Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

X'en har spist bæsj, og nå er hun av den tro at jeg vil SUSSE på henne???

Jeg har ei rævva natt bak meg, med supermareritt som jeg ikke klarte å våkne opp fra.

Jeg ble gravid, mot min vilje (altså, ikke voldtekt, bare en aftermath jeg ikke var interessert i), med en mannlig partner jeg sikkert var glad i, i hvert fall før det skjedde. Jeg var redd og sint gjennom hele svangerskapet, fordi jeg ikke ville ha dette fosteret. Så ble jeg i det minste lovet keisersnitt, så jeg skulle slippe å gå gjennom en traumatisk fødsel, men drittungen kom for tidlig, de rakk ikke kutte meg opp (ikke at det er noe jeg drømmer om heller - men heller skjæres enn spjæres, tenkte drømme-Emma), og jeg måtte gjennom fødselen.

Jeg var så sint, så sint - på barnet, på barnets far, på hele sykehuset, på alt.

Det endte med at jeg pakket de viktigste tingene mine i bilen (X'en, Foenix, trimmebordet, pelsstellsakene, noe pynt jeg IRL har planlagt å kjøpe til stuetaket, mobilladeren), ba naboen se etter ungen til faren kom hjem fra jobb, og dro, innen et par uker etter fødselen.

Så ble det rettssak - det er juridisk lett å flytte fra en samboer, men domstolen mente at jeg hadde et ansvar for barnet, og tvangsila meg ukentlig samvær med ungen. Enda jeg protesterte og sa jeg overhode ikke ville, og jeg forsøkte å flytte lenger og lenger unna.

Jeg argumenterte med alle dead beat assholes (ja, jeg var i en engelsk rettssal, med store, hvite parykker og alt) av noen menn som slapp unna sine faderlige ansvar - hvorfor skulle jeg måtte ta mer ansvar for et barn jeg ikke ville ha?

Phuh, skikkelig mye stress og angst og sinne.

Jeg våknet trøtt, anspent, følte meg krøllet sammen og spyttet ut, og var også litt forvirret over hva som har skjedd i natt/dag.

Men så fant jeg et par veldig koselige mailer fra en venn, jeg har småspist på julematrester i hele kveld, og alt er bedre nå. Bortsett fra at X'en vil ha suss.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen her tatt master i Tverrfaglige kultur- og kjønnsstudier eller Studier av kunnskap, teknologi og samfunn ved NTNU? (Sandra? SFX?)

Vet noen tilfeldigvis hvor populære disse studiene er, i forhold til antall studieplasser? Jeg har slitt en del med diverse sykdom de siste årene, så skoleflinke meg sliter plutselig med å oppfylle et C- krav. :cry: Eller nei, det ble feil. Jeg er, til tross for mye sykdom, i ferd med å avslutte bachelorgraden, :punk: men kommer sannsynligvis til å ligge så vidt over C i snitt. Tror dere det er nok til å komme inn, eller må jeg begynne å ta opp emner?

(jada Sandra, jeg skal sende dem en mail og spørre. :P Men er interessert i å høre om noen har gått disse studiene også, og jeg er en sånn som må mote meg opp litt før jeg sender mailer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror SFX gikk de studiene i Tromsø faktisk. Ironi :P

SFX har studert i Sarpsborg, Halden, Tromsø, Oslo og Trondheim. Men forskjellige ting i forskjellige byer/utdanningsinstitusjoner ;)

Og den mastergraden tilbys kun ved NTNU, i hvert fall sist jeg sjekket.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men faan X'en, vi susser ikke når vi har spist bæsj, og det blir ikke bedre av at du vasker deg godt og vel bak når du har løpetid først heller!

Djeezes, kan en sette hund i bur fordi de er for klengete?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen her tatt master i Tverrfaglige kultur- og kjønnsstudier eller Studier av kunnskap, teknologi og samfunn ved NTNU? (Sandra? SFX?)
Jeg tar master på UiO, mens SFX tok det første du snakker om på NTNU.

Det gleder meg å se at mine forsøk på å oppdra alle soniser til å ta kontakt med dem som faktisk kan svare iaff har gått inn hos deg, haha! Jeg svarer på mange henvendelser fra folk som lurer på akkurat det samme om mine programmer, og vil heller anbefale deg å ringe enn å maile. Akkurat nå er det semesterstart og veldig mange henvendelser, så en kjapp tlf er greiest for både deg og h*n som jobber med opptaket (med mindre du har telefonangst, selvsagt). :)

Vi har forøvrig master i Gender Studies ved UiO også... :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de ikke master i kjønnsstudier i Tromsø? Det trodde jeg, if not så beklager jeg misforståelsen (men ble nysgjerrig og dermed bestemte meg for å skrive dette :P )

De hadde ikke det da jeg sjekket rundt for det - men det er jo herrefriden meg evigheter siden, så mye kan ha skjedd på den tiden. Da JEG var ung og tok en mastergrad, hadde de ikke det i kjønnsstudier i Oslo en gang. Mine nærmeste alternativ den gang da var Trondheim, Stockholm og Roskilde.

Og jeg valgte Trondheim fordi, djeezes, hvem vil ikke ha muligheten til å bli veiledet av et forbilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar master på UiO, mens SFX tok det første du snakker om på NTNU.

Det gleder meg å se at mine forsøk på å oppdra alle soniser til å ta kontakt med dem som faktisk kan svare iaff har gått inn hos deg, haha! Jeg svarer på mange henvendelser fra folk som lurer på akkurat det samme om mine programmer, og vil heller anbefale deg å ringe enn å maile. Akkurat nå er det semesterstart og veldig mange henvendelser, så en kjapp tlf er greiest for både deg og h*n som jobber med opptaket (med mindre du har telefonangst, selvsagt). :)

Vi har forøvrig master i Gender Studies ved UiO også... :ahappy:

Har nok litt telefonangst ja. Men jeg må jo øve meg, så... hm. Feiger jeg ut, kan jeg jo fremdeles sende e-post. :P

Åh, visste ikke at det fantes i Oslo også! Jeg... skal ta det opp til vurdering. :sleep: *løpe inn og sjekke nettsider*

Trondheim har muligens et større forskningsmiljø innafor deler av "mitt" felt da, det er det eneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde ikke det da jeg sjekket rundt for det - men det er jo herrefriden meg evigheter siden, så mye kan ha skjedd på den tiden. Da JEG var ung og tok en mastergrad, hadde de ikke det i kjønnsstudier i Oslo en gang. Mine nærmeste alternativ den gang da var Trondheim, Stockholm og Roskilde.

Og jeg valgte Trondheim fordi, djeezes, hvem vil ikke ha muligheten til å bli veiledet av et forbilde?

haha, nei det er noe med det! Det er artig når man er student, har lest shitloads av artikler og plutselig møter personen bak artiklene. De blir jo rene superstjernene :lol: Husker jeg ble helt mo i knærne første gang jeg møtte Knut Bjørlykke, 3 år med sedimentologi intravenøst og han var jo selveste gudfaren.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok litt telefonangst ja. Men jeg må jo øve meg, så... hm. Feiger jeg ut, kan jeg jo fremdeles sende e-post. :P

Helle, som har ansvar for både bachelor i tverrfaglige kjønnsstudier (bachelorgraden SFX og jeg tok, som dengang het kjønn, feminisme og likestilling) og master i gender studies, er det i alle fall ikke noe skummelt å ringe til! :) Jeg har jo opplevd henne både som programkonsulenten min og de siste åra kollega, og hun er bunnsolid hyggelig.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*dobbeltposte*

freak.no er den ------> veien, tror jeg.

:innocent::lol::P

Helle, som har ansvar for både bachelor i tverrfaglige kjønnsstudier (bachelorgraden SFX og jeg tok, som dengang het kjønn, feminisme og likestilling) og master i gender studies, er det i alle fall ikke noe skummelt å ringe til! :) Jeg har jo opplevd henne både som programkonsulenten min og de siste åra kollega, og hun er bunnsolid hyggelig.

Helle! :wub:

KFL FTW! Den gangen jeg var studenttillitsvalgt og synes jeg var snedig som kalte våre månedlige pub-besøk for KFøL :punk:

Blir jeg noe mer nostalgisk nå, kommer det til å bikke over i depresjon. Denne kvelden har fått meg til å leke "100 dårlige valg i livet jeg har gjort etter at jeg leverte masteroppgaven"-leken.

Det skal ikke ta så kort tid å komme til 100...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:innocent::lol::P

Helle! :wub:

KFL FTW! Den gangen jeg var studenttillitsvalgt og synes jeg var snedig som kalte våre månedlige pub-besøk for KFøL :punk:

Blir jeg noe mer nostalgisk nå, kommer det til å bikke over i depresjon. Denne kvelden har fått meg til å leke "100 dårlige valg i livet jeg har gjort etter at jeg leverte masteroppgaven"-leken.

Det skal ikke ta så kort tid å komme til 100...

Jeg satt her og lekte "100 dårlige valg jeg har gjort i løpet av bachelorgraden" jeg, men det nytter jo ikke. Gjort er gjort, spist er spist, og så må man komme seg videre i det tempoet som passer for en selv der og da. Selv om det betyr litt bråbremsing, rygging og parkering innimellom.

Du kan få låne fisken min hvis du vil, tror jeg er ferdig med den for i kveld. :):fish:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt her og lekte "100 dårlige valg jeg har gjort i løpet av bachelorgraden" jeg, men det nytter jo ikke. Gjort er gjort, spist er spist, og så må man komme seg videre i det tempoet som passer for en selv der og da. Selv om det betyr litt bråbremsing, rygging og parkering innimellom.

Du kan få låne fisken min hvis du vil, tror jeg er ferdig med den for i kveld. :):fish:

Takk for fisken, jeg har misbrukt den til den ser ut som en flyndre.

Men - jentene mine kravlet opp i sofaen her, og jeg innser at begge to de kom inn i livet mitt etter at jeg leverte mastergraden. Og jeg ville jo ikke vært dem foruten, fineste lille og ikke fullt så lille men like fine.

Jeg forsøker å ikke angre på uopprettelige ting. Men en kan jo likevel ønske seg krystallkule nå og da, så en kunne unngått noen smeller.

Men nå skal jeg gå på do, ellers kommer jeg til å angre.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...