AnnChristin Skrevet 9. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Oktober 2013 Skjerfet mitt er ca en meter nå! Ting tar tid, og bare to meter igjen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 9. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Oktober 2013 Hm, trenger litt hjelp. Har kjøpt et fint sokkegarn (billig). Det står pinnestørrelse (2-2,5) men det står ikke strikkefasthet, som jeg er vant til. Så aner ikke hvordan jeg skal finne rett oppskrift? Jeg pleier aldri å strikke prøvelapper, fordi jeg stort sett alltid strikker den strikkefastheten som står oppgitt på garnet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MayB Skrevet 9. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Oktober 2013 Hm, trenger litt hjelp. Har kjøpt et fint sokkegarn (billig). Det står pinnestørrelse (2-2,5) men det står ikke strikkefasthet, som jeg er vant til. Så aner ikke hvordan jeg skal finne rett oppskrift? Jeg pleier aldri å strikke prøvelapper, fordi jeg stort sett alltid strikker den strikkefastheten som står oppgitt på garnet. Hvis det står hvor mange meter det er på nøstet, så kan du finne oppskrift for garn med tilsvarende meter pr. nøste. Kanskje du finner garnet her . 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 9. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Oktober 2013 Jeg skal strikke Mariussokker til noen venner/noe familie til jul, og tenkte jeg skulle kjøpe garn nå snart. Har en strikkebutikk nedi sentrum som selger masse masse garn, er det lurest å handle garn der, eller kan jeg likegodt ta det på Bogerud? Eller kanskje være så vill og gal at jeg bestiller på nett?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rottisembla Skrevet 9. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Oktober 2013 har noen link til gode filmer : hvordan lære seg å hekle eller noe sånt..... heeeeilt nybegynner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MayB Skrevet 9. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Oktober 2013 har noen link til gode filmer : hvordan lære seg å hekle eller noe sånt.... heeeeilt nybegynner http://www.youtube.com/results?search_query=l%C3%A6r+%C3%A5+hekle&oq=l%C3%A6r+%C3%A5+hekle&gs_l=youtube.12...16647.26898.0.29915.11.10.0.1.1.0.180.1581.0j10.10.0...0.0...1ac.1.11.youtube.k0qyUiEATa8 http://www.garnstudio.com/lang/no/skole/lessons_crochet.php Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garmen Skrevet 9. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Oktober 2013 Har akkurat kjøpt meg Den store guttestrikkeboka, å så mye fiiiiint! Nå blir det nostalgistrikk på T framover Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fillerya Skrevet 10. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Oktober 2013 Isabel skal ha sånn bunad/festdrakt til navnefesten, også tenkte jeg at det sikkert ikke finnes bunadsko som er såå små, men kanskje det hadde blit kult om man lagde noen sorte tovede tøffler og sydde på sølvknapp eller noe Noen som evt har en oppsktift på noe sånt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 10. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Oktober 2013 Isabel skal ha sånn bunad/festdrakt til navnefesten, også tenkte jeg at det sikkert ikke finnes bunadsko som er såå små, men kanskje det hadde blit kult om man lagde noen sorte tovede tøffler og sydde på sølvknapp eller noe Noen som evt har en oppsktift på noe sånt? http://www.garnstudio.com/lang/no/category_oversikt.php?kat=3 Søk på tøfler der, så får du et lite utvalg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MayB Skrevet 10. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Oktober 2013 Isabel skal ha sånn bunad/festdrakt til navnefesten, også tenkte jeg at det sikkert ikke finnes bunadsko som er såå små, men kanskje det hadde blit kult om man lagde noen sorte tovede tøffler og sydde på sølvknapp eller noe Noen som evt har en oppsktift på noe sånt? http://g-anette.blogspot.no/2010/10/tovede-tfler-med-oppskrift.html http://godteposten.blogspot.no/2012/12/oppskrift-pa-tova-tfler-til-baby-og-barn.html http://postkjellaren.blogspot.no/2012/10/tova-tfler.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enits Skrevet 10. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Oktober 2013 En av to fantasipulsvarmere er ferdig. Er til min datter men siden den passet til meg må jeg nok lage nye til henne 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AussieAllTheWay Skrevet 11. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2013 I disse reve tider... http://www.trinekok.blogspot.dk/2012/11/rvestreger-gratis-strikkeopskrift-med.html Straks ferdig med en genser i Karisma. Synes det er helt greit å strikke med, selv om jeg liker litt tykkere garn GLEDER meg til å bli ferdig, for da kan jeg begynne på noe nytt som jeg sikkert må kjøpe garn til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garmen Skrevet 14. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2013 Har noen erfaring med å lage tovede votter med mønster? Tenkte å strikke mfk-votter til foreldrene mine til jul Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cattn Skrevet 16. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2013 Hjelp.. Strikker en helt vanlig barne genser men finner ikke igjen oppskriften på nettet.. Noen klarte å lukke fanen den lå i før jeg fikk lagret den Er ferdig med selve genseren men må lage armene.. Genseren er strikket i dobbelt babygarn, på pinne 3,5.. Strikket med totalt 82 masker som skulle tilsvare 1-2 år, men finner ikke igjen en lignende oppskrift.. Spørsmålet mitt er i allefall hvordan skal jeg strikke armene? hvor mange masker starter jeg med, hvor ofte skal jeg øke og hvor lang skal den totale armen være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Gråtass Skrevet 16. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2013 Forslag til noe enkelt jeg kan strikke i julepresang til tante og onkel? Ikke mye strikkeerfaring, men kan muligens få noe hjelp av mamma. Tenkte på tøfler, men tante har strikket en god del av det selv og onkel bruker vel egentlig ikke noe særlig tøfler. Også gjentar jeg tidligere spørsmål, tror ikke jeg fikk noen tips Strikker lapper i ullgarn, ikke noe mønster, bare rettstrikking. Men kan jeg tove teppet, eller vil det da bli for "tungt"? Og hvordan bør jeg feste lappene sammen? Jeg ville ikke ha tovet teppet, for da blir det så uformelig. Litt av poenget med ett strikketeppe (syns jeg) er at man kan tulle det rundt der det trengs. Jeg syns det er enkelt å sy, men sikkert mulig å både strikke og hekle lappene sammen, uten at jeg har filla peiling på det. Men skal du sy, så blir det finest syns jeg om du syr sammen lappene med tre punkter på hver side (avhengig av str på lappene) med en litt tykk nål og samme garn som du har strikket med. Jeg skal starte med lue nr 4 i morgen, den blir lilla i bunnfargen med blå hjerter, katter og påsydde små lilla plastblomster med perler (japp den er til niesen på 9 år) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AussieAllTheWay Skrevet 17. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 17. Oktober 2013 Ett par hansker, ett par pulsvanter og ett par sokker har blitt produsert. Og i dag fikk vi jammen en kylling også. Ikke helt håndarbeid, men nesten hjemmelaget venter 4 til 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 17. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 17. Oktober 2013 Genseren til Tuva begynner å ta form. Håper den passer. Bukse og lue igjen, det store spørsmålet er om jeg skal strikke det i en str større siden det bare passer akkurat nå 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Puttiva Skrevet 19. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 19. Oktober 2013 Jeg lovet å dele for en venninne. Billig garn!! Halv pris-ish. https://www.facebook.com/groups/714252568603482/ I morgen kommer det dobbelt så mye garn, og det kommer også til å selges også ut til halv pris. Kan enten hentes i sandnes/stavanger, evt kommer frakt i tillegg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AussieAllTheWay Skrevet 20. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 20. Oktober 2013 Og jeg har fått dilla på disse pulsvantene. Så enkle å strikke og med mykt garn blir de superdupre til det meste 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 20. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 20. Oktober 2013 Flinkinger! Jeg trengte stuffing til kattebamsen, så Aïda hjalp meg å finne det 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raya Skrevet 21. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Oktober 2013 Fått meg enda en hobby! Metall stempling! Så moro, så nå har jeg laget navneskilt til alle hundene jeg kjenner xD har også begynt å lage noen smykker, hovedsaklig julegaver, men venter på noen bedre "plater" å stemple på, for de jeg har nå, er så vanskelige her ser dere noen av de jeg har laget Edit, litt skriveleif, og legger til at det er første gang noen sinne jeg prøvde i dag, så det er forsatt litt skeivt 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Debbie Skrevet 21. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Oktober 2013 Skjerfet mitt er ca en meter nå! Ting tar tid, og bare to meter igjen Prøvd det, og synes det tok uhorvelig lang tid. Så droppet det, gikk kjappere å strikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raya Skrevet 21. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Oktober 2013 Var moro det her! Er alltid litt ekstra gøy med hjemmelaget julegave ^^ (hvertfall for oss som gir ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AussieAllTheWay Skrevet 21. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Oktober 2013 Var moro det her! Er alltid litt ekstra gøy med hjemmelaget julegave ^^ (hvertfall for oss som gir ) De var kjempe artige! Og at de ikke var helt rett gjorde bare at de fikk sin egen sjarm Si ifra om du lager for salg da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raya Skrevet 21. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 21. Oktober 2013 De var kjempe artige! Og at de ikke var helt rett gjorde bare at de fikk sin egen sjarm Si ifra om du lager for salg da Tusen takk! Har vurdert det, må bare øve liiiiitt til, sånn at de ser ordentlig bra ut! Venter også på noen mindre bokstaver så jeg kan få med flere ord om noen ønsker siteter og sånn ^.^ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts