Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Der igjen, er jeg helt enig med deg. Det burde vært strengere krav til enkeltpersoner innen flere av de statlige tjenestene, og kundebehandling burde absolutt stått høyere i kurs hos mange. Så ja, enig, sånt er dårlig og kjipt - på generell basis.

Også, for å være skikkelig slem mot endel saksbehandlere her, så er det klin umulig å kvitte seg med folk som ikke gjør jobben sin i offentlig sektor. Man kan selvsagt be folk om å si opp, men er ikke alle som har selvinnsikt nok til å si seg enig. Det man som oftest må gjøre er å omrokkere personer som ikke egner seg til kundebehandling til jobber hvor de har minst mulig kundekontakt, men det er ikke alltid det er mulig det heller. Klart, det er ikke bra at folk kan få sparken på dagen (jeg er skeptisk til for mye privatisering), meen det er uten tvil slik at stat og kommune lider av at de rett og slett ikke får uegna folk ut. Og de best egnede, de velger jo som oftest det private næringsliv.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Også, for å være skikkelig slem mot endel saksbehandlere her, så er det klin umulig å kvitte seg med folk som ikke gjør jobben sin i offentlig sektor. Man kan selvsagt be folk om å si opp, men er ikke alle som har selvinnsikt nok til å si seg enig. Det man som oftest må gjøre er å omrokkere personer som ikke egner seg til kundebehandling til jobber hvor de har minst mulig kundekontakt, men det er ikke alltid det er mulig det heller. Klart, det er ikke bra at folk kan få sparken på dagen (jeg er skeptisk til for mye privatisering), meen det er uten tvil slik at stat og kommune lider av at de rett og slett ikke får uegna folk ut. Og de best egnede, de velger jo som oftest det private næringsliv.

:bow:

Veldig enig med deg. Veldig, veldig enig med mye faktisk.

Personlig synes jeg at det hadde vært greit hvis det var enklere å sparke folk som absolutt ikke gjorde jobben sin. Jeg sier ikke at jeg mener de må ut på dagen, ei heller at de skal stå alene og uten jobb på gaten, men jeg synes det er synd at man skal være "stuck" med arbeidere som på ingen måte hverken tar vare på eller gjør jobben sin slik man bør. Litt mer konkurranse om å få bli i en god jobb, tror ikke jeg hadde vært negativt jeg altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke NAV jeg har et problem med, det er alle surrehuene som ødelegger alt..Det tok dem et år å flytte kontor enda jeg ringte, spurte om jeg kunne hente papirene bla bla, papirene ble sendt desember 2012 og jeg flyttet nov 2011. Dermed fikk jeg ikke lov til å ringe vestre aker fordi papirene mine lå i lørenskog, men lørenskog ville ikke prate med meg fordi jeg bodde i oslo.

Jeg fikk beskjed om å begynne i jobb slik, deretter sånn, så gjorde de om, forandret mening, jeg søkte om tilbake som de ønsket og fikk da big badabom nedslag, og alt ble en stor floke.På 4mnd har beskjeden gått fra du har rett, du har ikke, du har kanskje, du har, du har overhodet ikke, du har, du har ikke. Så siste floke er at NAV oppgir til jobben jeg må jobbe 6mnd for å få retten min, mens jeg har fått et vedtak som sier 4 uker som er også sendt til jobb men de ikke har fått. Så jeg har tatt med det jeg har av papirer og skal ned imorgen på jobb og prøve å få ordnet opp i det. For det er så sabla gøy å skylde nav og jobben penger fordi NAV ikke klarte å bestemme seg om en ting i høst. Når du sitter på telefon og griner fordi de sa da på samme dag den TREDJE kontrabeskjeden så går det inn på deg. Og jeg vet jada du skal være glad for nav, bare prøv de og vær totalt avhengig av de så man faktisk får kjenne på hvordan det er å ikke ha noen penger og et jævla system som roter alt til gang på gang for deg, så antar jeg at dere også blir frustrerte. Og ekstra utbetalingene dems, har ikke glemt det heller, hvor jeg svindlet de vistnok, selvom jeg ringte med en gang og sa noe var galt. Og jeg var jo ikke syk i dems øyne selvom jeg har vannhode og lillehjernen klemt fast i ryggmargen, det tok jo 4-5 mnd også..

mhmmm nav har vært en fordømrade torn i kroppen min siden okt 2011 og jeg var så lykkelig når jeg fikk brev i jula at fra og med 23 des var de ute av livet mitt, men så klarer de å sno seg inn igjen da. de gjør jo det.

Er du a4 fungerer nav, er du ikke så fungerer det veldig holkette og som Raksha og flere sier, det avhenger av hvem du møter og på hvilken dag. Plutselig møtte jeg nå i des en dame som forstod greien, hun forstod hele tullballet og hun klarte å floke opp mesteparten av det. jeg holdt på å dø av glede.

Så jeg synes jeg har all rett til å grine og sutre over at NAV faktisk forpester livet mitt, jeg skulle aldri begynt i jobb for da hadde jeg ikke laget "rot" i systemet dems.. jeg blir indirekte straffet for å ha begynt i jobb :P ironisk nok!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig vanskelig å bestemme seg om jeg skal dra hjem før tannlegetime 15:30! Etter tannlegen skal jeg bytte felger på bilen, det blir fryktelig lang dag alene hjemme for vofsene. Rekker eventuelt bare å lufte hunder før jeg må dra tilbake til byen. Liker ikke sånne dager jeg.

Lufter forresten hunder mellom tannlege og felger, da slipper jeg å kjøre tilbake til byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bow:

Veldig enig med deg. Veldig, veldig enig med mye faktisk.

Personlig synes jeg at det hadde vært greit hvis det var enklere å sparke folk som absolutt ikke gjorde jobben sin. Jeg sier ikke at jeg mener de må ut på dagen, ei heller at de skal stå alene og uten jobb på gaten, men jeg synes det er synd at man skal være "stuck" med arbeidere som på ingen måte hverken tar vare på eller gjør jobben sin slik man bør. Litt mer konkurranse om å få bli i en god jobb, tror ikke jeg hadde vært negativt jeg altså.

Nettopp. Samt at jeg savner mer fokus på faglig utvikling. Det er jo ikke sikkert at de som ikke fungerer i jobben sin er sånn fordi de er slemme eller dumme (selv om det finnes det også), men at de rett og slett ikke kan nok. I en optimal verden hadde det vært et voldsomt fokus på trivsel på arbeidsplassen (noe som også påvirker egnethet), faglig input utvikling, personlig utvikling etc etc i alle former for jobber. Det er helt håpløst hvor nedprioritert det her i store deler av offentlig sektor. Samboeren min ble i fjor høst sendt på en faglig utenlandskonferanse, han er sykepleier, og han tuller jo med at det var den eneste businessturen han noen gang får, men dessverre er det antageligvis altfor mye sannhet i det. Er det rart folk blir utbrente og gjør jobben sin dårlig, liksom? Når man aldri får input sier det tilslutt stopp. Vi hadde fagdag der hvor jeg er nå rett før jul, vi jobber med mange tøffe saker, og på slutten av dagen fokuserte vi veldig på hva som ivaretar oss, og det var utrolig hvor mye vi fikk ut av det, og hvor godt det var. Tenk om samtlige NAV-ansatte også kunne fått det i mye større grad enn de har nå? Det tror i alle fall JEG hadde gjort underverker. Men jeg er naiv og blåøyd da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har løsningen på uegna Nav-ansatte: spark en og la den få en av de ikke-ennå-sparka uegna som saksbehandler. Og slik går no dagan til alle de uegna har opplevd det selv og forstår og det kun sitter egna folk igjen. Vips...alle problemer løst :lol::lol:

Det er vel ikke systemet det er noe feil med, men de inkompetente idiotene som dessverre har slike jobber. Hatt dem alle jeg, både superduperpluss, idddiot og midt i mellom. Jeg vil ikke være Nav foruten, men jeg skulle gjerne sluppet de saksbehandlerne jeg må lære jobben sin og stå på tvers for å få igjennom det jeg rettmessig har krav på. Har litt andre fokus i en slik periode enn det liksom.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakshaaa! Kom i chatten en tuuur!

Kommer skal bare vurdere om jeg gidder å gå ut og putte den forbaska Lusa tilbake dit hun hører hjemme... Siden hundene ønsker seg en tissetur, så kan det kanskje være greit. Seriøst - den ponnisen får snart permanent husarest innenfor fire murvegger. Eneste som holder henne. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur til vetten med lille allergihund. Så får vi forhåpentligvis orden på labbene hennes også nå. :)

Og ang NAV. Så lurer jeg på om jeg en av de få her i landet som har fått en skriftlig beklagelse fra helseministeren om hvordan de behandlet meg. :P Etter det, så var de faktisk superhyggelige, og jeg fikk alt jeg pekte på. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har løsningen på uegna Nav-ansatte: spark en og la den få en av de ikke-ennå-sparka uegna som saksbehandler. Og slik går no dagan til alle de uegna har opplevd det selv og forstår og det kun sitter egna folk igjen. Vips...alle problemer løst :lol::lol:

Det er vel ikke systemet det er noe feil med, men de inkompetente idiotene som dessverre har slike jobber. Hatt dem alle jeg, både superduperpluss, idddiot og midt i mellom. Jeg vil ikke være Nav foruten, men jeg skulle gjerne sluppet de saksbehandlerne jeg må lære jobben sin og stå på tvers for å få igjennom det jeg rettmessig har krav på. Har litt andre fokus i en slik periode enn det liksom.

Genialt :lol:

Men vi er veldig enig. Det er trist at det er så mange som jobber i Nav som ikke kan jobben sin, og som ikke er interessert i å hjelpe og ordne slik at ting blir riktig. Den er kjip, og det burde absolutt vært satt fokus på.

Men det blir liksom litt mye når man leser om hvor teite nav er omtrent daglig, når det er en tjeneste vi egentlig - spesielt de som bruker den - burde være superglade for å ha rett på, ettersom det ikke er en selvfølge på noen måte å leve i en verden der man får såpass mye økonomisk hjelp og muligheter til løsninger. At saksbehandlerne kan være dritt nå og da blir noe helt annet enn å klage i all evighet på hvor teite Nav generelt er. Man møter idioter i kassen på Rema også liksom, sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synge bursdagsang for den fineste lille stabijballen, som blir ett år i dag, check. :banana:

Gratts med dagen til verdens fineste Malle :bananas::wub:

Og legetime til meg på onsdag, og snusern på torsdag. I utgangspunktet sjekk på torsdag, men jeg aner ikke om hun blir med hjem igjen eller ikke... Så ba bonden ta fri så han kan være med. Orker ikke dra alene eller med svigerfar.

Skal krysse alt jeg har på Torsdag at snusern får være med hjem igjen og at hun blir frisk som en fisk igjen for det fortjener både du og henne :hug:

Fikk jeg telefon av mams. Farfar sovnet inn idag.

:hug::hug:

Sitter jeg og venter på besøk av verdens fineste sheltie dame også har hundene fått kalkun av mamma i dag på 5,5 kg så den står nå i ovnen,men de må nok bare finne seg i og dele litt med meg altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal krysse alt jeg har på Torsdag at snusern får være med hjem igjen og at hun blir frisk som en fisk igjen for det fortjener både du og henne :hug:

Tusen takk! Jeg klarte ikke se om cartrophenen hjelper - for hun er så stressa og anspent at hun viser kun stress. :/ Så har et håp om at hun kanskje har noe annet, en bagatell eller noe, som plager henne som kan behandles så jeg får se om hun faktisk ER bedre.

Sånn, da er lus inne bak gjerdet, så lenge det varer, og Lady og Lus har trimmet kasko litt. :lol: De syns det er helt greit at han løper etter, så lenge det bare er han, de passer på hvor de setter beina, og han holder avstand. stopper de, så stopper han. Og Lady ha DE fantastiske bevegelsene når hun virkelig flotter seg. Skulle ønske jeg fikk frem slike bevegelser når jeg satt på henne også. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At saksbehandlerne kan være dritt nå og da blir noe helt annet enn å klage i all evighet på hvor teite Nav generelt er. Man møter idioter i kassen på Rema også liksom, sånn er det bare.

Veldig sant, men det gjør det litt verre når man går i sin 6-7 mnd uten penger og hele livet faller sammen fordi inkompetansen til nav-saksbehandlerene ikke kan jobben sin kontra rema ansatten som ikke spør om man skal ha pose- Så jeg kan forstå frustrasjonen folk har på nav, når man gjerne ringer og gjerne snakker med 5 forskjellig og ingen av de gjør jobben sin.

(Forresten, jeg og nav ble enige til slutt om at Sophia lever, bor her med oss og er under 18 år så hun får barnetrygd igjen. :lol: )

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, nå er det ikke lenge igjen til februar :D Da kommer det ut en ny film (eller, må jo vente på den for ser ikke på kino), Safe Haven! :D

Og i februar blir det muuuligens en ta-det-litt-på-sparket-ferie ettersom typen har tatt seg fri. Ooog i slutten av mnd etter er det påske, og jeg satser fortsatt på roadtrip. Ruten er planlagt, og flybilletter er funnet, så da må man bare få svar fra bilutleieselskap så vi har sånn ca pris og vet det er i orden før vi bestiller flybilletter.

Nå får jeg vel straks gå ut med bikkjene før jeg kjører ned til jobben til pappa slik at jeg kan sitte på med han til mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg at jeg takler død utrolig dårlig...

:console: Jeg veit ikke helt hva det å takle død på en god måte er, jeg? Hvis det du nå mener er at du blir passiv, utrolig lei deg og flat innvendig, så tenker jeg at det er helt naturlig og del av prosessen du bare må gjennom. Spesielt hvis farfaren din sto deg nær. :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...