Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Jeg er så glad for å kunne få lov til å betale penger for internett som går tregere enn modem jeg. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten.

Nå har jeg sett en episode av Game of Thrones sesong 2 på NRK, og det gikk fint. Men neste episode ble litt i det meste laget stakkars,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Jeg er så glad for å kunne få lov til å betale penger for internett som går tregere enn modem jeg. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten.

Nå har jeg sett en episode av Game of Thrones sesong 2 på NRK, og det gikk fint. Men neste episode ble litt i det meste laget stakkars,

Men da er det jo bare supert at noen du kjenner har hele sesongen, da! ;)

Sitter på bussen på vei hjem. Vi har med oss en gjeng som har vært på dansketur. Stemninga er rolig, men den ljuvliga duften av sprit er umiskjennelig. :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett alle de episodene av HIMYM som jeg ikke hadde sett fra før. Herlighet, kan ikke Ted bare møte den der ***** kjerringa snart.

:P

Nei! Nå er det sengetid. I morgen skal jeg først bort på Samfunnet for å levere et par ting og kanskje hjelpe til med å rigge til litt, og så skal Geo og jeg ut på tur. Kanskje skitur? Jeg gikk en runde på jordet med ski på beina i dag tidlig. Så vidt. Det er jo helt håpløst egentlig, for det går for eksempel ikke an å smøre skiene, for da blir de bare fulle av gress. Så i oppoverbakkene (som er større og flere enn man skulle tro om et flatt jorde på Ås!) slet jeg med bakglatte ski og kom meg omtrent ikke av flekken. Sånn er det å bo i snøfattige Ås. På den positive siden hadde ikke Geo noen interesse av å jage ski og staver da! Han var egentlig ikke så ivrig på å trekke heller, men det regner jeg med han blir når hun med ski på beina får litt mer fart sånn i utgangspunktet. Men det er litt vanskelig når man ikke har løyper å gå i og går i tre cm med snø.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er kommet på omplassering?

Nå vet ikke jeg helt hvem du spurte, men antar det er meg....? Og det er ingen som er ute til omplassering, bare jeg som har tatt over en voksen frøken også.. Klart det var av kjentfolk, men jeg føler meg fortsatt ikke særlig prinsippfast :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg har begynt å glede meg skikkelig til sommern! Eller til det blir varmt i været, og bar bakke ihvertfall. Jeg savner å kunne rusle i skogen, høre vinden dra litt i tretoppene, bekker som renner innimellom trærne, fugler som kvitrer og det å kjenne solstrålene som treffer ansiktet mens man beveger seg i en dunkel skog :wub: Sommeeeeer! Sitte ved brygga med føttene i vannet. Høre på skvulpingen... Å kunne gå rundt i skog og mark uten fare for å tryne skikkelig :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare ha vår året rundt. For varme er ikke godt for hodet og ventilen, ey kulde :-P

Nå skal jeg sove også opp om 7 timer for å dra på stevne. Så vaske doffen, hente kaffemaskin, sitte på raua hos mamma litt også ut i bursdag. Ikke vet vi egentlig hvor vi skal overnatte eller hvor hundene skal være men vi finner da det ut :-P også utstilling søndag. Tjo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg har begynt å glede meg skikkelig til sommern! Eller til det blir varmt i været, og bar bakke ihvertfall. Jeg savner å kunne rusle i skogen, høre vinden dra litt i tretoppene, bekker som renner innimellom trærne, fugler som kvitrer og det å kjenne solstrålene som treffer ansiktet mens man beveger seg i en dunkel skog :wub: Sommeeeeer! Sitte ved brygga med føttene i vannet. Høre på skvulpingen... Å kunne gå rundt i skog og mark uten fare for å tryne skikkelig :lol:

Ser også frem til sommeren, men det er mange fine skiturer som skal gjennomføres før den tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser også frem til sommeren, men det er mange fine skiturer som skal gjennomføres før den tid!

:) Hadde jeg bare vært god på ski :whistle: Meg jeg suger skikkelig til det.. Og så er det ingen fine plasser å gå på ski her.. Eller skiføre i det hele tatt :P Men hadde jeg hatt mulighetn til åpent landskap uten så mange folk hadde jeg faktisk snørekjørt jeg og. Slik som Ane gjorde for ikke lenge siden. Sånn vil jeg ha det :D

Jeg har forresten planer om å campe i Østmarka i vår/sommer så om noen vil bli med, enten det er en dag eller flere, så er det bare å slenge seg med. Vi blir alltid glad for selskap :) Da skal jeg få kjøpt meg hengekøye med myggnetting og sove i den :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Hallingløpet i gang dere som liker hundekjøring!


Resultatservice: http://www.hallingen.org/race/results/status.jsp?rid=32
Oppdateringer her: http://www.facebook.com/hallingenhk?fref=ts
Og her: http://www.facebook.com/pages/Sjekkpunktetno/167350443361207?fref=ts

Siberian gjengen "min" kjører 80km imorgen. Heia Heia! :) :) :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten planer om å campe i Østmarka i vår/sommer så om noen vil bli med, enten det er en dag eller flere, så er det bare å slenge seg med. Vi blir alltid glad for selskap :) Da skal jeg få kjøpt meg hengekøye med myggnetting og sove i den :D

Vi kan sikkert bli med noen turer i marka. Min plan for året er å fiske mer, og ser frem til å "vannhopping" i marka med telt i sekken de langhelgene jeg skulle ha fri :) Har også en avtalte med kompis fra Bergen om kanotur i marka. Har ikke mye erfaring med det selv, men kompisen min kjøpte seg kano i fjor og har blitt skikkelig giret (han har riktig nok alltid vært aktivt friluftsmenneske).

Er ikke noe god på ski selv. Har stort sett bare blitt 1-2 turer i året tidligere, men her er jo mulighetene helt andre enn på vestlandet. Skiløypen ligger 50 meter fra dørstokken :)

Endret av Hermes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var og testet løypene på toppen her ved meg for noen dager siden, og det var skikkelig sørgelige greier. I tillegg til mye fotspor hadde noen kjørt med firehjuling/scooter/noe som minnet om det i "løypene", så det var relativt ufremkommelig. Snørekjørte en kort tur med alle tre i mørket uten en hodelykt som fungerte - da fikk jeg litt ekstremsportfølelse..

Edit.

Å, Robin Hood! :wub:

Endret av Whoopsis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Hadde jeg bare vært god på ski :whistle: Meg jeg suger skikkelig til det.. Og så er det ingen fine plasser å gå på ski her.. Eller skiføre i det hele tatt :P Men hadde jeg hatt mulighetn til åpent landskap uten så mange folk hadde jeg faktisk snørekjørt jeg og. Slik som Ane gjorde for ikke lenge siden. Sånn vil jeg ha det :D

Jeg har forresten planer om å campe i Østmarka i vår/sommer så om noen vil bli med, enten det er en dag eller flere, så er det bare å slenge seg med. Vi blir alltid glad for selskap :) Da skal jeg få kjøpt meg hengekøye med myggnetting og sove i den :D

Kom og snørekjør med meg! Du kan få låne en hund til også. Vorsteh og Mana MÅ jo bli bra :D

Tuuur :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....ser jeg på Robin hood, drikker te og spiser smågodt! :ahappy:

Jeg ser på gamle Lars Monsen-episoder. Har egentlig ikke sett noe særlig på Monsen, av det som har gått på NRK. Så turen hans i Canada i høst, og forrige uke så jeg Nordkalotten 365. Nå er det På tur med Lars Monsen, eller hva det heter. Youtube er fint.

Og smågodt spiser jeg og.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var og testet løypene på toppen her ved meg for noen dager siden, og det var skikkelig sørgelige greier. I tillegg til mye fotspor hadde noen kjørt med firehjuling/scooter/noe som minnet om det i "løypene", så det var relativt ufremkommelig. Snørekjørte en kort tur med alle tre i mørket uten en hodelykt som fungerte - da fikk jeg litt ekstremsportfølelse..

Nå vet jeg ikke helt hvor du er i forhold til meg, men føret har ikke vært optimalt. Det meste av snøen kom i desember, og ligger som skare nå. Men de siste dagene har det kommet litt ny snø, og løypene prepareres jevnlig her. Har nordmarka ene veien og romeriksåsen andre veien, kilometervis med gode løyper som ikke er veeeeldig folksomme.

Foreløpig er det kun Hermes jeg går noe særlig med. Calle er ikke helt overbevist om at snørekjøring er noen god idé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du bør gå ut i fra at det 66% av inntekten din siste år, eller 66% av gjennomsnittet for de tre siste årene.

2.44G er vel for den lille andelen av befolkningen som har en alvorlig diagnose med lite håp om bedring.

Så det kommer i allhovedsak an på hvilken diagnose og fremtidsutsiktene mm.

Jeg fikk svar fra saksbehandleren min i dag og jeg får 2,44G. Saksbehandleren min er ny i jobben så hun hadde sjekket det opp med sjefen sin så da tror jeg at jeg får det. 2,44G var for de under 26år ikke hadde jobbet tidligere men hvis 66% av inntektet før sykemelding var under 2,44G så gikk jeg over på den loven som var for de under 26år som ikke hadde jobbet. Eneste kravet var at jeg hadde fått redusert arbeidsevnen med under 50% før fylt 26år og jeg måtte være over 20år før jeg fikk 2,44G og nå er jeg passert 20år så da får jeg det sa hun. :)

Har hoppet over masse sider i dag og akkurat nå orker jeg ikke lese meg opp heller for dere skiver mye.

Har vært hos øyelegen i dag og nå sitter jeg igjen og er sint, lei meg og rimelig forbanna. Idioten av en fyr som har gitt meg briller har ødelagt synet mitt. Jeg skulle IKKE hatt briller men siden jeg har fått det så har musklaturen i øynene begynt å slappe av som igjen har ført til at musklaturen har blitt så dårlig at øynene ikke klarer å samarbeide. Ja jeg hadde tendenser til å være skjeløyd men bare tendenser og briller skal ikke gis før det er et problem, eller det er der hele tiden. Så joda nå kan ikke øynene mine samarbeide og jeg skal inn igjen for å gjøre et forsøk på trene det oppe. Virker det ikke så er det rett inn til operasjon før dette går så langt at det ødelegger dybdesynet og samsynet helt. Dette er grunnen for at jeg er svimmel, mister balansen, er lyssky, ikke klarer å fokusere og får de svimmelhetsanfallene. Så er jeg lei meg og forbanna for at sykehuset bare har oversett alt dette. De har lett oversett at jeg lå med solbriller på sykehuset, ikke klarte å fokusere og svimmelheten. Jeg er sint, skikkelig sint og veldig veldig lei meg. Burde kanskje være glad for at noen endelig finner noe og kan gjøre noe med det men akkurat nå kjenner jeg ikke glede eller lettelse overhode. Det kommer kanskje når jeg har fordøyd litt og komt over en del ting, men ikke i dag i hvert fall. Tenk at noen er grunnen for at jeg har det som jeg har og er grunnen for at jeg har gått gjennom alt dette. Ikke minst så er det en person som er grunnen til at jeg kanskje må gjennom min største skrekk her i livet. Min største skrekk har alltid vært operasjon. Jeg er livredd sykehus, nåler osv. og bare tanken på å bli lakt i narkose er så skremmede at jeg ikke har ord for det, og at da noen på toppen av alt skal skjære i musklene i øyet!

Nei jeg tror jeg må legge meg å sove litt. Kjenne litt på alle følelsene og fordøye alt som har hendt i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker ører! Tafseører :wub: Marvin har fine ører han, men de er ikke sånne ordentlige tafseører. Dany sine er helt perfekte, men til sånn kosetafsing kunne de vært enda større. Selv om jeg ikke vil ha de større altså :P

Ella også, herregud Ella har fine tafseører :wub::innocent:

Eller hva Whoopsis? :whistle:

Du imponerer stadig! Kokkekunsten har kommet over deg skjønner jeg :ahappy:

Å tafse ører gjøres daglig her i huset :aww: Når mine prøvdre er på besøk, så ser jeg at de er godt opplært... Det første de gjør er å kysse hundene midt i panna, og etterpå strykerer de ørene inntil fjeset :wub:

Dama til lillebroren min er ikke oppvokst med dyr, og har ikke noe forhold til dyr. Hun er derfor skeptisk, og i hvert fall til mine hunder som er ganske rett på. Lillebroren min tok med seg Action for å introdusere henne for dama, og jeg så at hun omtrent fikk sjokk over hvilket forhold broren min hadde til hundene :lol:

Jeg ser på gamle Lars Monsen-episoder. Har egentlig ikke sett noe særlig på Monsen, av det som har gått på NRK. Så turen hans i Canada i høst, og forrige uke så jeg Nordkalotten 365. Nå er det På tur med Lars Monsen, eller hva det heter. Youtube er fint.

Og smågodt spiser jeg og.

Jeg har sett Nordkalotten i hele kveld :ahappy: Forje uke så jeg Canada, og i morgen er det "Ut på tur" :ahappy:

Noe sier meg at jeg må gå til innkjøp av skikklige kløver til sommeren :ahappy:

Jeg har lyst til å gå en tur over 3-5 dager i vår/sommer som en start. Er det noen som har forslag til område innenfor en grei kjøring i forhold til Vestlandet? Jeg ønsker helst at det ikke skal være sau i området :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg er litt stolt av lille bøllen min. Hun har oppført seg eksemplarisk borte på besøk med mine to små nieser på 2 og 5 år. Hun lå helt inntil de og så på at de lekte med barbie uten å stjele noe! Hun var veldig flinke med de når hun synes de bråkte litt for mye litt for nære gikk hun bare å la seg to meter lengre bort sånn at hun fortsatt kunne ligge på samme teppe som dem og fortsatt sniffe på glitrende barbiekjoler :heart:

Sansa har forresten en veldig rar greie gående med min far. Hun tisset på seg av glede da han kom hjem (det gjør hun jo når han kommer på besøk her også, men rart hun gjorde det da vi var borte også). Hun sto og peip og sutra veldig ved døra da han gikk en tur i garasjen og ble overveldet da han kom tilbake. Da var det rundsleiking og full balluba. Hun har aldri vært sånn mot noen av oss. Hun piper ikke litt ved døra engang liksom.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan sikkert bli med noen turer i marka. Min plan for året er å fiske mer, og ser frem til å "vannhopping" i marka med telt i sekken de langhelgene jeg skulle ha fri :) Har også en avtalte med kompis fra Bergen om kanotur i marka. Har ikke mye erfaring med det selv, men kompisen min kjøpte seg kano i fjor og har blitt skikkelig giret (han har riktig nok alltid vært aktivt friluftsmenneske).

Er ikke noe god på ski selv. Har stort sett bare blitt 1-2 turer i året tidligere, men her er jo mulighetene helt andre enn på vestlandet. Skiløypen ligger 50 meter fra dørstokken :)

Jaaa :) Fiske ja! Leste om det i høsten som var, at det er en del vann her og. Så jeg må vl kjøpe meg fiskestang igjen da. Hver gang jeg kjøper er jeg i Trondheim og så glemmer jeg å ta den med nedover :whistle: Men vannhopping er koselig. Det gjorde vi da vi brukte 3 dager over Hitra for noen år siden. Fant mange supre fiskevann og elver. Hvor man kunne fiske i krystallklart vann. Gud så koselig!

Pappa vil og ha meg med på Femundtur i sommer.. Han lokker med at vi har tilgang på kano! :P Var faktisk på kanotur i Femundmarka med klassen min i 9. Det var og ekstremt digg. Savner det.

Kom og snørekjør med meg! Du kan få låne en hund til også. Vorsteh og Mana MÅ jo bli bra :D

Tuuur :heart:

Haha! Og livsfarlig! :lol:

Jeg ser på gamle Lars Monsen-episoder. Har egentlig ikke sett noe særlig på Monsen, av det som har gått på NRK. Så turen hans i Canada i høst, og forrige uke så jeg Nordkalotten 365. Nå er det På tur med Lars Monsen, eller hva det heter. Youtube er fint.

Og smågodt spiser jeg og.

Og nå fikk jeg lyst til å se det og! Blir aldri lei av å se på Monsen. Jeg likern så godt når han er seg selv på tur!

Nå sitter jeg og følger med Hallingen, hører på at gubben spiller Rocksmith og titter bort på Mana som sover i sofaen. Imorgen skal hun få smake på haren jeg fant.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg på syke dyresamlere på TLC :(

og syns forferdelig synd i alle hundene som er pelsløse pga skabb :(

For ikke å nevne alle kattene.. bittesmå pusebabier i bur :(

Hjerteskjærende hyl..

Xtra kos at Shanty hoppet opp,og la seg tett inntil meg i sofen <3

Mine hunder har det VELDIG bra,vet jeg..

<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...