Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Mørk sjokolade med havsalt og chilli :heart:

Hvem, hva, hvor får man tak i sånt?!

Merker at den forsvinninga til Arfan Bhatti vekker primitive sider i meg. Kan han ikke bare være nedi der og smake litt på Sharialover og slikt da? Men han har vel en mor som er glad i seg han også.

Det er vel heller han som utfører straffene ihht sharialovene så han trenger ikke å dukke opp igjen spør du meg :aww:

Jeg må henge meg på de andre her. Leilighet i 14 etasje høres ikke noe særlig ut med hund og/eller barn. Har du planer om valp en eller annen gang? Da er det ikke lett å skulle skyndte seg ned 14 etasjer for å få den husren.

Husren er nå så, men enn voksen hund med magesjau og sprutbæsj?...

Let me rephrase that for you:

Har jeg gått glipp av noe viktig?

Jeg har lakkert neglene røde for å matche sløyfer i helgen.

Hjemme fra jobb, IKEA, dyrebutikk, polet, obs, tur med hundene, og nå mett i magen. For et styr! Skeier ut med brus i kveld jeg :aww:

Edit: Oioioi, i malingsrusen har jeg glemt å markere dagen til verdens beste Freya!

479732_10151209630541985_1640225389_n.jp

7 år 22/1, og begynner endelig å bli voksen! Gratulerer med dagen snuppa mi :wub:

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Lurer på hvilken måleenhet som brukes på nesevarmere? Er det liten, medium og stor, eller må man måle fra neserot til nesetipp?

En må selvfølgelig også måle fra nesevinge til nesevinge, så ikke nesevarmeren klemmer og presser ut snørra.

Jeg har lakkert neglene røde for å matche sløyfer i helgen.

Nummer en i åpen klasse uten CK?

Edit: Oioioi, i malingsrusen har jeg glemt å markere dagen til verdens beste Freya!

479732_10151209630541985_1640225389_n.jp

7 år 22/1, og begynner endelig å bli voksen! Gratulerer med dagen snuppa mi :wub:

Gratulerer med dagen på etterskudd, Freya!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommet meg på jobb etter sykehuset. Vi kan jo starte med det positive? Han syntes jeg så utrolig bra ut, og var veldig imponert over at jeg var i jobb, vannet i ryggen har trekt seg noen mm tilbake så det er veldig bra, og jeg har fått mer plass rundt hjernen i nakken.

Ang shunten i magen vil de ha litt is og vente, den kan flytte på seg og lage lommer rundt organer osv, og vi må bare avvente og se om det roer seg eller blir verre.

Han var helt sjokkert over hvor bra jeg fungerte og jeg var vist blitt mye bedre enn de håpet på, og veldig glad når han så hvor bra jeg var blitt. Det ville fortsette å være rocky et år eller to til, så håper han at det skal stabilisere seg, som han sa når hjernevesken ikke har sirkulert på 23 år så tar det lang tid for kroppen og lande på noe som fungerer.

Ventilen stilte seg på MR for 2 uker siden da, og det er siden da formen min har steget veldig så det tyder på at den overdrenerte før det, så da lar de den stå der den står nå. Så får vi se..

Så jeg er fortsatt litt :blink: og vet ikke helt om jeg skal være :banana: eller :cry: ,men det heller mest mot :banana: men jeg har gruet meg så til om jeg evnt måtte gjennom flere operasjoner pga smerter osv, så er godt å se at ting bedrer seg. :sweat:

:lama::queen::cowboy::huh: :panda: :cheerleader::dog_running::blissysmile::happy1:

Så glad på dine vegne! :D

Og til Ane, jeg finner ikke bildene så jeg får ikke kommentert ut i fra det. Men ut i fra hva du beskriver, så hadde jeg ventet til dere finner noe dere virkelig vil ha og ikke bare fordi dere vil ha så fort som mulig. Jeg forstår at dere ønsker det, men jeg hadde aldri i verden betalt på noe som er et oppussingsobjekt over lang tid uten å vite å ha råd til å gjennomføre det og ha muligheten til å ta litt og litt og i det minste slippe og pusse opp badet. Bad er det dyreste, så det bør være i nogen lunde grei stand. Og så attpåtil i 14.etg med hund og etterhvert barn (grunn nok i seg selv til å se etter noe annet) selv om det er det dere får lån til akkurat nå. Det kommer nye boliger hele tiden, så dere finner garantert noe bedre etterhvert.

Mitt råd :)

Middag inntatt og magen er mett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIR og NUCH :aww::lol:

Har alltid vunnet før jeg går inn i ringen jeg :P

Det er greit nok - men det er flere farger enn rødt som kreves for det :D

Jeg har kullsorte negler nå, så vi legger åpenbart lista lavt for helga :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, etter å egentlig ha bestemt meg så snek denne munsteren seg tilbake. Jeg klarer ikke å nekte på at det er hjerterasen. Dermed har foreldrene mine og jeg blitt enige om et samarbeid. Samt at det virkelig ikke er en kombinasjon jeg kan la forsvinne uten å ha ihvertfall prøvd. Jeg vet jo ikke sikkert om det blir noen valp til meg der heller, men jeg hadde angret om jeg ikke ventet for å se. Nå får nesten skjebnen bestemme litt :)

Hehe, jeg synes bare at det var litt morsomt for det er ikke så lenge siden jeg spurte "hva skjedde med münsteren?" da du sa at du hadde bestemt deg for toller. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, altså, det er ikke slik at han vil bestemme alt selv, og driter i hva jeg vil eller mener :) hehe. Men når vi(han) får så "lite" i lån som vi får/i forhold til prisene her, så er det ikke så mye å velge i, dessverre.

Vi kommer til å gå på visningen, om så bare for erfaringer videre :)

Ble litt random quote. Det om oppussing skal jeg ikke si noe om, men jeg bodde i 10. etasje med hund, og ALDRI mer. Heiser slutter å virke - bruker laaang tid på å komme,går brannvarsleren i blokka så går heisene ned til 1. etasje og blir stående. Og da må man ned trappetårnet som ULER med brannvarsleren. I tillegg er det somregel betongtrapper, ergo ikke noe å drive å trene i (hvertfall ikke for meg :lol: )

Jobbet i 6. etasje med en multihandikapet unge, og heisene der og var støtt og stadig i ustand, og 6 etasje var jammen meg mer enn langt nok for å få med unge og vogn og alt man trenger for en tur ut. Man kan liksom ikke avlyse hele dagene fordi heisen står. I tillegg vet man jo ikke at heisten står når man har dårlig tid om morran og skal rekke buss til jobb. :lol:

Yep - jeg er dypt traumatisert etter å ha bodd i blokk i halvannet år. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det var så pes å bo i blokk jeg. 11 etasje med baby og hund gikk fint det. Bortsett fra når Loke fikk kraftig diare en natt og jeg var alene med en 5 uker gammel baby og 2 hunder. Det var kjipt.

Var så gal at jeg faktisk tok trappa ofte også, selv med baby og som gravid.

Tenkte ikke så mye over at det var pes faktisk, det var verre å bo i 2 etasje med bare en mørk bratt trapp.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ane - ut i fra bildene og prisantydning er det mye fint dere får til ei leilighet som koster totalsummen det VIL koste dere å kjøpe det huset + pusse det opp. Koster MINST 300.000 å pusse det der opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvilken måleenhet som brukes på nesevarmere? Er det liten, medium og stor, eller må man måle fra neserot til nesetipp?

:lol:

Willy og jeg har vært ute en times tid og trent LP, vi, og det syntes både han og jeg var gøyalt :D. Plutselig kunne han stå under marsj også? Også trente vi litt på ruta - og guttungen løper og stopper i ruta han, men jeg tror ikke han aner hva han driver med *ler*. Men artig har vi det *ler*. Kjente ingenting til at det var -18 grader ute heller - man kjenner liksom ikke kulda så godt her inne i skauen. Vi avslutta med en deilig runde i måneskinnet ute på jordet her :). Skiløypa mi har visst blitt en populær elgpromenade forøvrig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Willy og jeg har vært ute en times tid og trent LP, vi, og det syntes både han og jeg var gøyalt :D. Plutselig kunne han stå under marsj også? Også trente vi litt på ruta - og guttungen løper og stopper i ruta han, men jeg tror ikke han aner hva han driver med *ler*. Men artig har vi det *ler*. Kjente ingenting til at det var -18 grader ute heller - man kjenner liksom ikke kulda så godt her inne i skauen. Vi avslutta med en deilig runde i måneskinnet ute på jordet her :). Skiløypa mi har visst blitt en populær elgpromenade forøvrig...

Hos oss er det rådyrene som har overtatt skiløypene våre - masse masse nusselige små klovspor!

Idag har jeg klippet klør på bissevovvene. Vaksinasjonspapirer,startnr (eller hva det heter), startnr-klype og det nydelige utstillingsbåndet som jeg fikk av Jeanette til Strider, er pakket og klart. Måtte gjøre det idag for jeg har lang dag på jobb imorgen,Klippe klør når det er mørkt får jeg omtrent ikke til (gammal jeg..) så det måtte gjøres idag. Og så er jeg redd for å glemme noe, så det er greit å begynne i god tid! Hvilket minner meg på jeg må finne den der godbit-baggen som jeg aldri har brukt.. må jo ha godbiter et eller annet sted.. *løpe og lete*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det rådyrene som har overtatt skiløypene våre - masse masse nusselige små klovspor!

Nusselige faktisk :). Elgsporene her kan vel ikke få den karakteristikken, men jeg tror kanskje ikke det er den største oksen som driver og trasker her... Forresten er det noen harer også som har vært på besøk. Lurer på om de er der på dagtid sånn at Willy har litt underholdning når han er alene hjemme? :D.

Klippe klør når det er mørkt får jeg omtrent ikke til (gammal jeg..) så det måtte gjøres idag.

Pffffft... har ikke noe med alder å gjøre, det... *hoster noe om at vi er flere som må ha godt lys når klørne skal klippes).

Edit: Herregud... Lyder fra loftet..? Som om noen går der oppe :|. Og det knirker...

Edit 2: Puhhhhhh... Det var bare Willy som plutselig visstnok måtte ta seg en tur opp der (gudene må vite hva han skulle der ????)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjernen min holder på å venne seg til å skulle bli superstudent, men akkurat nå er den ganske sliten. Denne uka har det blitt rundt 10 timer med lesing hver dag, forrige semester hadde jeg kanskje en sånn dag til sammen. Jeg bør bli smart av dette her. Nå har jeg spist litt potetgull, så da er det på'n igjen. Nå skal jeg bli dritgod på mineraler. Woho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg synes bare at det var litt morsomt for det er ikke så lenge siden jeg spurte "hva skjedde med münsteren?" da du sa at du hadde bestemt deg for toller. :P

Noen ganger må jeg smake skikkelig på valget for å være sikker. Og for å være helt ærlig så har jeg mistet mesteparten av selvtilliten når det gjelder hund. Mulig jeg er litt nærtagen, men jeg har folk rundt meg som har fått meg til å tvile på hvorvidt jeg i det hele tatt er skikket til å ha hund. Da tenkte jeg at toller var at safere alternativ, men for meg ble det rett og slett et kompromiss med omverden. Etter å ha tenkt litt frem og tilbake så har jeg klart å finne ut hva hjertet mitt vil.

Det er nok mange der ute som vil kalle meg vinglepetter, impulsiv, dårlig hundeeier, you name it, men dette føltes utrolig rett for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Vet beds kan man enkelt klippe til selv og er veldig populært for bruk i bilbur. 
    • Hei! Kjøpte nylig et pent brukt 4Pets Herkules hundebur, men jeg trodde det ville være enklere å finne pute til det. Er dette en eldre versjon av 4Pets sine bur? Finnes det en type hundeseng man kan klippe til selv, som ikke er ren ull? Bikkja er fryktelig varm av seg.
    • Goldentispe av utstillingslinjer høres ut som kan passe fint, men bare husk på at alle valper og unghunder er generelt krevende og at trening på å takle å være hjemme alene en hel arb.dag kan ta lang tid. 
    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...