Gjest Skrevet 9. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 9. Oktober 2014 Finnes det noe slags engelsk/norsk ordbok for engelske strikkeuttrykk? Vurderer å prøve meg på en engelsk oppskrift men jeg skjønner jo ikke utrykkene og hva ordene betyr Prøv å google "strikking engelsk" (uten hermetegn), så dukker det garantert opp flere lister. Har litt dårlig internett nå, ellers kunne jeg ha linket til et par. Siter
MayB Skrevet 10. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 10. Oktober 2014 Finnes det noe slags engelsk/norsk ordbok for engelske strikkeuttrykk? Vurderer å prøve meg på en engelsk oppskrift men jeg skjønner jo ikke utrykkene og hva ordene betyr http://www.garnstudio.com/glossary.php?langf=no&langt=en Siter
Tekopp Skrevet 10. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 10. Oktober 2014 Finnes det noe slags engelsk/norsk ordbok for engelske strikkeuttrykk? Vurderer å prøve meg på en engelsk oppskrift men jeg skjønner jo ikke utrykkene og hva ordene betyr Sigrid knits knitting-dictionary Siter
laikamor Skrevet 10. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 10. Oktober 2014 Kanskje ikke regnet helt som håndarbeid, men legger de inn likevel. Begynt på julepresanger, og med lite råd er hjemmelagde presanger greit. Frostet glass med rubons på Gis sammen med en pyntet fyrstikkeske og en postkasse med telys i, lagd på "scrappevis". 2 Siter
Puttiva Skrevet 10. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 10. Oktober 2014 Kanskje ikke regnet helt som håndarbeid, men legger de inn likevel. Begynt på julepresanger, og med lite råd er hjemmelagde presanger greit. Frostet glass med rubons på Gis sammen med en pyntet fyrstikkeske og en postkasse med telys i, lagd på "scrappevis". *klipp* Åh, så fint. Hvordan lager du det? Siter
roxie88 Skrevet 10. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 10. Oktober 2014 Prøv å google "strikking engelsk" (uten hermetegn), så dukker det garantert opp flere lister. Har litt dårlig internett nå, ellers kunne jeg ha linket til et par. http://www.garnstudio.com/glossary.php?langf=no&langt=en Sigrid knits knitting-dictionary Takk for svar alle sammen, bokmerker linkene jeg slik at jeg har å se på neste gang jeg lurer på ord Har funnet et skjerf jeg har lyst til å strikke, et slikt: http://www.madelinetosh.com/free-patterns/honey_cowl_v1_1(1).pdf Noen som har peiling på om det er mulig å finne et lignende garn i ca samme farge i norge? Garnet som er oppgitt i oppskrifta er Madelinetosh garn i farge "grashopper", prøvde å finne på ebay men det blir ganske dyrt å bestille ser jeg. Skulle derfor gjerne hatt et norskt alternativ Siter
laikamor Skrevet 10. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 10. Oktober 2014 Åh, så fint. Hvordan lager du det? Veldig enkelt! Har kjøpt frostspray på biltema og sprayet glassene med. Deretter tatt på rubons med tekst På den ene har jeg også en hjerte-rubon, det ble også fint. Frostsprayen var litt vanskelig å få fin, fikk litt rennmerker på mine. Bare ta tynne lag om gangen. Ellers kan man også kjøpe noe på hobbybutikk som man tar på med en liten malerkost Siter
Gjest Skrevet 10. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 10. Oktober 2014 Ferdig med arm nummer én til fanakofta mi Da var det bare 1 arm og selve kroppen igjen Siter
Ingidano Skrevet 10. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 10. Oktober 2014 Har funnet et skjerf jeg har lyst til å strikke, et slikt: http://www.madelinetosh.com/free-patterns/honey_cowl_v1_1(1).pdf Noen som har peiling på om det er mulig å finne et lignende garn i ca samme farge i norge? Garnet som er oppgitt i oppskrifta er Madelinetosh garn i farge "grashopper", prøvde å finne på ebay men det blir ganske dyrt å bestille ser jeg. Skulle derfor gjerne hatt et norskt alternativ Sett på Cascade-garn? Projo Produkter selger det i Norge. 1 Siter
Symra&Pippin Skrevet 10. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 10. Oktober 2014 Jeg har ikke strikket så mye i det siste, men nå er det bare stolpene igjen på hverdagsjakka. Prøvde den foran speilet nå, og den blir så fiiiiin! 1 Siter
Tekopp Skrevet 10. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 10. Oktober 2014 Jeg har ikke strikket så mye i det siste, men nå er det bare stolpene igjen på hverdagsjakka. Prøvde den foran speilet nå, og den blir så fiiiiin! Gikk og tenkte på hverdagsjakka på tur nettopp... hvilket garn strikker du den av? Siter
Symra&Pippin Skrevet 10. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 10. Oktober 2014 Gikk og tenkte på hverdagsjakka på tur nettopp... hvilket garn strikker du den av? Sandnes Alpakka. Siter
Tekopp Skrevet 10. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 10. Oktober 2014 Sandnes Alpakka. Digg. Men du strikker den flatt da? kjenner jeg grøsser litt av tanken på å klipp opp alpakka... Siter
Symra&Pippin Skrevet 10. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 10. Oktober 2014 Digg. Men du strikker den flatt da? kjenner jeg grøsser litt av tanken på å klipp opp alpakka... Jeg strikker fram og tilbake på rundpinne. Synes ikke det er noe pes å strikke vrangmasker. Siter
Artemis Skrevet 10. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 10. Oktober 2014 Ferdig med arm nummer én til fanakofta mi Da var det bare 1 arm og selve kroppen igjen Erme, ikke arm! Håper du legger ut bilde når hele plagget er ferdig. Jeg er glad i fanajakken, og den står på listen over ting jeg har planer om å strikke. Siter
Kaja Skrevet 10. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 10. Oktober 2014 Erme, ikke arm! Håper du legger ut bilde når hele plagget er ferdig. Jeg er glad i fanajakken, og den står på listen over ting jeg har planer om å strikke. Jeg holder på med den nå, men fytti så tregt det går. Pinne 2 og 3 ... 1 Siter
MayB Skrevet 10. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 10. Oktober 2014 Her er fanajakken jeg strikket i sommer. 9 Siter
Symra&Pippin Skrevet 10. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 10. Oktober 2014 Kjempefin @Bustebarten! 1 Siter
MayB Skrevet 11. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 11. Oktober 2014 Kjempefin @Bustebarten! Takk :-) Siter
maysofie Skrevet 11. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 11. Oktober 2014 Noen som har forslag til hva enkelt man lager av 'rart' restegarn, enten stikking eller hekling? Har noe ull, bomull og blanding i varierte tykkelsen. Siter
Kaja Skrevet 11. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 11. Oktober 2014 Noen som har forslag til hva enkelt man lager av 'rart' restegarn, enten stikking eller hekling? Har noe ull, bomull og blanding i varierte tykkelsen. Strikker/hekler med to tråder sammen, tøfler eller sokker? Siter
Mari Skrevet 11. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 11. Oktober 2014 Noen som har forslag til hva enkelt man lager av 'rart' restegarn, enten stikking eller hekling? Har noe ull, bomull og blanding i varierte tykkelsen. http://www.buzzfeed.com/alannaokun/things-to-do-with-bits-of-leftover-yarn#352qbwl Siter
Tekopp Skrevet 11. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 11. Oktober 2014 Noen som har forslag til hva enkelt man lager av 'rart' restegarn, enten stikking eller hekling? Har noe ull, bomull og blanding i varierte tykkelsen. Jeg donerte to bæreposer med restegarn til håndarbeidsgreier for barn/innvandrerkvinner på biblioteket. Vet andre donerer til aldershjem og barnehager/skoler. Grei måte å kvitte seg med rester, men også større kvanta med garn man ikke nødvendigvis ønsker å beholde. Siter
Artemis Skrevet 11. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 11. Oktober 2014 I dag begynte jeg på et nytt strikkeprosjekt. Dvs. jeg begynte for noen dager siden men begynte på nytt i dag etter å ha skaffet meg riktig pinnestørrelse. Trekk til en liten varmeflaske. Er litt greit med et kjapt lite prosjekt i blant. Nå har jeg bare et problem... Hvem skal jeg gi den til? 3 Siter
Gjest Skrevet 13. Oktober 2014 Rapporter Skrevet 13. Oktober 2014 Takk for svar alle sammen, bokmerker linkene jeg slik at jeg har å se på neste gang jeg lurer på ord Har funnet et skjerf jeg har lyst til å strikke, et slikt: http://www.madelinetosh.com/free-patterns/honey_cowl_v1_1(1).pdf Noen som har peiling på om det er mulig å finne et lignende garn i ca samme farge i norge? Garnet som er oppgitt i oppskrifta er Madelinetosh garn i farge "grashopper", prøvde å finne på ebay men det blir ganske dyrt å bestille ser jeg. Skulle derfor gjerne hatt et norskt alternativ Fant du noe garn til den halsen? Vil gjerne strikke den! Skikkelig fin. Edit: @Mari Kanskje du har noen forslag? Noe picklesgarn som kan egne seg? Siter
Recommended Posts