Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Navnetråd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har foreslått det allerede. :P

Ser ikke helt hvorfor tvillingnavn skal være verre enn å finne navn til ett barn, sett bort ifra det faktum at man må finne to da. :lol:

Alexander

Bertin

Casper

Daniel

Eivind

Frank

Gunnar

Helge

Ivar

Jens

Kristian

Lorentz

Marius

Nathaniel

Ove

Paul

Quentin

Ragnar

Sjur

Torbjørn

Ulf

Vilhelm

Walther

Xavier

Yngve

Zachary

Æææh?

Øystein

Åsmund

Navnealfabet. Noen bokstaver var lettere enn andre. Èn var helt umulig. Dere kan jo gjette hvilken. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Har foreslått det allerede. :P

Ser ikke helt hvorfor tvillingnavn skal være verre enn å finne navn til ett barn, sett bort ifra det faktum at man må finne to da. :lol:

Alexander

Bertin

Casper

Daniel

Eivind

Frank

Gunnar

Helge

Ivar

Jens

Kristian

Lorentz

Marius

Nathaniel

Ove

Paul

Quentin

Ragnar

Sjur

Torbjørn

Ulf

Vilhelm

Walther

Xavier

Yngve

Zachary

Æææh?

Øystein

Åsmund

Navnealfabet. Noen bokstaver var lettere enn andre. Èn var helt umulig. Dere kan jo gjette hvilken. :aww:

Ævar er faktisk et navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har foreslått det allerede. :P

Ser ikke helt hvorfor tvillingnavn skal være verre enn å finne navn til ett barn, sett bort ifra det faktum at man må finne to da. :lol:

Alexander

Bertin

Casper

Daniel

Eivind

Frank

Gunnar

Helge

Ivar

Jens

Kristian

Lorentz

Marius

Nathaniel

Ove

Paul

Quentin

Ragnar

Sjur

Torbjørn

Ulf

Vilhelm

Walther

Xavier

Yngve

Zachary

Æææh?

Øystein

Åsmund

Navnealfabet. Noen bokstaver var lettere enn andre. Èn var helt umulig. Dere kan jo gjette hvilken. :aww:

Ægir. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har foreslått det allerede. :P

Ser ikke helt hvorfor tvillingnavn skal være verre enn å finne navn til ett barn, sett bort ifra det faktum at man må finne to da. :lol:

Alexander

Bertin

Casper

Daniel

Eivind

Frank

Gunnar

Helge

Ivar

Jens

Kristian

Lorentz

Marius

Nathaniel

Ove

Paul

Quentin

Ragnar

Sjur

Torbjørn

Ulf

Vilhelm

Walther

Xavier

Yngve

Zachary

Æææh?

Øystein

Åsmund

Navnealfabet. Noen bokstaver var lettere enn andre. Èn var helt umulig. Dere kan jo gjette hvilken. :aww:

Problemet er ikke at det er tvillinger, men at det er gutter :P Guttenavn er VANSKELIG! Men det var faktisk noen fine på den lista.

Hvilken type navn liker du, da W? Norrøne, trauste, enkle, svenske, danske, kongelige eller har dere noen oppkallingstradisjoner?

Jeg aner ikke, faktisk. Jeg liker jentenavn :aww: Men saken er at vi har to personer vi gjerne vil kalle opp etter. Den ene heter Jan (et navn jeg overhodet ikke liker, men mannen insisterer), og den andre heter Hermod Kristian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermod var kjempefint! :) Hva med å snike inn Jan en plass? Ørjan eller noe i den duren?

Jeg liker også Hermod :) Og personen som het det, betød enormt mye for meg. Og det var ingen dum ide :D Akkurat Ørjan er nok ganske uaktuelt, men det finnes sikkert andre navn man kan snike det inn i! Skal ta det opp med mannen.

Vi tenkte på å kalle den ene Kristian, siden Hermod muligens er litt gammelmodig. Men jeg er skeptisk, fordi ett av etternavnene vil være Sand... :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Hermod kjempegodt iallfall. Er glad i slike staute, flotte og stødige navn, at de er gamle er bare et pluss. Kristian er fint det også. Men enig i at det er litt snålt å ha en Kristian Sand når man i tillegg bor der. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat guttenavn er enkelt her - er tradisjon på bonden sin side. Og siden jeg både liker svigerfar og navnet så gidder jeg ikke krangle på det. :)

Simen er kjempefint, og høres helt riktig ut. Blir han odelsgutt? (Typisk et sånt spørsmål som det er bare å ignorere hvis det ble for privat).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er ikke at det er tvillinger, men at det er gutter :P Guttenavn er VANSKELIG! Men det var faktisk noen fine på den lista.

Jeg aner ikke, faktisk. Jeg liker jentenavn :aww: Men saken er at vi har to personer vi gjerne vil kalle opp etter. Den ene heter Jan (et navn jeg overhodet ikke liker, men mannen insisterer), og den andre heter Hermod Kristian.

Skal du kalle opp en som heter Jan så kan du jo gå tilbake til opprinnelsen til det navnet og kalle han Johannes. Eventuelt Johan eller Jon.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen er kjempefint, og høres helt riktig ut. Blir han odelsgutt? (Typisk et sånt spørsmål som det er bare å ignorere hvis det ble for privat).

Takk! :) Og til Mari også! Og ja, så sant vi driver gården så lenge, og ungen, uansett kjønn, ønsker å ta over så går det på odel. Er ingen plan om å gi opp gården da, bonden ånder og lever for den, så håper en unge vil og kan overta etterhvert. :)

Vi vet jo ikke kjønn enda. Magefølelsen min var råsterk på jente lenge, men nå er jeg mer i tvil.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :) Og til Mari også! Og ja, så sant vi driver gården så lenge, og ungen, uansett kjønn, ønsker å ta over så går det på odel. Er ingen plan om å gi opp gården da, bonden ånder og lever for den, så håper en unge vil og kan overta etterhvert. :)

Vi vet jo ikke kjønn enda. Magefølelsen min var råsterk på jente lenge, men nå er jeg mer i tvil.

Ingeborg :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kalle opp en som heter Jan så kan du jo gå tilbake til opprinnelsen til det navnet og kalle han Johannes. Eventuelt Johan eller Jon.

Du er jo et geni! :D Mannen min er STA! Men jeg skal viderebringe geniale forslag :D

Hermod og Krestjan :D

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Hermod kjempegodt iallfall. Er glad i slike staute, flotte og stødige navn, at de er gamle er bare et pluss. Kristian er fint det også. Men enig i at det er litt snålt å ha en Kristian Sand når man i tillegg bor der. :)

Jeg har også sansen for Hermod. :)

Når det gjelder Kristian, så kan man evt. stave det Christian slik at det ikke ser så likt ut som Kristiansand skriftlig. Ellers så forstod jeg det slik at Sand ikke blir siste etternavn? Og da mener jeg at det blir et mindre problem. Men jeg ser jo problemstillingen. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...