Gå til innhold
Hundesonen.no

"Mest potensielt voldelige/aggressive hunder"-liste


Mirai
 Share

Recommended Posts

Jeg og har en farlig hund :D

They have protective tendencies, active minds and require a ton of exercise to avoid retaliation from boredom.

Jauda...selv om det jo til en viss grad stemmer da, selv om det er overdrevet, spesielt at de krever "a ton of exercise"... men drøyt å sette dem på en slik liste :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer jeg til å tenke på det bildet der av dalmantineren hver gang jeg ser en av rasen. Den så piss-skummel ut, ikke mye lik de logrende krapylene jeg har møtt til nå :P

Men hallo? Hvorfor står ikke chihuahua på den lista? Av alle hunder jeg har møtt så er det flest av disse småtassene som har vært voldelige/agressive mot meg og Kuma (vet ikke om de er renrasa da..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer jeg til å tenke på det bildet der av dalmantineren hver gang jeg ser en av rasen. Den så piss-skummel ut, ikke mye lik de logrende krapylene jeg har møtt til nå :P

Men hallo? Hvorfor står ikke chihuahua på den lista? Av alle hunder jeg har møtt så er det flest av disse småtassene som har vært voldelige/agressive mot meg og Kuma (vet ikke om de er renrasa da..).

kjc3b8kkensmil-001.jpg

(han smiler bare altså :P )

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den boxern så ut som en gremlin! Ikke rart de advarer!

Tekstene var også artige. "Vi advarer mot store sterke hunder med kraftige kjever og lange tenner, som kjeder seg lett, kommer fra elendig oppdrett, oppvokst hos narkomane voldlige folk, med territoriell adferd, som vokter maten sin, spiser småbarn og kattepuser"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer med at de har glemt amstaffen da..?!?! En *dødsliste* uten amstaff er da en liste uten respekt for seg selv.. Urutinerte skribenter asså.. ;) "Alle" vet jo at Amstaffen er livsfarlig, den er jo tross alt ulovlig til og med! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi har det morsomt og ønsket chihuahua inn på lista, jeg har blitt bitt to ganger i år jeg, en gang av en dvergpuddel, en gang av en rottweiler. Gjett hva som var mest vondt? Og hva som gjorde meg mest betenkt?

Le alt dere vil, hvis jeg absolutt skal bli angrepet av noe, så foretrekker jeg at det er ankelgnagere på noen kilo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Le alt dere vil, hvis jeg absolutt skal bli angrepet av noe, så foretrekker jeg at det er ankelgnagere på noen kilo..

Ler ikke av hundebitt. Men listen handler jo ikke (i alle fall ikke ut ifra navnet) om hvilke hunder som gjør mest skade, men de potensielt mest voldelige og agressive. En ankelbiter kan jo være bra voldelig og sinna selv om den ikke akkurat river av deg lemmer.

Kanskje vi skulle lage en egen sonen-liste over de mest potensielt voldelige/agressive hunderasene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler ikke av hundebitt. Men listen handler jo ikke (i alle fall ikke ut ifra navnet) om hvilke hunder som gjør mest skade, men de potensielt mest voldelige og agressive. En ankelbiter kan jo være bra voldelig og sinna selv om den ikke akkurat river av deg lemmer.

Når man snakker om vold og aggresjon, så er det jo ikke sinnstemningen til individet man snakker om, men FØLGENE av handlingen til dyret - og jeg vil påstå at det er langt skumlere med en aggresiv rottis enn en aggresiv chihuahua...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler ikke av hundebitt. Men listen handler jo ikke (i alle fall ikke ut ifra navnet) om hvilke hunder som gjør mest skade, men de potensielt mest voldelige og agressive. En ankelbiter kan jo være bra voldelig og sinna selv om den ikke akkurat river av deg lemmer.

I innledningen står det:

Although animal behaviorists have testified that any dog, trained and properly socialized, would not exhibit any more dangerous characteristics than any other breed of dog, some breeds just have a bad reputation. These breeds have been forced to succumb to their bad habits or natural instincts. For example, the pit bull, when forced to take his ability to hunt and lock his jaw around prey to the extreme, will let judgment fall to the wayside when deciding on a target. Speaking of Michael Vick…*cough*. Force a chihuahua to focus all of its energy on nipping people’s ankles and that breed will appear on the next updated list. A lot of limpers will be roaming the streets.

Så, jeg er uenig i konklusjonen din, kjenner jeg. Som Siri skriver, det er en liste over hunder der følgende av aggresjonen er dødelig/skadelig. Og jada, man kan bli bitt såpass at man kan kalle seg skadet av en chihuahua, men 50 kg mer bikkje med samme aggresjon er mer skummelt og mer skadelig/dødlig. Enkelt og greit. Konsekvensen av en uoppdragen drittbikkje på 3 kg er også mye mindre enn konsekvensen av en uoppdragen drittbikkje på 30-40-50-60 kg.

Av de listene jeg har sett over potensielt farlige hunder, er vel denne en av de mest nøkterne, selv om min erfaring med boxere ikke nødvendigvis samsvarer med forfatterens erfaring med boxere pr i dag. Men at en crappy avla bikkje med litt vaktinstinkt, litt størrelse og litt baller kan være potensielt farlig, er det vel ikke så innmari stor tvil om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...