Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Noen som har forslag til hva enkelt man lager av 'rart' restegarn, enten stikking eller hekling? :)

Har noe ull, bomull og blanding i varierte tykkelsen.

Jeg donerte to bæreposer med restegarn til håndarbeidsgreier for barn/innvandrerkvinner på biblioteket. Vet andre donerer til aldershjem og barnehager/skoler.

Grei måte å kvitte seg med rester, men også større kvanta med garn man ikke nødvendigvis ønsker å beholde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag begynte jeg på et nytt strikkeprosjekt. Dvs. jeg begynte for noen dager siden men begynte på nytt i dag etter å ha skaffet meg riktig pinnestørrelse.

photo237_zps63b0b9e1.jpg?t=1413064708

Trekk til en liten varmeflaske. Er litt greit med et kjapt lite prosjekt i blant. Nå har jeg bare et problem... Hvem skal jeg gi den til?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen, bokmerker linkene jeg slik at jeg har å se på neste gang jeg lurer på ord :D Har funnet et skjerf jeg har lyst til å strikke, et slikt: http://www.madelinetosh.com/free-patterns/honey_cowl_v1_1(1).pdf Noen som har peiling på om det er mulig å finne et lignende garn i ca samme farge i norge? Garnet som er oppgitt i oppskrifta er Madelinetosh garn i farge "grashopper", prøvde å finne på ebay men det blir ganske dyrt å bestille ser jeg. Skulle derfor gjerne hatt et norskt alternativ :ahappy:honeycowl-3.jpg
Fant du noe garn til den halsen? Vil gjerne strikke den! Skikkelig fin. Edit: @Mari Kanskje du har noen forslag? Noe picklesgarn som kan egne seg? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det vil være mulig å forlenge en tights i livet med en tjukk strikk? Hvor får jeg evt tak i slike strikker?

Bestilt en costum tights fra USA, men den er dessverre litt for lav i livet.

Tenker på en slik type strikk:

http://static01.miinto.no/photos/products/fleecebukse-med-strikk-i-livet-2351044-1000x1000.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant du noe garn til den halsen? Vil gjerne strikke den! Skikkelig fin. Edit: @Mari Kanskje du har noen forslag? Noe picklesgarn som kan egne seg? :)

Det ser ut som Honey Cowl? Skal strikkes med Madtosh DK? Eller er det Vintage? Jeg husker ikke helt,

Jeg ville investert i Madtosh jeg da, liker det garnet godt. Pickles har ikke noe godt alternativ, Abuelitagarnet nupper noe forferdelig, ikke er det superwash heller, så du får ikke samme fargespillet og fargene blir mye mer dempet. Malabrigo Rios i "Lettuce" kan være et alternativ, litt tykkere enn Tosh DK, men da får man bare justere på pinnestørrelsen litt. Det er et rimelig og deilig garn. To hesper er nok til en hals i den største størrelsen.

4b1b98ccaa28783264913bf6c8b82fea.png

Ellers ville jeg tittet litt på prosjektsiden på Ravelry og sett hva folk har brukt her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som Honey Cowl? Skal strikkes med Madtosh DK? Eller er det Vintage? Jeg husker ikke helt,

Jeg ville investert i Madtosh jeg da, liker det garnet godt. Pickles har ikke noe godt alternativ, Abuelitagarnet nupper noe forferdelig, ikke er det superwash heller, så du får ikke samme fargespillet og fargene blir mye mer dempet. Malabrigo Rios i "Lettuce" kan være et alternativ, litt tykkere enn Tosh DK, men da får man bare justere på pinnestørrelsen litt. Det er et rimelig og deilig garn. To hesper er nok til en hals i den største størrelsen.

4b1b98ccaa28783264913bf6c8b82fea.png

Ellers ville jeg tittet litt på prosjektsiden på Ravelry og sett hva folk har brukt her. :)

Ser det er mange som har brukt Malabrigo Worsted, og det fant jeg i en norsk nettbutikk til ikke så ille pris. Så spørs om det ikke blir ett par sånne i julegave til noen studievenniner. :) Takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er mange som har brukt Malabrigo Worsted, og det fant jeg i en norsk nettbutikk til ikke så ille pris. Så spørs om det ikke blir ett par sånne i julegave til noen studievenniner. :) Takk for hjelpen! :)

Malabrigo Worsted er et helt annet garn enn Rios altså. Worsted er et ettrådsgarn og ikke superwash. Det tar farge helt annerledes enn superwash, blir mye mer dempet og du får ikke fram variasjonene like godt. Det vil nuppe litt og tove seg litt i bruk, slik at etterhvert vil du miste litt av strukturstrikken i oppskriften. Jeg har brukt Malabrigo Worsted mye jeg altså og er glad i garnet, det er f.eks perfekt til barneluer og barnehageklær nettopp fordi det tover seg litt og blir tettere og mer slitesterkt. Men jeg hadde heller valgt Rios til akkurat denne halsen.

Man kan sammenligne Worsted med Abuelita Tjukk Merino, bare at det er mye mykere. Synes jeg iallfall. Superdupermykt faktisk. :)

Her er et bilde fra stashet mitt, så kan du sammenligne garnet med bildet ovenfor.

9800926405_e00c4aeb80_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malabrigo Worsted er et helt annet garn enn Rios altså. Worsted er et ettrådsgarn og ikke superwash. Det tar farge helt annerledes enn superwash, blir mye mer dempet og du får ikke fram variasjonene like godt. Det vil nuppe litt og tove seg litt i bruk, slik at etterhvert vil du miste litt av strukturstrikken i oppskriften. Jeg har brukt Malabrigo Worsted mye jeg altså og er glad i garnet, det er f.eks perfekt til barneluer og barnehageklær nettopp fordi det tover seg litt og blir tettere og mer slitesterkt. Men jeg hadde heller valgt Rios til akkurat denne halsen.

Man kan sammenligne Worsted med Abuelita Tjukk Merino, bare at det er mye mykere. Synes jeg iallfall. Superdupermykt faktisk. :)

 

Her er et bilde fra stashet mitt, så kan du sammenligne garnet med bildet ovenfor. 

Postet bilde

Å! Fine fine garnet! Jeg har strikket meg en jakke i akkurat denne fargen og det er noe av det fineste og mykeste plagget jeg har. Men det nupper og tover seg ja, så jeg er enig med deg i at det nok ikke passer helt optimalt til honey cowl :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malabrigo Worsted er et helt annet garn enn Rios altså. Worsted er et ettrådsgarn og ikke superwash. Det tar farge helt annerledes enn superwash, blir mye mer dempet og du får ikke fram variasjonene like godt. Det vil nuppe litt og tove seg litt i bruk, slik at etterhvert vil du miste litt av strukturstrikken i oppskriften. Jeg har brukt Malabrigo Worsted mye jeg altså og er glad i garnet, det er f.eks perfekt til barneluer og barnehageklær nettopp fordi det tover seg litt og blir tettere og mer slitesterkt. Men jeg hadde heller valgt Rios til akkurat denne halsen.

Man kan sammenligne Worsted med Abuelita Tjukk Merino, bare at det er mye mykere. Synes jeg iallfall. Superdupermykt faktisk. :)

 

Her er et bilde fra stashet mitt, så kan du sammenligne garnet med bildet ovenfor. 

Postet bilde

Okei, takk for svar. :) Er over 300 prosjekter med honey cowl på ravelry i dette garnet. Er litt usikker på om studentbudsjettet er enig i å bestille garn fra USA, så får tenke litt på det. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, takk for svar. :) Er over 300 prosjekter med honey cowl på ravelry i dette garnet. Er litt usikker på om studentbudsjettet er enig i å bestille garn fra USA, så får tenke litt på det. :)

Si fra om du vurderer så kan vi kanskje bestille sammen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@bie @Bustebarten @Kaja

Skikkelig fine fanajakker(eller begynnelse på fanajakker). Siden jeg er fra Fana så er jeg jo oppvokst med dette mønsteret og er veldig glad i det. :)

Her prøver jeg hardt å ikke bestille mer garn. Ser jo det at innkjøp jevnt over er høyere enn forbruk. :icon_redface:

Her er varmeflasken min igjen:

photo240_zps984735c1.jpg?t=1413228763

Det går fremover. :) Deilig å holde på med et prosjekt som tar dager istedenfor måneder. :P

@Mari Aldri for sent å ta frem de tynne pinnene og sette i gang med mønsterstrikk. :ahappy:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, takk for svar. :) Er over 300 prosjekter med honey cowl på ravelry i dette garnet. Er litt usikker på om studentbudsjettet er enig i å bestille garn fra USA, så får tenke litt på det. :)

Ja, det er litt point of no return, så tenk litt på den biten også. :lol:

Jeg har forresten nesten to hesper i Madtosh Calligraphy (215 gram) men de bør isåfall alterneres.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...