Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Nå håper jeg lille Johanne sover som en stein, og marie og mannen slapper av i sofaen i fred og fordragelighet.

Jeg har pakket koffert. :aww::lol: Orker ikke ny tur på sykehuset som sist, da jeg ble forespeilet en natt, kaaaaaaaaanskje to, og ble liggende en uke, uten telefon og med bare det jeg stod og gikk i av klær - hadde heldigvis snappet med meg toalettsaker og noen ekstra truser/sokker - så hadde det, men kun klæra jeg hadde på meg. :lol: Så den står klar med en reservetelefon i, dersom hvis atte osv. Formen er fremdeles bra, så tenker det går helt fint jeg, men just in case.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Jaran har fått tannebisser :D Merket det ikke, før han plutselig smilte med åpen munn tidligere idag :lol: Da er han som søsteren sin der, merket aldri med henne eller.

Åååh vi trenger smilebilde med tannebisser!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trippelposter jeg. Er man gravid så har man lov. For tenk. :aww::lol:

Jinxet det nok litt, idet jeg trykket post så begynte det i magen, men siden jeg åpenbart ikke skjønner alvoret så (vent med fisken til vi vet at alt er bra? Vær så snill? :cry: ) så tok jeg paracet og gikk å la meg, og det slapp etter 5-10 min, og var langt i fra så intenst som natt til i går, ikke oppkast eller noe. Så tenkte det var greit. Men virket på jordmor som jeg burde ringt uansett. Men skal inn dit nå ca kl 11 - blir mye venting for de tar meg "innimellom" slagene, så ikke forvent dere noe oppdateringer før etter 13 hvertfall. Blir sent til trondeim om prøvene ikke er bra. Nå krisemaksimerer jeg. For tenk. Gjør det når jeg får beskjed om å ta med ting og være forberedt på å bli sendt til trondheim.

Syns dette begynner å bli skikkelig skummelt jeg, så skal bli godt å sige ned i sofaen her igjen i ettermiddag og ta det helt med ro og vite at alt er bra og det ikke er noe fare på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rak, det kommer til å gå bra. Jeg sier til deg som jeg gjorde til Martine, det er kjempebra at du drar på sykehuset, det gjør det hele mindre skummelt. Der vet de hva du trenger av behandling, der vet de hvordan det ser ut om det skulle bli alvorlig, og på sykehuset slipper du å analysere og bekymre deg for de har ansatte til å gjøre den jobben for deg. På sykehuset er de spesialister på mor, graviditet og barn. Det finnes ikke en bedre plass å være hvis det skulle skje noe. Det trenger ikke være grunn til bekymring, det kan bare være fordi de ønsker å overvåke deg.

Det beste som kan skje er om du blir skrevet inn, det betyr ikke at det er noe alvorlig (husk, de har veldig lav terskel for oppfølging og innleggelse), men det betyr at du får den hjelpen du trenger om du skulle behøve det.

Men sykehus suger selvsagt, man vil jo helst være hjemme. Men når de tar en avgjørelse på hvorvidt du skal inn eller ikke så stol på den.

Om du havner i Trondheim og du føler for det så kan jeg og H ta oss en liten tur for å si hei og holde deg litt med selskap. Skrik ut om du er up for it du, ok? :hug:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rak, det kommer til å gå bra. Jeg sier til deg som jeg gjorde til Martine, det er kjempebra at du drar på sykehuset, det gjør det hele mindre skummelt. Der vet de hva du trenger av behandling, der vet de hvordan det ser ut om det skulle bli alvorlig, og på sykehuset slipper du å analysere og bekymre deg for de har ansatte til å gjøre den jobben for deg. På sykehuset er de spesialister på mor, graviditet og barn. Det finnes ikke en bedre plass å være hvis det skulle skje noe. Det trenger ikke være grunn til bekymring, det kan bare være fordi de ønsker å overvåke deg.

Det beste som kan skje er om du blir skrevet inn, det betyr ikke at det er noe alvorlig (husk, de har veldig lav terskel for oppfølging og innleggelse), men det betyr at du får den hjelpen du trenger om du skulle behøve det.

Men sykehus suger selvsagt, man vil jo helst være hjemme. Men når de tar en avgjørelse på hvorvidt du skal inn eller ikke så stol på den.

Om du havner i Trondheim og du føler for det så kan jeg og H ta oss en liten tur for å si hei og holde deg litt med selskap. Skrik ut om du er up for it du, ok? :hug:

Takk! :hug: Trengte det og ingen pekefinger akkurat nå, er litt på gråten og tenker at jeg har risikert livet til ungen fordi jeg ikke vil være til bry. Heldigvis beveger hun seg som normalt - og vi er på sykehuset om en times tid, da blir alt sjekket og forhåpentligvis er jeg bare hysterisk og de overforsiktige og jeg er hjemme igjen om noen timer med beskjed om å puste og slappe av. Hvis ikke så er det sikkert fint i trondheim. :aww: Og selskap hadde vært supert!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, Rak, du har ikke risikert noe som helst. :hug: Du har ringt når du skulle ringe, og du har blitt hørt. Du har gjort akkurat det du skulle! Det handler ikke om å være hverken hysterisk eller overforsiktig, ingen av partene er noen av delene. Det handler om at du og barnet skal bli tatt på alvor under graviditeten. Og det blir dere nå.

De har lav terskel fordi det skal være lav terskel. Det er slik det skal være under en graviditet. Det betyr ikke at det er noe galt av den grunn, det betyr ikke at du har gjort noe feil heller.

Alt dette er bare bra, og om det viser seg at du skulle trenge behandling så får du det nå. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke så er det sikkert fint i trondheim. :aww: Og selskap hadde vært supert!

Nuvel, det er et imponerende drittvær her i hvert fall. :aww::lol: Sånn siden du helt sikkert vil oppleve utrolig mye av trøndernaturen hvis du blir sendt opp hit på sykehus.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rak tenker på deg :heart: Signerer Mari på alt!

Gleder meg til oppdatering.

Og J sovnet 10 min før du skrev det innlegget :lol:

Næmmen Jaran da, det var tidlig. :ahappy:

Deilig at han ikke ble plaget med det!

Idag er Johanne 5 mndr. :) Den siste tiden har virkelig vært mye bedre! Vi koser oss sånn på ferie. Idag dro besteforeldrene hjem og det var jo rene sorgen, de har kost seg sånn med henne og det har vært så deilig med avlastning. Men da vet vi hvor bra det går til senere også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rak! Dette går helt fint :) Jeg gikk halvannen mil tur med hundene, og stresset rundt etter at jeg fikk vite at det kunne være morkakesvikt. De ga meg ikke beskjed om å ta det helt med ro, men jeg burde jo tenkt litt selv. Man kjenner den på samvittighet i etterkant, men det gikk jo fint her også :) Det er en måned til du har termin, og jeg ble satt i gang 20 dager før termin. Det er ingen krise om de bestemmer seg for at hun må ut nå. Lykke til, jeg tenker på deg! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er frisk som en fisk! Baby og. Alt var fint, til og med.blodtrykk!

Jippi! Og unnskyld for at jeg skremte deg slik, men legen din burde hatt en frossen kveite i bakhodet....

Jeg sitter hos frisøren for første gang siden jul, dåp i helgen og jeg hørte rykter om at det blir tatt bilder på slike tilstelninger.. Utrolig deilig å bli freshet opp litt, sårt trengt, men FY så fælt å være så lenge fra Tuva... Hun er med pappaen, men alikevel, mammaen holder på å dø litt inni seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lettet! Er nok bare baby som ligger i spenn når jeg blir så dårlig. Men veldig godt å få beskjed om at alt er bra :D må ta det rolig uansett, hvile mer og sånt, en krise avblåst. :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fantastisk, Rak :D

Er en tur innom sykehuset selv i dag. Kløen sprer seg :gaah: De liker visst ikke sånt, jordmødre, så har tatt nye blodprøver. Har også tatt CTG, for tredje gang denne uka. Den var fin, så tvillingene trives fortsatt. Nå skal jeg bare snakke med en lege, og så kjøre hjem igjen. Får svar på blodprøver om noen dager, men gidder ikke være bekymra egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...