Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

En linje er en omgang, så da strikker du rrvvrrvvrrvvrrvv ja du ser tegninga :P Er det den lua du skal strikke? Den er fin! :D

Takk, ja det er den lua - har bokmerka oppskriften så får jeg se om jeg rekker å prøve meg på den før jul (julegaver) :D Den var kjempefin!!! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi den var kjempefin :D Likte din vri på toppen :ahappy: Hva slags garn brukte du på din? :) Og synes du den var vanskelig å strikke? :)

Husker ikke hvordan garn, var noe garn de hadde på halv pris på europris for hvertfall 2 år siden :P Men ganske tykt godt ullgarn.

Den var veldig enkel å strikke, sånn bortsett fra at jeg gikk litt i surr. Men jeg er generelt veldig surrete så :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig med varmeflasketrekket. Ble ikke spesielt fornøyd egentlig. Hadde egentlig tenkt å gi den bort i gave, men tror jeg beholder den selv istedenfor. :P

photo244_zps165e6ab5.jpg?t=1413724968

photo243_zps09dd9b63.jpg?t=1413724968

Dette er også fine julegaver. Trenger ikke mønster, bare tell masker på bildet! :) Jeg ville strikket rundt på fire pinner, så blir de doble, og så slipper man å strikke mønster på vranga.

6feb43ae-90c1-4b23-b945-173df55b1c43.jpg

Jeg har laget de:

photo_35__medium_zps85e6338e.jpg

(Fargen ser blass ut på bildet, men rødfargen er skikkelig rød i virkeligheten)

Jeg strikket på 40cm rundpinner, tror jeg :P Heklet sammen topp og bunn samt heklet hempene.

Jeg vil nå si at det hadde vært enklere med mønster enn å telle fra et bilde, og mønsteret ligger gratis på nett. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig med varmeflasketrekket. Ble ikke spesielt fornøyd egentlig. Hadde egentlig tenkt å gi den bort i gave, men tror jeg beholder den selv istedenfor. :P

photo244_zps165e6ab5.jpg?t=1413724968

photo243_zps09dd9b63.jpg?t=1413724968

Jeg har laget de:

photo_35__medium_zps85e6338e.jpg

(Fargen ser blass ut på bildet, men rødfargen er skikkelig rød i virkeligheten)

Jeg strikket på 40cm rundpinner, tror jeg :P Heklet sammen topp og bunn samt heklet hempene.

Jeg vil nå si at det hadde vært enklere med mønster enn å telle fra et bilde, og mønsteret ligger gratis på nett. :)

Jeg synes flaskene ble flotte jeg Bones!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Hva skal jeg begynne på nå da? Kanskje jeg burde fortsette på barnegenseren jeg begynte på i sommer? Jeg liker mønsteret, bortsett fra at det er aaaltfor mange tråder å feste. :P

photo241_zpsadaf9bf3.jpg?t=1413742035

Har begynt på ermet tre ganger. Har vært en smule ukonsentrert og har gjort mange feil. :icon_redface:

@ hva er problemet med flasketrekket? Jeg hadde blitt glad for ett sånt i gave jeg :) Har du vasket og dampet det? Alt (mønster)strikk kler en skikkelig etterbehandling.

Jepp, det har jeg. Synes at den ser litt bedre ut på bildet enn i virkeligheten, hehe. Helt ok, men skulle nok gått ned enda litt i pinnestørrelse(selv om jeg strikket så stramt jeg kunne med 2.5mm så hadde nok blitt bedre med 2.25mm. Oppskriften sa 2.75mm). Garnet har også litt vel lett for å bli tovete når man tar/gnir på det. Synes at hvitfargen var litt for gul også. Bildet lyver litt når det gjelder fargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det har jeg. Synes at den ser litt bedre ut på bildet enn i virkeligheten, hehe. Helt ok, men skulle nok gått ned enda litt i pinnestørrelse(selv om jeg strikket så stramt jeg kunne med 2.5mm så hadde nok blitt bedre med 2.25mm. Oppskriften sa 2.75mm). Garnet har også litt vel lett for å bli tovete når man tar/gnir på det. Synes at hvitfargen var litt for gul også. Bildet lyver litt når det gjelder fargen.

Nesten så du skulle gitt den bort til noen som ikke så alle "feilene", folk som ikke er håndarbeidsfolk legger ikke merke til sånt ;)

apropo feil... 20141019_203026-225x300.jpg

prøver å ikke bli gal av feilen som er på andre mønsterrapporten... om det ikke var en såpass svær genser hadde jeg fiksa feilen, nå bare prøver jeg å ignorere den...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...