Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar

Mirai
 Share

Recommended Posts

• Svar 7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Margrete må få seg nesevarmer :lol:

Jeg gleder meg til å se Margrete iført en slik, jeg - nesten så jeg har lyst til å bli med kostebinderiet på tur :lol::

sDYZ3aS8Roxtsv8f3n83guiPo1_500.jpg

oh så moro dere har hatt med nesa mi :lol: Jeg vil ikke ha slik, men slik:

nose-warmer-63969586679_xlarge.jpeg

nose%252Bwarmer.jpg

også kan hundene få slik (fryser mor, fryser barn og hund minst like mye)

tumblr_mck90bmHuP1r9164to1_500.jpg

Kanskje noen av dere kreative kan strikke en slik til meg *fnis*

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akutt hundesavn. Dere må slutte å skrive om hvor koselig dere har det med hundene deres!

Enig med deg! Jeg prøver virkelig alt jeg kan å ikke tenke på hund osv. men nå er det bare tre uker til termin. Da vet jeg i det minste mer sikkert hva som kommer. Oppdretter skal nemlig ha en tispe selv, så tar jeg andrevalget etter ham.

Men dette med å prøve å ikke tenke eller få opp forhåpningene er vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:whistle:

Ja, det var skikkelig det inntrykket jeg fikk etter diverse historier på Sølen i fjor sommer ja :lol: :lol:

Også forsvant Ane sin quote, men altså:

Jeg gleder meg til å se Margrete iført en slik, jeg - nesten så jeg har lyst til å bli med kostebinderiet på tur :lol::

sDYZ3aS8Roxtsv8f3n83guiPo1_500.jpg

Hehe, men da var jeg jo ungdom! Og det telles ikke, da har man lov til å knele foran politiet. Man har da respekt :P (Politiet skulle ikke snakke med meg altså, sånn til info. Jeg bare var litt ekstra høflig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det hadde vært veldig bra, jeg! Veldig fint å komme i gang med noe fast og trene med andre hunder rundt :) Ikke minst veldig motiverende!

Ikke sant! Tror ikke det hadde vært så dumt egentlig. Men da må jeg vurdere om jeg i så fall skal gå hos Antrozoologisenteret eller Drøbak Hundeklubb. Førstnevnte er jo selvfølgelig mest praktisk. :P

Siden jeg er i gang med "bedre liv" tankene mine så skal jeg prøve å avvenne meg fra "Akkurat nå"-tråden og kutte ned sonen og facebooktiden radikalt. Er veldig glad det finnes en "Self control" app kjenner jeg...!

Åh, sjæl! Timene suges ut av dagen min på internettbruk, og det irriterer meg litt. Vet ikke helt hva annet jeg skal fylle dagen med da, men snart får jeg jo litt mer skolearbeid å gjøre. I tillegg til at noen har klart å overtale meg til å melde meg inn i GG-hallen. :|

I dag har jeg sovet helt til jeg våknet av meg selv. Deilig! Nå skal jeg spise frokost, og så skal Geo og jeg finne på noe gøy. Tror kanskje det er tid for en tur inn til sentrum for å trene lydighet med litt forstyrrelser, det er det lenge siden vi har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg! Jeg prøver virkelig alt jeg kan å ikke tenke på hund osv. men nå er det bare tre uker til termin. Da vet jeg i det minste mer sikkert hva som kommer. Oppdretter skal nemlig ha en tispe selv, så tar jeg andrevalget etter ham.

Men dette med å prøve å ikke tenke eller få opp forhåpningene er vanskelig!

Hva slags rase venter du på? :)

... oppdaga jeg at vi er tom for paracet. Nuvel, bedre form i dag så da får jeg satse på å klare meg med den ene jeg allerede har tatt.

Nå kryper tåka oppover åsen her, stilig å se på, men jeg lurer på om det var dumt å legge H i vogna ute. Om jeg flytter henne inn våkner hun definitivt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så datt jeg mellom 2 tavler på hjul på et møte idag, slo kneet mitt kjempevondt -

Sorry altså, men :lol: Hvordan greide du det?

Og så tenker jeg på mødre som skal stresse sånn med barna sine.. lurer på om jeg egentlig er en ganske håpløs uniteressert mor.. snakker med sønnen hver 3. uke eller noe sånt, og forlanger aldeles ikke å bli orientert om steder han skal/skulle/har vært.. På den annen side, jeg tror aldri jeg gir han dårlig samvittighet eller presser han med dårlig samvittighet.. mine egne foreldre bruker den taktikken en del, og har alltid gjort det som et slags makt-middel - det har jeg alltid hatet intenst (så mye at nå er jeg helt immun..) og lovet at sånn skulle jeg aldri aldri gjøre med egne barn.

Jeg hadde nok foretrukket sånne samtaler hver 3. uke i stedet for annenhverdagsamtaler som ble litt i overkant masete for min del. Det førte bare til at jeg aldri selv tok kontakt - det rakk jeg jo ikke, for mamma var jo på tråden lenge før jeg fikk sukk for meg :). Jeg tror det er alt styret hjemmefra som har bidratt til at jeg får pigger straks noen sier at jeg MÅ gjøre noe.... Be meg pent om jeg VIL gjøre noe, men aldri si MÅ :lol:. Da får jeg horn og hale... :lol:

Kanskje noen av dere kreative kan strikke en slik til meg *fnis*

Mari hekler sikkert en sånn til deg :D.

Hehe, men da var jeg jo ungdom! Og det telles ikke, da har man lov til å knele foran politiet. Man har da respekt :P (Politiet skulle ikke snakke med meg altså, sånn til info. Jeg bare var litt ekstra høflig)

Sånn litt ufrivillig kneling da, eller? :whistle:

Sitter jeg og ser på Mjøsa som er full av slush nede ved Minnesund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, karma: Står utenfor huset og venter på bussen til Vinterbro før direktebuss til Oslo mens jeg humrer for meg sjøl over de dustene som står på andre siden og venter på bussen til Ski som en stappfull da den kommer, for alle burde jo skjønne at det JEG planlegger er det lureste og raskeste! :aww: Min buss kommer ett minutt seinere, er helt tom, og avleverer meg i perfekt tid for å rekke Oslo-bussen 08.29.

Som ikke går før 08.42. Så jeg må vente ute i Sibir-kulda i nesten 20 min og kommer inn til Oslo 15 min ETTER de som dro til Ski ett minutt før. :frantics:

For å tukte meg sjøl gikk jeg til neste holdeplass. I den ***** Sibirkulda.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars kjæresten :lol: Jeg takler ikke snoozing, jeg blir ekstremt hissig, og trøtt+blodhissig Synnøve er ingen god match... Han presterte idag å snooze i 2timer! :lol:

Jeg fortalte han i brølende detaljer at det derre gidder jeg ikke :lol: stakkars, måtte ringe han å si unnskyld når jeg hadde roet meg ned :P:lol:

Skal kjøpe puslespill vekkerklokke til han :aww: funker ikke det må jeg kjøpe meg pute med armkrok, da sover jeg heller alene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Skal jeg strikke opp krøllebølla, og for de av dere som lever i troen på at sånt bare er jåleri, så kan jeg fortelle dere at det er det ikke. Hun ser faktisk nesten ikke gjennom panneluggen sin i det hele tatt, har vi oppdaget nå som hun har gått uten strikker siden i går kveld. Hun sliter f.eks med å se trappetrinn, så i morres så forbarmet jeg meg over henne og bar henne opp trappa, og jeg løftet henne inn i bilen - det er ikke så lett å ta sats og sånt når man har en hel gardin foran øynene, nemlig :aww:

Hun har forøvrig god kvalitet på pelsen sin, selv om den knuter seg for ingenting nå om dagen (ingenting er sånn delvis lik Nora, som er superhormonell for øyeblikket og rir og tygger på krøllebølla så fort hun får muligheten. Det blir en del "Nora! Kutt ut!"-kommandoer i løpet av en dag). Når den er nybørstet (pelsen til Leah altså, det kan jo hende dere mista tråden litt her) så står den så vakkert opp, til tross for at den må være en 15 cm lang i manken :ahappy:

Norris er forøvrig i fin form igjen i dag, så jeg stemmer fortsatt for at hun bare har blitt litt vokal av seg. Lurer på hvor mye lyd jeg ville fått om vi trente litt nå, jeg? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags rase venter du på? :)

... oppdaga jeg at vi er tom for paracet. Nuvel, bedre form i dag så da får jeg satse på å klare meg med den ene jeg allerede har tatt.

Nå kryper tåka oppover åsen her, stilig å se på, men jeg lurer på om det var dumt å legge H i vogna ute. Om jeg flytter henne inn våkner hun definitivt..

Venter på en liten munsterbebis :) Den skal deleies med familien da, sånn at jeg har så mye støtte jeg måtte ønske for å få til en god og velbalansert hund. Samt en fantastisk oppdretter som gjerne stiller opp med god veiledning, og bor nærme :)

Også kjenner jeg faren veldig godt da, nemlig godeste Chico til mamma.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på en liten munsterbebis :) Den skal deleies med familien da, sånn at jeg har så mye støtte jeg måtte ønske for å få til en god og velbalansert hund. Samt en fantastisk oppdretter som gjerne stiller opp med god veiledning, og bor nærme :)

Også kjenner jeg faren veldig godt da, nemlig godeste Chico til mamma.

Hva skjedde med tolleren?

Din vinglepetter! :P:rofl:

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Skal jeg strikke opp krøllebølla, og for de av dere som lever i troen på at sånt bare er jåleri, så kan jeg fortelle dere at det er det ikke. Hun ser faktisk nesten ikke gjennom panneluggen sin i det hele tatt, har vi oppdaget nå som hun har gått uten strikker siden i går kveld. Hun sliter f.eks med å se trappetrinn, så i morres så forbarmet jeg meg over henne og bar henne opp trappa, og jeg løftet henne inn i bilen - det er ikke så lett å ta sats og sånt når man har en hel gardin foran øynene, nemlig :aww:

Og du skjønte aldri hvorfor Willy gikk med Grorudpalme altså? Va'kke fordi det var kult, vøtt, men fordi han ikke så noe uten :lol:.

Norris er forøvrig i fin form igjen i dag, så jeg stemmer fortsatt for at hun bare har blitt litt vokal av seg. Lurer på hvor mye lyd jeg ville fått om vi trente litt nå, jeg? :P

Willy har også blitt veldig vokal av seg i det siste. Han bjeffer jo aldri innendørs, ikke noen boffing, ikke noen småknurring på ukjente lyder - han er rett og slett stille av seg, han (nei, han sier ikke noe når det kommer noen på besøk heller). Men altså - i forgårs begynte han med sånn småboffing som gikk over til knurreul mens han stod og så på meg. Jeg trodde han masa om mat, jeg, og at han da forsøkte ny taktikk siden den gamle med å bare stå og se på meg ikke funka så bra. Men i går kveld, ETTER at han hadde spist, begynte han på samme viset... og kl halv fire i natt merket jeg at han stod og så ut soveromsvinduet. Jeg tror muligens vi har litt besøk rundt huset her om kvelden/natta, jeg :). Ja, av elg eller rev eller noe sånt altså *nei, jeg tror ikke på slike usynlige ting :D*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...da har den søte, snille(gamle) vaktmesteren ordnet hullet i veggen her, har trekt veldig ved bena mine, og jeg har sprengfyrt for å ikke fryse, men nå ble det årnings :D Han er så koselig og sa jeg bare måtte si fra hvis det var noe mer, han er som en sånn bestefartype, hehehe.. Valpen som vi har igjen nå er uvel, og på vei til veterinæren, håper det er noe "enkelt" og at han blir frisk av en liten antibiotikakur.. Mest sannsynlig er det fordi han gikk for lenge med løs mage hos forrige eier, og kan ha blitt litt dehydrert, men han viste bedring etter han kom til oppdretteren min, men er nå dårlig igjen, godt jeg har en så snill oppdretter som ordner for meg iallefall.. Og det er godt han har så mange års erfaring at han vet når det ikke er noe og når det er alvor..

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. Første gang den har gått, så jeg har jo aldri bytta noe slikt. Men en gang må være den første. :P

Sikker på at det er røret og ikke tenneren som er gåen da?

Takstmann vandrer rundt, måler og styrer for å få ordnet en boligsalgsrapport på huset. Jeg sitter og dingler med beina...

Når han går ned i kjelleren så skal jeg pusse klør tenkte jeg :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde med tolleren?

Din vinglepetter! :P:rofl:

Tja, etter å egentlig ha bestemt meg så snek denne munsteren seg tilbake. Jeg klarer ikke å nekte på at det er hjerterasen. Dermed har foreldrene mine og jeg blitt enige om et samarbeid. Samt at det virkelig ikke er en kombinasjon jeg kan la forsvinne uten å ha ihvertfall prøvd. Jeg vet jo ikke sikkert om det blir noen valp til meg der heller, men jeg hadde angret om jeg ikke ventet for å se. Nå får nesten skjebnen bestemme litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det er røret og ikke tenneren som er gåen da?

Nå er du bare vanskelig altså! :aww:

Det skrur seg på, men så blinker det av og på, lyser svakere enn normalt og "skurrer" på en måte. :P

Skal jeg gifte meg, skal det være med en handywoman. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...