Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Woho! Grattis til dere alle! SÅ gøy! Og jeg har lyst til å gå tur med dere! Men jeg bor jo 8 timer unna... Og er sjeldent i trondheim for tiden.. Men en dag! :D Sant?

Ellers er jeg happy jeg og! Endelig bestilt billetter til Femundløpet! :D GLEDER MEG! Og gruer meg... Jeg skal nemlig ta bilder av alle hundekjørerne. TENK hvis noe går galt..! :whistle: Neida.. Null problem! Er bare gira jeg :hyper::frantics:

Takk :D Jeg sliter fortsatt med å tro på det, og det vet jeg brodern gjør også. Regner med at han kommer til å ta et par screenshots av nettbanken sin når det tikker inn nesten 3,2 millioner. Det er så mye at jeg ikke kan fatte det engang! Og at vi FÅR 100 000 kr a gitt, hvordan skal vi noen gang kunne si takk nok. Helt ufattelig.

Og JA, det hadde vært gøy :D Vi bor nå her og blir her en stund, så sjansen er vel stor for at vi er i Trønderhovedstaden på likt en gang :D

Og heldigfiiiis! Frieren til Thorvald og eierne hennes skal ned og se på Femundsløpet, så hvis du ser en lapphundtispe som er ganske lik min må du ta pene bilder og sende til meg :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Da får jeg vel hoppe i køys så jeg er klar for første dag i praksis imorgen :) Grugleder meg.

Jeg er like imponert hver gang jeg sitter og stresser kvelden før innlevering. Skulle ønske jeg kunne skylde på at jeg tok lang juleferie, men det er bare unntaksvis at jeg er ute i god tid. :whistle: Nuvel, jeg sier meg fornøyd med arbeidet for idag, mangler bare noe tekst histen og pisten som jeg kan skrive inn før jeg leverer den i morgen (ikke frist før klokka 13 jo, trenger ikke stresse *host*). Så nå tror jeg at jeg skal finne et eller annet å se på, og slappe av med litt strikking. Strikker pledd nå, og jeg ler like mye hver gang jeg ser på nøstet. Det er ikke mye lite og nett nei! *ler*

Høres ut som meg :lol: Uansett hvor lang tid i forveien jeg begynner, så jobber jeg best under press jeg. 1 uke til innlevering av 2 oppgaver. Netsen ferdig med den ene, og halvveis på den andre :P Går så bra så! Og ja, jeg begynte på Mariusgenseren min midt i skrivingen ikveld :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å legge seg etter man har grinet over enda mer nav rot..

Skal ringe jobben og få høre nøyaktig siste kontra Drit det er. Så blir det vel møte med nav og personal, og jeg tar med t og fagforeningen og jeg har funnet nummeret til rettighetshjelpen i funksjonshemmede landsforbund. Så får vi se hva nav har sagt og gjort denne gang...

Er vist dems nye hobby og sparke og slå de som alt ligger i gjørma. Kjenner liksom at tippen av isberget snart velter :-P

Nei huff. Se på friends med verdens fineste t og doffen og Issi også prøve å sove av litt bekymringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg vel hoppe i køys så jeg er klar for første dag i praksis imorgen :) Grugleder meg.

Høres ut som meg :lol: Uansett hvor lang tid i forveien jeg begynner, så jobber jeg best under press jeg. 1 uke til innlevering av 2 oppgaver. Netsen ferdig med den ene, og halvveis på den andre :P Går så bra så! Og ja, jeg begynte på Mariusgenseren min midt i skrivingen ikveld :P

Det er godt jeg ikke er alene om det. :lol:

Lykke til i morgen!! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å legge seg etter man har grinet over enda mer nav rot..

Skal ringe jobben og få høre nøyaktig siste kontra Drit det er. Så blir det vel møte med nav og personal, og jeg tar med t og fagforeningen og jeg har funnet nummeret til rettighetshjelpen i funksjonshemmede landsforbund. Så får vi se hva nav har sagt og gjort denne gang...

Er vist dems nye hobby og sparke og slå de som alt ligger i gjørma. Kjenner liksom at tippen av isberget snart velter :-P

Nei huff. Se på friends med verdens fineste t og doffen og Issi også prøve å sove av litt bekymringer.

:hug::hug::hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å legge seg etter man har grinet over enda mer nav rot..

Skal ringe jobben og få høre nøyaktig siste kontra Drit det er. Så blir det vel møte med nav og personal, og jeg tar med t og fagforeningen og jeg har funnet nummeret til rettighetshjelpen i funksjonshemmede landsforbund. Så får vi se hva nav har sagt og gjort denne gang...

Er vist dems nye hobby og sparke og slå de som alt ligger i gjørma. Kjenner liksom at tippen av isberget snart velter :-P

Nei huff. Se på friends med verdens fineste t og doffen og Issi også prøve å sove av litt bekymringer.

Man skal være ganske ressurssterk for å komme seg gjennom NAV-suppa altså. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, morro! Portiser er nydelige :D

Hvilke farge håper du på da? :)

Håper på en med wavy pels. Blir det bare krøllerter vil jeg ikke ha (shallow ftw!). Men sjansene er store for at det blir wavy valper altså. Deretter er jeg usikker på farge.. Begge er fine på hvert sitt sett. Så vi får se. Den fineste valpen skal til meg :D (deleie/foravtale). Drømte at jeg fikk en brun.. Det er kanskje på tide, må jo ha en av hver!

Æsj.. Håper jeg slipper å ha noe med NAV å gjøre på mange år. Etter alle skrekkhistorier blir man så oppgitt på andres vegne. Stå på, AnetteH!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å legge seg etter man har grinet over enda mer nav rot..

Skal ringe jobben og få høre nøyaktig siste kontra Drit det er. Så blir det vel møte med nav og personal, og jeg tar med t og fagforeningen og jeg har funnet nummeret til rettighetshjelpen i funksjonshemmede landsforbund. Så får vi se hva nav har sagt og gjort denne gang...

Er vist dems nye hobby og sparke og slå de som alt ligger i gjørma. Kjenner liksom at tippen av isberget snart velter :-P

Nei huff. Se på friends med verdens fineste t og doffen og Issi også prøve å sove av litt bekymringer.

Å Anette :(

Ikke nok med at du er syk, så skal du ha dette å stri med i tillegg. Og alt du vil er å jobbe og gjøre alt hverdagslige ting som andre mennesker. Det er jammen godt du har T, og det høres lurt ut å få med deg de du nevner her. Håper du fortsetter å klare å være sterk og holde ut. Jeg heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke oppdatert på AN akkurat nå.... Men endelig fri her. Dyrlege med frøken problemlabb i dag, så får vel hoppe i senga. Så er det møte i hundeklubben ikveld. Ikke akkurat "en stille og rolig" mandag som jeg planla så jeg fikk ut jula. Ja ja. Den går ingen steder, og treet mitt drysser ikke. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig må jeg inn i NAV mølla nå, men jeg gruer meg noe så vanvittig!! Når jeg leser om hva 2ne, AnetteH +++ må igjennom er det nesten så jeg dropper det å blir. Det er faktisk det tyngste steget ut av dette, og det koster mye. Tilhører du vestre Aker, Anette? Jeg skal dit i morgen (bygget ved siden av), noen som fortjener stinkbombe på kontoret sitt? Hjelper gladelig til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
I en IA-bedrift, kan du bruke 8 egenmeldingdager på rad, men om du bruker to dager - og så jobber en - så kan du ikke bruke egenmelding igjen neste dag. Jeg mener det må gå et visst antall dager før du igjen kan bruke egenmelding, er det 14 dager eller noe sånt?

Godt å legge seg etter man har grinet over enda mer nav rot..

Skal ringe jobben og få høre nøyaktig siste kontra Drit det er. Så blir det vel møte med nav og personal, og jeg tar med t og fagforeningen og jeg har funnet nummeret til rettighetshjelpen i funksjonshemmede landsforbund. Så får vi se hva nav har sagt og gjort denne gang...

Er vist dems nye hobby og sparke og slå de som alt ligger i gjørma. Kjenner liksom at tippen av isberget snart velter :-P

Når du jobber i en IA bedrift har du rett til 24 dager med egenmelding i løpet av ett år.

8 dager kan tas sammenhengende.

Det er INGEN begrensninger på ANTALL egenmeldinger, dvs. du kan ta ut i løpet av ett år, dvs. du kan fint ta ut 24 enkeltegenmeldinger.

Den ENESTE begrensningen er at du IKKE kan ha mer enn 8 dager med egenmeldinger i løpet av en arbeidsgiverperiode - dvs. 16 dager.

Så jo, du kan fint jobbe en dag og så ha egenmelding to dager, jobbe to dager og ha egenmelding 1 dag sålenge du ikke går utover de 8 dagene i løpet av 16 dagers perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du sitter for mye med dataen når du våkner om morran og er blind på det ene øyet, og det første du tenker er at du må restarte... Herregud. Men altså! Det ene øyet funka ikke! Hva kan det skyldes?? Det har skjedd en gang før også. Varer i noen minutter. Så ser jeg helt fint igjen...

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ut og gå litt med dyrene, og så hoppe i køya med John Irving! I love John Irving. Det er sprelske fortellinger det!

Og jeg leste John ivrig... :lol: Sikkert gøy i senga med han...

Egentlig må jeg inn i NAV mølla nå, men jeg gruer meg noe så vanvittig!! Når jeg leser om hva 2ne, AnetteH +++ må igjennom er det nesten så jeg dropper det å blir. Det er faktisk det tyngste steget ut av dette, og det koster mye. Tilhører du vestre Aker, Anette? Jeg skal dit i morgen (bygget ved siden av), noen som fortjener stinkbombe på kontoret sitt? Hjelper gladelig til!

Mulig jeg har vært ekstremt heldig, men syns liksom ikke jeg har slitt med NAV jeg. Ja, de har rotet bort søknad ved et tilfelle, men ellers syns jeg de har vært greie å ha med å gjøre (og det rare er vel at jeg ikke har hatt så mye med de å gjøre :lol: ).

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du sitter for mye med dataen når du våkner om morran og er blind på det ene øyet, og det første du tenker er at du må restarte... Herregud. Men altså! Det ene øyet funka ikke! Hva kan det skyldes?? Det har skjedd en gang før også. Varer i noen minutter. Så ser jeg helt fint igjen...

Hvis det skjer flere ganger, ville jeg ha snakka me lege om det..

Sent from my GT-I9100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du sitter for mye med dataen når du våkner om morran og er blind på det ene øyet, og det første du tenker er at du må restarte... Herregud. Men altså! Det ene øyet funka ikke! Hva kan det skyldes?? Det har skjedd en gang før også. Varer i noen minutter. Så ser jeg helt fint igjen...

Det må du sjekke, synsforstyrrelser er ikke å tøyse med! Forhåpentligvis er det jo ufarlig, men jeg ville definitivt sjekket det hos lege. Selv får jeg aura-anfall innimellom når jeg får migrene, og bare det er utrolig ekkelt, selv om jeg ikke mister synet.

Akkurat nå er jeg litt sånn :gaah: Igår kveld mista jeg ei fylling i ei tann da jeg brukte tanntråd. Denne fyllinga fikk jeg i februarish i fjor, altså er den ikke ett år gammel ennå. Og den gangen var det akkurat som nå, ei relativt ny fylling som bare datt ut. Så nå skal jeg altså få min tredje fylling i den tanna på relativt kort tid. Jeg er ikke såå glad i å gå tl tannlegen akkurat :( Og i mellomtiden har jeg mista ei anna fylling også. Nå skal jeg bytte tannlege tror jeg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det mye folk på toget, glad jeg fikk sitteplass.

Mandag og ny uke. Gutta er fortsatt ikke venner, så en på hunderommet og den andre løs i stua.

Kjedelig situasjon.

I dag har jeg faktisk tenkt meg på en liten joggetur, skal komme i form. Det er nyttårsforsette mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg har vært ekstremt heldig, men syns liksom ikke jeg har slitt med NAV jeg. Ja, de har rotet bort søknad ved et tilfelle, men ellers syns jeg de har vært greie å ha med å gjøre (og det rare er vel at jeg ikke har hatt så mye med de å gjøre :lol: ).

Signerer denne jeg. Har aldri hatt problemer med dem og jeg har mange års annsinitet gjennom flere perioder p.g.a hofteoperasjoner. De har bestandig vært velvillige og hjelpsomme, og i etterutdanningsperioden gjorde jeg nesten som jeg ville. Jeg måtte bare si fra til dem først :)

Jeg er veldig glad for at vi har dem og at de gir muligheter for personer som av en eller annen grunn blir stående utenfor arbeidsmarkedet :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...