Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3

Zitka
 Share

Recommended Posts

Jeg bor i tredje etasje med veranda og steintrapp. Det kan fort bli skummelt ja!

Skjønner godt at du frika, det der er et av marerittene mine! Spesielt at han skal klatre over gjerdet på verandaen. Jeg har sett for meg hvordan det hadde sett ut, og etter det klarer jeg ikke å tenke tanken uten et isende søkk i magen. Grøss.

Kjenner jeg får den der ekle følelsen jeg også ja... sikkerhetslenke er nok veldig smart ja. Disse små får noen "lure" ideer til tider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

I forrige uke gjemte A seg for meg. På småbruket. Det er ikke akkurat et sted jeg lar han være for mye uten tilsyn, det er gruveinnganger rett opp i skogen, hester jeg ikke kjenner såååå godt rundt hele tunet, masse gammelt verktøy inni låven og de andre byggene osv osv...

Jeg gikk inn for å fylle opp kaffekoppen, kikket raskt på han ut vinduet, gikk ut med kaffekoppen og vips :BORTE!

Jeg ropte og ropte, sjekket fryseboksen i bryggerhuset, sambo kom løpende å lette, og så hører jeg fnising fra den ene bilen ( som jeg hadde sjekket), drittungen hadde gjemt seg under setet og syntes han var kjempemorsom! :gaah:

Unger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om den ene lillesøstra mi, hun var også en sånn som bare gikk avgårde og forvant. En vinterdag var hun med pappa ned i naustet, og han ble opptatt med noe et lite øyeblikk. I mellomtida hadde søstra mi oppdaga at det var store, fine bølger på havet, og de ville hun gjerne se litt nærmere på. Så hun gikk dit hun. Ikke stoppa hun da hun ble våt og kald på beina heller, hun fortsatte like godt til hun forsvant helt under. Pappa rakk heldigvis akkurat å se henne forsvinne under med hodet, så han heiv seg uti og fikk halt på land en ilter og sint treåring. Hun skulle se på bølgene hun, "dumme pappa øgela!"

Husker fremdeles synet av den dryppende våte, iskalde og forbanna ungen som sto på badet og nekta å kle av seg i protest.

Jeg var ikke så fryktelig gammel selv, så jeg var egentlig mest fascinert av at (tøy)bleien hennes var helt tørr. Ullbukser var visst tingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne ungen kommer til å ta livet av meg før hun kommer ut. Skjønne ikke hva hun driver med, men hun klarer å gjøre noe som er så utrolig vondt i magen og ryggen at jeg knapt får puste og kaster opp alt som er i magen. Og så brått flytter hun på seg og alt slipper... hadde det ikke vært så vondt så hadde det vært fasinerende. Nå vet vi jo at ting er i orden, men hun kan godt la det der være :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne ungen kommer til å ta livet av meg før hun kommer ut. Skjønne ikke hva hun driver med, men hun klarer å gjøre noe som er så utrolig vondt i magen og ryggen at jeg knapt får puste og kaster opp alt som er i magen. Og så brått flytter hun på seg og alt slipper... hadde det ikke vært så vondt så hadde det vært fasinerende. Nå vet vi jo at ting er i orden, men hun kan godt la det der være :aww:

Du får en liten rampunge du. dancegirl2.gif

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var A også. Jeg ble faktisk litt redd for hvor aktiv unge jeg kom til å få. Faktisk hendte det jeg tenkte AdHd frem til han rundet året. Nå har jeg en veldig rolig gutt. Bortsett fra kjeften da, den går i et rasende tempo. Hele dagen. Fra morgen til kveld. Og noen ganger i søvne.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sophia brakk to ribbein på meg 4 uker før hun kom ut og kjenner igjen det der med at de ligger så man ikke får puste, jeg husker jeg pleide å si at hun sparket meg på lungene :lol::aww: (De ribbeina brakk 2 år tidligere grunnet en ulykke, så visstnok ikke så vanskelig å brekke opp igjen da.) Og hun er helt gæren nå, lykke til! Godt dere har store områder hun kan løpe på :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent til den dagen det smeller i ytterdøra når du sitter på do, og du skynder deg alt du kan ut i gangen og ut på trappa for å huke tak i ungen før han(eller i ditt tilfelle hun) forsvinner... og han alt er borte... Da blir det slitsomt med panisk løping rundt huset for å finne ungen igjen :lol: Jepp... døra var låst, men det var visst ingen hindring for en pode som skulle ut på eventyr alene (opptil flere ganger) :P Det gikk heldigvis over etterhvert det å :lol:

Hehe, jeg kan levende forestille meg det :lol:

Inntil videre er tøtta med inn på do hun. Enklest det :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg kan levende forestille meg det :lol:

Inntil videre er tøtta med inn på do hun. Enklest det :aww:

Hah! Min søsters yngste begynner på skolen nå, hun har vel akkurat i den siste tiden innimellom fått gått på do alene. :lol: Jeg kan ikke huske sist gang jeg hadde et privatliv på do. Er han våken så skal han være med. Og spørre. Og grave. Hva gjør du? Hvordan da? Hvorfor det? Få se. :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah! Min søsters yngste begynner på skolen nå, hun har vel akkurat i den siste tiden innimellom fått gått på do alene. :lol: Jeg kan ikke huske sist gang jeg hadde et privatliv på do. Er han våken så skal han være med. Og spørre. Og grave. Hva gjør du? Hvordan da? Hvorfor det? Få se. :teehe:

Det går over. Og han må få lære hvordan både kvinnekroppen og mannskroppen virker :ahappy: Etter 5 barn på 10 år hadde jeg en "fase" å ca 13 år der jeg aldri var alene på do eller på badet. Men det gikk over. Det også. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går over. Og han må få lære hvordan både kvinnekroppen og mannskroppen virker :ahappy: Etter 5 barn på 10 år hadde jeg en "fase" å ca 13 år der jeg aldri var alene på do eller på badet. Men det gikk over. Det også. :P

Ja, kjære vene, det plager meg ikke. Og jeg er alltid ærlig med ham. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig det går over før skolealder! Jeg er glad i privatliv og setter ikke sånn veldig stor pris på å måtte svare på alle mulige spørsmål om kvinner og menns genetalier når jeg gjør mitt fornødne. Jeg finner meg jo i det, og svarer ærlig, alternativet er et hylende barn på utsiden liksom. Men jeg digger det ikke akkurat. ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig det går over før skolealder! Jeg er glad i privatliv og setter ikke sånn veldig stor pris på å måtte svare på alle mulige spørsmål om kvinner og menns genetalier når jeg gjør mitt fornødne. Jeg finner meg jo i det, og svarer ærlig, alternativet er et hylende barn på utsiden liksom. Men jeg digger det ikke akkurat. ...

Det går over i 3 -års alderen som regel, noen drar det til 4-års alderen. Men de må jo etterhvert også LÆRE at mor faktisk vil ha litt "privativ" noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får en liten rampunge du. dancegirl2.gif

:lol: Yep - har spurt om vi ikke bare skal kalle henne Pippi med en gang. :aww:

Sånn var A også. Jeg ble faktisk litt redd for hvor aktiv unge jeg kom til å få. Faktisk hendte det jeg tenkte AdHd frem til han rundet året. Nå har jeg en veldig rolig gutt. Bortsett fra kjeften da, den går i et rasende tempo. Hele dagen. Fra morgen til kveld. Og noen ganger i søvne.

:lol: Har tenkt på det før, alle kontroller har det blitt kommentert hvor aktiv hun er liksom...

Sophia brakk to ribbein på meg 4 uker før hun kom ut og kjenner igjen det der med at de ligger så man ikke får puste, jeg husker jeg pleide å si at hun sparket meg på lungene :lol::aww: (De ribbeina brakk 2 år tidligere grunnet en ulykke, så visstnok ikke så vanskelig å brekke opp igjen da.) Og hun er helt gæren nå, lykke til! Godt dere har store områder hun kan løpe på :aww:

Åååh auu! Ingen brudd eller noe sånt her, men det er så vondt at jeg klarer ikke puste nok til å grine liksom :lol:

*planlegge løpestreng på jordet*

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips til bra fiskestenger som passer til barn på ca 3 år? Ferskvann, fra land. Han liker ikke å fiske med dupp og mark, det er for kjedelig.

Han vil heller fiske enn å dra på drammensbadet i morgen faktisk, problemet er at vi sliter med å finne riktig utstyr. Han fortjener en mulighet til å få noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun planlegger nok å komme ut mellom ribbena. Først filleriste lunger, lever og magesekk, så brøyte seg vei.

Yep! Sa til Bonden i dag at hun må ha vokst en meter siden i går - han trodde ikke på meg. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips til bra fiskestenger som passer til barn på ca 3 år? Ferskvann, fra land. Han liker ikke å fiske med dupp og mark, det er for kjedelig.

Han vil heller fiske enn å dra på drammensbadet i morgen faktisk, problemet er at vi sliter med å finne riktig utstyr. Han fortjener en mulighet til å få noe...

Jeg og broren min hadde Otto oter fiskestenger :) alle treåringene i slekta har fått det fra farmor :lol: sølvkroken som har de , http://www.xxl.no/s%C3%B8lvkroken/Fiskesett-Otto-Oter-/p/1002360_1_Style?utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=s%F8lvkroken%20Fiskesett%20Otto%20Oter. Første gangen jeg fiska beit det på en trekilos torsk :lol: ble pappa som dro opp den :P

EDIT: så nå Att det var ferskvann , men den funka fint i ferskvann også :P de lange stengene blir vel for tunge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøver den :D

"jeg vil ha mere HUND!!!"

Siden vi sto opp. For en formulering.

Det var visst ikke helt det samme å stå opp uten Kiyomi og Yari.

Jeg sliter med å være pedagogisk om morgenen kjenner jeg, men det spiller ingen rolle. Jeg når ikke inn.

Så nå kjører jeg litt ignorering faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iiik! Våknet opp til baby med flåttbitt :(

Vi gikk kveldstur i skogen igår kveld. Det var ikke noe på henne da vi la henne så den må ha vært i vogna eller på meg også krøpet over på henne. Vil tippe at den har sittet i 9 timer eller mindre før vi fikk tatt den av. Bare i mørket jeg ikke så det.

Bør vi gjøre noe? Ringe noen å høre, men hvem?

Vi har flåtten om det er mulig å ta noen prøver av den.

Pleier ikke bli hysterisk om jeg finner på bikkjene, men kjenner at dette var hakket verre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• "Vi" er to uavhengige personer, se brevet jeg linket til for våre fulle navn, som selv ikke har hatt noen hendelser med egne hunder eller hunder jeg har hatt for trening før omplassering. Vi har kun fulgt sakene fra sidelinjen, for min del fra rundt 2010, og har gjennomgått vedtak og dokumentasjoner vi har fått fra hundeierne. Jeg skulle virkelig ønske at det var slik som du tror, men sånn er det dessverre ikke. Det er derfor vi har valgt å engasjere oss for bak dette finner man utallige døde hunder og ruinerte hundeeiere som har mistet alt de eide hvor de prøvde å redde livet til hunden sin som betydde alt for dem, men alene har de ikke hatt en sjanse mot maktapparatet som overkjørte dem på en skremmende kynisk og ulovlig måte. Hvis du har Facebook, jeg er ikke der, så er det en gruppe Hund hjelper hund hvor flere av sakene er omtalt. En hund Tonic som var i bånd hvor en unge kom løpende og tråkket ham på poten, Tonic glefset og det ble et rift i buksa til gutten, Tonic ble avlivet. Luna sitter på kennel nå hvor eier kjemper i retten, en nabo påsto Luna lagde et lite blåmerke på ham, men det finnes ingen bevis. En annen hund, Rex i bånd som forsvarte seg selv mot en løs hund som bet den, begge hundene ble skadet, men Rex ble avlivet fordi han var størst. Huskyen Luk, også i bånd, slåss med en annen hannhund og der ble Luk avlivet fordi politiet trodde en husky er større enn en tervueren. Sistnevnte hendelse har jeg beskrevet i en kommentar under dette innlegget publisert i avisa Nordlys. Saken om Milo beskrives i selve innlegget og i brevet til justisministeren. I denne videoen er Luk, Luna og Milo.
    • Hvem er "vi" i denne saken? Det har vært flere avlivingssaker de siste årene, og mange som kjemper mot. Enkelte av sakene har virket ganske urimelige, men uten å ha førstehåndskjennskap til situasjonen og saksbehandlingen så er det vanskelig å si hva som er riktig. Politiet har rutiner for dette, og jeg vil tro at det langt oftere er tilfelle at slike saker blir henlagt, enn at en hund avlives. Både på grunn av kapasitet, bevissituasjon og fakta. En avliving foretas ikke normalt etter vurdering av en enkelt saksbehandler og om de har en god eller dårlig dag. Politiet har hundekyndige folk der minst to ulike vurderer en hund før et slikt vedtak. Jeg er sikker på at noen som kjenner systemet bedre enn meg kan beskrive prosessen fra anmeldelse til potensiell avliving av hund. Likevel er politiet også mennesker med ulike meninger og motivasjoner og systemet kan svikte.  Jeg har vært på forumet her en del år nå, og kan ikke huske at noen her har fått hunden sin avlivet etter anmeldelse, selv om noen har vært borti uheldige tilfeller med bitt. Men flere av sakene som har vært i media har selvfølgelig vært diskutert her også.
    • Jeg ønsker å høre om hundeeiere her på forumet har opplevd å få sin hund avlivet etter uhell hvor saken ble anmeldt til politiet? Uansett, dette er viktig informasjon om du ikke har opplevd det - enda. Vi har fulgt en del slike saker over mange år og er sjokkerte over hvor små hendelser som skal til, et lite rift i et klesplagg eller et lite blåmerke, hunden blir omtrent alltid dømt til døden selv om den har opptrådt helt normalt i gitte situasjoner. Gjengangeren i sakene er at politi og rettsvesen helt uten kompetanse på hund bryter hundeloven, forvaltningsloven og dyrevelferdsloven for å gå til slike drastiske skritt. Nå har vi sett så mye urett er blitt begått at vi har valgt å skrive brev til justisministeren, der har vi tatt for oss den siste saken hvor hunden Milo skal avlives selv om han sto fastbundet i et bånd på ca. en meter og uten fluktmulighet bet han en unge. Det finnes sprikende forklaringer på hendelsen, men felles for de to vitnene som ble avhørt er at hundens handlinger ikke kan betegnes som uprovosert, og det var ikke flere bitt eller skadeomfang som oppfyller kravet til betydelig skade. Andre tiltak skal da etter loven prøves først, men politiet går rett til avliving som de nesten helt uten unntak gjør uansett foranledning og skadeomfang. Et fåtall, kan telles på en hånd, har hatt flaks og truffet en menneskelig saksbehandler eller noen som kan litt om normal hundeatferd, men sånn skal det ikke være at hundens liv avgjøres av hvilket politidistrikt som får saken. Brev til Justis- og beredskapsminister Astri Aas-Hansen ligger her: Vi krever at politi og rettsvesen følger loven Vil du forebygge at din hund blir neste offer for offentlig maktmisbruk anbefales det på det sterkeste å underskrive brevet. Alle kan være uheldige og neste gang er det kanskje deg og din hund det gjelder, men da er ingen der som vil kunne gjøre noe for dette er siste mulighet for å få stanset denne praksisen. Alt annet er prøvd.
    • Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...