Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Hm, trenger litt hjelp. Har kjøpt et fint sokkegarn (billig). Det står pinnestørrelse (2-2,5) men det står ikke strikkefasthet, som jeg er vant til. Så aner ikke hvordan jeg skal finne rett oppskrift? Jeg pleier aldri å strikke prøvelapper, fordi jeg stort sett alltid strikker den strikkefastheten som står oppgitt på garnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, trenger litt hjelp. Har kjøpt et fint sokkegarn (billig). Det står pinnestørrelse (2-2,5) men det står ikke strikkefasthet, som jeg er vant til. Så aner ikke hvordan jeg skal finne rett oppskrift? Jeg pleier aldri å strikke prøvelapper, fordi jeg stort sett alltid strikker den strikkefastheten som står oppgitt på garnet.

Hvis det står hvor mange meter det er på nøstet, så kan du finne oppskrift for garn med tilsvarende meter pr. nøste. Kanskje du finner garnet her .

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal strikke Mariussokker til noen venner/noe familie til jul, og tenkte jeg skulle kjøpe garn nå snart. Har en strikkebutikk nedi sentrum som selger masse masse garn, er det lurest å handle garn der, eller kan jeg likegodt ta det på Bogerud? :P

Eller kanskje være så vill og gal at jeg bestiller på nett?? :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isabel skal ha sånn bunad/festdrakt til navnefesten, også tenkte jeg at det sikkert ikke finnes bunadsko som er såå små, men kanskje det hadde blit kult om man lagde noen sorte tovede tøffler og sydde på sølvknapp eller noe :) Noen som evt har en oppsktift på noe sånt? :)

http://www.garnstudio.com/lang/no/category_oversikt.php?kat=3

Søk på tøfler der, så får du et lite utvalg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isabel skal ha sånn bunad/festdrakt til navnefesten, også tenkte jeg at det sikkert ikke finnes bunadsko som er såå små, men kanskje det hadde blit kult om man lagde noen sorte tovede tøffler og sydde på sølvknapp eller noe :) Noen som evt har en oppsktift på noe sånt? :)

http://g-anette.blogspot.no/2010/10/tovede-tfler-med-oppskrift.html

http://godteposten.blogspot.no/2012/12/oppskrift-pa-tova-tfler-til-baby-og-barn.html

http://postkjellaren.blogspot.no/2012/10/tova-tfler.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I disse reve tider...

http://www.trinekok.blogspot.dk/2012/11/rvestreger-gratis-strikkeopskrift-med.html

Straks ferdig med en genser i Karisma. Synes det er helt greit å strikke med, selv om jeg liker litt tykkere garn ;)

GLEDER meg til å bli ferdig, for da kan jeg begynne på noe nytt som jeg sikkert må kjøpe garn til :rolleyes::innocent::whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp.. Strikker en helt vanlig barne genser men finner ikke igjen oppskriften på nettet.. Noen klarte å lukke fanen den lå i før jeg fikk lagret den :(

Er ferdig med selve genseren men må lage armene.. Genseren er strikket i dobbelt babygarn, på pinne 3,5.. Strikket med totalt 82 masker som skulle tilsvare 1-2 år, men finner ikke igjen en lignende oppskrift..

Spørsmålet mitt er i allefall hvordan skal jeg strikke armene? hvor mange masker starter jeg med, hvor ofte skal jeg øke og hvor lang skal den totale armen være? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Forslag til noe enkelt jeg kan strikke i julepresang til tante og onkel? Ikke mye strikkeerfaring, men kan muligens få noe hjelp av mamma.

Tenkte på tøfler, men tante har strikket en god del av det selv og onkel bruker vel egentlig ikke noe særlig tøfler.

Også gjentar jeg tidligere spørsmål, tror ikke jeg fikk noen tips :P Strikker lapper i ullgarn, ikke noe mønster, bare rettstrikking. Men kan jeg tove teppet, eller vil det da bli for "tungt"? Og hvordan bør jeg feste lappene sammen?

Jeg ville ikke ha tovet teppet, for da blir det så uformelig. Litt av poenget med ett strikketeppe (syns jeg) er at man kan tulle det rundt der det trengs. Jeg syns det er enkelt å sy, men sikkert mulig å både strikke og hekle lappene sammen, uten at jeg har filla peiling på det. Men skal du sy, så blir det finest syns jeg om du syr sammen lappene med tre punkter på hver side (avhengig av str på lappene) med en litt tykk nål og samme garn som du har strikket med.

Jeg skal starte med lue nr 4 i morgen, den blir lilla i bunnfargen med blå hjerter, katter og påsydde små lilla plastblomster med perler (japp den er til niesen på 9 år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått meg enda en hobby! Metall stempling! :D Så moro, så nå har jeg laget navneskilt til alle hundene jeg kjenner xD har også begynt å lage noen smykker, hovedsaklig julegaver, men venter på noen bedre "plater" å stemple på, for de jeg har nå, er så vanskelige :P her ser dere noen av de jeg har laget :D

post-11744-0-21374500-1382367751_thumb.p

Edit, litt skriveleif, og legger til at det er første gang noen sinne jeg prøvde i dag, så det er forsatt litt skeivt :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var kjempe artige! Og at de ikke var helt rett gjorde bare at de fikk sin egen sjarm :)

Si ifra om du lager for salg da :innocent:

Tusen takk! Har vurdert det, må bare øve liiiiitt til, sånn at de ser ordentlig bra ut! :D

Venter også på noen mindre bokstaver så jeg kan få med flere ord om noen ønsker siteter og sånn ^.^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...