Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Hva er poenget med å skrive # foran ord i fb statuser?

De tror de er på Twitter? :P

Dette medisinstyret begynner å bli strevsomt. Og siden Ask enda ikke er frisk må jeg avlyse besøket til min morfar. Kjipt, for han ble jo akkurat enkemann .

Når min kjære våkner (han spilte poker i natt , så det kan ta tid hehe) skal han jages på butikken for å kjøpe is til poden ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes ikke du skal ha dårlig samvittighet jeg, du gjør mye mer av hva en typisk hundeeier gjør for hunden sin (ihvertfall det jeg har inntrykk av da). Du gjør så godt som alt for vofsene dine, og det er forståelig å være sliten :):hug:

Takker. :ahappy: Det er litt godt å høre når man føler seg som en dritt. :(

De tror de er på Twitter? :P

Så det har ingen funksjon overhode? Bare være kul eller noe? :P

Kanskje du kan vurdere vaskehjelp den uka du jobber?

Jeg skal seriøst vurdere det. Greit nok at jeg har liten leilighet osv. men jeg tror det er verdt at noen andre gjør det av og til :)

Ei venninne betaler 160 kr timen, det skal jeg klare å stå i :)

Problemet er jo tidene jeg jobber. Siden den måtte ha kommet til meg etter jeg drar på jobb, for jeg må jo sove.

Men om jeg vasker skikkelig søndag før jeg går på vakt, og så vasker igjen mandag når jeg går av vakt, så trur jeg at det bør kanskje holde. Men nå var jeg jo borte hele frihelga mi, så da fikk jeg ikke gjort det.

Og så hjelper det på å sove skikkelig. :getlost: Det er over 1 mnd til jeg skal til øyelege, og det drittøyet mitt holder meg mye våken... Så det skal bli greit å få sjekka endelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å tafse ører gjøres daglig her i huset :aww: Når mine prøvdre er på besøk, så ser jeg at de er godt opplært... Det første de gjør er å kysse hundene midt i panna, og etterpå strykerer de ørene inntil fjeset :wub:

Dama til lillebroren min er ikke oppvokst med dyr, og har ikke noe forhold til dyr. Hun er derfor skeptisk, og i hvert fall til mine hunder som er ganske rett på. Lillebroren min tok med seg Action for å introdusere henne for dama, og jeg så at hun omtrent fikk sjokk over hvilket forhold broren min hadde til hundene :lol:

Jeg har sett Nordkalotten i hele kveld :ahappy: Forje uke så jeg Canada, og i morgen er det "Ut på tur" :ahappy:

Noe sier meg at jeg må gå til innkjøp av skikklige kløver til sommeren :ahappy:

Jeg har lyst til å gå en tur over 3-5 dager i vår/sommer som en start. Er det noen som har forslag til område innenfor en grei kjøring i forhold til Vestlandet? Jeg ønsker helst at det ikke skal være sau i området :)

Dine hunder har skikkelig tafseører også, så det skjønner jeg :wub:

Jaaa :) Fiske ja! Leste om det i høsten som var, at det er en del vann her og. Så jeg må vl kjøpe meg fiskestang igjen da. Hver gang jeg kjøper er jeg i Trondheim og så glemmer jeg å ta den med nedover :whistle: Men vannhopping er koselig. Det gjorde vi da vi brukte 3 dager over Hitra for noen år siden. Fant mange supre fiskevann og elver. Hvor man kunne fiske i krystallklart vann. Gud så koselig!

Pappa vil og ha meg med på Femundtur i sommer.. Han lokker med at vi har tilgang på kano! :P Var faktisk på kanotur i Femundmarka med klassen min i 9. Det var og ekstremt digg. Savner det.

Haha! Og livsfarlig! :lol:

Og nå fikk jeg lyst til å se det og! Blir aldri lei av å se på Monsen. Jeg likern så godt når han er seg selv på tur!

Nå sitter jeg og følger med Hallingen, hører på at gubben spiller Rocksmith og titter bort på Mana som sover i sofaen. Imorgen skal hun få smake på haren jeg fant.

Jeg elsker Femund! Jeg har også vært på kanutur der, og så grillet vi bål på det ene stedet vi kom i land. Det var så deilig! Nå gleder jeg meg til sommern kjenner jeg :P Og fjellturer!

Ja, kløv skal jeg også kjøpe - først låne av tøfflus og la Calle få prøve seg. Hermes setter jeg ikke kløv på med det første pga. skade.

Jeg har hatt et par fine turer i Stølsheimen. Sist overnattet vi på Selhamar og Åsedalen. Husker ikke helt hva det heter der vi parkerte, men vi kjørte opp fra Voss. Ikke noe tungt terreng. Trivelig turområde. Bra med bær utover sensommer/høst (molter, hvis det er interessant).

Selhamar:

1fjellturchristiantidli.jpg

Åsedalen (lille prikken på andre siden av vannet):

2fjellturchristiantidli.jpg

Liker!!! Får ikke noe særlig lyst på en skikkelig god fjelltur når dere holder på sånn :ahappy:

Vi er oppe og hopper. Kaffe nå, så kan vi gå tur. Det er hvitt her i dag også, og helt klar himmel!

Det er -15 så jeg orker ikke ta med kamera på tur i dag. Men kanskje litt ute i hagen etterpå, når de freser rundt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første først, hurra for monica123!

Dernest, i går fikk jeg en slik H14 hodelykt (hurra!), så i kveld, når roen har senket seg, da skal jeg krabbe ut i skogen!

Tredje punkt på listen: å våkne, av at katta gjør fra seg på parketten (*skrap, skrap, skrap, skrap, skrap*), i 10 varmegrader inne, det er ikke akkurat den beste måten å våkne på....

Kaffe, og sjokolade. Det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brult kvelden på at oppdretteren til Ulf har sett på han og vi har snakket om hvordan han er. Hun anbefalte vel egentlig å la han slippe siden han er så manisk med kløen sin.. Så vi får ta en tlf til dyrlegen og høre litt meninger.. Blæh.

Nei, så trist :( Sender en klem herfra :hug: Får håpe veterinæren har en superkur annet enn å la han slippe.. Søte Ulfen.

Prøver jeg å dra den syke kroppen min ut av sofaen. Skal visst besøke en kompis før jeg skal til Ceccy og hilse på små prikkebebiser og ta bilder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med å skrive # foran ord i fb statuser?

Jeg tror de fleste som gjør det har apper og slikt som oppdaterer både twitter og facebook samtidig. Og så tror jeg noen gjør det fordi de ser andre gjør det og synes det er kult :P

... blææh, dårligere i formen idag :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen Monica123 :flowers:

Og så var det jeg skulle si helt borte... Jaja, da var det sikkert ikke så viktig, men jeg mener å huske det var noe morsomt :P

Nå putle meg i dusjen, så morgenture hunder, før jeg skal sette igang med å skrape tapet igjen. Satser på å bli ferdig i dag en gang. Men blir avbrutt av Smulestell, for det kommer ei og hjelper meg med underlinja om to-tre timer. Jeg gleder meg til neste helg! Vet nesten ikke hva som er best, at det er utstillingshelg eller at jeg har oppussingsfri hele helgen...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, supert med turinnlegg! Vi skal også på tur i sommer, tre-fem dager. Vi kommer nok til å enten gå i setesdal eller på hardangervidda, kort kjøreavstand er et must. Gleder meg sååå!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-23 her idag.. *grøss* Vi skal ta tur til dyrebutikken idag vi, så nå venter vi bare på at bilen skal bli god og varm (motorvarmer og kupevarmer er suverene ting..)

Og så lurer jeg på om vi skal være ville og gærne ellers og bare ha korte "trene i hagen økter" idag, droppe skogsturen (det blir i såtilfelle første gang for Shy så lenge hun har bodd her, at vi ikke går på tur i skogen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen Monica123 :flowers:

Og så var det jeg skulle si helt borte... Jaja, da var det sikkert ikke så viktig, men jeg mener å huske det var noe morsomt :P

Nå putle meg i dusjen, så morgenture hunder, før jeg skal sette igang med å skrape tapet igjen. Satser på å bli ferdig i dag en gang. Men blir avbrutt av Smulestell, for det kommer ei og hjelper meg med underlinja om to-tre timer. Jeg gleder meg til neste helg! Vet nesten ikke hva som er best, at det er utstillingshelg eller at jeg har oppussingsfri hele helgen...

Shit...leste: nå pulte meg i dusjen... :)

Litt overshare tenkte jeg før jeg leste riktig :)

Igår på kveldstur så var jeg så lur å falt OPPÅ Chicka, stakkars gamle kroppen, men så ikke til å bry seg, hun trippet videre avgårde ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Det høres ut som om naboene dytter en tom plastbalje fram og tilbake ute på verandaen, eller noen som står og skraper snø av isen uten å egentlig få det til. At det går an å bråke så mye en lørdag morgen, noen av oss trenger faktisk søvn (jeg er så snill at jeg kjørte samboer på jobb 05.00 i natt :P )

Jaja. -12 grader, det var nå i helvetta så kaldt det skulle være. Jeg har ikke med meg utebukse, så mine planer om å låne meg en Ella utgår :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagd gummiboller, håper de smaker godt da.... Får hele fam Stine på besøk etterpå :D Mens C står utti skauen og fryser ræva av seg og ser på rally Hadeland. Ja, jeg er faktisk litt misunnelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg var! Ikke at jeg rakk så mye av konserten... Tror aldri samfunnet har vært så fullt før som det var idag! Helt vilt mange folk på liten plass, men helt vilt god stemning også!

Ååååååå. Veldig veldig veldig misunnelig!

Her er det -20 i dag. Det frister faktisk å bare dra frem fysikkbøkene og bli sittende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behagelige 14 minus her i dag, så luftet hunder i bare joggedress og sko. :aww:

Angrer litt på at jeg stod opp, men kahlo måtte ut og det er litt teit å legge seg igjen når klokka er nesten halv 11. *gjesp* Spesielt siden vi må til tynset etterhvert...Medisinene mine som skulle sendes til Tolga har aldri kommet dit, desverre er resepten med der, så om de ikke er kommet til tolga i dag, så må de på tynset fikse noe - jeg nekter å gå ute medisiner i mange dager fordi de er noen amøber som ikke kan jobben sin. :aww: (Ok, er mer enn kun denne ene hendelsen som gjør at jeg ikke liker dem der altså. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg nekter å gå ute medisiner i mange dager fordi de er noen amøber som ikke kan jobben sin. :aww: (Ok, er mer enn kun denne ene hendelsen som gjør at jeg ikke liker dem der altså. )

Nå synes jeg absolutt du viser tegn på å være gravid altså :P:lol:

(Bare mobber litt, jeg :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg absolutt du viser tegn på å være gravid altså :P:lol:

(Bare mobber litt, jeg :D )

:lol: Tror det er mer at jeg er lei av å være kvalm og spy MED medisiner og ikke orker tanken på å gå uten medisiner til gudene veit når. :lol: Men vi kan godt skylde det på graviditeten. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som ikke merker noe særlig forskjell på -2 og -20? Merket ikke så stor forskjell på +20 og +40 når jeg bodde i Australia heller... :P

Nå kikker jeg over til naboen og ser at det er en stor hundebæsj der. Jeg slapp ut hundene mine og de har en tendens til å luske rundt i hagen til naboen (hagene melleom husene er helt åpen og sammenhengende, jeg vet ikke en gang hvor grensen går), så kanskje den er fra mine hunder? Bæsjen er stor, og de eier en bernen sennenhund, men det er kanskje lurt å snike seg bort å plukke den opp, i tilfelle den er fra en av mine?! *ønske seg hvit camo-dress*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masete familie... nå har sønnen min, søsteren min og mamma ringt for å mase og sørget for å forsinke hele dagen jeg har planlagt :D

Koselig altså, men det gikk jo nesten en time i telefonen og jeg har en del jeg skal gjøre før jeg skal kjøre til mamma. Hun har invitert på pinnekjøttmiddag og så blir vi der til i morgen. Det blir kos å drikke vin med mamma i kveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får slenge meg på temperaturen i dag jeg også! -17 og faktisk ganske behagelig. Har jeg blitt herdet? TIl og med Kamar synes det var greit å gå på bakken uten potesokker i dag. :lol:

Edit: må fortelle om agurkkastingen min i dag! Vi hadde taco i går, og det ble igjen noe agurk. Gutta eeelsker det, så jeg tenkte å kaste resten til de i dag. Så da går jeg i stua, skal kaste agurk opp i lufta med skåla for å spre det godt rundt, og svooosj, der mista jeg skåla i samme slengen. Det så visst ut til at jeg var veldig trøtt og tenkte at skåla skulle være med. Og at jeg tenkte etterpå at jeg ikke skulle kastet skåla, og prøvde å redde den i lufta. Knas, skål og masse agurkbiter på flisgulvet. Rydde vekk hunder og støvsuge. Puh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som ikke merker noe særlig forskjell på -2 og -20? Merket ikke så stor forskjell på +20 og +40 når jeg bodde i Australia heller... :P

Eh vet ikke om jeg skal si du er rar eller heldig. :lol: Jeg har en komforttemp på +- 20 grader. Kaldere eller varmere enn - 20 til + 20 grader blir kaaaldt eller vaaaaarmt :lol: Og det er stoor forskjell på 14 minus og 20 minus.

Nej, nå sier hundene at de må ut, så da får jeg luske ut med håndkleturban på hodet :aww: Fint med lite naboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, du kan nok ikke få championat (med mindre de registreres som renraset slik det er snakk om over), men du kan få mellomtitler vet jeg ihvertfall.
    • Blir valpene registrert i NKK? Jeg trodde at valper fra slike avlsprosjekter (som NKK også er med på) ble registrert I så fall kan man vel få titler på hundene?   
    • Som neste hund vurderer jeg veldig en blandingshund fra cavalierprosjektet (cavalier + cocker mest sannsynlig), men ettersom det er en blanding vil den vel aldri kunne ta noen slags titler? Å jobbe mot ekstra bokstaver på stamtavle er litt av moroa for meg med å ha hund, men alle championat o.l. krever vel utstillingsresultater?
    • Takk for svar😊 Tar imot alle råd og tips.  Vi fikk valpen da han var 11 uker gammel, så den var rundt 13 uker da vi forsøkte valpegrinda. Hva gjør dere andre når man skal starte alenetrening? Tenker at å ha tilgang til hele huset vi være et for stort område for valpen?
    • Siden du skriver at dere snart har hatt valpen i snart 4 uker ,går jeg ut fra at den er 11-12 uker gammel? Dere begynte å stenge valpen inne i valpegrind da den var omtrent 10 uker gammel, altså mens den fremdeles er for en liten baby å regne.  Selvfølgelig gråter og hyler den, noe annet ville vært rart. Hvalpen ble tatt fra sin mor og søsken , der den hadde tilgang til både trøst  og lekekamerater hele tiden, til å bli plassert på et fremmed sted uten denne trygghetsfaktoren og ikke minst muligheten til å herje og leke/få utløp for energi på en normal måte.    En normalt valp har MYE energi og har behov for å få utløp for den på en god måte. Faktisk mye mer energi enn de fleste tror, hvis man ikke er vant til hvalper/har sett hvordan hvalper forholder seg til hverandre. Å stenge hvalpen /hunden inne i grind/bur er IKKE god dyrevelferd.  Ikke oppnår man noe positivt heller, med mindre man anser tvangspasifisering for et gode..  Når det kommer til renslighet, så lan faktisk en slik fremgangsmåte forsinke eventuellt hindre framgang, da hunden lærer at det nytter ikke å si ifra ( pipe, hyle , gråte), den er tvunget til å gjøre fra seg der den er.  Å få en valp renslig er som regel MYE arbeid, man må ha øyne både i nakken og på siden av hodet og følge med HELE tiden, så lenge hvalpen er våken . Apropos våken..nei, normale hvalper sover ikke 20 timer i døgnet, da er den enten ikke frisk eller så ‘sover’ den av tvang. Noen hvalper/hunder sier tydelig ifra hvis de må ut og gjøre fra seg, andre gir vag/utydelig beskjed, dette gjelder både voksne og hvalper. Hverken hvalper eller voksne hunder gjør fra seg ‘på trass’ inne, uansett hva enkelte påstår.  Selv om hvalpen nettopp gjorde fra seg ute, så kan den godt ha behov like etterpå. Forøvrig er ofte stress og frykt en utløsende faktor når det kommer til tømming, akkurat som hos folk. Så når hvalpen blir stengt inne i denne grinda, så kan stresset være med på å utløse trang til tømming. Kvitt dere med grinda og behandle hvalpen som et familiemedlem og som den babyen den er. Det vil komme både dere og ikke minst hvalpen til gode 🙂 For tidlig igangsetting av  ‘hjemmealene’ trening kan trigge seperasjonsangst, så her vil jeg ha gått veldig forsiktig frem med tanke på starten denne hvalpen har fått.        
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...