Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Dette var helt nydelig! Hva betyr den amulettsaken?

Tusen takk! :flowers: Dette er et "om"-symbol. Det brukes innen meditasjon som tegnet og utpustet for all verden, som åndedraget til sjølve eksisensen. Og så er det veldig vakkert. :)

I salgstråden har jeg også lenka opp info om de ulike charmsene jeg bruker, for dem som ikke bare er opptatte av det estetiske.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La opp 170 masker i går og strikket i vei på mor signe teppe. Lurte på hvorfor i alle dager det så så stygt ut. Vel, jeg strikket visst på pinne nr 9 jeg. :icon_redface: Så da får jeg ta en tur på garnbutikken på sandvika etter skolen i morgen og kjøpe pinne nr. 6. Straks ferdig med ryggen på skappel-genseren min. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns de Skrue-luene Mari har vist fram her virket så geniale at jeg bare måtte strikke til nevøen min også. Siden nevø bor 90 mil lengre nord (og det er en del av en julegave) så sa Decoy seg villig (sånn ca i alle fall!) til å sitte modell i stedet.

1380150_10151899120770630_1136328410_n.j

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritbra :lol:

Ferdig med buksa til H, og gutten skal få noe å vokse i gitt :P Og jeg sier det Mari: jeg strikka strikkelapp. Flere strikkelapper. That's how much I love you :aww:

Nå er det skruelue på pinnene her også, på kjempepinner faktisk. Jeg skjønner ikke hva som skjer, men med en gang jeg strikker i abuelita extra fine merino så går strikkefastheten min helt :banana: . Oppskriften sier 5mm veiledende: jeg strikker på 8mm. Blir jo helt støl i håndleddet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikker du det på skrå eller på langs?

Hullrad og/eller ta første maske løst av på hver omgang rydder litt opp i stygge kanter. Eller hekle på kant i etterkant, det pynter opp et ellers enkelt teppe. :)

På langs. Velger å ikke overvurdere mine egne ferdigheter. Googlet litt, og kom frem til at jeg får hekle en kant tilslutt. Har ikke heklet siden barneskolen, men vil tro jeg skal klare det med litt hjelp fra drops sine instruksjonsvideo, og dere! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått pakke i posten med heklenåler og garn, så nå skal jeg komme i gang med et hekleprosjekt. :)

Begynner å få teken på bestemorrutene. Grønn, turkis og lilla blir gjennomgående farger i teppet mitt. Perfekt å pusle med på forelesning (jeg noterer ikke uansett). Resultatet av dagens geologiforelesning:

Oi, jeg regner med at jeg hadde blitt kastet ut av forelesningen hvis jeg hadde heklet eller strikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått pakke i posten med heklenåler og garn, så nå skal jeg komme i gang med et hekleprosjekt. :)

Oi, jeg regner med at jeg hadde blitt kastet ut av forelesningen hvis jeg hadde heklet eller strikket.

Forskjellen på norsk og engelsk utdanning. :P Nå strikker jeg ikke, fordi jeg stort sett noteter, men er stadig noen som strikker på våre forelesninger. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag til noe enkelt jeg kan strikke i julepresang til tante og onkel? Ikke mye strikkeerfaring, men kan muligens få noe hjelp av mamma.

Tenkte på tøfler, men tante har strikket en god del av det selv og onkel bruker vel egentlig ikke noe særlig tøfler.

Også gjentar jeg tidligere spørsmål, tror ikke jeg fikk noen tips :P Strikker lapper i ullgarn, ikke noe mønster, bare rettstrikking. Men kan jeg tove teppet, eller vil det da bli for "tungt"? Og hvordan bør jeg feste lappene sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på norsk og engelsk utdanning. :P Nå strikker jeg ikke, fordi jeg stort sett noteter, men er stadig noen som strikker på våre forelesninger. :P

Hehe. :P Vel, jeg kjenner norske forelesere som kaster folk ut av forelesninger hvis de strikker, så det forekommer i Norge også.

Har aldri sett noen strikke eller hekle på forelesning her i Storbritannia, og de få gangene folk har blitt kastet ut så har det vært fordi de har sovnet/holdt på å sovne. Men dette ble litt ot. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annegru, sjekk ut Du Store Alpakka, de har mye deilig garn i forskjellige tykkelser og blandinger.

Nemi, mange hekler kant på mor Signe. Det blir veldig fint det altså. Ikke er det vanskelig heller. :)

Det er allerede sjekket ut. Sikler ukentlig på produktene deres :) (myyyyyyyke fine garnet :wub: )

Det er nok enda dyrere enn Sandnesgarn (eller på samme prisnivå). Men de har helt fantastisk garn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annegru, sjekk ut Du Store Alpakka, de har mye deilig garn i forskjellige tykkelser og blandinger.

Nemi, mange hekler kant på mor Signe. Det blir veldig fint det altså. Ikke er det vanskelig heller. :)

Tusen takk for svar! Tror det blir veldig pent med hvit kant på mørkeblått teppe, så får prøve meg på det!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...