Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Jeg tenkte det samme, du har jo tenåringsbarn, har du ikke? :lol:

Ja, begge mine er tenåringer... om et drøyt halvår er til og med eldstemann i 20-årene..... :lol:

.. krasjet et av systemene på jobb akkurat når jeg trengte det, så da spiser jeg sjokoladekake i stedet. :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne kommer fra vestfold og besøker meg :D og blir over :ahappy: Har ikke vært ordentlig sammen siden vi sluttet på vgs utenom brylluper og tilstelninger så det blir koselig. Godt hun ikke tar med alle pudlene sine bare, blir litt mye med puddelmafia i stua :lol:

Så tar jeg det iallefall med ro og dropper stevne imorgen og skal prøve å slappe av hele helga :P hah..

Vi er fortsatt med på en tur utpå dagen imorgen Margrete :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...har jeg hatt en diskusjon med meg selv om hvilken makrell i tomat som er best.

Det har stått mellom denne

5306364506_1ccbacf54b_m.jpg

Og denne

NOR-mincedmackerelintomato-100g-2.jpg

Konklusjonene er King Oscar egentlig, så var det å finne ut hvorfor. Jeg mener ha hørt at en av de er det greit med sukker i :P

King Oscar lukter sånn. Sambo får ikke lov til å spise det mer. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn... da er vi hjemme fra dyrlegen.

Hun tok først blodprøve av ham for å sjekke etter hjernehinnebetennelse. De hadde prøvd å få tak i meg og få meg inn tidligere da hun hadde hørt jeg var innom med de symptomene, men det klarte de jo ikke fordi mobilen er fortsatt død.

Uansett, ikke noe unormalt på blodprøvene, og måten han reagerte på sjekking av alt var heller ikke typisk hjernehinnebetennelse, så da er det egentlig utelukket. Men hun måtte bare sjekke iom jeg sa han hadde stiv nakke.

Hun kjente og klemte over alt. Ryggen var ikke vond virket det som,han lot henne holde på. Nakken var grei oppover og nedover og til den ene siden. Men til den andre pep han. Tok røntgen (flinkisen min lå stille uten narkose han), men ikke noe unormalt på bildet.

Så da går vi ut i fra at det bare er noe muskulært. Skal komme inn på mandag eller tirsdag om det fortsetter. Og har fått smertestillende til syv dager, pluss en injeksjon nå.

Forresten et veldig koselig sted, flinke og hyggelige folk, morsomme og :-) Jeg pleier å bli så stresset der jeg pleier å gå )selv om de er kjempeflinke og jeg liker dem godt), fordi dyrlegen har så dårlig tid og er stresset selv, men her var det endelig god tid og jeg fikk tid til å spørre om ting, og ble vist bildene osv. Så jeg er superfornøyd, og det beste er jo at de bare er 5 minutter gange unna.

Selvfølgelig ble han frisk som en fisk det øyeblikket vi kom inn døra, det er jo bare typisk. Føler meg alltid litt teit da :P For han har virkelig vært så stakkarslig i to dager nå... men dyrlegene er jo vant med slikt da. Og det var jo tydelig at han hadde vondt og, selv om han gjorde sitt beste for å ignorere det selv. Så det med en gang vi kom inn døren hjemme og, at da var han stiv og skjev igjen, så han har det ikke helt bra enda.

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på dere i dag, Lola, så nå krysser vi fingra for stadig bedring gjennom helga! :)

Så koselig at du har gjort det :D Takk! Håper han er tilnærmet normal i morgen... men jeg har jo hatt vondt i nakken før jeg og, og det varer gjerne alt for lenge. Glad han har fått metacam nå iallefall!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! :D Søstra mi er innlagt for 3. gang :aww:

I dag har jeg kjøpt den aller første babydressen :aww: Den var søt, og hadde bjørneører og hale.... :aww:

Stakkars :( Hvor lenge har hun ligget inne når hun ble lagt inn?

Nommin, da er du kommet lenger enn meg altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten sluttet ikke denne fæle uken helt dritt da, sånn i tillegg til at Casper nok ikke er så veldig dødsyk så fikk vi godkjent den første mappeoppgaven vår i juss. Og den var det mange som ikke hadde fått godkjent. Så det var deilig. Orker bare ikke mer ekstraarbeid nå! På veiledningen sa læreren at vi hadde vært kjempeflinke. Og ikke nok med det, er jo så mange andre jeg har snakket med som strøk, så jeg føler meg ikke så udugelig lenger. Men jeg er fortsatt bekymret for lånekassen :/ hva hvis sensuren på eksamen er etter søknadsfristen på stipend? Da er jeg jo fortapt :P

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da pussig svart av en som påstår å holde seg til naturlig/ulvekost.... Dagens hunder får i seg altfor lite omega 3 og for mye omega 6/9 fordi maten er overbearbeidet (helt fra kjøttet som er oppfødd på korn istedenfor gress til måten det blir ekstrudert på) og da er enkleste måten å balansere dette med å gi fiske/selolje. Vi mennesker får som regel også i oss for lite o3 i forhold til de to andre.

Tja, nå er han en pussig skrue, så :lol:

Nå diskuterte jeg ikke det noe vidre med han, så hvorfor han sa det vet jeg ikke. Kan jo hende han mente at ikke Stitch skulle ha det i forhold til de problemene han slet med.

Ser du hvor den har kinka seg? Er det stoff på innsia låsen eller ei tann som har slått seg vrang?
En bit av kraven hadde kilt seg inni låsen, men jeg har fått kledd av meg. Jeg ble ganske desperat en periode og klarte å ødelegge glidelåsen, men ellers har både jakka og jeg det bra nå :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars :( Hvor lenge har hun ligget inne når hun ble lagt inn?

Nommin, da er du kommet lenger enn meg altså.

Første gangen lå hun vel der ca like lenge som deg, tror jeg. Andre gang kanskje litt kortere. Og nå vet jeg ikke hvor lenge det blir. Må være fryktelig kjipt!

Jaaa, hehe. Det var nok litt vel tidlig da :P Også er den egentlig litt stor. Men skal kjøpe en til i den aller minste størrelsen, bare i hvit :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lola: Flott at det går bedre med Caspergutten, har tenkt på dere i dag jeg også. Og når det gjelder lån så kan du vel sjekke når sensuren er, og evt ringe lånekassen og forklare? Det kan da ikke være sånn at datoen for sensur avgjør om man får lån eller ikke, tenker jeg.

Sitter her i sofaen min med en kopp te og lurer på om jeg skal dåne litt, eller om jeg skal være flink og pakke verktøy som skal være med til eksgubben. At det er jeg som pakker for eksgubben? Mjo, men det er en del av en deal. Jeg slipper å kjøpe han ut av noen greier hvis jeg pakker og frakter det han ikke har fått med seg ennå.

Dåne litt først tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, og :hug: til deg også! Det er ikke noe greit i det hele tatt :( Men formen hans er veldig varierende da, og i går var det masse hopp og sprett på tur :) Så han er oftere i god form enn dårlig. Men at han feiler "noe" er helt klart, og det mener heldigvis verdens beste veterinær også.

Huff - nå holder det med syke hunder :hug:

Sånn... da er vi hjemme fra dyrlegen.

Hun tok først blodprøve av ham for å sjekke etter hjernehinnebetennelse. De hadde prøvd å få tak i meg og få meg inn tidligere da hun hadde hørt jeg var innom med de symptomene, men det klarte de jo ikke fordi mobilen er fortsatt død.

Uansett, ikke noe unormalt på blodprøvene, og måten han reagerte på sjekking av alt var heller ikke typisk hjernehinnebetennelse, så da er det egentlig utelukket. Men hun måtte bare sjekke iom jeg sa han hadde stiv nakke.

Hun kjente og klemte over alt. Ryggen var ikke vond virket det som,han lot henne holde på. Nakken var grei oppover og nedover og til den ene siden. Men til den andre pep han. Tok røntgen (flinkisen min lå stille uten narkose han), men ikke noe unormalt på bildet.

Så da går vi ut i fra at det bare er noe muskulært. Skal komme inn på mandag eller tirsdag om det fortsetter. Og har fått smertestillende til syv dager, pluss en injeksjon nå.

Forresten et veldig koselig sted, flinke og hyggelige folk, morsomme og :-) Jeg pleier å bli så stresset der jeg pleier å gå )selv om de er kjempeflinke og jeg liker dem godt), fordi dyrlegen har så dårlig tid og er stresset selv, men her var det endelig god tid og jeg fikk tid til å spørre om ting, og ble vist bildene osv. Så jeg er superfornøyd, og det beste er jo at de bare er 5 minutter gange unna.

Selvfølgelig ble han frisk som en fisk det øyeblikket vi kom inn døra, det er jo bare typisk. Føler meg alltid litt teit da :P For han har virkelig vært så stakkarslig i to dager nå... men dyrlegene er jo vant med slikt da. Og det var jo tydelig at han hadde vondt og, selv om han gjorde sitt beste for å ignorere det selv. Så det med en gang vi kom inn døren hjemme og, at da var han stiv og skjev igjen, så han har det ikke helt bra enda.

Godt han er sjekket skikkelig :hug: Håper han blir bedre snart!

Første gangen lå hun vel der ca like lenge som deg, tror jeg. Andre gang kanskje litt kortere. Og nå vet jeg ikke hvor lenge det blir. Må være fryktelig kjipt!

Jaaa, hehe. Det var nok litt vel tidlig da :P Også er den egentlig litt stor. Men skal kjøpe en til i den aller minste størrelsen, bare i hvit :aww:

Grøss - det er marerittet mitt - innmari glad pillene virker så lenge jeg tar ting med ro.

:lol:

Tror jeg kan si med sikkerhet at det er uvi'en som har plaget snusern så innmari. Hun har vært myyyyye roligere i dag, litt stressa i dag tidlig, men ellers stort sett helt rolig. :wub: Så nå må jeg bare komme i form nok til å få vært ute med henne så jeg får sett hvordan hun egentlig er i kroppen.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...