Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Vida sover på sjeselongen med egen hodepute. :aww: Jeg antar at det er helt normalt, og at beskyldningene om at hundene mine er bortskjemte ikke har noen rot i virkeligheten!

Hodepute er helt nødvendig! Hilsen Lady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange grader har du på komfyren? Jeg har en kilo lever liggende i fryseren!

Jeg har ikke helt bestemt meg enda, men denne gangen skal jeg koke leveren i 45 min først, leste et tips om dette, men prøver meg litt over 100 grader tenker jeg, ellers tar det så himla lang tid. Også tror jeg at jeg skal lage noen myke versjoner og heller fryse dem ned, vil ikke ha dem steinharde, men da får de igjen kort holdbarhet. Vanskelig den der!

Ser også at flere av dem som kjører leveren i blender og blander med f.eks mel steker på 175g i typ 30 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang lever så koker jeg den først i en god time, fjerner så hinner, deler i biter. Og har i stekeovnen i gjerne 3 timer på 75-80 grader.

Ang Zebra så er ho hjemme i god behold, men fryktelig kald. Ligger med vinterdekken, med ullteppe over, potesokker og rett ved vedovn. Selv etter tre timer, er ho ganske kald- pleier det å ta så lang tid?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh. Jeg hater å få til svar "Ring meg, så tar vi det over telefon i stedet" når jeg har sendt en mail. Ville jeg prate i telefonen, hadde jeg da ringt selv til å begynne med. :aww:

Å veldig enig!

Nei, det er vel middagstid. Omelett med sopp og spekeskinke og en kopp te!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere skriver 34 sider på cirka tre døgn.

Så vet dere det.

Har jeg gått glipp av noe? Jeg har ikke vært online siden mandag ettermiddag, men pappa har dyttet i meg så mye mat at jeg ikke tror jeg skal spise noe før februar igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang lever så koker jeg den først i en god time, fjerner så hinner, deler i biter. Og har i stekeovnen i gjerne 3 timer på 75-80 grader.

Ang Zebra så er ho hjemme i god behold, men fryktelig kald. Ligger med vinterdekken, med ullteppe over, potesokker og rett ved vedovn. Selv etter tre timer, er ho ganske kald- pleier det å ta så lang tid?

Chicka trakk den store rovdyr tannen idag.

Hun våknet vel i 12tiden og kl 15 så var hun ute på tur og løp litt i galopp...

Er hun fortsatt "dopet" eller er hun bare kald?

Noen ganger blir blodtrykket satt ned når man gir dem noe å sove på, da blir de kalde.

Ville holdt øye med hun og evt ringt til dyrlegen og hørt med h*n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chicka trakk den store rovdyr tannen idag.

Hun våknet vel i 12tiden og kl 15 så var hun ute på tur og løp litt i galopp...

Er hun fortsatt "dopet" eller er hun bare kald?

Noen ganger blir blodtrykket satt ned når man gir dem noe å sove på, da blir de kalde.

Ville holdt øye med hun og evt ringt til dyrlegen og hørt med h*n.

Jeg ringte nå, for jeg får ho ikke varm. Ikke klarer ho å stå skikkelig på beina enda heller.

De sa at ho nok var veldig dopa ennå,og at jeg skulle legge varmeflaske inntulla håndkle under ho. Så nå er det gjort. Håper det hjelper, ho er laaangt vekk ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min og jeg er veeeldig lite kristen, så vi fikk oss en liten latter når vi fant ut at jeg skal på TV i morgen for en kristenkanal i et kristent program, som "5 på gata"-kandidat, hvor jeg attpåtil snakker om hvor fort jeg begynner å sippe når folk gifter seg på film eller TV. Jeeezus :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg gått glipp av noe?

Åff cårs... :aww:

Har jeg spist spekemat til middag bare fordi jeg ikke gadd å tenke ut noe annet. Tror guttungen skal få trene LP i kveld, gitt. Han trenger å få brukt hjernecella si litt, tror jeg :). Det er så herlig å ha sin helt egne treningsplass med lys! Jeg har savnet det alle steder jeg har bodd faktisk - men endelig :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han ikke ser noe problem med det, har han kanskje heller ikke sett for seg lufting av hund opp og ned, evt farting med unger etterhvert... hvem sitt ansvar vil det bli, tror du? :)

Enkleste måten å gjøre folk oppmerksomme på et sånt problem, er vel å ikke ta heisen et par ganger opp og ned 14 etasjer :lol:

*Ler*... jeg er kvalm ennå...

*flir* Grådighet lønner seg ikke vet du :P

Ang hvem som styrer i heimen og hvor bikkjene ligger, så ligger mine stort sett i sofaen.. Fordi de får lov. Og siden det er jeg som gir de lov, så er det jeg som styrer i heimen, tenker jeg :aww:

Og folk som kommenterer sånt, har enten ikke bikkje sjøl, eller så har de hunder som er dårligere oppdratt, så jeg pleier bare å se litt hånlig på de og si "jaaaadaaaa", jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen skal på visning på mandag, på dette stedet. http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=39366310&ESTATE_SIZE%2FLIVING_AREA_FROM=65&PLOT%2FAREARANGE_FROM&PRICE_FROM&sort=1&NO_OF_BEDROOMS=2&ESTATE_SIZE%2FLIVING_AREA_TO&keyword&COLLECTIVE_DEPT=1&PLOT%2FAREARANGE_TO&areaId=20243&areaId=20220&areaId=20242&PRICE_TO=1600000

Er det noen tips dere her inne kan komme med når dere ser stedet? Go's or no's? Vi er jo nå bare oss to og Nora, men det blir jo smårollinger etterhvert og. Jeg synes jo det er litt kjedelig at den er i 14 etasje, både med tanke på hund og barn/barnevogn ol. men som mannen sier "Det er jo heis".. Jeg synes jo ikke den er noe særlig stor heller. Lite bad feks. Den er vel helt grei? Vi har 53kvd. nå, og det er lite! Noe annet vi bør tenke på? At det er "oppussingsobjekt" synes vi ikke er noe minus, da jeg er veldig interessert i interiør og oppussing.

Egentlig vil vi begge ha hus/leilighet på bakkenivå med hage, men det har vi nesten gitt opp nå. Vi har tittet på hus/leiligheter i over et år, og alt er for dyrt for oss, eller vi må laangt ut på landet. Dette blir jo noe å begynne med i hvert fall. Positivt er jo at det er sentralt og nær mannen sin jobb.

Jeg må henge meg på de andre her. Leilighet i 14 etasje høres ikke noe særlig ut med hund og/eller barn. Har du planer om valp en eller annen gang? Da er det ikke lett å skulle skyndte seg ned 14 etasjer for å få den husren. :P Så ut som om det var mye å gjøre der også, og alt i forbindelse med oppussing skal også transporteres til 14. etasje. Tror jeg hadde følt meg klaustrofobisk. Ikke hadde jeg likt å bo i 14. etasje med tanke på brann heller, men det er kanskje bare meg. Liker heller ikke at det bare er vinduer på én side av leiligheten. Ikke noe særlig dagslys lenger inn.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkleste måten å gjøre folk oppmerksomme på et sånt problem, er vel å ikke ta heisen et par ganger opp og ned 14 etasjer :lol:

Var akkurat det jeg tenkte også :lol:.

*flir* Grådighet lønner seg ikke vet du :P

I know... men jeg lærer aldri :aww:

Ang hvem som styrer i heimen og hvor bikkjene ligger, så ligger mine stort sett i sofaen.. Fordi de får lov. Og siden det er jeg som gir de lov, så er det jeg som styrer i heimen, tenker jeg :aww:

Og mer er det ikke å si om den saken, faktisk :D

Jeg må henge meg på de andre her. Leilighet i 14 etasje høres ikke noe særlig ut med hund og/eller barn. Har du planer om valp en eller annen gang? Da er det ikke lett å skulle skyndte seg ned 14 etasjer for å få den husren. :P Så ut som om det var mye å gjøre der også, og alt i forbindelse med oppussing skal også transporteres til 14. etasje. Tror jeg hadde følt meg klaustrofobisk. Ikke hadde jeg likt å bo i 14. etasje med tanke på brann heller, men det er kanskje bare meg.

Sånn tenker jeg også - men jeg er jo så hysterisk at jeg ikke engang ville bodd i rekkehus med tanke på hvor mange idioter det finnes rundt omkring som overhodet ikke har tanker for hva som kan være brannfarlig adferd.. :aww:..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn tenker jeg også - men jeg er jo så hysterisk at jeg ikke engang ville bodd i rekkehus med tanke på hvor mange idioter det finnes rundt omkring som overhodet ikke har tanker for hva som kan være brannfarlig adferd.. :aww:..

Første stedet jeg bodde etter jeg flyttet ut for å studere var en leilighet i 4. etasje. Må innrømme at jeg fikk en ekkel opplevelse da det begynte å brenne i etasjen under. Alt gikk bra, brannen ble slukket av brannvesenet og ingen ble skadet, men det var litt ekkelt å bli vekket fordi det brenner i etasjen under deg. Etterpå flyttet jeg i kjellerleilighet. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok bare en tilfeldig quote, men som flere ville jeg vært skeptisk til det der. Jeg og samboer er også ute og ser etter bolig, og selv om billige oppussingsprosjekter virker fristende så ville jeg virkelig ikke tatt sjansen. Ihvertfall ikke som første bolig. Det kan se overkommelig ut, men man vet ikke hvor ille det er før man begynner å rive opp, og det kan fort blir langt langt langt dyrere enn å kjøpe en leilighet i bedre stand.

Vent, spar opp penger og få større egenkapital og bedre likviditet på dere begge. Jeg begynner i fast jobb i februar hvor jeg kommer til å tjene over 400 000 i året, samboeren min har jobbet i halvannet år og tjener over 400 000 i året, og allikevel var vi forberedet på å vente med kjøp og heller spare frem til høsten for å slippe å gå inn i noe vi kom til å angre på. Men så vant broren min 3 millioner i lotto og ga oss en stor boost på egenkapitalen, så da kunne vi begynne å se allerede nå. Men det hadde virkelig ikke gått uten.. Allikevel har vi det ikke travelt, og det vil jeg ikke anbefale noen å ha når det er en såpass stor investering som dette.

Men dra på visninga, det er lurt. Dra på mange visninger, bli godt kjent med markedet i områdene der dere bor, men ikke forhast dere. Dog, ikke ha for mye is i magen, vi mista en dritbra en vi kunne ha bydd på fordi vi ikke hadde sendt inn alle papirene til banken slik at de kunne garantere finansieringa, vi trodde den boligen var way for dyr for oss :lol:

Men spar massivt fremover, sånn at dere heller kan kjempe om leiligheter dere kan trives i! Kjenner veldig på den å være lei av å leie, jeg og samboeren har bodd sammen i flere år nå, og leid hele veien, og vi syns det er dritkjipt begge to :lol: Men sånn som boligmarkedet er nå vil vi ikke kaste oss ut i noe, men det er fort gjort å la seg rive med altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første stedet jeg bodde etter jeg flyttet ut for å studere var en leilighet i 4. etasje. Må innrømme at jeg fikk en ekkel opplevelse da det begynte å brenne i etasjen under. Alt gikk bra, brannen ble slukket av brannvesenet og ingen ble skadet, men det var litt ekkelt å bli vekket fordi det brenner i etasjen under deg. Etterpå flyttet jeg i kjellerleilighet. :lol:

Grøss :).

Let me rephrase that for you:

Har jeg gått glipp av noe viktig?

Åhhhh, neeeeeei, altså... jo?

Jepp, jeg har forfrosset nesa, super viktig informasjon!

Men du glemte å vise fram løsningen på det hele :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss :).

Åhhhh, neeeeeei, altså... jo?

Men du glemte å vise fram løsningen på det hele :D

Det er fordi jeg venter på at noen skal pm'e meg for å spørre etter størrelse på nesevarmeren det! Så fort jeg får en nesevarmer så vil jeg forte meg å ta bilde for å vise meg frem her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...