Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvem av disse skal til Norge? Oppdatert: da er det bestemt


Benedicte
 Share

Recommended Posts

Oppdretteren vil helst at hun skal være rundt 16 uker når hun sendes over, og jeg håper det betyr at vi kan ta rabiesvaksinen når hun er 13 uker gammel (må jo vente 21 dager etter at den er tatt), slik at hun kan sendes med en gang hun er 16. MEN veterinærene i USA anbefaler at den tas tidligst ved 15 uker. Men jeg vet ikke hvor viktig det egentlig er å følge denne anbefalingen. To uker til eller fra, har det stor betydning montro? Jeg tror ikke det er en egen regel for dette nemlig. For om vi venter med å rabiesvaksine til hun er 15 uker, så kan hun ikke komme hit før hun er 18 uker, og DET klarer jeg ikke :whistle:

Hva sier vaksineprodusenten? For rabisin fra Merial som brukes i Norge, så står det f.eks. "Hund og katt: 1 dose fra 3 måneders alder." http://www.felleskatalogen.no/medisin-vet/rabisin-vet-merial-563190

Så hvis vaksinen som brukes der borte har retningslinjer som sier 15 uker, så må du forholde deg til det. Mattilsynets sider sier jo "Hunden skal være vaksinert mot rabies etter vaksineprodusentens anbefaling (vanligvis tidligst når den er tre måneder gammel).", så i utgangspunktet er det jo mulig å vaksinere fra 3 mnd hvis det er anbefalt/"godkjent" fra vaksineprodusentens side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Si hei til Pim! :D :D

Ha ha, ekspert-uttalelser og ekspert-uttalelser. Her er iallefall mitt inntrykk av bildene, men bilder er noe helt annet enn å se de "live". Tispe 1: Best skåret hode (men ingen av hodebildene er

Etter de nye bildene blir jeg enda mer sikker på tispe 1, jeg Benedicte. Hun er den som slår meg som vakrest på hvert bilde, har det beste hodet, og viktigst av alt- ser ut til å være i super balanse

For en lekker liten Pim!

Gratulerer så mye :)

Takk :) ! Og ja, nå klarer jeg ikke å ta øynene vekk fra bildene av henne :)

Angående rabiesvaksinen, så blir jeg veldig forvirret... Det var vel Wildah her inne som sa at de ulike delstatene har ulike lover for når rabiesvaksineringen tidligst kan tas? Det samme fant jeg her:

Rabies vaccines

are given between 16 and 26 weeks of age in most states (governed by law)

http://www.petplace.com/dogs/canine-vaccine-recommendations/page1.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei lille frøken Karisma ala Pim!

My favorite too.. jeg har funnet frem lille basenjis ting og det gleder meg å vite at den lille frøkna der kanskje går med det neste vinter! (Får se hva Benedicte syns om tingene da..)

Jeg gleder meg VELDIG til å se klærne, snille du! :D Er sikker på at de faller i smak både hos meg og en frysen liten basenjivalp :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) ! Og ja, nå klarer jeg ikke å ta øynene vekk fra bildene av henne :)

Jeg veit akkurat hvordan du har det! I kullet til Imouto var det jo to tisper, og idet det blei beslutta hvem som skulle få leve opp til å bli et knertmonster hos meg, var det liksom så selvsagt at det var henne, og hun føltes som min med en gang. :wub:

Jeg er veldig, veldig glad på dine vegne, og gleder meg masse til å følge dere framover! :cheer:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit akkurat hvordan du har det! I kullet til Imouto var det jo to tisper, og idet det blei beslutta hvem som skulle få leve opp til å bli et knertmonster hos meg, var det liksom så selvsagt at det var henne, og hun føltes som min med en gang. :wub:

Jeg er veldig, veldig glad på dine vegne, og gleder meg masse til å følge dere framover! :cheer:

Ikkesant? Alt forandrer seg nå som jeg vet at hun blir min, for jeg ble plutselig veldig lite objektiv og lille Pim ble bare verdens fineste lille basenji :D

Hun var kjempepen! Gleder meg til å se hvordan hun utvikler seg! Gratulerer :w00t:

Takk :D

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Altså, synes det er litt vanskelig å se når bildet er tatt ovenifra, men jeg elsker beinbygningen hennes! Hun ser så passe ut, ikke for tung og ikke for lett. :ahappy: Fiks et bilde fra siden også. :aww: Fiine Pim. :wub:

Skal prøve å få tak i et bedre bilde :ahappy:

Heeei Pim! :D Gleder meg til å følge henne!

Jeg også! :D

Jeg gleder meg til du får hentet hun sånn at vi kanskje endelige får noen skikkelige bilder. :lol:

Hun ser skikkelig herlig ut! :wub:

Hihi, jeg satt og tenkte på det akkurat. Når hun kommer hit må jeg ta igjen for de få bildene, så det kommer nok til å bli en ganske så massiv basenjispam her i en periode :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er nydelig ut på det siste bildet vi fikk altså! Ittno problem å spore på poter/mellomhender der (selvom vinkelen er crappy slikt sett) og fantastisk nydelig hode med diamantrynker :wub: (Men klarer da å se mye av slike bilder også.. :P )

Tror dette blir veldig bra jeg Benedicte :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...