Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

Ravelry folkens. Det er tusenvis av gratisoppskrifter og amerikanerne er uendelig mye flinkere til å skrive oppskrifter. Etter et par hekleoppskrifter fra Drops har jeg lagt alt derfra på hylla. Jeg har heller ikke noe problem med å betale noen dollar for oppskrifter, etter å ha skrevet et par selv så vet jeg hvor mye jobb som ligger bak. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Da er den fjerde skruelua ferdig. :) Nå har hele firkløvergjengen hver sin; Heljar, Iben, Noel og Leander. :) Alle kompisene har fått farger som står til personligheten deres. Dette er Leander sin, han er mild men sterk.

10068703594_581da0c5f1_z_medium.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er strikkeoppskriftene til drops design? Er de litt småkjipe å følge, sånn som hekleoppskriftene, eller er det et greit sted å begynne for en uerfaren strikker?

Jeg synes de er superkjipe. Det virker som om de må forklare alt på vanskeligste og mest innviklede måte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er den fjerde skruelua ferdig. :) Nå har hele firkløvergjengen hver sin; Heljar, Iben, Noel og Leander. :) Alle kompisene har fått farger som står til personligheten deres. Dette er Leander sin, han er mild men sterk.

10068703594_581da0c5f1_z_medium.jpg

Flott!!

Siden jeg er lat og ikke gidder å lete- Ligger oppskriften noen steder ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott!

Siden jeg er lat og ikke gidder å lete- Ligger oppskriften noen steder ?

Nemi linket. Og jeg må si at det er en knall lue. Helt genialt barnehageplagg. :) Dobbel tråd Pickles Extra Fine Merino passer helt ypperlig også. Så bra at jeg ikke har prøvd å strikke den i noe annet faktisk. Eller, kontrastfargen i Heljar sin er i annet restegarn. Jeg liker at han er lett å se i barnehagen, litt ego, men det får være. Her er de andre jeg har strikket:

Heljar sin

8852759873_a891f3df46_z_medium.jpg

Iben sin

9117624939_d45a3e8388_z_medium.jpg

Og Noel i midten med sin. Tullinger hele gjengen. :lol:

9738069118_57a2ac2281_b_medium2.jpg

Sorry. Det ble veldig mye selvskryt. Pjuk.

Få se hva dere holder på med for tiden da! :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor angst av vrangborden? Eller mente du at du ble lei. Genseren ser superfin ut! Genialt hjernedødt prosjekt. :)

Angst for å gjøre feil. Jeg må tenke i hodet mitt "rett-rett-vrang-vrang-rett-rett...." Ellers så glemmer jeg hvor jeg er. :P Men resten er genialt hjernedødt prosjekt. Og supermyk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker :)

Nemi linket. Og jeg må si at det er en knall lue. Helt genialt barnehageplagg. :) Dobbel tråd Pickles Extra Fine Merino passer helt ypperlig også. Så bra at jeg ikke har prøvd å strikke den i noe annet faktisk. Eller, kontrastfargen i Heljar sin er i annet restegarn. Jeg liker at han er lett å se i barnehagen, litt ego, men det får være. Her er de andre jeg har strikket:

Heljar sin

8852759873_a891f3df46_z_medium.jpg

Iben sin

9117624939_d45a3e8388_z_medium.jpg

Og Noel i midten med sin. Tullinger hele gjengen. :lol:

9738069118_57a2ac2281_b_medium2.jpg

Sorry. Det ble veldig mye selvskryt. Pjuk.

Få se hva dere holder på med for tiden da! :)

Veldig veldig fine! Tenkte kanskje å strikke noen slik til gubbens barnebarn og en venninnes barn til Jul. Husker gutta mine også hadde slike da de var små- veldig kjekke!

Sikkert vært supert til meg også, jeg som alltid er kald

1374729_10200543943875466_587297064_n.jp

1377279_10200543944675486_1950236251_n.j

Skappel-genser, bakstykke. Som sagt, omtrent første gang jeg strikker noe annet enn skjerf og lapper. Holdt på å få angst av vrangborden, men tror faktisk ikke jeg har gjort noe feil. :)

Så flott! Nydelig farge :) Artig når man tørr å ta steget fra små ting til den aller første genseren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angst for å gjøre feil. Jeg må tenke i hodet mitt "rett-rett-vrang-vrang-rett-rett...." Ellers så glemmer jeg hvor jeg er. :P Men resten er genialt hjernedødt prosjekt. Og supermyk!

Hehe, det er heldigvis lett å rett opp feil i vrangbord da. :) Men ja, jeg ser den. Helt enig med Aussie i at fargevalget var supert!

Takker og bukker :)

Veldig veldig fine! Tenkte kanskje å strikke noen slik til gubbens barnebarn og en venninnes barn til Jul. Husker gutta mine også hadde slike da de var små- veldig kjekke!

Sikkert vært supert til meg også, jeg som alltid er kald

Veldig bra julegave, jeg hadde iallfall satt pris på det! :) Og klart du og kan få en. Jeg ser for meg hvor ufattelig teit jeg hadde sett ut i en sånn en da, med den digre dreadssåta jeg har på hodet. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra julegave, jeg hadde iallfall satt pris på det! :) Og klart du og kan få en. Jeg ser for meg hvor ufattelig teit jeg hadde sett ut i en sånn en da, med den digre dreadssåta jeg har på hodet. :lol:

Tror ikke vi skal snakke om hvor teit man hadde sett ut, selv om jeg har kort hår, så tviler jeg sterkt det blir særlig kledelig ;)

Men på mørke vinterkvelder, alene med hundene i en dyp skog, spiller det vel ingen rolle, bare man er varm :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlige luer Mari. Jeg er ferdig med ryggen og en og en halv forside av jakka jeg strikker til meg selv, etterpå skal jeg strikke en jakke som Sara har bestilt, masse mønster og lus, i to brunfarger. Etter det skal Pippin få en tjukk genser med lange "ermer", han trenger det til skikkelig kalde vinterdager.

d010.gif

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lite? Skjerfet hekles rundt og rundt, ikke fram og tilbake, så da går det endel mer garn. Big Merino har 75 meter pr 50? Hmm, jeg er usikker på om det holder med 3, men garn er jo veldig forskjellig da. Hekling krever ca 30% mer garn enn strikking også.

Kan være greit å spørre i comments på Rav siden kanskje?

Oi, nå ble jeg veldig usikker :S Kanskje det da er lurt med 6 nøster allikevel? Sender en comment og spør jeg!

Jeg ser at du ikke har fått svar på Rav siden, så jeg tenkte å dele erfaring.

Trodde 400 meter oransj garn ville holde i massevis, men jeg ser at jeg kommer til å gå tom. Har kommer 2/3 ca på skjerf-delen og begynte på tredje og siste nøste nå. Bestilte nettopp mer.

Oppskriften er en garnspiser av rang! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Jeg ser at du ikke har fått svar på Rav siden, så jeg tenkte å dele erfaring.

Trodde 400 meter oransj garn ville holde i massevis, men jeg ser at jeg kommer til å gå tom. Har kommer 2/3 ca på skjerf-delen og begynte på tredje og siste nøste nå. Bestilte nettopp mer.

Oppskriften er en garnspiser av rang! :)

The ****?! Spiser lua garn til alle måltider eller? :P Jaja, det er jo greit siden det ender opp til å bli et vakkert plagg til slutt.. Hva slags garn bruker du forøvrig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk helt bananas med armbåndsproduksjonen og innser at jeg må prøve å selge en del av dem. :lol:

Synes de er så vakre at jeg kan sitte og bare stryke på dem... :icon_redface: Og så liker jeg at de har steiner jeg har kjøpt på turene mine, ikke bare noe jeg har bestilt fra nett uten å ha et forhold til.

DSC_0207_zpsc43e920e.jpg

DSC_0195_zps193a525f.jpg

DSC_0191_zps89b24188.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk helt bananas med armbåndsproduksjonen og innser at jeg må prøve å selge en del av dem. :lol:

Synes de er så vakre at jeg kan sitte og bare stryke på dem... :icon_redface: Og så liker jeg at de har steiner jeg har kjøpt på turene mine, ikke bare noe jeg har bestilt fra nett uten å ha et forhold til.

DSC_0195_zps193a525f.jpg

Dette vil jeg kjøpe hvis du skal selge :) . Hvor er steinene fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk helt bananas med armbåndsproduksjonen og innser at jeg må prøve å selge en del av dem. :lol:

Synes de er så vakre at jeg kan sitte og bare stryke på dem... :icon_redface: Og så liker jeg at de har steiner jeg har kjøpt på turene mine, ikke bare noe jeg har bestilt fra nett uten å ha et forhold til.

DSC_0207_zpsc43e920e.jpg

Dette var helt nydelig! Hva betyr den amulettsaken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...