Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Høres kjent ut... Vær så snill å ta det med ro? Hilsen hun som fikk alvorlig SF til slutt...

Lover! Men kroppen tillater ikke å ligge for mye, da streiker bekken og rygg, så litt småturer må vel være greit?

Om du er i risikosonen for svangerskapsforgiftning så ville jeg lagt meg i senga med pc, bok og satt tv'n der inne jeg. Du kødder ikke med de greiene der, det kan bli svært alvorlig. For deg også. Fram til fredag iallfall når du har fått sjekket status igjen.

Okey. Ikke gjøre noe frem til fredag. Deal :) Syns det er vanskelig, for legen jeg var hos er han som helst ikke vil ha gravide inn, han er overhodet ikke komfortabel med det - what so ever. Han spurte meg hvordan ungen pleier å ligge før han lette etter fosterlyd liksom :lol: (som forøvrig var fin). Men han sjekket jo nøye da, tok blodtrykk på begge armene, sjekket pulsen manuelt og sånt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Deal! :) Skjønner at det er vanskelig. Er det bare en lege på vakt på kontoret av gangen? Kan du be om en annen lege? Det er en helt akseptert ting å gjøre, de pleier ikke å bli sure eller ta det personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lover! Men kroppen tillater ikke å ligge for mye, da streiker bekken og rygg, så litt småturer må vel være greit?

Okey. Ikke gjøre noe frem til fredag. Deal :) Syns det er vanskelig, for legen jeg var hos er han som helst ikke vil ha gravide inn, han er overhodet ikke komfortabel med det - what so ever. Han spurte meg hvordan ungen pleier å ligge før han lette etter fosterlyd liksom :lol: (som forøvrig var fin). Men han sjekket jo nøye da, tok blodtrykk på begge armene, sjekket pulsen manuelt og sånt.

Jeg fikk beskjed på føden om at å gå turer var helt greit og bare bra, ligge på venstre side pga blodtilførsel etc.

Skriver mer senere, middag her :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zorro er eksperten! :D

Men en ting, Raksha, det går an å ringe føden altså. De er superflinke og svarer på de teiteste spørsmål helt uten å dømme. De er åpne om det, ingen spørsmål er for dumme, og man blir alltid tatt åpent i mot. Kanksje bruke dem i stedet for legen? :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zorro er eksperten! :D

Men en ting, Raksha, det går an å ringe føden altså. De er superflinke og svarer på de teiteste spørsmål helt uten å dømme. De er åpne om det, ingen spørsmål er for dumme, og man blir alltid tatt åpent i mot. Kanksje bruke dem i stedet for legen? :)

Ja, tenkte på det i stad, om kanskje jeg må høre med dem. Men ringer jeg til tynset da? Eller elverum? Tynset har jordmor på dagtid, og er vel bakvakt om natta tror jeg, elverum har døgnkontinuerlig og er etter planen dit jeg skal for å føde.

Har jordmortime på tirsdag, så treffer jordmor som har fulgt meg de siste ukene da heldigvis. :) Regner med hun kan svare på alt jeg måtte ha av spørsmål da også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenkte på det i stad, om kanskje jeg må høre med dem. Men ringer jeg til tynset da? Eller elverum? Tynset har jordmor på dagtid, og er vel bakvakt om natta tror jeg, elverum har døgnkontinuerlig og er etter planen dit jeg skal for å føde.

Har jordmortime på tirsdag, så treffer jordmor som har fulgt meg de siste ukene da heldigvis. :) Regner med hun kan svare på alt jeg måtte ha av spørsmål da også.

Det spiller nok ingen rolle hvor du ringer. Jeg ble lagt inn til observasjon med 120/80 i bt (normalen min er langt lavere) og spor av proteiner. De ville sjekke størrelse på baby og mengde fostervann, samt blodgjennomstrømning i navlestrengen. Alt på UL var finfint og hun viste god aktivitet på ctg. Det var litt til og fra med proteiner ila kvelden, og bt var hele tiden ca 120/80. Hadde ingen øvrige symptomer så ble derfor sendt hjem med beskjed om å ringe med en gang jeg kjente sympt som uvel, hodepine, magesmerter og synsforstyrrelser. Gikk jevnlig til sjekk på legekontoret etter dette.

Jeg fikk beskjed om å gjerne ta meg en formiddagshvil og ettermiddagshvil, gjerne på venstre side siden baby presser mindre på de store blodårene og fasiliterer god blodgjennomstrømning. Og gjerne ta meg en rolig gåtur men hunden for litt frisk luft var bare bra :)

Etter 2-3 uker fikk jeg symptomer, ble uvel og fikk hodepine. Dro til legen og fikk målt bt og da var det 140/95 og ble lagt inn og satt igang samme dag. 35 timer senere ble jeg mor :)

Ring du, så får kvalifiserte folk ta avgjørelsen :) SF er farlig for både mor og barn, og bør absolutt tas på alvor. Jeg forsto ikke selv hvor syk jeg var før i etterkant, men nå utviklet jeg jo full blown SF og.. :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh så skummelt! Trodde egentlig ikke det var en så stor deal. Men om jeg tar det veldig rolig til fredag, og jeg ikke får mer magevondt ( fikk beskjed om å dra på legevakt/kontakte dem med en gang om jeg ble dårlig igjen. ) Så burde det være greit? Får jeg mer symptomer så ringer jeg jo altså - lover. Enten lege eller fødeavdeling.

Men pakke koffert ja, det skal jeg definitivt gjøre i kveld så den er klar.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh så skummelt! Trodde egentlig ikke det var en så stor deal. Men om jeg tar det veldig rolig til fredag, og jeg ikke får mer magevondt ( fikk beskjed om å dra på legevakt/kontakte dem med en gang om jeg ble dårlig igjen. ) Så burde det være greit? Får jeg mer symptomer så ringer jeg jo altså - lover. Enten lege eller fødeavdeling.

Men pakke koffert ja, det skal jeg definitivt gjøre i kveld så den er klar.

Jeg hadde definitivt ringt nå. Jeg vil ikke skremme deg men. Du kjenner ikke om det er lite fostervann, om barnet er liten ift utvikling eller om navlestrengen har dårlig blodgjennomstrømning. Jeg ble lagt inn uten et eneste symptom, og ja uten og egentlig ha høyt blodtrykk engang. Sporene av protein var mest sannsynlig bare fordi det er sykt vanskelig å ta rein urinprøve med bollemage, for det var ikke alle urinprøvene som viste proteiner.

Vær så snill? Bare en liten telefon? :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde definitivt ringt nå. Jeg vil ikke skremme deg men. Du kjenner ikke om det er lite fostervann, om barnet er liten ift utvikling eller om navlestrengen har dårlig blodgjennomstrømning. Jeg ble lagt inn uten et eneste symptom, og ja uten og egentlig ha høyt blodtrykk engang. Sporene av protein var mest sannsynlig bare fordi det er sykt vanskelig å ta rein urinprøve med bollemage, for det var ikke alle urinprøvene som viste proteiner.

Vær så snill? Bare en liten telefon? :)

Ok, du skremmer meg. :aww: Men greit, ringer og hører hvordan jeg skal forholde meg til det. Hva som defineres som ro og sånt, så får de finne ut selv om de vil ha meg inn. Ok?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, du skremmer meg. :aww: Men greit, ringer og hører hvordan jeg skal forholde meg til det. Hva som defineres som ro og sånt, så får de finne ut selv om de vil ha meg inn. Ok?

Supert! :) ikke at jeg skremmer deg, men du skjønner greia. Masse bedre at kvalifiserte folk tar avgjørelsen enn en slappfisk av en kommunelege som ikke har fått med seg at til og med han kan ringe føden for å spørre...

Hold oss oppdatert!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, du skremmer meg. :aww: Men greit, ringer og hører hvordan jeg skal forholde meg til det. Hva som defineres som ro og sånt, så får de finne ut selv om de vil ha meg inn. Ok?

Bra Rak. Jeg tenker at sånt som dette kan faktisk ikke tas "nok" på alvor. Hvis de beroliger deg når du ringer kan jo du slappe mer av også. *klem*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert! :) ikke at jeg skremmer deg, men du skjønner greia. Masse bedre at kvalifiserte folk tar avgjørelsen enn en slappfisk av en kommunelege som ikke har fått med seg at til og med han kan ringe føden for å spørre...

Hold oss oppdatert!

Bra Rak. Jeg tenker at sånt som dette kan faktisk ikke tas "nok" på alvor. Hvis de beroliger deg når du ringer kan jo du slappe mer av også. *klem*

Veldig glad for erfaringer! Selv om dere er skrekkelig flinke på å si ting jeg ikke vil høre :aww:

Ringte først tynset, og fikk nr til jordmor som har vakt i natt - verdens hyggeligste dame som forklarte godt og hørte, og sa at blir jeg dårlig i natt så ringer jeg med en gang, og hun skulle ringe hun som har vakt i natt og si fra at det kan komme telefon fra meg og da må jeg inn. Hvis natta går fint så skal jeg inn på kontroll i morra og ta blodprøver, det var visst mye bedre enn bare blodtrykk og urinprøve. Og ta med urinprøve da, selvsagt. Da blir det nok også en ultralyd for å sjekke morkake og sånt. Hun mente at ting sikkert var helt fint, men ville gjerne sjekke ekstra. Så da gjør vi det.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig glad for erfaringer! Selv om dere er skrekkelig flinke på å si ting jeg ikke vil høre :aww:

Ringte først tynset, og fikk nr til jordmor som har vakt i natt - verdens hyggeligste dame som forklarte godt og hørte, og sa at blir jeg dårlig i natt så ringer jeg med en gang, og hun skulle ringe hun som har vakt i natt og si fra at det kan komme telefon fra meg og da må jeg inn. Hvis natta går fint så skal jeg inn på kontroll i morra og ta blodprøver, det var visst mye bedre enn bare blodtrykk og urinprøve. Og ta med urinprøve da, selvsagt. Da blir det nok også en ultralyd for å sjekke morkake og sånt. Hun mente at ting sikkert var helt fint, men ville gjerne sjekke ekstra. Så da gjør vi det.

:) Da kan jeg sove godt i natt :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig glad for erfaringer! Selv om dere er skrekkelig flinke på å si ting jeg ikke vil høre :aww:

Ringte først tynset, og fikk nr til jordmor som har vakt i natt - verdens hyggeligste dame som forklarte godt og hørte, og sa at blir jeg dårlig i natt så ringer jeg med en gang, og hun skulle ringe hun som har vakt i natt og si fra at det kan komme telefon fra meg og da må jeg inn. Hvis natta går fint så skal jeg inn på kontroll i morra og ta blodprøver, det var visst mye bedre enn bare blodtrykk og urinprøve. Og ta med urinprøve da, selvsagt. Da blir det nok også en ultralyd for å sjekke morkake og sånt. Hun mente at ting sikkert var helt fint, men ville gjerne sjekke ekstra. Så da gjør vi det.

Jordmødre er (generelt dett) fantastiske! Så bra at du ble hørt og så bra at det blir tatt på alvor. Nå er vi alle litt lettet tror jeg. :heart:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh flink Rak *klikk og godbit*. Lykke til :flowers:

Hurra for at Emilie fikk armen på plass. :)

Hun sovnet kl 16 temmelig utslitt. Har begynt med nattaleggingen nå og håper ikke det tar like lang tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmødre er (generelt dett) fantastiske! Så bra at du ble hørt og så bra at det blir tatt på alvor. Nå er vi alle litt lettet tror jeg. :heart:

Alle jormødrene jeg møtte da vi fikk Tuva var fantastiske, alle bortsett fra hun som var med på første delen av fødselen min.. Typisk. Men men! Slik i ettertid angrer jeg på at jeg ikke ble jordmor selv, skikkelig innimellom faktisk. Men men, jeg får nøye meg med å være dyrejordmor fra tid til annen:)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig glad for erfaringer! Selv om dere er skrekkelig flinke på å si ting jeg ikke vil høre :aww:

Ringte først tynset, og fikk nr til jordmor som har vakt i natt - verdens hyggeligste dame som forklarte godt og hørte, og sa at blir jeg dårlig i natt så ringer jeg med en gang, og hun skulle ringe hun som har vakt i natt og si fra at det kan komme telefon fra meg og da må jeg inn. Hvis natta går fint så skal jeg inn på kontroll i morra og ta blodprøver, det var visst mye bedre enn bare blodtrykk og urinprøve. Og ta med urinprøve da, selvsagt. Da blir det nok også en ultralyd for å sjekke morkake og sånt. Hun mente at ting sikkert var helt fint, men ville gjerne sjekke ekstra. Så da gjør vi det.

Så deilig! Nå kan du føle deg helt trygg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zorro er eksperten! :D

Men en ting, Raksha, det går an å ringe føden altså. De er superflinke og svarer på de teiteste spørsmål helt uten å dømme. De er åpne om det, ingen spørsmål er for dumme, og man blir alltid tatt åpent i mot. Kanksje bruke dem i stedet for legen? :)

Det kan faktisk være mer hensiktsmessig å ringe føden.

Red. Ser du har gjort det. Bra!.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaran har fått tannebisser :D Merket det ikke, før han plutselig smilte med åpen munn tidligere idag :lol: Da er han som søsteren sin der, merket aldri med henne eller.

Tanebissene merket jeg med en gang gitt :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...