Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvem av disse skal til Norge? Oppdatert: da er det bestemt


Benedicte
 Share

Recommended Posts

utifra bildene syns jeg tispe nr 1 ser best ut eksteriørmessig :) gode vinkler, bra over/underlinje og god front!

men bildet av nr 2 er ikke rettferdig da den mister fronten og vinklene blir litt feil pga måten den står på.

min stemne går til nr 1 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Si hei til Pim! :D :D

Ha ha, ekspert-uttalelser og ekspert-uttalelser. Her er iallefall mitt inntrykk av bildene, men bilder er noe helt annet enn å se de "live". Tispe 1: Best skåret hode (men ingen av hodebildene er

Etter de nye bildene blir jeg enda mer sikker på tispe 1, jeg Benedicte. Hun er den som slår meg som vakrest på hvert bilde, har det beste hodet, og viktigst av alt- ser ut til å være i super balanse

Jeg kan heller ikke standarden til Basenji, og ikke kjenner jeg rasen godt nok til å vite om eventuelle trender dos og don'ts. Men jeg likte umiddelbart nr. 1 best. Tror nok måten hun viser seg på har en del å si for mitt inntrykk. Men blir hun en hund som virkelig viser seg frem i ringen så er jo det garantert ikke noe negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å strekke tispe to litt framover inne i hodet mitt (manipulere bildet i tankene... he he), og merker jeg er veldig usikker altså.

Ikke på grunn av fargene, det er underordnet, men eksteriørt.

De har begge noen veldig gode kvaliteter.

Vi får bare vente å se til 8-ukers bildene kommer.

AV erfaring synes jeg basenjivalper på 8 uker +/- 3 dager ser ganske like ut i konstruksjonen slik de vil se ut som ferdig utvokste, så jeg prøver alltid å ta slike bedømmelser rundt den tiden om mulig.

Tror nye bilder kommer til helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte tispe 1 best - uten å ha store kunnskaper om rasen. Hun så bare så god ut. Men kragen til tispe 2 var nydelig. Og det at du skriver at noe i deg har lyst til å velge henne, betyr mer enn et par bilder for meg.

Følge mageføløelsen, Benedicte! Den tar sjelden feil.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tispe 1, tispe 1! :cheer: Jeg har tittet litt ekstra på bildene, og jeg prøøøver å se med et innmari utrent utstillingsøye ( :lol:). Det seeer ut som om tispe 2 kanskje er bittelitt overvinklet bak sånn uansett? Og det ser ut som om brystet på tispe 1 er bedre utviklet enn tispe 2 sitt, uansett hvor mye man stiller labbene under henne.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele gjengen :) Tispe 2 er selvfølgelig en av de som sover, hehe.

428662_10150500096792531_639567530_9364201_276257151_n.jpg

FD: Angående kragene, så er tispe 2 sin krage helt hvit. På bildet under er det tispe 1 som ligger helt til høyre, og tispe 2 som ligger som nr to fra høyre.

Der døde jeg :D SE alle rynkepannene og alle de øynene med all den fa*nskapet som lurer bak :D Huffameg :wub:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes egentlig tispe én var finest ut i bildene i første innlegget. Men jeg bare digger laidbacke valper som sover når ting skjer, så derfor skifter jeg svar til tispe to bare pga det siste bildet. :wub:

Kan du ikke lure med deg en ekstra(eller hele gjengen) til meg? De var helt sinnsykt skjønne på det siste bildet der! :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes egentlig tispe én var finest ut i bildene i første innlegget. Men jeg bare digger laidbacke valper som sover når ting skjer, så derfor skifter jeg svar til tispe to bare pga det siste bildet. :wub:

Det hadde vært deilig å få en laidback hund for en gangs skyld! Men det spørs, utifra uttrykket hennes å dømme :lol:

Og selvfølgelig ber jeg han bare sende over en ekstra til deg! :D

Men jeg klarer overhodet ikke å få noe favoritt nå altså. Jeg bytter mening hver time.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele gjengen :) Tispe 2 er selvfølgelig en av de som sover, hehe.

FD: Angående kragene, så er tispe 2 sin krage lik på begge sider. På bildet under er det tispe 1 som ligger helt til høyre, og tispe 2 som ligger som nr to fra høyre.

387745_10150409873722531_639567530_9006013_1195818128_n.jpg

Ser ut som et jevnt og fint kull! De er nydelige begge tispene, skjønner at det er vanskelig. Eksteriørt heller jeg også kanskje mot tispe 1, men jeg har absolutt ikke greie på det...

OT, men på bildet fra de er yngre ser det ut til at tispe 1 hadde jevnere bliss og så har det skrumpet nesten helt inn bare på høyresiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanna: Ja, det hvite krymper ofte en del fra de er født :)

Jeg har fått nye bilder, og er HVERTFALL ikke noe klokere! Hjelp!

Tispe1 står fortsatt bedre og strammere enn tispe2 syns jeg, meeen oppdretteren skal jo beholde den andre tispen selv, så kanskje han fremhever den ene litt? :lol:

Men har tispe1 litt svake mellomhender kanskje, eller poter?

Man kan også se at tispe2 har gode bakbeinsvinkler, men kanskje litt dårligere hylle? Vanskelig å si når hun ikke står like bra som tispe 1.

Den mørkeste er tispe 2, den lyseste er tispe 1. De havnet annenhver her, men den første er altså tispe2.

Vet ikke om det er blitzen som har gjort at den ene ser mye mørkere ut enn den andre, men jeg har spurt og venter på svar.

Edit: har tispe1 bedre knevinkel kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første jeg tenkte når jeg så de første bildene her var tispe 1, og etter de andre bildene holder jeg definitivt fremdeles på henne :) Hun er lekker!

Edit: Hva sier oppdretteren om de? De har jo både kjent på de og sett de i bevegelse, så de burde ha et litt bedre utgangspunkt for å si hvem de synes er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...