Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Søt jentete, og hun blir 1 år i januar ;)

Og når det gjelder votter, så bare send meg mønster og ønsket farger ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Greitt ja! Puse-jentete eller knæsjkul-jentete?

Tenker helt streite Selbuvotter jeg. I mørk grå og natur? Evt bare tradisjonsfargene. Se hva slags garn du allerede har du. :)

http://www.ravelry.com/patterns/library/rigmors-selbu-mittens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nærmer meg slutten på uglepleddet(hurra!). Er halvveis ferdig med borden rundt og etterpå skal jeg bare sy på 32 knapper (det er i slike øyeblikk jeg angrer på at jeg laget mitt pledd større, i originalen var det 18 knapper å sy på. :P ).

Hva pleier dere å gjøre med blokking/damping og slikt? Har ikke noe egnet område å blokke på, med mindre jeg kjøper inn noen matter. Hmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nærmer meg slutten på uglepleddet(hurra!). Er halvveis ferdig med borden rundt og etterpå skal jeg bare sy på 32 knapper (det er i slike øyeblikk jeg angrer på at jeg laget mitt pledd større, i originalen var det 18 knapper å sy på. :P ).

Hva pleier dere å gjøre med blokking/damping og slikt? Har ikke noe egnet område å blokke på, med mindre jeg kjøper inn noen matter. Hmmm.

Jeg bruker gjestesenga :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder nå på med å strikke et teppe til Flex. Det er mørk olivenfarge. Holder nå på med nøste 5 av 19, men må muligens ha 20 ettersom Flex noen ganger spolerer strikkingen med å bite av garnet når blindingen ikke ser det :P Jaja, det vokser fort, for garnet er tykt og jeg strikker på pinne nr. 6.

Jeg er også snart ferdig med et fotsitt skjørt i nattblå med striper vannrette av gråblå. Det har tatt tid! Det har så langt gått med 30 nøster, tynt garn på pinne nr. 3,5. Det blir et vinterskjørt til meg selv. Jeg går kun i skjørt og kjoler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greitt ja! Puse-jentete eller knæsjkul-jentete?

 

Tenker helt streite Selbuvotter jeg. I mørk grå og natur? Evt bare tradisjonsfargene. Se hva slags garn du allerede har du. :)

http://www.ravelry.com/patterns/library/rigmors-selbu-mittens

Haha det finnes vist mange typer selbumønster da ;) men ordner lett slike du linket til :)

Garn må jeg sikkert kjøpe allikevel, så da blir det natur og mørk grå ;)

Og tuppa er knæsj kul selvfølgelig ;) hun er da en rottisjente ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nærmer meg slutten på uglepleddet(hurra!). Er halvveis ferdig med borden rundt og etterpå skal jeg bare sy på 32 knapper (det er i slike øyeblikk jeg angrer på at jeg laget mitt pledd større, i originalen var det 18 knapper å sy på. :P ).

Hva pleier dere å gjøre med blokking/damping og slikt? Har ikke noe egnet område å blokke på, med mindre jeg kjøper inn noen matter. Hmmm.

Jeg stryker med mye damp på lav varme, og legger flatt på senga til det er avkjølt :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, dette er litt juks, for jeg har ikke sydd på knappene enda, bare lagt dem på for å vise, men: tada!

bilde15hs_zps252dfcc4.jpg

Det ble litt større enn jeg trodde det skulle bli på forhånd(ca. 105x105 cm avhengig av hvor mye man strekker på det :P ), men jeg er i grunnen godt fornøyd med resultatet. Kommer aldri til å lage flere dog. :lol:

Så er det store spørsmålet: hva er det neste prosjektet jeg skal begi meg ut på?

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, dette er litt juks, for jeg har ikke sydd på knappene enda, bare lagt dem på for å vise, men: tada!

 

Postet bilde

 

Det ble litt større enn jeg trodde det skulle bli på forhånd(ca. 105x105 cm avhengig av hvor mye man strekker på det :P ), men jeg er i grunnen godt fornøyd med resultatet. Kommer aldri til å lage flere dog. :lol:

 

 

Så er det store spørsmålet: hva er det neste prosjektet jeg skal begi meg ut på?

Lag et slikt til meg da! Bare jeg vil ha som sengetrekk til enkeltseng. 1mx2,2m stort holder :aww:

Ellers er jeg møkklei babyteppet jeg holder på meg. Har igjen 16 lapper og føler at jeg aldri skal bli ferdig! Bæsj på leggen altså :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, dette er litt juks, for jeg har ikke sydd på knappene enda, bare lagt dem på for å vise, men: tada!

bilde15hs_zps252dfcc4.jpg

Det ble litt større enn jeg trodde det skulle bli på forhånd(ca. 105x105 cm avhengig av hvor mye man strekker på det :P ), men jeg er i grunnen godt fornøyd med resultatet. Kommer aldri til å lage flere dog. :lol:

Så er det store spørsmålet: hva er det neste prosjektet jeg skal begi meg ut på?

Det ble kjempe fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, dette er litt juks, for jeg har ikke sydd på knappene enda, bare lagt dem på for å vise, men: tada!

Det er seriøst det fineste teppet jeg noengang har sett. Det er så perfekt og nydelig fargerikt akkurat sånn jeg elsker at jeg får tårer i øynene, helt på ordentlig. :heart:
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg sitter her og syr fast knapper så tenker jeg på hva neste prosjekt skal være.

Jeg har jo tidligere begynt på denne:

8244159541_49f458b224_z.jpg

men i blåtoner:

photo94_zpsabdf6ede.jpg

...så jeg tenkte å gjøre den ferdig for å gi den i julegave. Har begynt på det første ermet.

I tillegg så har jeg visst (på mystisk vis *host*) kjøpt inn garn for å lage denne:

red_medium2_zpsfd857204.jpg

Har de samme fargene på garnet og varmeflasken, men tenkte at jeg skulle lage mønsteret omvendt med rødt som bakgrunnsfarge. Tenkte å gi denne i julegave hvis jeg får somlet meg til å strikke den, men vet ikke helt til hvem da.

I tillegg så har jeg takket være Pippin&Symra klart å bestille garn til disse:

200c16de-f1ab-4020-8140-8620a8b63d4a.jpg

:icon_redface:

Skal lage de i grønt og hvitt, men har bestilt en mørkere grønnfarge. Håper å bli ferdig så jeg kan gi dem i julegave.

...liker visst mønsterstrikk jeg gitt. :P

Jeg stryker med mye damp på lav varme, og legger flatt på senga til det er avkjølt :)

Har delegert arbeidet videre. :P Har ikke strykejern, så jeg skal gi pleddet til min far som snart kommer til London, og han skal ta det med hjem til min mor som skal blokke/dampe det og pakke det fint inn for å så gi det videre til noen venner som skal ta det med videre og gi det til de vordende foreldre. :lol: Våger ikke å sende det i posten. Hadde vært helt forferdelig om ikke pakken kom frem etter alt arbeidet jeg har lagt i det.

Lag et slikt til meg da! Bare jeg vil ha som sengetrekk til enkeltseng. 1mx2,2m stort holder :aww:

Du får hekle ditt eget pledd. :P:D

Det ble kjempe fint!

Tusen takk! :D

Det er seriøst det fineste teppet jeg noengang har sett. Det er så perfekt og nydelig fargerikt akkurat sånn jeg elsker at jeg får tårer i øynene, helt på ordentlig. :heart:

Tusen takk! Så snill du er. :heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bones, jeg er så stolt av deg! Først det fantastiske saueteppet og nå uglene. Jeg er misunnelig på stå på viljen for å si det mildt!

Tusen takk, men så mye skryt fortjener jeg ikke, for saueteppet er ikke ferdig. :P Da jeg begynte på det så gav jeg meg selv til utgangen av 2015, så jeg er langt ifra på overtid foreløpig da, hehe. Men jeg tok det med hjem til Norge da jeg var nesten ferdig med hoveddelen og jeg snart ville få bruk for symaskin(som vi har hjemme men som jeg ikke har her). Så skjedde det masse uforutsette ting som gjorde at jeg verken fikk gjort ferdig hoveddelen ei heller brukt symaskinen. Jeg lot det ligge hjemme da jeg dro tilbake til England ettersom jeg har lyst til å lage litt julegaver og slikt, og fordi jeg ville bli nødt til å drasse det tilbake igjen for å bruke symaskinen. MEN, når julen kommer så skal jeg hjem og strikke ferdig siste bit så jeg kan sette meg ved symaskinen, og så er det å begynne på borden rundt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, men så mye skryt fortjener jeg ikke, for saueteppet er ikke ferdig. :P Da jeg begynte på det så gav jeg meg selv til utgangen av 2015, så jeg er langt ifra på overtid foreløpig da, hehe. Men jeg tok det med hjem til Norge da jeg var nesten ferdig med hoveddelen og jeg snart ville få bruk for symaskin(som vi har hjemme men som jeg ikke har her). Så skjedde det masse uforutsette ting som gjorde at jeg verken fikk gjort ferdig hoveddelen ei heller brukt symaskinen. Jeg lot det ligge hjemme da jeg dro tilbake til England ettersom jeg har lyst til å lage litt julegaver og slikt, og fordi jeg ville bli nødt til å drasse det tilbake igjen for å bruke symaskinen. MEN, når julen kommer så skal jeg hjem og strikke ferdig siste bit så jeg kan sette meg ved symaskinen, og så er det å begynne på borden rundt. :)

Du, jeg hadde gitt opp etter 5 cm! :P Syns det er fortjent. Ferdig blir du!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holy crap i kveld har jeg vært redd. Strikker lang jakke med tjukke pinner og tynt garn, for lat til å strikke frem og tilbake så jeg strikket rundt.

Og i kveld kom kvelden. Symaskina frem, og så klippe... Det ser ut til å ha gått greit, men får sy til kantene godt inntil stolpene tenker jeg. Herregud, tenk om hele greia rakner når jeg begynner å bruke den a!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holy crap i kveld har jeg vært redd. Strikker lang jakke med tjukke pinner og tynt garn, for lat til å strikke frem og tilbake så jeg strikket rundt.

Og i kveld kom kvelden. Symaskina frem, og så klippe... Det ser ut til å ha gått greit, men får sy til kantene godt inntil stolpene tenker jeg. Herregud, tenk om hele greia rakner når jeg begynner å bruke den a!?

det hjelper veldig om sømmen du bruker er en smal sikksakk, med korte sting og lav stinglengde. Ingenting i veien for å sy to sømmer en halv centimeter fra hverandre heller, så du i praksis syr 4 sømmer og klipper opp mellom de to midterste.

Du kan tilogmed gå over og forsterke med heklekrok som vist i denne tutorialen.

Det sagt, jeg har aldri hatt problemer med at det har rakna pga sying og klipping, og har gjort det endel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hjelper veldig om sømmen du bruker er en smal sikksakk, med korte sting og lav stinglengde. Ingenting i veien for å sy to sømmer en halv centimeter fra hverandre heller, så du i praksis syr 4 sømmer og klipper opp mellom de to midterste.

Du kan tilogmed gå over og forsterke med heklekrok som vist i denne tutorialen.

Det sagt, jeg har aldri hatt problemer med at det har rakna pga sying og klipping, og har gjort det endel :)

Thanx! :-) Neste gang skal jeg planlegge litt bedre, det hadde gjort seg med litt mer plass å jobbe på, nå ble det litt smalt. Var heldigvis forutseende nok til å kjøre sikksakk. Tror jeg tar en runde med heklekroken til slutt. Hele greia er jo så tøyelig at jeg er livredd det bare skal rakne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 lapper igjen før montering kan starte! Og da har jeg en halv sokk før jeg kan begynne med nytt prosjekt.

Denne vinteren kommer også til å bli kjedelig. Har sagt til meg sjøl at jeg skal fullføre tidligere prosjekter, og slikt er kjedelig. Begynne på nye er myyyye mer spennende :lol: men jeg trenger ikke en diger eske med halvferdige ting :P

Jeg vet det er en del folk som strikker for salg/bestilling, men får man som regel solgt tingene sine? Jeg tenker at jeg vil sikkert ikke ha alle tingene selv når jeg blir ferdig med dem allikevel :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanx! :-) Neste gang skal jeg planlegge litt bedre, det hadde gjort seg med litt mer plass å jobbe på, nå ble det litt smalt. Var heldigvis forutseende nok til å kjøre sikksakk. Tror jeg tar en runde med heklekroken til slutt. Hele greia er jo så tøyelig at jeg er livredd det bare skal rakne..

Det kjipe er jo at om det rakner, så er det ikke så mye man kan få gjort, annet enn å lære av sine tidligere feil. Får med andre ord satse på at det går greit. Men jeg syns det er greit å varme opp til å klippe i strikketøyet sitt med ett glass vin, alltid litt stressende...

Mønster bruker ofte å ikke nevne det noe særlig, men man kan med fordel legge inn 5-7 ekstra masker der man skal klippe, for å få litt ekstra område å sy på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg snart ferdig med denne:

db0afee0-acf3-4af6-ba41-ee8c9c32e83f.jpg

Jeg har strikket den på gefühlen, uten mønster, men den blir faktisk akkurat sånn som på bildet. Har igjen en arm, pluss at jeg må rekke opp litt av bolen og øke noen masker fordi den ble litt for trang over baken. :icon_redface: Strikker ovenfra og nedover, så det er ikke noe problem å rekke opp litt nederst.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat hentet en pakke med garn på postkontoret. :icon_redface: Det var bare fire nøster, så da er det lov, ikke sant? :innocent:

Nå er jeg snart ferdig med denne:

db0afee0-acf3-4af6-ba41-ee8c9c32e83f.jpg

Jeg har strikket den på gefühlen, uten mønster, men den blir faktisk akkurat sånn som på bildet. Har igjen en arm, pluss at jeg må rekke opp litt av bolen og øke noen masker fordi den ble litt for trang over baken. :icon_redface: Strikker ovenfra og nedover, så det er ikke noe problem å rekke opp litt nederst.

Håper du legger ut bilde av det ferdige produktet! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...