Gå til innhold
Hundesonen.no

Håndarbeidstråd!


Annegru
 Share

Recommended Posts

Så fine Krutsi! Toppers julegaveide!

Koster ikke all verden heller. Mønster og garn får man i en slik pose for ca 300kr tror jeg.. Holder til 2 sokkepar :) og finnes i mange farger..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mønsteret kan også lastes ned herfra (sammen med mange andre fine). Dersom dere skulle ha restegarn og vil bruke opp det :) Synes selv at originalgarnet til denne oppskriften er grusomt å strikke med, altfor hardt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sjekk ut min kule pappa med sin nye jakke!

Sånn ble den!  Guttungen var nok synlig i barnehagen i dag   Garnet ble veldig kult heklet opp. Forsøkte å ta nærbilde, men fargene ble litt wonky. 

Jeg elsker jobben min men jeg hater jobben min. Nå skal de kjøre sånn superteit greie med Hatteonsdag på førstkommende onsdag. Jeg kan virkelig ikke fordra sånt! Men man blir jo pokker meg straffa for

Posted Images

Takk!

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b21&d_id=3&lang=no#pattern_content

Denne vil jeg strikke :D Med tilhørende sokker, men hvordan i ALLE dager gjør jeg det da? Har aldri lest en oppskrift jeg :P haha.

Ups, den der ser ikke helt enkel ut å få til hvis du er nybegynner! :P Jeg anbefaler igrunnen Ravelry jeg også, oppskriftene der er enklere. Jeg liker Drops pga det store utvalget av klassiske modeller, men de kan være litt innviklete noen ganger ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøp meg tøffelboka til Arne og Carlos og skjønner ingenting. Det første avsnittet om hæl, skal jeg starte med hæl der? "Maskene jeg ikke strikker "? Eller starter oppskriften først under dette avsnittet? Og hælen kommer først under "hælfelling"?

Endret av IW
Tatt vekk et bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har tatt bort et bilde fra strikkeboka, rett og slett pga. copyright. Siden mønsteret fremdeles er i salg er det ikke lov til å dele det videre. Det kan nok virke veldig strengt, men skriv heller inn teksten du lurer på og se om noen kan hjelpe ut ifra det :)

Admin IW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

attachicon.gifImageUploadedByTapatalk1411418715.628169.jpg

Vottene til @Mari har så vidt kommet i gang :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Heeey, så kult! Jeg har ikke kommet lengre enn å plukke ut garn dessverre, men du verden fargen er kul!

Jeg er ingen fan av rosa, men akkurat denne passer på folk med bein i nesa altså. :P

malabrigo-worsted-012-very-berry-800.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har tatt bort et bilde fra strikkeboka, rett og slett pga. copyright. Siden mønsteret fremdeles er i salg er det ikke lov til å dele det videre. Det kan nok virke veldig strengt, men skriv heller inn teksten du lurer på og se om noen kan hjelpe ut ifra det :)

 

Admin IW.

Åja, jeg tenkte kanskje det gikk greit siden det bare er omtrent 1/4 av hele oppskriften som synes,men da beklager jeg det.

Da får jeg nesten finne noen andre å spørre, jeg lurer jo rett og slett på hele det jeg la ut bilde av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, jeg tenkte kanskje det gikk greit siden det bare er omtrent 1/4 av hele oppskriften som synes,men da beklager jeg det.

Da får jeg nesten finne noen andre å spørre, jeg lurer jo rett og slett på hele det jeg la ut bilde av ;)

ta en tur på en garnbutikk? Jeg syns ikke det er så lett å forklare det med hælen uten å kunne vise til det fysiske objektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver å strikker poncho til julegaver. Jeg har mønster til en i voksen str og har bare halvert antall masker. Resultatet ble veldig bra, men jeg lurer litt på hvilken aldersgruppe den vil passe til. (jente)

Den er ca 28 fra halsen før rullekanten til enden på skulderdelen, og 38 cm fra halsen og ned til spissen.

10698580_10152269091841780_6922396666422

Dette er samme, men i voksen str.

Noen som har små døtre og kan se for seg hvilken aldersgruppe den kan passe til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Half double crochet - halvstav

Ch - chain/kjedemaske

Skipped chs - kjedemasker du har hoppet over

FPdc - front post double crochet - stav "foran" (DC er stav)

FPtr - front post triple crochet - dobbelstav foran (altså stav der du kaster to ganger før du går ned/gjennom).

http://www.garnstudio.com/glossary.php?langf=no&langt=en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Half double crochet - halvstav

Ch - chain/kjedemaske

Skipped chs - kjedemasker du har hoppet over

FPdc - front post double crochet - stav "foran" (DC er stav)

FPtr - front post triple crochet - dobbelstav foran (altså stav der du kaster to ganger før du går ned/gjennom).

http://www.garnstudio.com/glossary.php?langf=no&langt=en

Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke særlig flink til håndarbeid, elsker å holde på med det, men er ikke akkurat klokkeren. Jeg har et lite 'problem' jeg gjerne skulle hatt noe innspill på, setter veldig pris på om min uvitenhet ikke blir spilt på :lol:

Jeg holder på å lage ugleputer av slike afrikanske blomser (hexagon og pentagon), tidligere har jeg bare heklet bestemorruter og vanlig rett-frem-hekling. Bestemorrutene var jeg en kløpper på, men jeg har et problem med disse blomstrene, de blir bølgete. Trolig pga at jeg hekler for stramt eller løst noe sted, men hvor? Hva gjør at de blir bølgete? Runden for kronbladene er OK, de blir ikke for stramme.

Neida, det påvirker ikke putene så langt, men det irriterer meg litt da jeg må strekke litt på dem ... hjelp :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke særlig flink til håndarbeid, elsker å holde på med det, men er ikke akkurat klokkeren. Jeg har et lite 'problem' jeg gjerne skulle hatt noe innspill på, setter veldig pris på om min uvitenhet ikke blir spilt på :lol:

Jeg holder på å lage ugleputer av slike afrikanske blomser (hexagon og pentagon), tidligere har jeg bare heklet bestemorruter og vanlig rett-frem-hekling. Bestemorrutene var jeg en kløpper på, men jeg har et problem med disse blomstrene, de blir bølgete. Trolig pga at jeg hekler for stramt eller løst noe sted, men hvor? Hva gjør at de blir bølgete? Runden for kronbladene er OK, de blir ikke for stramme.

Neida, det påvirker ikke putene så langt, men det irriterer meg litt da jeg må strekke litt på dem ... hjelp :lol:

Alt eg hekler blir krøllete, men det ordner seg som regel med en vask og litt strekking :) (var kanskje ikke så mye til hjelp dette :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, garneskene mine ble forbytta under flyttinga. Så nå ligger heklenåler, strikkepinner og alt det fine garnet hjemme hos foreldrene mine, mens alt det billige drittgarnet er her. Hva skal jeg liksom holde på med på t-banen da? :hmm:

Har egentlig kjøpestopp på garn, men det er lov å bryte regler i krisesituasjoner, sant? :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig kjøpestopp på garn, men det er lov å bryte regler i krisesituasjoner, sant? :innocent:

Herregud, ja! Og krisesituasjoner kan være så mangt. At man har fått mensen for eksempel. Eller at det regner.

Er det noe spesielt du er ute etter? Jeg har et altfor stort stash av luksusgarn...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, ja! Og krisesituasjoner kan være så mangt. At man har fått mensen for eksempel. Eller at det regner.

Er det noe spesielt du er ute etter? Jeg har et altfor stort stash av luksusgarn...

Haha, sant nok...

Jeg skal strikke/ hekle/ pjone et stort, varmt, deilig og ikke-klumpete skjerf eller sjal, som skal være så deilig å gå med at jeg kan bo i det hele vinteren. Helst bør det også matche enten den kåpa som ligger på bordet, eller linselusa i sofaen bak. Kåpa har mer blåskjær i virkeligheten, så de er egentlig ganske like. ;)

1619089_355254781307425_3504803278285308

Fargepalett stjålet fra tilfeldig nettsted, bare for å vise i hvilke baner jeg tenker:

1619089_355254777974092_5427987845788010

Jeg har ikke bestemt meg for hverken mønster eller farge( r) foreløpig, det kommer litt an på hvilket garn jeg ender opp med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Vims

Ooh! Det kommer til å bli veldig bra, veldig fin kåpe!

Jeg har noen hesper Tosh 80/10/10 sport i Clover som er en nydelig mint.

12860973824_e308522beb_z.jpg

Evt to hesper Yarn Loft Superwash worsted i en "variegated" versjon av Slate som er en semisolid. Den er spesialbestilt på en coop, så jeg finner ingen gode bilder online. Har bare mine egne fra mobil. Men den er superfin!

8579768393_20a4823423_z_medium.jpg

Og så har jeg en sweaterlot Three Irish Girls Springvale Worsted i Stonewash som jeg tror ville vært veldig flott, myk og feminin.

8751281850_861a0a4e46_z_medium.jpg

Rosa har jeg ganske lite av. Bortsett fra to hesper Malabrigo Twist i Damask som er en rosa til og meg jeg liker. Litt dempet på en måte, sterk gammelrosa.

Bilde stjålet her også, for jeg får ikke til å fange fargen.

malabrigo-twist-tw130-damask-800.jpg?_=8

Og så har jeg, og så har jeg... (...et problem.)

I bytte tenker jeg linselusa will do.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8579768393_20a4823423_z_medium.jpg

malabrigo-twist-tw130-damask-800.jpg?_=8

I bytte tenker jeg linselusa will do.

Haha! Ja, særlig. :lol:

Likte begge disse to! Men jeg må tenke litt på det. Er mulig jeg ender med å gå i garnbutikken denne gangen, så er jeg sikker på at jeg får en farge jeg både liker og kler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...