Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Koselig dag! I dag var svigers her for ørtende gang på besøk - og i dag var første gang de har hilst på henne i våken tilstand :lol: Gleden var stor hos mor når Tuva smilte stooort når hun kom tilbake til mammaen sin når besøket skulle reise. Og pappaen var om mulig enda stoltere når Tuvis smilte til han for første gang på stellebordet senere på dagen :wub:

Og ellers, har dere prøvd sovemusikk-app dere med babyer? Jeg bare lo av mannen, men ungen ELSKER den musikken. :lol: Lullaby for babies heter den tror jeg. Den første versjonen er bedre enn nr 2.

Fredagskvelden tilbringes i armkroken :wub:

581536_10151481083192225_165535960_n.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

L har fått smake på omtrent alt mulig, men det er mer sånn "begynne å drikke/spise" fast jeg lurer på. Jeg var visst selv en baby som begynte rett på melk fra morsmelk og som drakk av kopp istedenfor flaske (flaskesmokk og smokk var æsj) og spiste brødskive (nektet å spise grøt) veldig tidlig, så jeg vet jo at man overlever liksom;)

Jeg er nok ikke egentlig så forsiktig, men mat er liksom min usikkerhetsgreie med L, fordi det har vært så veldig mye "jobb" fra starten av, både med "spesialopplegg" og med å få henne opp i vekt. Det virker som de som har et litt lenger opphold på sykehuset i starten får noen sånne greier som det tar tid å slappe av med. Det å slutte å tenke at hun må så og så mye opp i vekt har vært det jeg har måttet jobbe med, mens andre vi kjenner fra sykehuset har vært ekstremt gode kunder av håndspritprodusentene;) (akkurat DER er jeg veldig avslappet da, immunforsvar måtte hun få med en gang, liksom;p)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har forskjellige ting man er påpasselige med. Jeg stusset veldig når jeg så en artikkel i vg ( som tydeligvis er ute etter å skremme vettet av foreldre for tiden) om et par som klaget sin nød over at barnet hadde hatt både omgangssyke og influensa siden det begynte i barnehagen. Masse statistikk som viste hvor mye syke barnehagebarn er. Jeg synes det er helt flott jeg, en av fordelene med barnehagen. Det må jo kickstarte immunforsvaret :lol:

Apropos omgangssyke. Det er ikke over. Han klager fortsatt over smerter og har diare. Han spiste litt i går og drikker hele tiden, men er slapp, sliten og tisser lite. Nærmer oss legevakta kjenner jeg. Dehydrering er mitt største mareritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Loke: :hug: Dere får nå dosa med sykdom, syns jeg.
Akkurat i vinter har det vært mye. Omgangssyke i desember, svineinfluensa i januar og omgangssyke igjen nå. Men strengt tatt har han ikke vært noe særlig syk utenom allergien tidligere. Et tilfelle av parainfluensa i fjor vinter og dett har vært dett. Han har jo hatt vannkopper-diagnose 3 ganger, men det tror jeg aldri han har hatt. Det er nok bare legenes uerfarenhet med sterkt atopiske barn. Vi visste jo ikke at det kunne bli så mange blemmer selv. Må samme med bilde her også. Dette er det blideste ansiktsuttrykket hans for tiden...

post-321-13640292089901_thumb.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men pen er han :D

Takk! Det synes jo mammaen også :D

Venter fortsatt på den dagen jeg ikke på et eller annet tidspunkt i løpet av dagen blir slått i bakken av at jeg har lagd noe så vakkert. Den dagen han blir en atal kvisete illeluktende tenåring, tenker jeg*flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har forskjellige ting man er påpasselige med. Jeg stusset veldig når jeg så en artikkel i vg ( som tydeligvis er ute etter å skremme vettet av foreldre for tiden) om et par som klaget sin nød over at barnet hadde hatt både omgangssyke og influensa siden det begynte i barnehagen. Masse statistikk som viste hvor mye syke barnehagebarn er. Jeg synes det er helt flott jeg, en av fordelene med barnehagen. Det må jo kickstarte immunforsvaret :lol:

Apropos omgangssyke. Det er ikke over. Han klager fortsatt over smerter og har diare. Han spiste litt i går og drikker hele tiden, men er slapp, sliten og tisser lite. Nærmer oss legevakta kjenner jeg. Dehydrering er mitt største mareritt.

Får du ham til å drikke kokt, avkjølt vann så er det supert. Fikk det rådet selv en gang snuppa her hadde diaré så lenge at hun sluttet å produsere urin. Hun hadde lungebetennelse og de bakteriene smittet tarmsystemet ved at hun svelget slim. De fleste har vel erfart at en bakteriell luftveisinfeksjon har fast følge med diaré hos de små. Det ble sykehusinnleggelse på henne, og der fikk vi det rådet med kokt vann.

Finraspet eple er også stoppende, det samme med gulrotmos. Cola er ikke gunstig for en syk tarm, selv om vi vet at det føles bra.

Eplejuice med farris i like deler gir både sukker og salt som kroppen trenger ved diaré.

Ellers er et ufarlig kjerringråd å røre ut litt potetmel i drikken.

Fint at du har legevakt i bakhodet. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd! Jeg får i han eplebiter i isvann, frosne bær og kald pølse. Farris og eplejuice hater han, men iskaldt vann drikker han hele tiden.

Han tisser jo, men jeg blir bekymret lell jeg altså.

Edit: han spiste akkurat en halv skive med kaviar og nå smiler han! Hvis det bare holder seg inne nå...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig søtnos han der Ask altså! :) Hvordan går det med ham nå?

Her har vi en ikke-dag. Begynte så bra med sol og fint vær så vi stakk ut i skogen med akebrett og god kompis. Men H var ikke i humør, alt var galt i dag, så endte opp hjemme igjen etter to og en halv time selv om vi hadde planlagt å tilbringe størsteparten av dagen der ute. Ryggsekk med god mat og alskens vettu, så moren var kanskje litt skuffet. Etter det har han bare villet se på tv egentlig. Ikke engang bading med vannballonger frister. Jaja, man har vel noen slike dager og innimellom. Har jo ofte litt høye forventninger til helgen. :)

Han klager litt på vondt i munnen innimellom, så jeg håper ikke det er tanna som plager ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig søtnos han der Ask altså! :) Hvordan går det med ham nå?

Her har vi en ikke-dag. Begynte så bra med sol og fint vær så vi stakk ut i skogen med akebrett og god kompis. Men H var ikke i humør, alt var galt i dag, så endte opp hjemme igjen etter to og en halv time selv om vi hadde planlagt å tilbringe størsteparten av dagen der ute. Ryggsekk med god mat og alskens vettu, så moren var kanskje litt skuffet. Etter det har han bare villet se på tv egentlig. Ikke engang bading med vannballonger frister. Jaja, man har vel noen slike dager og innimellom. Har jo ofte litt høye forventninger til helgen. :)

Han klager litt på vondt i munnen innimellom, så jeg håper ikke det er tanna som plager ham.

Bedre , tror jeg. Han har sovi i 5 timer , bare avbrutt av uling over aaua i rumpa. Urinen er fin.

Stakkars H! Får håpe det ikke er tennene .Noen ganger er det bare sånn ja. Jeg kjenner til det med for høye forventninger til helgene. Noen ganger får jeg inntrykk av at A egentlig bare vil slappe av :lol:

Har aldri hørt om Backyardigans? Her går det litt i Shrek nå. Det blir mye tv når han ikke er i form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søt sliten Ask :heart:

Og kos å lese hvordan det går med Jaran!

Håper Heljar bare er litt sliten og at det ikke er tanna som plager han!

Litt urolig her i det siste så har ikke fått quotet, likt eller husket alt jeg burde kommentere, men skulle si at vi har fått trøst smokker i posten nå, og selv om hun ikke akkurat elsker den så har den klart å roe henne i 5 minutter to ganger nå. Det er jo en god start! :)
Og bæresjalet! Første gang jeg prøvde det sovnet hun momentant. Og det var så koselig med den varme lille kroppen inntill! :heart:

Igår kveld prøvde vi det også, da det 'braket løs'. Da hjalp det ikke like fort, men etter mye gåing og dansing så roet hun seg betraktelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff stakkars Ask og mamman, og håper munnen til H er bra, og at Johanne får roet seg og sove. :wub:

Gikk amokk på opphørssalg i dag jeg. Selv om jeg enda ikke vet kjønn. :lol: så er overhengende fare at det dukker opp overraskelsepakke til en sonis etterhvert, hvem det blir er litt avhengig av hva ultralyden sier på mandag. :lol: (og om den sier noe). Var veldig utplukket så lite nøytralt, var stort sett rosa eller lyseblått. Og lite å velge i i størrelser og sånt.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre , tror jeg. Han har sovi i 5 timer , bare avbrutt av uling over aaua i rumpa. Urinen er fin.

Høres definitivt ut som han er på riktig side av sjukdommen ja. :)

Har aldri hørt om Backyardigans? Her går det litt i Shrek nå. Det blir mye tv når han ikke er i form.

Netflix. :) Det er en helt utrolig irriterende greie hvor noen pastellfargete blobbe-dyr dingler rundt og synger og danser. Og synger. Og danser. Og synger. Og danser litt mer. Hver episode har forskjellig tema, for å virke pedagogisk vil jeg tro. Mulig det er det også, men alt det irriterende skygger over for all potensiell læring for min del iallfall. :D

3 j*vla sesonger ligger ute, Loke. 3 hele sesonger...

"BrækeJørgen! BrækeJørgen! BrækeJørgen! Æ vil se på BrækeJørgen, mamma! Væsåsnill?" Oh joy.

header.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres definitivt ut som han er på riktig side av sjukdommen ja. :)

Netflix. :) Det er en helt utrolig irriterende greie hvor noen pastellfargete blobbe-dyr dingler rundt og synger og danser. Og synger. Og danser. Og synger. Og danser litt mer. Hver episode har forskjellig tema, for å virke pedagogisk vil jeg tro. Mulig det er det også, men alt det irriterende skygger over for all potensiell læring for min del iallfall. :D

3 j*vla sesonger ligger ute, Loke. 3 hele sesonger...

"BrækeJørgen! BrækeJørgen! BrækeJørgen! Æ vil se på BrækeJørgen, mamma!" Oh joy.

header.jpg

Å herregud, nå ble jeg veldig glad i Kapten Sabeltann! Jeg ble jo ør i hodet av å måtte se alle episodene som lå ute av lesekorpset her om dagen, jeg forstår at jeg tross alt har sluppet billig unna mye vondt :lol: Vi hadde et kvarter med drømmehagen den sommeren han fylte 1 år og jeg lider litt enda.

Fortsatt diare og fortsatt vondt, det er ikke kult når ungen skriker av smerter på doslåla.

Men dagens A sitat er: det kom kjempe masse bæsj, nå kan bæsjen hvile de neste hundre år :lol: :lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei nydelig jente du har, Martine. :)

Tusen takk! :heart: Tror hun er dårlig nå da, stakkars. Hun våknet og roet seg ikke da jeg gikk inn til henne, noe som ikke er likt henne. Tok henne med ut på sofaen og la henne oppå meg, og da sovnet hun. Ikke feber, men ganske klam, og plutselig bråvåkner hun...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Loke!

Så fin han er, Yodel! :heart:

Kan ikke akkurat klage når E sover så lenge som hun gjorde i dag altså... Fra 19.30-11.35, kun avbrutt en liten stund i går kveld og så fikk hun litt melk Kl 06. Nå skal vi straks ut i sola!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er det som er litt trist med valpetiden, de blir så raskt store😄 Her blir det kanskje litt størrelse også, ganske store poter😍 Treningstips for sommeren: start på skiltene i RL, ta ett og ett om gangen. Sånn, trenings-sommeren er i boks😄
    • Hei, har noen tips til brae kenneler til stor hund? Fra Trondheim ned til Oslo området/Kristiansand? 
    • Det er fullt mulig å lære hunden å leke og ta leke som belønning. Jeg hadde en hund lik din, og fikk ham like fokusert på lek. I hovedsak gjøres det ved å belønne fokus på lek med mat. Legg en leke på gulvet, vent til hunden ser på den, belønn. Vent videre til han tar borti den med snute eller pote, så til han plukker den opp, osv. Bruk mat med "lav" verdi. Bruk tørrfôr som belønning, og jobb mye med ro når mat er involvert. Jeg tenker at her spiller mange faktorer inn. Hvordan er det på stuegulvet, hjemme? I hagen, på kjente områder? Begynn i lette omgivelser uten distraksjoner for hunden. Start med lave kriterier, enkle øvelser han kan. Hvis du bor i nærheten av en god hundeskole, sjekk om de har kurs i belønningsutvikling eller kan hjelpe deg med dette kanskje med en privattime eller to?  
    • Jeg tror nok løsningen her er å være tålmodig, og gi ham tid til å forstå hva som er forventet av ham. Du har åpenbart en matmotivert hund, som i seg selv er en stor fordel i lydighetstrening Vær nøye med å ikke gi godbit før han viser ønsket atferd, og gjør nok repetisjoner slik at han forstår mønsteret.    Gi det litt tid, så forstår han at det ikke hjelper å hoppe etter godbiten for å få den, iallfall!
    • Jeg har en hund som er veldig glad i mat og alt med mat skaper stress. Lydighet er vanskelig fordi uten godbiter så vil han ikke gjøre noe og med godbiter så blir han så stressa og kun opptatt av godbit og da hører han ikke etter hva han skal gjøre. Hvordan kan jeg trene lydighet da? Han liker ikke leker så det utgår. Han er ikke stresset uten mat men med en gang mat er med i bildet så stresser han fullt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...