Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Klart, det er ikke bra at folk kan få sparken på dagen (jeg er skeptisk til for mye privatisering), meen det er uten tvil slik at stat og kommune lider av at de rett og slett ikke får uegna folk ut.

Pffft, de omplasserer da bare folk som rådgivere da, og vips er problemet løst :lol:.

*Fundere på når man blir "oppgradert" til rådgiver... :whistle:*

Og de best egnede, de velger jo som oftest det private næringsliv.

Best egnet - eller mest karrierejagende - som er smarte nok til å skjønne at man får 2-300 000 mer for å gjøre samme jobben i det private som i det offentlige :D.

Fikk jeg telefon av mams. Farfar sovnet inn idag.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Pffft, de omplasserer da bare folk som rådgivere da, og vips er problemet løst :lol:.

*Fundere på når man blir "oppgradert" til rådgiver... :whistle:*

Best egnet - eller mest karrierejagende - som er smarte nok til å skjønne at man får 2-300 000 mer for å gjøre samme jobben i det private som i det offentlige :D.

Jepp, nettopp :) Jeg kan tjene omtrent dobbelt så mye om jeg går inn i det private jeg, men jeg hakke lyst. Så jeg har heller årna meg fast ansettelse i staten :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, nettopp :) Jeg kan tjene omtrent dobbelt så mye om jeg går inn i det private jeg, men jeg hakke lyst. Så jeg har heller årna meg fast ansettelse i staten :lol:

...mens jeg har fast ansettelse i staten og to jobbtilbud i det private liggende klart, hvis jeg en gang evner å lever masteroppgaven min. Og da kommer jeg til å ta et av dem, bare for å ha følelsen av å ha råd til de få tingene jeg har lyst til å gjøre. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...mens jeg har fast ansettelse i staten og to jobbtilbud i det private liggende klart, hvis jeg en gang evner å lever masteroppgaven min. Og da kommer jeg til å ta et av dem, bare for å ha følelsen av å ha råd til de få tingene jeg har lyst til å gjøre. :P

Heeey, enda en med problemer med å levere avsluttende oppgave, high-five! Sitter med min nå.. Jækla drit.

Og joda, heldigvis, i mitt yrke er man oppfordra til å bytte jobb, og jeg regner med at jeg kommer til å være innom det private en gang i min karrerie. Drømmen er 1-2 dager i uka privat, resten offentlig. Heldigvis er det ikke uoppnåelig :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med ny jobb og området der er fint det ;) Min farfar bodde på Fannrem (men mange år siden han gikk bort da :hmm: ). Fannhvit og Huldra bor jo i området også. Og kanskje enda flere soniser?

Pssst.. Huldra bor ikke i dalen pr nå, men det stemmer at hun bodde i det feltet (samme rekke) før hun flytta opp på hulderberget (som nå er leid ut). Jeg bor 15 min unna :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyh staten er ikke så dårlig alltid altså :P Hilsen hun som har god lønn i staten :P

Jeg trives godt i staten jeg altså! God lønn har jeg og :) Er bare at om jeg hadde jobba full tid privat hadde jeg tjent dobbelt så mye. Men for meg er ikke lønna det viktigste, og jeg vil heller ha de godene og tryggheten staten kan gi meg :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives godt i staten jeg altså! God lønn har jeg og :) Er bare at om jeg hadde jobba full tid privat hadde jeg tjent dobbelt så mye. Men for meg er ikke lønna det viktigste, og jeg vil heller ha de godene og tryggheten staten kan gi meg :)

Vi jobber en i staten og en i privat her i husholdet og ikke tvil om hvor jeg trives iallefall. Jobbet i staten i alle år og trives. Det private og konsulent verden passer ikke meg + faktisk litt mye drikkepress i enkelte private firmaer.

Jeg omgåes jo private konsulenter daglig da vi er 50% de og 50% fast ansatte og det virker mye mer behaglig å ha det trygt å sikkert enn å ikke helt vite hvor de skal jobbe neste mnd :P

Stakkars T pendler 1,5 time og må det antageligvis ut året, men flytter vi mot gardemoen kan du banne på at han må til drammen neste mnd :P

..sitter jeg hardt og overveier å trene pelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi jobber en i staten og en i privat her i husholdet og ikke tvil om hvor jeg trives iallefall. Jobbet i staten i alle år og trives. Det private og konsulent verden passer ikke meg + faktisk litt mye drikkepress i enkelte private firmaer.

Jeg omgåes jo private konsulenter daglig da vi er 50% de og 50% fast ansatte og det virker mye mer behaglig å ha det trygt å sikkert enn å ikke helt vite hvor de skal jobbe neste mnd :P

Stakkars T pendler 1,5 time og må det antageligvis ut året, men flytter vi mot gardemoen kan du banne på at han må til drammen neste mnd :P

..sitter jeg hardt og overveier å trene pelser.

Jepp, det er akkurat det. Det jeg tror jeg ville mislikt mest med å jobbe privat i mitt yrke er ensomheten, jeg trives aller best i team (så lenge de funker) og det å ha noen å rådføre med. Per i dag føler ikke jeg at jeg har nok erfaring til å sitte ensom på kontoret mitt og gjøre alt aleine, så derfor var ikke stat vs privat noe vanskelig valg for meg enda. Men mulig jeg snuser på det mer etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe er som en times tur i skogen med hunder sprettende lykkelige rundt. :ahappy: På grunn av holka og broddene som gjemmer seg ble det runde på runde i mini-skogen bak huset. Hundene så ikke ut til å bry seg, og jeg begynner å få en fin sti som kan vedlikeholdes om det kommer mer snø. :P


Funderer på middag nå, men blir ikke helt enig med meg selv. Trooor det blir kyllingklubber stekt i ovn. Kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

En ting er sonen veldig "morsom" på, det er når enkelte av medlemmene skriver noe negativt så får de støttende meldinger tilbake, mens når andre skriver samme type innlegg blir de halshugget c030.gif

Jadda! Kom igjen jeg vet at dere vil skrive så sleng det for **** ut og bli ferdig med det!!! d020.gif

Men vi er veldig enig. Det er trist at det er så mange som jobber i Nav som ikke kan jobben sin, og som ikke er interessert i å hjelpe og ordne slik at ting blir riktig. Den er kjip, og det burde absolutt vært satt fokus på.

Og sånn har det vært siden jeg første gang trengte å benytte meg av et av de godene vi i flotte Norge har, og som jeg har bl.a. har betalt skatt for siden jeg hadde min første betalte jobb.

Men det blir liksom litt mye når man leser om hvor teite nav er omtrent daglig, når det er en tjeneste vi egentlig - spesielt de som bruker den - burde være superglade for å ha rett på, ettersom det ikke er en selvfølge på noen måte å leve i en verden der man får såpass mye økonomisk hjelp og muligheter til løsninger. At saksbehandlerne kan være dritt nå og da blir noe helt annet enn å klage i all evighet på hvor teite Nav generelt er. Man møter idioter i kassen på Rema også liksom, sånn er det bare.

Man bli oppgitt over "systemet NAV" når de bruker ett år på å ordne et møte med meg og min lege. Bare siden Januar i fjor har jeg vært på 7 møter (hos NAV) og 3 telefonmøter med de. Og når en forbehandler ikke klarer å gjøre det den lover i møte med meg og lege innen den fristen vedkommende selv har satt, men utsetter den "vanskelige" jobben med å sende en mail i en mnd, ja da kan man få lov til å være "litt" frustrert, ikke sant? Og når dette er det gjengse svar man får når man kontakter det aktuelle kontoret: "Dessverre, vedkommende er på kurs", "Dessverre vedkommende er ikke tilstede". Etter mange telefoner så finner man ut at vedkommende jobber kun en, EN!!!, dag i uka. Ja, da også blir man oppgitt, for hvordan skal en person kunne hjelpe x antall personer om vedkommende ikke er tilstede? :gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, nå er det ikke lenge igjen til februar :D Da kommer det ut en ny film (eller, må jo vente på den for ser ikke på kino), Safe Haven! :D

Og i februar blir det muuuligens en ta-det-litt-på-sparket-ferie ettersom typen har tatt seg fri. Ooog i slutten av mnd etter er det påske, og jeg satser fortsatt på roadtrip. Ruten er planlagt, og flybilletter er funnet, så da må man bare få svar fra bilutleieselskap så vi har sånn ca pris og vet det er i orden før vi bestiller flybilletter.

Nå får jeg vel straks gå ut med bikkjene før jeg kjører ned til jobben til pappa slik at jeg kan sitte på med han til mamma.

Jeg har ikke sendt deg noe mail sant? Siste jeg husker var bare at jeg oppga privatmailen min i tilfelle de svarte i jula. Men kan ikke huske å ha mottatt noe. For evt. kan du ringe 667 711 42 også få de til å ordne pris til deg og sjekke at du kan gjøre som planlagt, også kan jeg hjelpe til med rabattkode etterpå :)

Tror jeg har klart å rense seter :) Venter bare på samboer så jeg kan få låne skjøteledning slik at jeg kan føne tørr setene :P Deretter en rask støvsuging :) Så tenker jeg at jeg tusler en tur med hundene mens jeg venter på at kjøper kommer. Også er jeg veldig glad for at mamma kommer og er støttekontakt for meg. Jeg syntes det er kjempeskummelt å selge bil, og vil veldig gjerne ha et vitne med meg slik at jeg ikke får noen krav i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sant, men det gjør det litt verre når man går i sin 6-7 mnd uten penger og hele livet faller sammen fordi inkompetansen til nav-saksbehandlerene ikke kan jobben sin kontra rema ansatten som ikke spør om man skal ha pose- Så jeg kan forstå frustrasjonen folk har på nav, når man gjerne ringer og gjerne snakker med 5 forskjellig og ingen av de gjør jobben sin.

Åh du skulle bare ha vist! :shifty:

..

Hvem sikter du til Dratini? Passiv aggressiv kler deg så dårlig :P Nav har da alltid vært ett yndet tema å slakte her inne.

...

Klemme på Synnøve :(

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Pssst.. Huldra bor ikke i dalen pr nå, men det stemmer at hun bodde i det feltet (samme rekke) før hun flytta opp på hulderberget (som nå er leid ut). Jeg bor 15 min unna :)

Vet jo at hun har flyttet fra det byggefeltet ;) Men "i området" er Hulderberget? ;):P For ellers er det vel kanskje bare KennelXO som er i "nærheten" hvis ikke må man mye nærmere by'n :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Hvem sikter du til Dratini? Passiv aggressiv kler deg så dårlig :P Nav har da alltid vært ett yndet tema å slakte her inne.

Det kler meg særdeles godt, nemlig! aww.png

Men det var ikke et spesielt vedkommende jeg siktet til, det var til min kommentar:

En ting er sonen veldig "morsom" på, det er når enkelte av medlemmene skriver noe negativt så får de støttende meldinger tilbake, mens når andre skriver samme type innlegg blir de halshugget

som var det jeg ventet reaksjoner på, for det har ikke skjedd ene eneste gang at jeg har skrevet noe negativt her inne og har blitt kjølhalt etterpå, mens endel andre medlemmer kan skrive omtrent det samme og få "dakkals deg dikke-dikke-dikke" svar. Og nei, jeg forventer ikke å få det nå heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[...]som var det jeg ventet reaksjoner på, for det har ikke skjedd ene eneste gang at jeg har skrevet noe negativt her inne og har blitt kjølhalt etterpå, mens endel andre medlemmer kan skrive omtrent det samme og få "dakkals deg dikke-dikke-dikke" svar. Og nei, jeg forventer ikke å få det nå heller.

Kan det kanskje ha noe å gjøre med vektinga av negative kontra positive innlegg jevnt over å gjøre? Jeg aner ikke, jeg har blitt ganske god til å scrolle etter den liste-debatten for noe tid tilbake, og hopper over alt som har med NAV å gjøre. :)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk skriver mest bare happy-lykkelig- fantastisk statuser på facebook, noe som gjør mange deprimerte rett og slett. (lest om det flere steder) Vet om folk som har kuttet ut face pga de får dårlig selvbilde, bli misunnelige eller blir deppa. Ja de blir facebookdeprimerte rett og slett, noe jeg kan forstå. Man ser jo kun glansbildet av folks liv, aldri (eller ihvertfall sjeldent) at folk har problemer. Men jeg har opplevd selv å være ærlig og skrive om å ha hatt en tung dag, og da har jeg faktisk fått negative tilbakemeldinger for syting på face! hallo! Altså hvis man bare skriver hvor jækla man har det hver eneste dag, blir folk lei. men man må da kunne variere litt på hva man ønsker å dele på face uten å få pes. Syns det er bra at det er varierene og ikke bare lykkelig-verden.


Ja det var dagens pes fra meg :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, nå er det ikke lenge igjen til februar :D Da kommer det ut en ny film (eller, må jo vente på den for ser ikke på kino), Safe Haven! :D

Og i februar blir det muuuligens en ta-det-litt-på-sparket-ferie ettersom typen har tatt seg fri. Ooog i slutten av mnd etter er det påske, og jeg satser fortsatt på roadtrip. Ruten er planlagt, og flybilletter er funnet, så da må man bare få svar fra bilutleieselskap så vi har sånn ca pris og vet det er i orden før vi bestiller flybilletter.

Nå får jeg vel straks gå ut med bikkjene før jeg kjører ned til jobben til pappa slik at jeg kan sitte på med han til mamma.

Jeg har ikke sendt deg noe mail sant? Siste jeg husker var bare at jeg oppga privatmailen min i tilfelle de svarte i jula. Men kan ikke huske å ha mottatt noe. For evt. kan du ringe 667 711 42 også få de til å ordne pris til deg og sjekke at du kan gjøre som planlagt, også kan jeg hjelpe til med rabattkode etterpå :)

Nei, ikke fått no av deg, men vi sendte mail til div selskaper i går, så får man bare se.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
*

*

:cheerleader::cheerleader: HIPP HURRA JEG ER SÅ GLAD I DAG FOR SNILLE NAV HAR ATTER EN GANG TRENERT SAKEN MIN - HUJJA!!! :bananas::bananas::cheer: JEG ER SÅ GLADE I DE :wub:

Sånn, ble det positivt nok nå da? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk skriver mest bare happy-lykkelig- fantastisk statuser på facebook, noe som gjør mange deprimerte rett og slett. (lest om det flere steder) Vet om folk som har kuttet ut face pga de får dårlig selvbilde, bli misunnelige eller blir deppa. Ja de blir facebookdeprimerte rett og slett, noe jeg kan forstå. Man ser jo kun glansbildet av folks liv, aldri (eller ihvertfall sjeldent) at folk har problemer. Men jeg har opplevd selv å være ærlig og skrive om å ha hatt en tung dag, og da har jeg faktisk fått negative tilbakemeldinger for syting på face! hallo! Altså hvis man bare skriver hvor jækla man har det hver eneste dag, blir folk lei. men man må da kunne variere litt på hva man ønsker å dele på face uten å få pes. Syns det er bra at det er varierene og ikke bare lykkelig-verden.

Først og fremst: Dersom en lar andres Facebook-hverdag påvirke ens sinnsstemning i så stor grad at det resulterer i depresjoner, så er det ikke FB som er problemet, men noe langt mer dypereliggende som bør tas tak i. Men da er det sikkert helt riktig å slette profilen sin, sånn mange her på Hundesonen gjør fra tid til annen etter å ha vært i hardt vær.

Når det er sagt, så er jeg helt enig i at det får være opp til enhver hva som publiseres av statuser og andre innlegg, men jeg trur mange kunne være tjent med å tenke på FB som en slags markedsføringskampanje for seg sjøl, i all hovedsak på det personlige plan, men også utover den innerste krets. En av mine beste venninner er etter mine begreper litt overpåpasselig med hva hun legger ut, og deler aldri noe personlig, men kun heste- eller hundeoppdateringer, noe som kanskje gjør at hun mister kontakten med folk som ikke deler disse interessene. Andre har overhodet ingen filtre, mens jeg sjøl sikkert framstår som ufiltrert, men i aller høyeste grad er klar over hvordan jeg framstår og hva jeg deler. Jeg har en bekjent jeg rett og slett har blokka oppdateringene til, fordi hun KUN skriver om hvor sjuk hun er, hvor sliten hun er eller hvor mye verden er i mot henne. Det er trøbbel, slit og motbakke hver eneste dag, hver eneste oppdatering. Jeg vil ikke slette henne som venn, for da trur jeg hun hadde tatt det personlig, men jeg orker bare ikke lese om miseren hennes. Samme gjelder folk som later til å mene at hele familiens omgangssjuke er et offentlig anliggende, hehe. Kanskje de som reagerte sånn på ditt ene hjertesukk hadde fått litt nok av andres negativitet og lot det gå utover deg? Trenger ikke være verre enn det. :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg spammet tråden til Opsis nok for 2013, men det var bare så kult å ha en telefon å filme med. Da må man benytte seg av det liksom. :aww: (Og hvor ble det av den smilyen? Savner den!) Og jeg skulle egentlig vært i byen nå for å kjøpe skolebøker og litt sånt, men jeg sitter fremdeles i sofaen. Hm. Man blir lat av å ha ferie uten planer. Jeg tror jeg lager meg en havregrynsvaffel jeg.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg landet i sofaen for en liten stund. Etter jobb i dag ruslet jeg og ziva en tur på ladestien. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å gå noen langtur, men den ble 5 km til sammen. Ikke så langt for meg, men valpen sover godt, for å si det slik :P Nå er det middag.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...