Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Maren: Liam er så nydelig!
Og Torgrim også selvsagt!

Er så stolt av gutta våre! Sindre har i løpet av helgen lært seg å svinge, stoppe og HOPPE på slalomski!
Vesle tassen (er'n ikke fortsatt baby da?) Magnus stod selv nedover bakken, men måtte fanges, for stoppegenskapene var det værre med :lol:

Laget en liten video av ferien vår, i Gangnam style. Have a look! Den er dessverre stengt for mobil grunnet opphavsrett (musikk), men dere med data: SE da vel! :D



7247_360087997433666_912293347_n.jpg

537411_359932467449219_1085139539_n.jpg

6672_10152700221920483_640363468_n.jpg
  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig, Yodel!

Heljar på Peppes i dag: "Maten vårres, maten vårres, hvor er du? Her er jeg, her er jeg! God dag, god dag, god dag" Quirky og søt. :) Men jeg vil også dele påska vår. Vi var i byen, fordi vi holder på å pusse opp badet. Men savnet ikke fjellet en eneste gang, for vi har virkelig superfin skog rett ved oss, fine venner og mange andre flott områder i byen å romstere på.

Bilder fra vår påske:

Strand:

8601043590_89ca6f154b_z.jpg

By:

8599943485_0612ce7eb2_z.jpg

Snø:

8586853772_7e9bacbd43_z.jpg

Kvikklunch og kakaobart

8586853218_6d2874e27f_z.jpg

Skapelse

8586854048_19baf48ec6_z.jpg

Sliten gutt av mange opplevelser. :)

8601044808_3eec1b3595_z.jpg

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så mange herlige unger her altså! Torgrim er så fin :heart:

Det sovebildet av Heljar fikk jeg skikkelig varm følelse av, er sånn Soph pleier å være på vei hjem fra ting der hun har gitt alt hun har og kapitulerer på vei hjem! Også så tøff alene på rattkjelken!

Så fine og tøffe guttene dine er Yodel!! Men jeg nekter å tro at de har blitt så store altså... Var ikke Sindre baby som lå i dypvogn på utstilling igår liksom???? Og nå hopper han på ski?? Nei nei.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig... 10 min etter jeg hadde ankommet raseforedraget får jeg DEN tlf av Lars, som sier at Sophia har falt på bordkanten når hun balanserte på gyngehesten sin PÅ sofaen (jepp, alt hun rekker på de 2 min han var på kjøkkenet :P ) og hadde fått DET kuttet i hodet, det var minst 5 cm stort og det som var. Jeg ba han ringe legevakten, som ba han om å ta ungen i dusjen, spyle vekk blodet så se kuttet ordentlig og snakke med dem. De kom frem til at det ikke trengte å syes. Når jeg kom jeg fikk jeg se det.. Det er KANSKJE 3 millimeter stort om jeg legger godviljen til...

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig... 10 min etter jeg hadde ankommet raseforedraget får jeg DEN tlf av Lars, som sier at Sophia har falt på bordkanten når hun balanserte på gyngehesten sin PÅ sofaen (jepp, alt hun rekker på de 2 min han var på kjøkkenet :P ) og hadde fått DET kuttet i hodet, det var minst 5 cm stort og det som var. Jeg ba han ringe legevakten, som ba han om å ta ungen i dusjen, spyle vekk blodet så se kuttet ordentlig og snakke med dem. De kom frem til at det ikke trengte å syes. Når jeg kom jeg fikk jeg se det.. Det er KANSKJE 3 millimeter stort om jeg legger godviljen til...

:lol: Herregud så søt han er. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig... 10 min etter jeg hadde ankommet raseforedraget får jeg DEN tlf av Lars, som sier at Sophia har falt på bordkanten når hun balanserte på gyngehesten sin PÅ sofaen (jepp, alt hun rekker på de 2 min han var på kjøkkenet :P ) og hadde fått DET kuttet i hodet, det var minst 5 cm stort og det som var. Jeg ba han ringe legevakten, som ba han om å ta ungen i dusjen, spyle vekk blodet så se kuttet ordentlig og snakke med dem. De kom frem til at det ikke trengte å syes. Når jeg kom jeg fikk jeg se det.. Det er KANSKJE 3 millimeter stort om jeg legger godviljen til...

Hønefar? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen nevnt, ingen glemt: For noen nyyydelig små barn sonenfolket får altså!

Ikke spesielt aktiv her for tiden, vi har hatt en magisk påske. Vi har reist østover og Tuva har storkost seg med besteforeldrene sine. De kan ikke få nok av henne og jeg har ikke skifta ei bæsjebleie på ei uke :lol: Den kjipe delen av en fin påske er at det er vanskelig å reise igjen - kjipt å bo så langt unna!

Mannen og jeg var på quiz mens mamma passet - rart og godt å komme seg ut litt! Hvordan synes dere andre det er/var å reise ut uten baby? Fra Tuva var 2-3 uker har jeg reist på LP-trening og gått en times tur i skogen med Monti i blant. Og jeg får mange spørsmål om jeg synes det er gruusomt. Men jeg synes egentlig det er mest godt! Stoler jo på mannen. :)

Ellers finnes det badevekt hos foreldrene mine (8 små valper tisset på den vi hadde en gang i tiden, kremt..) og jeg har gått ned 14 kg siden fødsel og er 10 kg lettere enn når jeg ble gravid :o Gøy for meg som har endel jeg bør bli kvitt!

6-ukerskontroll i morgen, 5 dager på overtid. Og jeg må nok innse nå at jeg ikke kan kjøpe klær i str 50 lenger, for hun har vokst ut av flere av plaggene og flere plagg i 56 passer. Snuft :lol:

Et par bilder fra påska:

72850_10151496651787225_1364610328_n.jpg

483707_10151496649807225_2117329184_n.jp

Mormors skatt:

553283_10151493980952225_2027099027_n.jp

Og morfars skatt:

483772_10151489891402225_2079880235_n.jp

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen og jeg var på quiz mens mamma passet - rart og godt å komme seg ut litt! Hvordan synes dere andre det er/var å reise ut uten baby? Fra Tuva var 2-3 uker har jeg reist på LP-trening og gått en times tur i skogen med Monti i blant. Og jeg får mange spørsmål om jeg synes det er gruusomt. Men jeg synes egentlig det er mest godt! Stoler jo på mannen. :)

Så fine bilder:)

Jeg har vært veldig delt jeg altså. Det har vært veldig deilig å komme seg ut på tur/trening, men det er ikke tvil om at det har blitt færre organiserte treninger på Linux i uka (før var det 2 - 3, nå er det oftest ikke noe organisert, ivertfall ikke nå på vinteren), men vi går turer hver dag da (det er stort sett jeg som tar meg av Linux, så jeg kommer meg ut hver dag). Jeg merker at jeg slites mellom det å ha et lite menneske som jeg egentlig vil være sammen med hele tiden, og behovet for å bare være meg alene. Det beste er nesten de der små turene med bare meg og verken hund, barn eller mann. Men de blir det jo ikke så mange av når man har to som skal ha oppmerksomhet (pluss mann). Vi har vært veldig lite ute bare jeg og samboer, men har fått besteforeldre til å passe noen ganger enten for å gå ut å spise, eller bare gjøre vanlige ting. Og det er jo deilig. Men veldig bra å komme tilbake til L. Jeg er nok ganske "dårlig" på å prioritere meg selv sånn sett, og "burde" sikkert be mer om hjelp og pass. Men jeg koser meg veldig med hele min lille familie da. Selv om andre syns jeg "burde" ta litt mer fri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært på så mange lengre eskapader uten barn, men jeg fikk dratt på kino med en venninne en dag, og det var bare kjempedeilig :) Jeg er sånn "ute av syne, ute av sinn"-mamma; når jeg er sammen med mannen og barnet skal jeg helst ha styring, men hvis jeg er på egenhånd så glemmer jeg dem begge glatt :P

Jeg har forøvrig enda til gode å mestre den der "sov mens barnet sover"-greia. Jeg sliter virkelig med å sove i samme rom som ham for jeg blir liksom bare liggende og høre etter lyder, eller vente på at han skal gråte etter mat eller noe sånt. Litt surt, for guttungen sover jo masse, så jeg har jo plenty med potensiel sovetid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forøvrig enda til gode å mestre den der "sov mens barnet sover"-greia. Jeg sliter virkelig med å sove i samme rom som ham for jeg blir liksom bare liggende og høre etter lyder, eller vente på at han skal gråte etter mat eller noe sånt. Litt surt, for guttungen sover jo masse, så jeg har jo plenty med potensiel sovetid :P

Det der greide ikke jeg heller! Vi hadde dog aldri helt håpløse netter over lengre perioder (mend et har vi nå, når jeg har begynt å jobbe igjen!), men jeg skulle ønske jeg var flinkere til det; enten fikk jeg ikke sove, eller så bare gledet jeg meg til L skulle sovne så jeg kunne gjøre alt jeg skulle gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine bilder:)

Jeg har vært veldig delt jeg altså. Det har vært veldig deilig å komme seg ut på tur/trening, men det er ikke tvil om at det har blitt færre organiserte treninger på Linux i uka (før var det 2 - 3, nå er det oftest ikke noe organisert, ivertfall ikke nå på vinteren), men vi går turer hver dag da (det er stort sett jeg som tar meg av Linux, så jeg kommer meg ut hver dag). Jeg merker at jeg slites mellom det å ha et lite menneske som jeg egentlig vil være sammen med hele tiden, og behovet for å bare være meg alene. Det beste er nesten de der små turene med bare meg og verken hund, barn eller mann. Men de blir det jo ikke så mange av når man har to som skal ha oppmerksomhet (pluss mann). Vi har vært veldig lite ute bare jeg og samboer, men har fått besteforeldre til å passe noen ganger enten for å gå ut å spise, eller bare gjøre vanlige ting. Og det er jo deilig. Men veldig bra å komme tilbake til L. Jeg er nok ganske "dårlig" på å prioritere meg selv sånn sett, og "burde" sikkert be mer om hjelp og pass. Men jeg koser meg veldig med hele min lille familie da. Selv om andre syns jeg "burde" ta litt mer fri...

Ingen nevnt, ingen glemt: For noen nyyydelig små barn sonenfolket får altså!

Ikke spesielt aktiv her for tiden, vi har hatt en magisk påske. Vi har reist østover og Tuva har storkost seg med besteforeldrene sine. De kan ikke få nok av henne og jeg har ikke skifta ei bæsjebleie på ei uke :lol: Den kjipe delen av en fin påske er at det er vanskelig å reise igjen - kjipt å bo så langt unna!

Mannen og jeg var på quiz mens mamma passet - rart og godt å komme seg ut litt! Hvordan synes dere andre det er/var å reise ut uten baby? Fra Tuva var 2-3 uker har jeg reist på LP-trening og gått en times tur i skogen med Monti i blant. Og jeg får mange spørsmål om jeg synes det er gruusomt. Men jeg synes egentlig det er mest godt! Stoler jo på mannen. :)

Ellers finnes det badevekt hos foreldrene mine (8 små valper tisset på den vi hadde en gang i tiden, kremt..) og jeg har gått ned 14 kg siden fødsel og er 10 kg lettere enn når jeg ble gravid :o Gøy for meg som har endel jeg bør bli kvitt!

6-ukerskontroll i morgen, 5 dager på overtid. Og jeg må nok innse nå at jeg ikke kan kjøpe klær i str 50 lenger, for hun har vokst ut av flere av plaggene og flere plagg i 56 passer. Snuft :lol:

Gratulerer med dagen som var til L!! Det falt ut igår.

Jeg synes det er rådeilig å dra på hundetreninger. Han er født på søndag og på torsdagen var jeg på hundetrening med de firbente. Jeg savner han selvsagt, men jeg savner jo søsteren også :P Jeg vet mange synes jeg er rar sånn sett, men jeg liker litt alenetid bare for meg selv også. Lader opp batteriet på hundetreninger. Synes ikke det er noe problematisk å gå ifra, Sophia har lagt seg da, da får mannen min alene tid med han å kan ligge og kose bare de to... Noe jeg vet han setter veldig veldig pris på :) Itillegg stoler jeg på han selvsagt og vet jo at Jaran har det like godt med han som med meg... Så jeg er på trening 3 kvelder i uken, + joggetur alene med hundene på morgen og kveld. Som regel merker han ikke at jeg er borte da, siden han sover i sengen/vuggen sin :lol:

Jeg bryr meg ikke om hva folk mener og tror man "burde" gjøre. Alle familier og personer finner sine rutiner og hva som passer dem best... Jeg vet maaaange reagerer på at jeg beholder livstilen vi har med hundene selv med to unger, at jeg drar på hundetreninger, tar han med meg til Sverige på rasekonferanse før han er en mnd gammel osv osv. I don't care.

Fordi jeg vet med meg selv at ungene mine har et flott liv, selv om mammaen er miljøskadet når det kommer til hundelivstilen :P Det kunne ikke brydd meg mindre om at folk mener det er unormalt å reise på hundetrening noen dager etter jeg har født, bare fordi det ikke stemmer med deres "burde". Noen klarer knapt å dra å handle de to første mnd, og jeg respekterer det like mye... Men jeg må innrømme jeg har begynt å bli skarp med tilbakemeldingene hvis folk har en bittelitt ufin tone på hvorfor jeg finner på ting, om jeg ikke har en nyfødt unge hjemme, at jeg må ta det med ro og tenke på han osv. Men det skal sies at jeg finner på lite utenom hund da :aww: Skjer ting på dagtid tar jeg han med meg, for han er enn så lenge enklere enn søsteren :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er sunt å få seg ut å gjøre "egne ting" jeg. Når man er klar for det. Jeg hadde jo sjelden den muligheten før A var rundt 9 mnd og jeg brukte laaaang tid på å roe meg. Det føltes ut som en del av meg var borte og jeg klarte ikke nyte friheten. Tror det var fordi jeg kom så sent i gang. Han hadde jo enten vært inni kroppen min eller tett ved i 18 mnd liksom. Nå savner jeg han når han er hos faren, men jeg klarer helt fint å kose meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig fine bilder fra påsken alle sammen. Det lyser glede og kjærlighet!

Jeg har det vel litt motsatt. Johanne tar ikke flaske og vi vet aldri hvor lenge hun sover, det kan være 5 minutter eller en time. 3 timer i strekk sover hun aldri på dagtid og på kvelden sover hun stort sett ikke. Hvis hun våkner og er sulten er det bare en ting som kan stoppe det. Å utsette far og barn for utrøstelig gråt kommer det ikke noe godt ut av. Så jeg har enda ikke forlatt dem. Det var litt sårt i starten, men nå begynner jeg å innfinne meg med at sånn er det nå. Det blir bedre! Og når pappaen er så grei at han blir med på hundetrening og passer henne så mye han kan mellom ammingene, så hjelper jo det masse! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg landet på å ikke publisere noe på FB om bebis, men har skrevet det i en liten setning i bloggen min, så de som faktisk leser og ikke bare ser på bildene vil faktisk klare å få det med seg. :lol: Blir nok mer om det i bloggen etterhvert. Men føles skummelt å publisere! :o

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig, Yodel!

Heljar på Peppes i dag: "Maten vårres, maten vårres, hvor er du? Her er jeg, her er jeg! God dag, god dag, god dag" Quirky og søt. :) Men jeg vil også dele påska vår. Vi var i byen, fordi vi holder på å pusse opp badet. Men savnet ikke fjellet en eneste gang, for vi har virkelig superfin skog rett ved oss, fine venner og mange andre flott områder i byen å romstere på.

Bilder fra vår påske:

Strand:

8601043590_89ca6f154b_z.jpg

By:

8599943485_0612ce7eb2_z.jpg

Snø:

8586853772_7e9bacbd43_z.jpg

Kvikklunch og kakaobart

8586853218_6d2874e27f_z.jpg

Skapelse

8586854048_19baf48ec6_z.jpg

Sliten gutt av mange opplevelser. :)

8601044808_3eec1b3595_z.jpg

Heljar altså! Jeg er egentlig ikke barne-dame, men om det bare ble en Heljar! Jeg er så fan av han, på en u-creepy måte (må jeg bare understreke, for jeg er så redd for å høres creepy ut :lol: ) Elsker ake-bildet :P

Forøvrig er jeg skikkelig fan av Lill-attitude og. Man lager sin egen vei i livet, punktum finale. Det ække no fasit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Åå så søt 🥰 Teller du ned dagene nå?
    • Det høres ut som en veldig fin ordning  Min senior kan ikke gå så lange turer lengre pga. en dårlig skulder, men samtidig har hun bare ett gir, og det går i hundre hver eneste tur. Så jeg må begrense henne veldig for at den skuldra ikke skal bli enda verre. Hun er jo en liten hund så jeg hadde håpet på å kunnen gå turer med henne i sekk, men det var hun i hvert fall ikke interessert i 🙈 Hun har også blitt fullstendig hemningsløs på sine gamle dager (et snev av demens?), så hvis jeg ikke følger med på henne hele tiden driver hun med de mest utrolige akrobatiske påfunn (som å kaste seg ned trappa), så her er det selvmordsforebygging på daglig basis... Heldigvis har vi Nosework da, som hun elsker. Det er virkelig en fantastisk aktivitet for gamle hunder, og ettersom, det er uoffisielt kan vi konkurrere selv om hun går på medisiner. Til helga skal vi på kurs i Nosework, og i juli er vi påmelding Nord-Norges første Nosework-konkurranse  Så helt dødt er det ikke her, men savner det livet vi hadde før utrolig mye. Dette er første gang jeg har gammel hund, så jeg er nok litt i sjokk over hvor begrensende det faktisk er.  Ellers luftet jeg så smått tanken på å kjøpe ny hund som kan bo hos min mor inntil videre, og hun var ikke helt fremmed for det. Den eneste innvendingen var "men hva gjør vi når jeg skal reise bort?" 😅 Hun og samboeren har hatt hund i "alle år", men nå som pensjonister ønsker de et litt friere liv uten hund. Men en hund som kan bo der, samtidig som jeg har det meste an ansvaret ellers, er kanskje ikke en helt fjern idé? 🤔
    • Hilse på Izuba. Henter i juni.)  
    • Jeg har en eldre hund som ikke kan konkurre eller trene så mye lenger. Hun får lengere turer, masse bad og er mer på hengekøyetur. Hun blir også lånt ut til andre, hun er  med en som jogger korte strekninger , og elsker det. Får jo valp nå, og er utrolig fornøyd med den ordningen.
    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...