Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

...sitter jeg å leser litt om Chodsky Pes som er godkjent for utstilling og registrering i Norge på nasjonalt nivå fra i år av.Ser ut som en liten langhåret Schäferhund/Finsk Lapphund blanding jo :Pchodsky-pes-01-800-600.jpg

Den var søt! :D Hva er det...? :P.... :sleep:

Og grattis til bror din, og deg Aslan! Lykke til med husjakten!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Men sånn apropos sånn sykdom. Trenger innspill!

Samboer hadde relativt høy feber i går og var ganske stusslig med leddsmerter og hodepine og hele pakka, men var bedre i dag og har hatt bare litt feber i dag. Da han er sykepleier og jobber med rimelig syke mennesker blir han hjemme i morgen, helt korrekt det. Jeg hadde på formiddagen i dag rimelig heftig hodepine og også endel feber. Tok 1 gram paracet, som tok det. Har nå ørlite feber, men føler meg ganske bra, men dog usikker på om paraceten fortsatt har effekt. Jeg er sløv, men det pleier jeg å bli av smertestillende, pluss at dagen har vært veldig slapp, noe som også gjør at jeg blir sløv.

Burde jeg være hjemme i morgen? Jeg er også helsepersonell, men jobber stort sett med somatisk friske mennesker, dog har jeg ingen garanti for at noen ikke er i risikogruppe eller syke på noe vis. Jeg pleier ikke akkurat å ha nærkontakt med pasienter, men lell. Er det en risiko jeg bør ta, eller bør jeg la være? Jeg misliker sterkt å være borte fra jobb og plikter uten god grunn, men samtidig er jeg veldig for å redusere smitterisiko og det å potensielt utsette de som kan bli virkelig syke om jeg nå har hatt noen mildversjon av noen influensa (jeg tviler på at jeg har hatt influensa, men har nok hatt noe ala det, verken feber eller hodepine er veldig vanlig for meg, opplever det stort sett aldri uten god grunn). Ikke lett det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var søt! :D Hva er det...? :P.... :sleep:

Og grattis til bror din, og deg Aslan! Lykke til med husjakten!

Det er en chodsky pes, nylig godkjent rase i NKK :) Har skjønt det sånn at den kan kalles bohemian shepherd også.

Og takk :D :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døh, min samboer jobber på et av Norges største sykehus, med alvorlig syke mennesker, hvor de har hatt multiple influensainnleggelser i det siste (ikke på hans avdeling da), man trenger ikke bli dødssyk lell. Hverken jeg eller samboer er vaksinert heller :) Burde vel vært, men sånn ble det bare ikke :P

Nei da har jeg absolutt ingen ting jeg skulle sagt, egentlig :P Tror ikke jeg hadde klart å ha samboer som jobbet på sykehus O_o Men herregud, tenk så mange som er sykepleiere og sykehusarbeidende i Norge. At jeg ikke ... *smekk* slutter å tenke så paranoid.

Forresten synes jeg du kunne dra på jobb så lenge du ikke tar noen i hånda, ikke hoster eller kremter rett ut i lufta, og kanskje ikke kjempeartikulerer med mye "spyttsnakk" (du skjønner hva jeg mener :lol: ) og kanskje ikke sitter rett oppi trynet på noen? (:

Og forresten 2 - gratulerer til bror din (og dere!). Jeg og muttern satt og snakket om han unge trøndern som var så heldig i går :lol:

Kanger: hvorfor er du så redd for å bli syk?

Alltid vært sånn. Hypokonder i varierende styrke, kontrollfreak. Særlig ifht sånne ting som smitter mellom mennesker så lett at jeg ikke "kan kontrollere det selv".

Kanger lyst til å låne min helse en ukes tid? :-P

Nei :< Og jeg er faktisk hemmelig veldig imponert over deg hver gang jeg leser om alle de greiene du går gjennom (men det tror jeg jeg har skrevet før og!) - skal ikke klage på egen helse ever and ever. Og jeg synes jo den er ok, er takknemlig for den. Er desto mer redd for å miste den, på en måte :( Skulle ønske jeg bare kunne lent meg tilbake og "nytt" livet mens jeg har det, for jeg ender jo bare opp med å skusle det bort på bekymringer om å bli syk mens jeg ikke er det....

(Og kjipt er det at jeg VET alle disse tingene, klarer å si de og mene de helt ærlig ovenfor meg selv, men allikevel ikke klarer å snu bekymringene.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt opp å bekymre meg for å bli mer syk :-P funka ikke.

Men soniser. Egenmelding i ia bedrift. Er det slik om du bruker to dager, så jobber en kan du da bruke en da neste dag igjen? Det er ingen arbeidsgiver perioder eller karantene imellom når du kan bruke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei :< Og jeg er faktisk hemmelig veldig imponert over deg hver gang jeg leser om alle de greiene du går gjennom (men det tror jeg jeg har skrevet før og!) - skal ikke klage på egen helse ever and ever. Og jeg synes jo den er ok, er takknemlig for den. Er desto mer redd for å miste den, på en måte :( Skulle ønske jeg bare kunne lent meg tilbake og "nytt" livet mens jeg har det, for jeg ender jo bare opp med å skusle det bort på bekymringer om å bli syk mens jeg ikke er det....

(Og kjipt er det at jeg VET alle disse tingene, klarer å si de og mene de helt ærlig ovenfor meg selv, men allikevel ikke klarer å snu bekymringene.)

Man lærer seg å takle det, fordi man ikke har noe valg. Man går gjennom en sorgprosess og en tilvenningstid, også er det bare sånn etter det. Man gjør andre ting om man ikke orker å gjøre alt man gjorde før, også tenker man en gang i blant på at før i tiden, da var ikke dette eller dette noe problem..

Mennesker er ganske tilpasningsdyktige de også, stort sett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt opp å bekymre meg for å bli mer syk :-P funka ikke.

Men soniser. Egenmelding i ia bedrift. Er det slik om du bruker to dager, så jobber en kan du da bruke en da neste dag igjen? Det er ingen arbeidsgiver perioder eller karantene imellom når du kan bruke det?

Mener du kan ta det på samme egenmelding så lenge det er innenfor 16 dager. Var i hvert fall sånn for noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men soniser. Egenmelding i ia bedrift. Er det slik om du bruker to dager, så jobber en kan du da bruke en da neste dag igjen? Det er ingen arbeidsgiver perioder eller karantene imellom når du kan bruke det?

I en IA-bedrift, kan du bruke 8 egenmeldingdager på rad, men om du bruker to dager - og så jobber en - så kan du ikke bruke egenmelding igjen neste dag. Jeg mener det må gå et visst antall dager før du igjen kan bruke egenmelding, er det 14 dager eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en IA-bedrift, kan du bruke 8 egenmeldingdager på rad, men om du bruker to dager - og så jobber en - så kan du ikke bruke egenmelding igjen neste dag. Jeg mener det må gå et visst antall dager før du igjen kan bruke egenmelding, er det 14 dager eller noe sånt?

er det jeg er litt redd for :P da må jeg kanskje ordne noen sykemeldinger for enkeltdager i desember. får ringe hun som styrer alt imorgen. Men da er det bedre å være sammnhengende litt mer hjemme nå antageligvis, enn å gå på jobb og bli dårlig igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææææææææh!

I morgen tidlig drar jeg en uke vestover for å være med på valpefødsel!! Termin er tors-lør, men oppdretter har en feeling på onsdag :P Forhåpentlig vis blir en ny stjerne født, og den skal jeg i såfall ha med meg hjem om et par måneder. Stressa.no! Har jeg tid!? Går det bra!? Kommer det noen tisper!? Hvilke farger!? IIiiiik!!

:frantics:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææææææææh!

I morgen tidlig drar jeg en uke vestover for å være med på valpefødsel!! Termin er tors-lør, men oppdretter har en feeling på onsdag :P Forhåpentlig vis blir en ny stjerne født, og den skal jeg i såfall ha med meg hjem om et par måneder. Stressa.no! Har jeg tid!? Går det bra!? Kommer det noen tisper!? Hvilke farger!? IIiiiik!!

:frantics:

Så spennede! :D Portis eller papillon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og drømmer litt om camping- og utstillingstur i sommer. Hovedfokus blir tur og opplevelser, men hadde vært gøy å stille Symra også, mest for å oppleve utstilling igjen. Hun trives ikke i ringen, men jeg synes ikke jeg er veldig slem om jeg plager henne til å løpe en runde likevel, selv om det egentlig ikke er så mye vits, hun viser seg liksom ikke fram, som regel. Men som sagt: Fokus på selve turen. Gotland kanskje? Eller Norra Norrbotten i slutten av juni, så kan man kikke litt på Nordnorge med det samme? Eller Nesbyen, kjøre over Valdresflya?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennede! :D Portis eller papillon?

Portis, åff kåååårs.Ingen annen rase som duger. Drømmevalp fra drømmekull... Lengtet etter i mange år nå. Det passer ikke så bra med levering i mars, men det får så være!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er GLAD,Jäger :heart: er hjemme igjen!! Og Gross har ikke spist ham opp selv om det hørtes stygt ut da han kom inn i bilen. Vel hjemme var det greit,han måtte bare si hva han mente om den lille dritten.

Han har løpetids tispe i heimen tross alt,selv om han egentlig mener hun er litt vel flørtete foreløpig :rofl: .

Fineste gutta i hele verden bor hos meg :heart: .

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portis, åff kåååårs.Ingen annen rase som duger. Drømmevalp fra drømmekull... Lengtet etter i mange år nå. Det passer ikke så bra med levering i mars, men det får så være!

Ah, morro! Portiser er nydelige :D

Hvilke farge håper du på da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig seriøst ordentlig glad nå, til sterk kontrast til de siste dagers humør. Det er få ting som er så fint som å ha noe å se frem til, og å ha noen som gleder seg med en. Ganske så fint!

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article6909199.ece

= storebror.

Broren min er lottomillionær han. Vi skal få 100 000 av ham til å kjøpe hus.

Er helt svimmel jeg.

Woho! Grattis til dere alle! SÅ gøy! Og jeg har lyst til å gå tur med dere! Men jeg bor jo 8 timer unna... Og er sjeldent i trondheim for tiden.. Men en dag! :D Sant?

Nei da har jeg absolutt ingen ting jeg skulle sagt, egentlig :P Tror ikke jeg hadde klart å ha samboer som jobbet på sykehus O_o Men herregud, tenk så mange som er sykepleiere og sykehusarbeidende i Norge. At jeg ikke ... *smekk* slutter å tenke så paranoid.

Forresten synes jeg du kunne dra på jobb så lenge du ikke tar noen i hånda, ikke hoster eller kremter rett ut i lufta, og kanskje ikke kjempeartikulerer med mye "spyttsnakk" (du skjønner hva jeg mener :lol: ) og kanskje ikke sitter rett oppi trynet på noen? (:

Og forresten 2 - gratulerer til bror din (og dere!). Jeg og muttern satt og snakket om han unge trøndern som var så heldig i går :lol:

Alltid vært sånn. Hypokonder i varierende styrke, kontrollfreak. Særlig ifht sånne ting som smitter mellom mennesker så lett at jeg ikke "kan kontrollere det selv".

Nei :< Og jeg er faktisk hemmelig veldig imponert over deg hver gang jeg leser om alle de greiene du går gjennom (men det tror jeg jeg har skrevet før og!) - skal ikke klage på egen helse ever and ever. Og jeg synes jo den er ok, er takknemlig for den. Er desto mer redd for å miste den, på en måte :( Skulle ønske jeg bare kunne lent meg tilbake og "nytt" livet mens jeg har det, for jeg ender jo bare opp med å skusle det bort på bekymringer om å bli syk mens jeg ikke er det....

(Og kjipt er det at jeg VET alle disse tingene, klarer å si de og mene de helt ærlig ovenfor meg selv, men allikevel ikke klarer å snu bekymringene.)

Jeg er og hypkonder.. VELDIG... Tenker jeg at jeg er kvalm og kjenner på den følelsen, så blir jeg dritkvalm... Så jeg tenker som regel at "hei! Jeg er frisk som en fisk...!"... Men ja, jeg er redd for å bli smitta.. Er så mange syke i Norge nå. Og mange kunder på jobber hoster og harker som bare det! Ugh.. :x Heldigvis har jeg godt imunnforsvar..

Ellers er jeg happy jeg og! Endelig bestilt billetter til Femundløpet! :D GLEDER MEG! Og gruer meg... Jeg skal nemlig ta bilder av alle hundekjørerne. TENK hvis noe går galt..! :whistle: Neida.. Null problem! Er bare gira jeg :hyper::frantics:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er like imponert hver gang jeg sitter og stresser kvelden før innlevering. Skulle ønske jeg kunne skylde på at jeg tok lang juleferie, men det er bare unntaksvis at jeg er ute i god tid. :whistle: Nuvel, jeg sier meg fornøyd med arbeidet for idag, mangler bare noe tekst histen og pisten som jeg kan skrive inn før jeg leverer den i morgen (ikke frist før klokka 13 jo, trenger ikke stresse *host*). Så nå tror jeg at jeg skal finne et eller annet å se på, og slappe av med litt strikking. Strikker pledd nå, og jeg ler like mye hver gang jeg ser på nøstet. Det er ikke mye lite og nett nei! *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...