Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Å herregud, nå ble jeg veldig glad i Kapten Sabeltann! Jeg ble jo ør i hodet av å måtte se alle episodene som lå ute av lesekorpset her om dagen, jeg forstår at jeg tross alt har sluppet billig unna mye vondt :lol: Vi hadde et kvarter med drømmehagen den sommeren han fylte 1 år og jeg lider litt enda.

Fortsatt diare og fortsatt vondt, det er ikke kult når ungen skriker av smerter på doslåla.

Men dagens A sitat er: det kom kjempe masse bæsj, nå kan bæsjen hvile de neste hundre år :lol: :lol:

:lol::lol:

Så nydelige unger dere har alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 19 år siden på denne dag, ble jeg mamma for første gang :aww:

Gratulerer! Herregud, det må være rart?

Jeg tenkte på det i sted. Vi skulle til pappa og samtalen forløp seg ca sånn : " ta av deg genseren du har på deg du, Mamma har lagt frem en grønn genser og en bukse til deg på sofaen".

Vips så hadde "babyen" min skiftet, tatt på seg ytterjakke, lue, cherroxer og pakket sekken sin ( pakket med tempen faktisk, fordi han var jo syyyyyyk) i mens jeg suste rundt meg selv som vanlig. Han husket Ipaden sin da, mobilen min ble igjen hjemme* flir*. Først når jeg satte meg i bilen slo det meg hvor selvstendig han har blitt.

Man får sånne halvt stolte og halvt vemodige øyeblikk. Jeg skulle ønske jeg kunne pause det litt noenganger. Men så ser jeg på datteren til sambo og blir tross alt takknemlig for at jeg har et friskt barb som utvikler seg. Bare litt for fort for mammaen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :ahappy:

Litt rart, mest fordi jeg ikke føler at jeg er gammel nok til å ha et så voksent barn :lol:

Min søster som er litt over et år eldre enn meg har en datter på 18. Det er sprøtt :lol: A kunne vært barnebarnet hennes. Jeg føler meg jo enda ikke voksen selv, hadde jeg hatt en på 17-18 hadde det føltes veldig rart :P Jeg har kollegaer på den alderen liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dobbeltposter for å spørre: hva gjør dere med øyekatarr? Jeg får jo litt vondt i kroppen av unødvendig antibiotika-bruk, men barnehage krever legetilsyn og ev påbegynt behandling. Jeg har ikke lyst til å behandle med annet enn saltvann.

Lege må jo se på det, men gir de alltid antibiotika?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det bør ikke behandles sånn helt umiddelbart i min mening. Like ofte er det pga virus, eller støv og dritt. Siden A nettopp har vært syk så tipper jeg det er grunnen. I de aller fleste tilfeller går det fint over av seg selv, som du sier bare å holde det rent. Tror ikke jeg ville brukt saltvann engang jeg, med mindre det er mye puss, bare tørket vekk verket med en ren og fuktig bomullsdott. Men akkurat det ser jo du best.

Dette med mindre han virker veldig plaget selvsagt, da blir det jo noe annet. Legen vår behandler ikke med mindre det vedvarer eller barnet er plaget.

Noen ganger henger barnehagene litt etter i reglene sine. Andre ganger er de veldig oppdaterte. Jeg tror egetnlig ikke de kan kreve lege og påbegynt behandling, men jeg skal ikke være for skråsikker. God bedring til A!

Fakeedit fordi jeg ble nysgjerrig:

Fra Folkehelseinstituttets retningslinjer for barnehager anno 2009:

"Øyekatarr (konjunktivitt)

Med dagens kunnskap er det ikke av smittevernhensyn grunnlag for å anbefale at barnehagebarn ved mild til moderat øyekatarr holdes hjemme. Bare ved kraftig øyekatarr med rikelig pussdannelse bør barnet av smittevernhensyn holdes hjemme inntil pussdannelsen har avtatt. Ved kraftig øyekatarr vil det vanligvis være behov for legekontakt, og barnets allmenntilstand vil også i stor grad styre behovet for å være hjemme fra barnehagen.
Det må være opp til barnets foresatte å avgjøre om et barn som har symptomer på konjunktivitt skal undersøkes av lege."
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren til sambo hadde øyekatarr og selv om jeg var nøye på å vaske hendene andre veien har jeg tydeligvis klart å ta med meg smitte fra hun til han. De har ikke hatt fysisk kontakt med hverandre pga A sin sykdom, så det er sannsynlig at jeg har dratt med meg noe. Han er forkjølet, det kan jo ha forverret det.

Han fikk ikke øyet opp i dag tidlig . Det var faktisk veldig morsomt for mammaen.

"Ånei, Mamma! Øynet mitt ei stengt! Vijkej ikke! Fåj ikke opp! !Åpne mamma! "

Litt tilløp til panikk og en mor som fniste voldsomt av den enøyde banditt hehe..

Edit: så jeg behøver faktisk ikke dra til lege? Jeg kan jo bare prate med de på telefon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster som er litt over et år eldre enn meg har en datter på 18. Det er sprøtt :lol: A kunne vært barnebarnet hennes. Jeg føler meg jo enda ikke voksen selv, hadde jeg hatt en på 17-18 hadde det føltes veldig rart :P Jeg har kollegaer på den alderen liksom.

Noe som føles enda verre, er at hvis guttebarnet følger "familetradisjonene", så er jeg farmor om et år eller to. Den sliter jeg skikkelig med, for å være helt ærlig. Stakkars mamma, hun var bare 40 år når hun ble mormor hun, med litt uflaks er hun oldemor når hun er ca 60.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som føles enda verre, er at hvis guttebarnet følger "familetradisjonene", så er jeg farmor om et år eller to. Den sliter jeg skikkelig med, for å være helt ærlig. Stakkars mamma, hun var bare 40 år når hun ble mormor hun, med litt uflaks er hun oldemor når hun er ca 60.. :lol:

Mamma var 37. Altså et år eldre enn jeg er nå :lol: Det må ha føltes veldig rart... Jeg er jo bare barnet :lol:

Må til lege.. Han burde visst vært bedre nå siden øynene ble vasket med saltvann i går? Trodde sånt tok litt tid jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må til lege.. Han burde visst vært bedre nå siden øynene ble vasket med saltvann i går? Trodde sånt tok litt tid jeg.

Sånn ut ifra at det er snart mange helgedager og dertil stengte legekontor, så kan det jo være smart å dra avsted.

Ellers er det å bruke kamillete på en bomullsdott og vaske med et greit kjerringråd. Kamille virker rensende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnehagen til E blir barn med øyekatarr sendt hjem. Det er jeg glad for, i og med at det smitter såpass lett. Og er det øyekatarr så blir det vel ikke bra av seg selv særlig fort, og jeg har erfart selv at det er vondt... Så de få gangene E har hatt det har vi dratt til legen og fått dråper/salve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magefølelsen var riktig den. Bor en liten jente i magen min. :-) skal tilbake straks da, for hun ville ikke vise ansiktet eller la damen måle hodet. Så siden bonden har en time på sykehus kl ett så skulle jeg komme tilbake da. :-)

  • Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magefølelsen var riktig den. Bor en liten jente i magen min. :-) skal tilbake straks da, for hun ville ikke vise ansiktet eller la damen måle hodet. Så siden bonden har en time på sykehus kl ett så skulle jeg komme tilbake da. :-)

Yay! Grattis! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magefølelsen var riktig den. Bor en liten jente i magen min. :-) skal tilbake straks da, for hun ville ikke vise ansiktet eller la damen måle hodet. Så siden bonden har en time på sykehus kl ett så skulle jeg komme tilbake da. :-)

Var det jeg sa jo! :D:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som føles enda verre, er at hvis guttebarnet følger "familetradisjonene", så er jeg farmor om et år eller to. Den sliter jeg skikkelig med, for å være helt ærlig. Stakkars mamma, hun var bare 40 år når hun ble mormor hun, med litt uflaks er hun oldemor når hun er ca 60.. :lol:

Jeg var 39 når jeg ble farmor, og mamma var 61 :lol:

Rak: gratulerer!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magefølelsen var riktig den. Bor en liten jente i magen min. :-) skal tilbake straks da, for hun ville ikke vise ansiktet eller la damen måle hodet. Så siden bonden har en time på sykehus kl ett så skulle jeg komme tilbake da. :-)

Grattis, Rak smiley_baby-3350.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er det som er litt trist med valpetiden, de blir så raskt store😄 Her blir det kanskje litt størrelse også, ganske store poter😍 Treningstips for sommeren: start på skiltene i RL, ta ett og ett om gangen. Sånn, trenings-sommeren er i boks😄
    • Hei, har noen tips til brae kenneler til stor hund? Fra Trondheim ned til Oslo området/Kristiansand? 
    • Det er fullt mulig å lære hunden å leke og ta leke som belønning. Jeg hadde en hund lik din, og fikk ham like fokusert på lek. I hovedsak gjøres det ved å belønne fokus på lek med mat. Legg en leke på gulvet, vent til hunden ser på den, belønn. Vent videre til han tar borti den med snute eller pote, så til han plukker den opp, osv. Bruk mat med "lav" verdi. Bruk tørrfôr som belønning, og jobb mye med ro når mat er involvert. Jeg tenker at her spiller mange faktorer inn. Hvordan er det på stuegulvet, hjemme? I hagen, på kjente områder? Begynn i lette omgivelser uten distraksjoner for hunden. Start med lave kriterier, enkle øvelser han kan. Hvis du bor i nærheten av en god hundeskole, sjekk om de har kurs i belønningsutvikling eller kan hjelpe deg med dette kanskje med en privattime eller to?  
    • Jeg tror nok løsningen her er å være tålmodig, og gi ham tid til å forstå hva som er forventet av ham. Du har åpenbart en matmotivert hund, som i seg selv er en stor fordel i lydighetstrening Vær nøye med å ikke gi godbit før han viser ønsket atferd, og gjør nok repetisjoner slik at han forstår mønsteret.    Gi det litt tid, så forstår han at det ikke hjelper å hoppe etter godbiten for å få den, iallfall!
    • Jeg har en hund som er veldig glad i mat og alt med mat skaper stress. Lydighet er vanskelig fordi uten godbiter så vil han ikke gjøre noe og med godbiter så blir han så stressa og kun opptatt av godbit og da hører han ikke etter hva han skal gjøre. Hvordan kan jeg trene lydighet da? Han liker ikke leker så det utgår. Han er ikke stresset uten mat men med en gang mat er med i bildet så stresser han fullt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...