Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
husk at er du 25 < år får du ungdomsbilletter :)

*host* mumle stille om at det er noen år siden... :D

• Svar 7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Skrevet

Har vært så mye hunde sutring fra meg den siste tiden, så tenkte å fortelle at jeg har vært veldig flink denne uka med brus og godteri. Ganske stolt av meg selv :D

Bra start, og neste uke skal jeg komme igang med litt trening også.

• Like 3
Skrevet
Jeg tenkte det samme, du har jo tenåringsbarn, har du ikke? :lol:

Ja, begge mine er tenåringer... om et drøyt halvår er til og med eldstemann i 20-årene..... :lol:

.. krasjet et av systemene på jobb akkurat når jeg trengte det, så da spiser jeg sjokoladekake i stedet. :aww:

• Like 1
Skrevet

Nei, nå fortjente jeg jaggu en kakao siste halvtimen her. Er vemodig å si hadet, selv om det er fint også. Godt å kunne gå smilende ut døra håper jeg :)

Skrevet

Fordelen med en halvsedert bikkje, er at NÅ vil han ligge i sofaen sammen med meg. Hurra. :D

• Like 1
Skrevet

Sånn, da dro en kollega til Tanzania for 2 mnd. Han måtte innom for å ordne timelistene sine først :P

Skrevet

Ei venninne kommer fra vestfold og besøker meg :D og blir over :ahappy: Har ikke vært ordentlig sammen siden vi sluttet på vgs utenom brylluper og tilstelninger så det blir koselig. Godt hun ikke tar med alle pudlene sine bare, blir litt mye med puddelmafia i stua :lol:

Så tar jeg det iallefall med ro og dropper stevne imorgen og skal prøve å slappe av hele helga :P hah..

Vi er fortsatt med på en tur utpå dagen imorgen Margrete :)

Skrevet
...har jeg hatt en diskusjon med meg selv om hvilken makrell i tomat som er best.

Det har stått mellom denne

5306364506_1ccbacf54b_m.jpg

Og denne

NOR-mincedmackerelintomato-100g-2.jpg

Konklusjonene er King Oscar egentlig, så var det å finne ut hvorfor. Jeg mener ha hørt at en av de er det greit med sukker i :P

King Oscar lukter sånn. Sambo får ikke lov til å spise det mer. :lol:

Skrevet
King Oscar lukter sånn. Sambo får ikke lov til å spise det mer. :lol:

:lol: Drit jeg i, bikkjene bryr seg minimalt om min ånde.

Skrevet

Sånn... da er vi hjemme fra dyrlegen.

Hun tok først blodprøve av ham for å sjekke etter hjernehinnebetennelse. De hadde prøvd å få tak i meg og få meg inn tidligere da hun hadde hørt jeg var innom med de symptomene, men det klarte de jo ikke fordi mobilen er fortsatt død.

Uansett, ikke noe unormalt på blodprøvene, og måten han reagerte på sjekking av alt var heller ikke typisk hjernehinnebetennelse, så da er det egentlig utelukket. Men hun måtte bare sjekke iom jeg sa han hadde stiv nakke.

Hun kjente og klemte over alt. Ryggen var ikke vond virket det som,han lot henne holde på. Nakken var grei oppover og nedover og til den ene siden. Men til den andre pep han. Tok røntgen (flinkisen min lå stille uten narkose han), men ikke noe unormalt på bildet.

Så da går vi ut i fra at det bare er noe muskulært. Skal komme inn på mandag eller tirsdag om det fortsetter. Og har fått smertestillende til syv dager, pluss en injeksjon nå.

Forresten et veldig koselig sted, flinke og hyggelige folk, morsomme og :-) Jeg pleier å bli så stresset der jeg pleier å gå )selv om de er kjempeflinke og jeg liker dem godt), fordi dyrlegen har så dårlig tid og er stresset selv, men her var det endelig god tid og jeg fikk tid til å spørre om ting, og ble vist bildene osv. Så jeg er superfornøyd, og det beste er jo at de bare er 5 minutter gange unna.

Selvfølgelig ble han frisk som en fisk det øyeblikket vi kom inn døra, det er jo bare typisk. Føler meg alltid litt teit da :P For han har virkelig vært så stakkarslig i to dager nå... men dyrlegene er jo vant med slikt da. Og det var jo tydelig at han hadde vondt og, selv om han gjorde sitt beste for å ignorere det selv. Så det med en gang vi kom inn døren hjemme og, at da var han stiv og skjev igjen, så han har det ikke helt bra enda.

• Like 12
Skrevet
Har tenkt på dere i dag, Lola, så nå krysser vi fingra for stadig bedring gjennom helga! :)

Så koselig at du har gjort det :D Takk! Håper han er tilnærmet normal i morgen... men jeg har jo hatt vondt i nakken før jeg og, og det varer gjerne alt for lenge. Glad han har fått metacam nå iallefall!

• Like 1
Guest Ulla-Britt
Skrevet
Verdens fineste Lundehund er 2 år i dag :wub: Gratulerer så mye med dagen Arla :D

Gratulerer til Arla. Lundehunder er så fine! :wub:

Skrevet
Så bra! :D Søstra mi er innlagt for 3. gang :aww:

I dag har jeg kjøpt den aller første babydressen :aww: Den var søt, og hadde bjørneører og hale.... :aww:

Stakkars :( Hvor lenge har hun ligget inne når hun ble lagt inn?

Nommin, da er du kommet lenger enn meg altså.

Skrevet

Forresten sluttet ikke denne fæle uken helt dritt da, sånn i tillegg til at Casper nok ikke er så veldig dødsyk så fikk vi godkjent den første mappeoppgaven vår i juss. Og den var det mange som ikke hadde fått godkjent. Så det var deilig. Orker bare ikke mer ekstraarbeid nå! På veiledningen sa læreren at vi hadde vært kjempeflinke. Og ikke nok med det, er jo så mange andre jeg har snakket med som strøk, så jeg føler meg ikke så udugelig lenger. Men jeg er fortsatt bekymret for lånekassen :/ hva hvis sensuren på eksamen er etter søknadsfristen på stipend? Da er jeg jo fortapt :P

• Like 5
Skrevet
Det var da pussig svart av en som påstår å holde seg til naturlig/ulvekost.... Dagens hunder får i seg altfor lite omega 3 og for mye omega 6/9 fordi maten er overbearbeidet (helt fra kjøttet som er oppfødd på korn istedenfor gress til måten det blir ekstrudert på) og da er enkleste måten å balansere dette med å gi fiske/selolje. Vi mennesker får som regel også i oss for lite o3 i forhold til de to andre.

Tja, nå er han en pussig skrue, så :lol:

Nå diskuterte jeg ikke det noe vidre med han, så hvorfor han sa det vet jeg ikke. Kan jo hende han mente at ikke Stitch skulle ha det i forhold til de problemene han slet med.

Ser du hvor den har kinka seg? Er det stoff på innsia låsen eller ei tann som har slått seg vrang?
En bit av kraven hadde kilt seg inni låsen, men jeg har fått kledd av meg. Jeg ble ganske desperat en periode og klarte å ødelegge glidelåsen, men ellers har både jakka og jeg det bra nå :D
Skrevet
Stakkars :( Hvor lenge har hun ligget inne når hun ble lagt inn?

Nommin, da er du kommet lenger enn meg altså.

Første gangen lå hun vel der ca like lenge som deg, tror jeg. Andre gang kanskje litt kortere. Og nå vet jeg ikke hvor lenge det blir. Må være fryktelig kjipt!

Jaaa, hehe. Det var nok litt vel tidlig da :P Også er den egentlig litt stor. Men skal kjøpe en til i den aller minste størrelsen, bare i hvit :aww:

Skrevet

Lola: Flott at det går bedre med Caspergutten, har tenkt på dere i dag jeg også. Og når det gjelder lån så kan du vel sjekke når sensuren er, og evt ringe lånekassen og forklare? Det kan da ikke være sånn at datoen for sensur avgjør om man får lån eller ikke, tenker jeg.

Sitter her i sofaen min med en kopp te og lurer på om jeg skal dåne litt, eller om jeg skal være flink og pakke verktøy som skal være med til eksgubben. At det er jeg som pakker for eksgubben? Mjo, men det er en del av en deal. Jeg slipper å kjøpe han ut av noen greier hvis jeg pakker og frakter det han ikke har fått med seg ennå.

Dåne litt først tror jeg.

Skrevet
Tusen takk, og :hug: til deg også! Det er ikke noe greit i det hele tatt :( Men formen hans er veldig varierende da, og i går var det masse hopp og sprett på tur :) Så han er oftere i god form enn dårlig. Men at han feiler "noe" er helt klart, og det mener heldigvis verdens beste veterinær også.

Huff - nå holder det med syke hunder :hug:

Sånn... da er vi hjemme fra dyrlegen.

Hun tok først blodprøve av ham for å sjekke etter hjernehinnebetennelse. De hadde prøvd å få tak i meg og få meg inn tidligere da hun hadde hørt jeg var innom med de symptomene, men det klarte de jo ikke fordi mobilen er fortsatt død.

Uansett, ikke noe unormalt på blodprøvene, og måten han reagerte på sjekking av alt var heller ikke typisk hjernehinnebetennelse, så da er det egentlig utelukket. Men hun måtte bare sjekke iom jeg sa han hadde stiv nakke.

Hun kjente og klemte over alt. Ryggen var ikke vond virket det som,han lot henne holde på. Nakken var grei oppover og nedover og til den ene siden. Men til den andre pep han. Tok røntgen (flinkisen min lå stille uten narkose han), men ikke noe unormalt på bildet.

Så da går vi ut i fra at det bare er noe muskulært. Skal komme inn på mandag eller tirsdag om det fortsetter. Og har fått smertestillende til syv dager, pluss en injeksjon nå.

Forresten et veldig koselig sted, flinke og hyggelige folk, morsomme og :-) Jeg pleier å bli så stresset der jeg pleier å gå )selv om de er kjempeflinke og jeg liker dem godt), fordi dyrlegen har så dårlig tid og er stresset selv, men her var det endelig god tid og jeg fikk tid til å spørre om ting, og ble vist bildene osv. Så jeg er superfornøyd, og det beste er jo at de bare er 5 minutter gange unna.

Selvfølgelig ble han frisk som en fisk det øyeblikket vi kom inn døra, det er jo bare typisk. Føler meg alltid litt teit da :P For han har virkelig vært så stakkarslig i to dager nå... men dyrlegene er jo vant med slikt da. Og det var jo tydelig at han hadde vondt og, selv om han gjorde sitt beste for å ignorere det selv. Så det med en gang vi kom inn døren hjemme og, at da var han stiv og skjev igjen, så han har det ikke helt bra enda.

Godt han er sjekket skikkelig :hug: Håper han blir bedre snart!

Første gangen lå hun vel der ca like lenge som deg, tror jeg. Andre gang kanskje litt kortere. Og nå vet jeg ikke hvor lenge det blir. Må være fryktelig kjipt!

Jaaa, hehe. Det var nok litt vel tidlig da :P Også er den egentlig litt stor. Men skal kjøpe en til i den aller minste størrelsen, bare i hvit :aww:

Grøss - det er marerittet mitt - innmari glad pillene virker så lenge jeg tar ting med ro.

:lol:

Tror jeg kan si med sikkerhet at det er uvi'en som har plaget snusern så innmari. Hun har vært myyyyye roligere i dag, litt stressa i dag tidlig, men ellers stort sett helt rolig. :wub: Så nå må jeg bare komme i form nok til å få vært ute med henne så jeg får sett hvordan hun egentlig er i kroppen.

• Like 8
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for et veldig fint og beroligende svar. Det betyr mye å høre det fra noen som har litt erfaring med hvordan oppdrettere tenker. Diva er akkurat sånn du beskriver en trygg voksenhund. Vi har aldri hatt problemer med henne ingen utagering, ingen aggresjon, ingen ressursforsvar eller noe som helst i den retningen. Hun er en hund som alltid har vært stabil rundt både folk og andre hunder, og hun har vokst opp med små hunder rundt seg helt siden hun var valp selv. Hun er typen som går mellom hvis to hunder bråker, men uten å lage noe drama ut av det. Bare rolig og tydelig. I tillegg er hun vant til et veldig rolig og forutsigbart hjemmemiljø, siden det alltid er noen hjemme på grunn av hjemmekontor. Hun får masse nærhet, rutiner og trygghet, og det smitter veldig over på hvordan hun oppfører seg. Det er nok mest meg som syns det er litt skummelt å bli dømt før folk faktisk har møtt henne. Jeg vet jo at hun er en fantastisk hund, men man hører så mye forskjellig, og jeg vil ikke at noen skal misforstå situasjonen. Jeg kommer til å fortelle oppdretteren om Diva når vi vet at sjansen er større for at vi faktisk får valpen, så det ikke blir unødvendig stress eller misforståelser. Men det du skriver roer meg veldig. Det er godt å høre at en trygg voksenhund som Diva faktisk kan være et pluss, og ikke noe negativt.
    • Det du beskriver er dessverre ganske vanlig hos valper i den alderen, og det betyr ikke at du har gjort noe feil. Noen valper takler alenetrening helt fint, mens andre trenger mye lengre tid enn det «boka» legger opp til. Det viktigste nå er å unngå at han får panikk hver gang du går, for det kan gjøre treningen tyngre for dere begge. Når en valp hyler sammenhengende i 30 minutter, så er det et tegn på at han ikke er klar for det nivået av alenetid ennå. Det handler ikke om stahet, men om at han blir oppriktig stresset. Da er det lurt å gå noen steg tilbake i treningen og gjøre det lettere for ham. Noen ting som ofte hjelper: •     Start helt på nytt med bittesmå steg, og hold deg på det nivået han faktisk mestrer. Det kan være 5 sekunder, 10 sekunder, 30 sekunder – det er helt greit. Det viktigste er at han opplever at du alltid kommer tilbake før han får panikk. •     Unngå bur akkurat nå, siden du allerede ser at det gjør ham mer stresset. Det er ikke alle valper som finner ro der. •     Gi ham et mindre område, men ikke bur. Et valperom, grind eller et avgrenset område kan gjøre det lettere for ham å finne ro. •     Tren på ro før du går. Mange valper blir mer stresset hvis det skjer mye aktivitet rett før du forlater leiligheten. •     Gå ut og inn mange ganger uten at det betyr noe. Ta på sko, gå ut, kom inn igjen. Gjenta til det blir kjedelig for ham. •     Bruk lyder som gjør at han ikke føler seg helt alene. Radio, hvit støy eller en vifte kan hjelpe noen valper. Når det gjelder jobbsituasjonen: Det er helt forståelig at du må på jobb, men valper på 15 uker klarer som regel ikke å være alene i lange perioder uten at det går utover tryggheten deres. Hvis det finnes noen muligheter for midlertidig hjelp nabo, familie, hundepasser et par timer, eller en venn som kan stikke innom, så kan det gjøre en enorm forskjell mens dere trener. Du gjør så godt du kan, og det er tydelig at du prøver å gjøre dette riktig. Det viktigste nå er å ta det i hans tempo og unngå at han får panikkopplevelser som setter dere tilbake. Det blir bedre, men noen valper trenger litt mer tid og litt mer støtte i starten. eller så vil du oppleve med at du vil få en hund som er stresset og kan bli `farlig` når han blir stor. om du har skaffet deg valp og ikke viste at valpen ikke kan være alene, så kanskje tenke på å sette den bort til noen som kan ta seg av den til den har blitt større. veit mange kan få det til og funke. men fleste hunder som vokser opp med å være alenen så mange timer av dagen sliter ofte med stress og sånnt ting.  det er ikke enkelt men noen ganger må man tenke på dyre og ikke seg selv, så kan være lurt å kanskje finne noen. se eter barnevakt eller hundebarnehage. for å sette en liten valp så lenge alene er ikke bra for han. jeg håper du finner ut av det og at han slipper unna å bli en nærvøs hund som voksen. ikke ment vondt eller sårende 
    • Det er jo nettopp det jeg sier, at de færreste har mulighet til å være hjemme fra jobb i 6 mnd. Hvis du leser litt rundt på forumet her vil du se ulike løsninger. Noen har med hunden i bil og lufter i pausene. Såklart uaktuelt i denne kulden. Noen har venner, naboer eller familie som passer halv dag eller stikker innom og lufter. Noen har hjemmekontor eller kan ta med hund på jobb. Når man er flere i familien har man kanskje mulighet for å tilpasse slik at noen starter sent på jobb, andre tidlig, og/eller har barn som kommer hjem fra skolen og lufter hund. Det er mange løsninger. Men det er ikke naturlig å forvente at den 4 mnd gammel valp skal kunne være alene hjemme en hel arbeidsdag. Om du ikke har mulighet for å tilrettelegge dette er det stor fare for at hunden utvikler separasjonsangst og ikke kan være alene i det hele tatt. Det er 20 år siden jeg fikk min første  hund, jeg har vært aktiv i hundesport og ulike hundemiljøer, og alle som har skaffet seg valp har planer og løsninger for dette. Som du også vil finne på forumet her vil alle som spør bli anbefalt å ha en plan og ikke forvente at en valp kan være alene hjemme en hel arbeidsdag.  Og så kan du jo se på finn.no hvor mange unghunder som omplasseres fordi de ikke "får tiden til å gå opp". Det er mange av disse "normale menneskene" som ikke har hatt en god plan for alenetreningen når de har skaffet seg hund.
    • Ja, jeg går gode turer først, og aktiviserer han. Gir han kong eller tyggebein når jeg går. Prøvd å lage en god rutine hjemme.  Men at du sier jeg skal levere hunden tilbake fordi jeg må på jobb, det blir for dumt! Han er 4 mndr, og ytterst få mennesker har mulighet til å være så lenge hjemme.  Rart så mange bikkjer klarer seg greit i hverdagen egentlig,  mtp at alle må være hjemme minimum 6 mndr(noe ganske få har vært..)  Og ikke alle har mulighet for å dra hjem fra jobb i lunsjen, eller ha bikkja med på jobb.. Hvor er dere normale mennesker med hund henn? Er dere ikke på forumer kanskje? Er dere jeg gjerne ville hørt fra..
    • Jeg skjønner ikke at en oppdretter skal se det som noe negativt at dere har en trygg, voksen hund fra før. Ja, det er noen som har fordommer, men hvis hunden faktisk ikke har noe problemer med utagering eller aggresjon hverken mot folk eller andre hunder, eller ressursforsvar eller andre ting, så vil de fleste seriøse oppdrettere se det som positivt. "Dominant" er et ord som trigger veldig mange diskusjoner i hundemiljøer. En dominant hund lager ikke bråk, den kan "ta kontroll", men en dominant hund er som oftest en trygg hund som kan ha god innvirkning på de rundt seg. Hvis hunden din er den som kan finne på å gå mellom do hunder som bråker kan det godt være hun er dominant. Dominans i denne sammenhengen betyr ikke å undertrykke og bølle med, den typen adferd er det vanligvis utrygge hunder som har. Det er en stor misforståelse at dominant adferd hos hund er en dårlig ting og et tegn på "dårlig oppdragelse" eller at den prøver å ta over styringen i husholdningen. Det er ikke så mye å forklare, hvis du sier til oppdretter at dere har en stor voksen, trygg hund fra før så bør det bare være positivt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...