg har klart å få han dit han er, uten å knekke han helt. Det skal ingen få ta i fra meg!

Du føler deg ikke helt fresj når det ene øyet er fult av øyebetennelse og det andre er en aldri så liten blåveis *ler*

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For den får man jo ikke på hjernen *ler* Fikk den rett på bare ved å se på overskriften nå... shame on you!!

Nei, overhode ikke. Har gått å nynna på den i to dager nå. Og nå kom den på tv-en igjen!

Grandiosa burde få forbud mot å lage reklame.

*Keeeeeeeebab PIZZA!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...