Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Huff jeg skjønner du begrenser henne, det hadde nok jeg også gjort! Stakkars E, spesielt når det skjedde to slike episoder så tett opptil hverandre. Når kommer dere hjem fra Sverige?? Nå vet jeg jo når jeg må reise med lyra til hannhunden og sånt så vi må finne på noe med engang dere er tilbake!

Vi kommer hjem senest tirsdag! Du drar onsdag/torsdag? Vi drar nok tilbake, men usikker på når! Eller så drar vi evt på hytta :D men ja, da må vi finne på noe! Begge bøllene samlet på ett sted :D dere kan uansett bli med på hytte/til Sverige, men sistnevnte blir nok dyrt mtp alle hundene. Det slipper vi jo på hytta :)

Og det "bare vent til ....." greiene er irriterende altså. Har hørt det fra E ble født. "Bare vent til hun får egne meninger og ikke vil sove/spise/sett inn det som passer". "om et år er det E som ikke hører" blabla.. E sovner lett som bare det, spiser når hun er sulten og hører stort sett. De gangene hun ikke hører takler vi helt fint. Så nei, jeg gidder faktisk ikke å vente på problemer, jeg... Kommer de, så kommer de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Jeg regnet med en eller annen kom til å komme med noe sånt ;) "Bare vent til den får tenner, bare vent til de ikke sover likt, bare vent til nr 2 får meninger..." Neitakk, jeg nyter ting som de er nå med at hverdagen går så på skinner, også tar man utfordringene senere, utfordringer blir det uansett om man har 1 eller 5 stykker og jeg tror nok ikke det kommer til å bli et problem selv med 2 stykker med meninger :D

Jeg føler meg kjempeheldig, for i motsetning til det du skriver til at ting er veldig greit når den minste er liten så har ingen andre i barselsgruppen min det greit nå. Babyer som har kolikk og gråter, storesøsken som sliter da med å sove, aldri samkjørte i noen ting, babyer som har utrolig behov for nærvær så storesøsken blir følende utenfor, unge som må trilles rundt på hele dagen, aldri får tid til å gjøre noe annet, når den ene endelig sover trenger den andre sitt.. Nei, jeg ER heldig jeg :ahappy:

Åååh jeg hater sånne "bare vent til.." kommentarer - og siterer med vilje ikke loke, for syns ikke hun er ille på det, er vel første gang jeg kan huske å ha lest det fra henne. Kos deg med det du har! Gode og dårlige perioder vil komme og gå, helt klart. Jeg hadde veldig mye glede av min bror, selvsagt kranglet vi og var uvenner og bråka og styra, men han var en enorm støtte for meg frem til han ble tenåring. Og har vært det etterpå (vi hadde noen år der i mellom vi ikke tålte trynet på hverandre - men det gikk over det og).

Martine: huff :( Få en ordentlig sjekk på den hånda når dere kommer hjem igjen?

Vært rolig i magen min i natt, så jeg har sovet. Våknet med kaktus i halsen og tømmermann i hodet da, men DET er ikke baby sin feil. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh jeg hater sånne "bare vent til.." kommentarer - og siterer med vilje ikke loke, for syns ikke hun er ille på det, er vel første gang jeg kan huske å ha lest det fra henne. Kos deg med det du har! Gode og dårlige perioder vil komme og gå, helt klart. Jeg hadde veldig mye glede av min bror, selvsagt kranglet vi og var uvenner og bråka og styra, men han var en enorm støtte for meg frem til han ble tenåring. Og har vært det etterpå (vi hadde noen år der i mellom vi ikke tålte trynet på hverandre - men det gikk over det og).

Martine: huff :( Få en ordentlig sjekk på den hånda når dere kommer hjem igjen?

Vært rolig i magen min i natt, så jeg har sovet. Våknet med kaktus i halsen og tømmermann i hodet da, men DET er ikke baby sin feil. :lol:

Hun bruker den helt normalt altså, ingen tegn til smerte, men jeg er så redd for at det skal skje igjen. Får ringe en lege og høre hvor lenge etterpå det er risiko for at det skjer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun bruker den helt normalt altså, ingen tegn til smerte, men jeg er så redd for at det skal skje igjen. Får ringe en lege og høre hvor lenge etterpå det er risiko for at det skjer igjen.

Ah sånn ja. Men ja, lurt. Satser på at armen kan bli helt friskmeldt så du slipper å bekymre deg :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regnet med en eller annen kom til å komme med noe sånt ;) "Bare vent til den får tenner, bare vent til de ikke sover likt, bare vent til nr 2 får meninger..." Neitakk, jeg nyter ting som de er nå med at hverdagen går så på skinner, også tar man utfordringene senere, utfordringer blir det uansett om man har 1 eller 5 stykker og jeg tror nok ikke det kommer til å bli et problem selv med 2 stykker med meninger :D

Jeg føler meg kjempeheldig, for i motsetning til det du skriver til at ting er veldig greit når den minste er liten så har ingen andre i barselsgruppen min det greit nå. Babyer som har kolikk og gråter, storesøsken som sliter da med å sove, aldri samkjørte i noen ting, babyer som har utrolig behov for nærvær så storesøsken blir følende utenfor, unge som må trilles rundt på hele dagen, aldri får tid til å gjøre noe annet, når den ene endelig sover trenger den andre sitt.. Nei, jeg ER heldig jeg :ahappy:

Jeg er ikke veldig for sånn "bare vent til" jeg heller, jeg bare syntes det var litt tidlig å avskrive påstanden om at 2 stk er mer jobb :P

A har enorm glede av søskenbarna. De er som søsken for han, på godt og vondt. De leker veldig bra sammen, men herregud som de sloss! Jeg kjenner nesten ikke igjen ungen noen ganger... Han blir helt rabiat.

Det er de gangene jeg mister tålmodigheten noen ganger...

Men som sagt, det er mye glede også, det er derfor vi er sammen så mye som vi kan. Minst et par ganger i uka, og annenhver helg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innen Jaran er på Sophias alder, er hun blitt en stor og fornuftig jente som det går an å ha en fornuftig dialog med :) Hun kommer til å bli en fantastisk storesøster som om et par år lærer lillebror alt som er viktig her i livet, tenker nå jeg :wub:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke veldig for sånn "bare vent til" jeg heller, jeg bare syntes det var litt tidlig å avskrive påstanden om at 2 stk er mer jobb :P

Jeg skriver om hvordan vi har det NÅ. Hvordan hverdagen fungerer NÅ. Jeg er itillegg alene med begge og hundene 80% av tiden og jeg ELSKER hvordan jeg kan avskrive skrekkhistoriene til folk om hvordan ting er og hvor fornøyd jeg faktisk er med tilværelsen vår :ahappy: Jeg avkriver ikke at 2 er mer jobb, jeg avkriver bare skrekkhistoriene alle kommer med.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver om hvordan vi har det NÅ. Hvordan hverdagen fungerer NÅ. Jeg er itillegg alene med begge og hundene 80% av tiden og jeg ELSKER hvordan jeg kan avskrive skrekkhistoriene til folk om hvordan ting er og hvor fornøyd jeg faktisk er med tilværelsen vår :ahappy: Jeg avkriver ikke at 2 er mer jobb, jeg avkriver bare skrekkhistoriene alle kommer med.

Jeg synes du er utrolig flink! Alle vet jo at ting brått kan endre seg, men det betyr ikke at det alltid skjer. Jeg gidder ikke å grue meg til hun blir eldre hele tiden altså, da blir hverdagen nå kjip. Ofte er det andre småbarnsforeldre som advarer, kanskje fordi de trenger en unnskyldning for at deres barn er vanskelig, så de mener at alle blir sånn? :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver om hvordan vi har det NÅ. Hvordan hverdagen fungerer NÅ. Jeg er itillegg alene med begge og hundene 80% av tiden og jeg ELSKER hvordan jeg kan avskrive skrekkhistoriene til folk om hvordan ting er og hvor fornøyd jeg faktisk er med tilværelsen vår :ahappy: Jeg avkriver ikke at 2 er mer jobb, jeg avkriver bare skrekkhistoriene alle kommer med.

Men grunnen til at folk sier 2 er som 10 er pga søskenkrangling og da er det litt rart å formulere seg slik og le av andre før Jaran er året. For meg blir det som noen med en 5 mnd gammel jrt skulle ha ledd av de som sier at jrt kan bli samkjønnsaggresive, for deres er ikke det. Min er 15 og heller ikke det, men oddsene for at jrt blir det er ca like stor som at søsken med mindre enn 5 års mellomrom vil krangle en del.

A er forøvrig ikke vanskelig som det ble hintet til.

Han leker veldig godt med andre barn ( takket være søskenbarna tror jeg), er alltid flink til å dele med andre barn, leker godt med alle i barnehagen ( populær visstnok :P ) og han er rørende med den multihandicappede bonussøsteren sin.

Hadde det ikke vært for at han har et søskenforhold til søskenbarna hadde jeg sikkert latt meg lure til å tro at han ville blitt den perfekte storebror...

Men han er som ca 95 % av alle andre barn, narsissistisk , og han lar det gå utover søskenbarna slik de tar det ut på han og hverandre. Sånn ER barn. Sånn har vi alle vært, om vi husker det eller ei.

Vi har vært og badet i hele dag og jeg blir faktisk litt bekymret for A sin totale mangel på frykt... Det er heldigvis veldig langgrunt på stranda borti her ...

Han er flink da, han ligger å flyter på ryggen allerede. Svømmeopplæring blir neppe problem med denne. Med mindre han går på en smell og blir redd før den tid.

Var bare V på 6 som var med i dag og gutta lekte i vannet konstant i mange timer. Er ikke så veldig bekymret for at han blir så innmari mye yngre enn de andre i nye barnehagen lengre altså.

Vi møtte ped. led i barnehagen han hadde før og A ville ikke se på henne en gang :lol: Unger er så rare der, barnehagefolk har å bo i barnehagen, møtes man på utsiden er alt helt feil.

Hun hadde med seg sønnen sin, som var en søt liten gutt på snart to. Jeg sa det var rart at A hadde vært så liten og hun svarte at det var rarere at A faktisk hadde sluttet med bleie når han var på den alderen. Damn! Var han SÅ liten når han sluttet? Absurd!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er søskenkrangling så negativt? Slitsomt ja, for alle involverte, men jeg synes ikke at det er så innmari krise akkurat.

Det er faktisk et argument for å få en til i min bok, lære konfliktløsing på en god måte. Ha noen som tåler sinnet og som man kan tåle sinnet til. Det er mange verdier å lære gjennom å krangle. Foreldre er ikke et søskensubstitutt, det er ikke søskenbarn heller med mindre man bor sammen. Kun søsken kan fylle søskenrollen.

Som min søster sa en gang; "Hvis de ikke kan slå hverandre, hvem kan de slå da?" :teehe: Det er noe veldig innsiktsfullt i akkurat det synes jeg, selv om jeg lo høyt og godt da hun sa det.

Det sagt, jeg mener ikke av den grunn at søsken er bedre enn enebarn, for det gjør jeg ikke. Men søsken gir noe som enebarn ikke får, og enebarn har noe som søsken går glipp av. Begge deler er like bra tror jeg.

Good for you, Lill! Det er helt supert at dere koser dere sånn! Man vet aldri hva som venter rundt hjørnet, det eneste jeg vet er at med barn så går det i bølger, litt opp og litt ned. Så om du plutselig får en helvetesmåned eller to, vel, da venter en drømmemåned eller to en plass i framtiden.

Jeg kan aldri tro at jeg hadde vært så heldig om jeg skulle hatt en til, jeg ser for meg en H til, og det er en litt skummel tanke for meg.

Min venninne mener forøvrig hardnakket at to er lettere enn en for henne. Jeg har ingen grunn til å betvile det når jeg ser forholdet hennes to barn har til hverandre. De er kanskje sjeldent gode venner, men det er da ingen grunn til å tro at ikke andre kan få det samme.

Jeg har også møtt ansatte fra forrige barnehagen og fikk akkurat samme reaksjonen, Loke. :lol: Han forsøkte å gjemme seg i vogna faktisk. Komisk. Han bare klarte ikke å snu hjernen rundt at folk har et liv utenfor den settingen han kjenner dem i. :sleep:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at søskenkrangling kan være positivt. Det er derfor jeg er så takknemlig for at A har den delen i livet sitt uten at jeg trenger få en til. Søskebarna har vært avgjørende for hans utvikling, det er jeg sikker på. Han er jo yngst, men ikke så mye yngre at han slipper unna. Vi lar de krangle vi, med mindre det tar helt av. De løser det ofte greit selv, men det er til tider slitsomt . Enkelte dager er de bare ute etter hverandre, og så blir det hyling når A og jeg må dra :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men grunnen til at folk sier 2 er som 10 er pga søskenkrangling og da er det litt rart å formulere seg slik og le av andre før Jaran er året. For meg blir det som noen med en 5 mnd gammel jrt skulle ha ledd av de som sier at jrt kan bli samkjønnsaggresive, for deres er ikke det. Min er 15 og heller ikke det, men oddsene for at jrt blir det er ca like stor som at søsken med mindre enn 5 års mellomrom vil krangle en del.

Jeg ler ikke av andre i det hele tatt. Men jeg sier at min erfaring frem til nå er positiv! DET er en stor forskjell det. Jeg sier at jeg nyter 2mors tilværelsen, selv om den selvsagt er slitsom til tider skriver jeg at jeg synes det går overaskende bra. Men sånn har det vært alt til nå. Sophia er VELDIG kreativ i sine påfunn og har sterke meninger, men jeg liker hvordan hun løser problemer hun kommer på, hvordan hun tenker lenge over ting hun har bestemt seg for å gjøre og måten hun tenker på selv om det kan være en håndfull til tider. Med henne har vi aldri hatt noen av de "bare vent til..." episodene, og jeg ser heller ikke for meg at Jaran plutselig snur om sin personlighet så derfor nyter jeg hvordan vi har det nå og SELVSAGT blir det jo søskenkrangling... Herregud jeg er jo ikke dum altså! MEN selv om de krangler betyr ikke det at det blir utelukkende vanskelig til tider når Jaran får meninger han også... :)

For meg så tror jeg ikke vi får noen helvetes måneder. Ja, episoder daglig i ny og ne absolutt, men jeg ser ikke for meg at vi plutselig får flere uker etterhverandre der alt bare er grusomt akkurat :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler ikke av andre i det hele tatt. Men jeg sier at min erfaring frem til nå er positiv! DET er en stor forskjell det. Jeg sier at jeg nyter 2mors tilværelsen, selv om den selvsagt er slitsom til tider skriver jeg at jeg synes det går overaskende bra. Men sånn har det vært alt til nå. Sophia er VELDIG kreativ i sine påfunn og har sterke meninger, men jeg liker hvordan hun løser problemer hun kommer på, hvordan hun tenker lenge over ting hun har bestemt seg for å gjøre og måten hun tenker på selv om det kan være en håndfull til tider. Med henne har vi aldri hatt noen av de "bare vent til..." episodene, og jeg ser heller ikke for meg at Jaran plutselig snur om sin personlighet så derfor nyter jeg hvordan vi har det nå og SELVSAGT blir det jo søskenkrangling... Herregud jeg er jo ikke dum altså! MEN selv om de krangler betyr ikke det at det blir utelukkende vanskelig til tider når Jaran får meninger han også... :)

For meg så tror jeg ikke vi får noen helvetes måneder. Ja, episoder daglig i ny og ne absolutt, men jeg ser ikke for meg at vi plutselig får flere uker etterhverandre der alt bare er grusomt akkurat :P

Da misforsto jeg, for det virket på meg som du følte du hadde motbevist påstanden og det syntes jeg var vel tidlig :P

Helvetes måneder blir det neppe, alle barn har perioder hvor de er mer krevende, men de er alle gullunger store deler av dagen likevel.

Jeg har hatt perioder hvor jeg har følt at A bare har trasset, men så har jeg minnet meg selv på hvor ufattelig grei han er stort sett. Man husker best det ene anfallet kl 06 om morgenen, ikke alt det andre som gikk bra.

Jeg må minne meg selv på hvor grei A er til tider, jeg er jo vant med bikkjer. Jeg har helt andre forventninger til lydighet enn andre :P

Feks i dag kommenterte søsteren min på at A var nøye på å ikke tråkke på håndkleet til andre etter at jeg fortalte han det når vi kom. Jeg tok det som en selvfølge frem til hun påpekte at ingen av de andre ungene så til å huske tanken.

Onkelen hans minnet meg på at det ikke er en selvfølge at et barn på snart 3 formulerer seg med "nei takk" og "ja takk" , " du kan godt få lov til å smøre for meg du mamma, hvis du har lyst? " ( istedenfor "gjør det du!" ) og å automatisk spørre før han går fra bordet.

Enkelte dager trenger jeg noen utenfra til å se hvor fantastisk gutten min tross alt er, de gangene jeg føler han er helt håpløs er det stort sett fordi jeg er sliten og negativ. ..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg sliten i hodet. Jeg føler vi har kranglet i hele dag, jeg og O. I dag føler jeg meg totalt mislykket som mor.

Du er ikke mislykket, alle gode mødre har hatt sånne dager :hug: I perioder er det oftere enn andre perioder. .

Men du har O i dag ja, jeg har jo byttet helg! Var i ferd med å sende deg sms om du ville komme til gilhusodden når jeg kom på at vi hadde forskjellig barnehelg. Det hadde sikkert vært gøy for O å bade med de "store gutta" ( selv om A har "babyskrekk" for alle på hans egen alder og yngre hehe ) og nevø hadde dødd av Lykke over å se Yari igjen.

Men jeg har jo byttet helg... Damn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men grunnen til at folk sier 2 er som 10 er pga søskenkrangling og da er det litt rart å formulere seg slik og le av andre før Jaran er året. For meg blir det som noen med en 5 mnd gammel jrt skulle ha ledd av de som sier at jrt kan bli samkjønnsaggresive, for deres er ikke det. Min er 15 og heller ikke det, men oddsene for at jrt blir det er ca like stor som at søsken med mindre enn 5 års mellomrom vil krangle en del.

A er forøvrig ikke vanskelig som det ble hintet til.

Han leker veldig godt med andre barn ( takket være søskenbarna tror jeg), er alltid flink til å dele med andre barn, leker godt med alle i barnehagen ( populær visstnok :P ) og han er rørende med den multihandicappede bonussøsteren sin.

Hadde det ikke vært for at han har et søskenforhold til søskenbarna hadde jeg sikkert latt meg lure til å tro at han ville blitt den perfekte storebror...

Men han er som ca 95 % av alle andre barn, narsissistisk , og han lar det gå utover søskenbarna slik de tar det ut på han og hverandre. Sånn ER barn. Sånn har vi alle vært, om vi husker det eller ei.

Vi har vært og badet i hele dag og jeg blir faktisk litt bekymret for A sin totale mangel på frykt... Det er heldigvis veldig langgrunt på stranda borti her ...

Han er flink da, han ligger å flyter på ryggen allerede. Svømmeopplæring blir neppe problem med denne. Med mindre han går på en smell og blir redd før den tid.

Var bare V på 6 som var med i dag og gutta lekte i vannet konstant i mange timer. Er ikke så veldig bekymret for at han blir så innmari mye yngre enn de andre i nye barnehagen lengre altså.

Vi møtte ped. led i barnehagen han hadde før og A ville ikke se på henne en gang :lol: Unger er så rare der, barnehagefolk har å bo i barnehagen, møtes man på utsiden er alt helt feil.

Hun hadde med seg sønnen sin, som var en søt liten gutt på snart to. Jeg sa det var rart at A hadde vært så liten og hun svarte at det var rarere at A faktisk hadde sluttet med bleie når han var på den alderen. Damn! Var han SÅ liten når han sluttet? Absurd!

Hvis du tenkte på meg, så hintet jeg ikke til A i det hele tatt.

Jeg synes det blir veldig feil at man ikke skal få fortelle om hvor bra man har det. Lill skrev jo også at hun føler de har det mye lettere enn andre tobarnsmødre i barselgruppen. Dvs at det yngste barnet er ca like gammelt som Jaran... Kos dere, Lill, helt uten å tenke på situasjoner som muligens kan oppstå om et par år. Det fortjener dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: :hug: :hug: Du er ikke mislykket, i det hele tatt.

Du er ikke mislykket, alle gode mødre har hatt sånne dager :hug: I perioder er det oftere enn andre perioder. .

Men du har O i dag ja, jeg har jo byttet helg! Var i ferd med å sende deg sms om du ville komme til gilhusodden når jeg kom på at vi hadde forskjellig barnehelg. Det hadde sikkert vært gøy for O å bade med de "store gutta" ( selv om A har "babyskrekk" for alle på hans egen alder og yngre hehe ) og nevø hadde dødd av Lykke over å se Yari igjen.

Men jeg har jo byttet helg... Damn!

Takk, håper jeg er ekstra sur i dag bare fordi jeg snart får mensen eller noe..

Spør neste gang, for det er mye helgebytting utover høsten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, håper jeg er ekstra sur i dag bare fordi jeg snart får mensen eller noe..

Spør neste gang, for det er mye helgebytting utover høsten! :)

Jeg har A sånn ca hver helg ut august. Faren har byttet bort helgene til fordel for mer ukesamvær, passer meg perfekt!

Samværsplanen vår er veldig "løs" da, han bytter jo i eninga, men i utgangspunktet er det hver helg .

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har A sånn ca hver helg ut august. Faren har byttet bort helgene til fordel for mer ukesamvær, passer meg perfekt!

Samværsplanen vår er veldig "løs" da, han bytter jo i eninga, men i utgangspunktet er det hver helg .

Jeg har O de tre første i August. Skal vi prøve oss på en telttur? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en ting jeg er sikker på så er det at alle mødrene i denne tråden er gode mødre. Alle. :)

Og ja! Herregud så mye jeg har sutret over babytiden i denne tråden så er det pokker meg på tide at det kommer godprat om Jaran og Tuva og Torgrim og miniRak og tvillingguttene og alle de andre babyene på denne fantastiske møteplassene. :heart: Keep it coming er alt jeg har å si! :kiss:

Eller, mulig jeg må ta tilbake det første, for vi har definitivt dager hvor H ikke er en gullunge størsteparten av den. Jeg digger ungen og all hans egenrådighet og viljestyrke, men han gir meg utrolig mye motstand for tiden. Vi har absolutt dager som din Kyiomi. I det siste merker jeg at han trenger barnehage. Han er drittlei av å tråkke oppå meg dag ut og dag inn. Vi har fått en hund som tar mye mer oppmerksomhet enn det vi trodde, og når ferien vår i tillegg ble avlyst så er det vanskelig for en liten pjokk å ikke la det gå ut over de han har kjærest.

Han har alltid vært en villbass både i kropp og sjel, det er ingen overraskelse om vi får en trass som merkes godt. Det er litt i personligheten hans.

Men i det store og hele har vi det utrolig fint sammen. Og det er det store og hele som teller. Så tenk litt sånn, Kiyomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo! Jeg driver os strikker barselgave til naboen som skal få seg en liten gutt. Jeg vet ikke hvordan de er med tanke på gutteting og jenteting. Garnet er i kjønnsnøytrale farger, men jeg vurderer å bruke noen treknapper med hjerter på.

Om de bryr seg om kjønnsting, er de over the top? Jeg vil jo gi dem noe de liker.

9335432279_c27ebcaf15_z.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Long time, no see. Ferier er gøy! Det desiderte høydepunktet var dog dette:

For omtrent et kvart århundre siden ble jeg invitert til å sitte ein båt som ble trukket av delfinen under et delfinshow. (Dette gjorde i at jeg i 15 år etter dette hadde en sterk drøm om å en dag bli marinebiolog, og også startet en utdannelse med kjemi og matematikk som grunnfag på universitetet.)På Tenerife skjedde det samme med Sindre. Foran flere hundre (nærmere tusen?) tilskuere ble han- som den eneste- trukket rundt av delfiner alene i en båt før han fikk klappe og prate med dem. En delfin svømte også ut med en blomst til han. Han fikk masse awws og brakende applaus fra tilskuerne. Dette kan sees på filmen, men av super kvalitet er den ikke, for jeg tror hjertet mitt slo fortere enn Sindre sitt, og hånden min kunne ikke la være med å skjelve ukontrollert.
Jeg har aldri vært så nervøs og stolt og glad ig alt på en gang i det hele tatt!

Det er noe eget når ting skjer med barna dine altså...

Rak og Wed. Når har dere termin igjen?

Denne er forøvrig også søt, fra Danmarksferien vår :)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...