Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Jeg har jobbet der, jeg. Og når folk starter telefonsamtalen med "hva i ******* har dere funnet på nå?" og jeg som saksbehandler får skylden for at hunden har blitt gitt en HD-diagnose de ikke er enig i, og en får huden full av kjeft (og jeg avleste ikke et eneste bilde, jeg var bare "messenger", jeg) - da får en virkelig testet sine diplomatiske gen og ens tålmodighetskurve.

Det er klart, ingen ringer for å takke for en A eller B, så de fleste telefonene jeg fikk var jo av det skuffede eller hissige slaget. Men det tæret på, og jeg kunne aldri jobbet under slike forhold i flere år.

Dog, jeg har vel jobbet på fire ulike avdelinger i NKK, og HD-bildene var den mest aggressive avdelingen hva gjaldt kundebehandling. Altså - de som ringte inn var aggressive. Jeg perfeksjonerte min saklige, rolige telefonstemme i den perioden. Men kom hjem dritsliten og muggen.

Det har gjort meg mer ydmyk når jeg skal ringe noen også, med stor tålmodighet og godvilje for at ikke alt blir som jeg vil med en gang, uansett om jeg ringer NKK, Get, NAV eller fastlegen.

Det hørtes ikke mye trivelig ut nei! Og sånn skal det absolutt ikke være!

Lykke til i morgen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Ikke mulig å quote noen nå ?

Men, til dere som svarte ang Murermannen Senior

Altså, jeg vet ikke om jeg klarer være så slem å si "sorry, passer ikke" jeg? Han er jo bare snill og god, og forventer jo ingen verdens ting da han kommer. Dette er altså mannen som ga oss 12 kubikk ved, som han kjørte ned til oss, og da vi kom hjem, hadde han hevet halvparten inn i vedskjulet alene. Samme ufattelig snille mannen har også kjøpt en hestehenger, kun fordi jeg driver med hest, som han har brukt mangfoldige uker på å pusse opp, og bygge om. Det er også den mannen som alltid har en hjelpende hånd å låne bort. På bursdagen hans i fjor kjørte han hest + høy for meg. Hver gang dekkene skal legges om, så får jeg beskjed om å komme "lørdag kl 11", så legger han om dekk, kjører de som ikke skal brukes opp på låven, og vasker over bilen. På min, Mureren, Tanta til Mureren, og sin egen bil. Han er liksom hinsides snill, så jeg føler det er så ufattelig slemt å nekte han en sånn ting som han tydeligvis synes er allright, nemlig det å stikke innom for å skravle litt, og ta en røyk og en kaffekopp. Tenk om han blir supertrist?

Hvor ofte kommer han på besøk da? Jeg tror du vil gjøre deg selv en ekstrem bjørnetjeneste ved å si noe altså.. Med mindre han er der tre timer hver gang så går det kanskje an å holde ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå føler jeg at jeg har en plan i forhold til videre studier og slikt, takket være Pim! :D

Kanskje jeg får blitt noe når jeg blir stor, jeg også! :D

P.S. Jeg er to eksamener fra å få generell studiekompetanse (jadda), og det er historie muntlig og norsk muntlig (der må jeg ha særemne), så hvis noen er gode på det, og har lyst til å gi meg noen tips/råd/spark i ræva, på pm, så settes det stor pris på!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå føler jeg at jeg har en plan i forhold til videre studier og slikt, takket være Pim! :D

Kanskje jeg får blitt noe når jeg blir stor, jeg også! :D

P.S. Jeg er to eksamener fra å få generell studiekompetanse (jadda), og det er historie muntlig og norsk muntlig (der må jeg ha særemne), så hvis noen er gode på det, og har lyst til å gi meg noen tips/råd/spark i ræva, på pm, så settes det stor pris på!

Hvem hva hvor? Så spennende og flott :) jeg hadde muntlig historie i "hinna dager", som avsluttende eksamen i 3klasse vgs. Bare å spørre, jeg fikk 5 (fordi jeg tulla ang politikken og quislings politiske ståsted "venstremann" har ikke så mye med sosialisme eller kommunisme å gjøre :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er fintfølende, men jeg blir faktisk uvel av å høre at en venninne har bestilt seg en schnoodle.. Puddel er nemlig for snobbete mennesker - hallo!- og schnauzere er for sta og iltre.. men en blandings - unnskyld - Schnoodle er både kult og si og kult å ha og såååå mye bedre enn en puddel eller en schnauzer. :gaah: Jeg mangler ord..!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem hva hvor? Så spennende og flott :) jeg hadde muntlig historie i "hinna dager", som avsluttende eksamen i 3klasse vgs. Bare å spørre, jeg fikk 5 (fordi jeg tulla ang politikken og quislings politiske ståsted "venstremann" har ikke så mye med sosialisme eller kommunisme å gjøre :P )

Skal, hvis jeg får til, ta denne studiekompetansen, så søke om å komme inn på ett års grafisk design, deltidsstudier, og etter det året så skal jeg ta forkurs, og starte på industridesign! :) Sender deg en pm! :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er fintfølende, men jeg blir faktisk uvel av å høre at en venninne har bestilt seg en schnoodle.. Puddel er nemlig for snobbete mennesker - hallo!- og schnauzere er for sta og iltre.. men en blandings - unnskyld - Schnoodle er både kult og si og kult å ha og såååå mye bedre enn en puddel eller en schnauzer. :gaah: Jeg mangler ord..!

Oh joy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg i sofaen med Onkel som er dypt inne i drømmeland. Nevø derimot står foran meg og prøver med jevne mellomrom å ta hånden min i munnen sin og føre meg mot trappen (som fører til soverommet mitt). Han har lyst til å legge seg. Klokken har jo passert 22 så det er visst på høy tid å ta kvelden. :rofl::wub:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg i sofaen med Onkel som er dypt inne i drømmeland. Nevø derimot står foran meg og prøver med jevne mellomrom å ta hånden min i munnen sin og føre meg mot trappen (som fører til soverommet mitt). Han har lyst til å legge seg. Klokken har jo passert 22 så det er visst på høy tid å ta kvelden. :rofl::wub:

Enig med nevø jeg da :sleep:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal, hvis jeg får til, ta denne studiekompetansen, så søke om å komme inn på ett års grafisk design, deltidsstudier, og etter det året så skal jeg ta forkurs, og starte på industridesign! :) Sender deg en pm! :)

Du,du klarer alt du vil.Du er SUPERSOPPEN du :heart::yes: .

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

P.S. Jeg er to eksamener fra å få generell studiekompetanse (jadda), og det er historie muntlig og norsk muntlig (der må jeg ha særemne), så hvis noen er gode på det, og har lyst til å gi meg noen tips/råd/spark i ræva, på pm, så settes det stor pris på!

Jeg skrev særemnet mitt om moral i barnebøker, lureste jeg noen gang har gjort :ahappy: Der de andre satt med tjukke lefser av Bjørneboe (for all del, jeg er glad i Bjørneboe altså), satt jeg med koselige illustrerte barnebøker :) Skrev vel om Brødrene Løvehjerte, Røverne i Kardemomme By og Knerten. Koseligste skoleoppgaven jeg noen gang har hatt! Fikk 6 :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ikke dreper deg også??? :cry:

*klipp*

Jo men det var det jeg tenkte også :cry:

flagyl og en ekstra type på natta.

Siri Haha! Det føles ut som jeg dør da. Men du blir ikke kvitt meg så lett!

Nå ligger jeg under et teppe og spiser potetgull og har vondt i hodet :-P

Nei, men man blir bekymra altså. Liker ikke dette :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev særemnet mitt om moral i barnebøker, lureste jeg noen gang har gjort :ahappy: Der de andre satt med tjukke lefser av Bjørneboe (for all del, jeg er glad i Bjørneboe altså), satt jeg med koselige illustrerte barnebøker :) Skrev vel om Brødrene Løvehjerte, Røverne i Kardemomme By og Knerten. Koseligste skoleoppgaven jeg noen gang har hatt! Fikk 6 :)

Hehe. Mitt særemne var veldig lite koselig i forhold. Jeg leste Det angår også deg av Herman Sachnowitz, Fange i natt og tåke av Trygve Bratteli og Jeg vil leve av Oscar Magnusson. Det var jo selvvalgt da, og veldig interessante bøker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...