Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvem av disse skal til Norge? Oppdatert: da er det bestemt


Benedicte
 Share

Recommended Posts

  • Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Si hei til Pim! :D :D

Ha ha, ekspert-uttalelser og ekspert-uttalelser. Her er iallefall mitt inntrykk av bildene, men bilder er noe helt annet enn å se de "live". Tispe 1: Best skåret hode (men ingen av hodebildene er

Etter de nye bildene blir jeg enda mer sikker på tispe 1, jeg Benedicte. Hun er den som slår meg som vakrest på hvert bilde, har det beste hodet, og viktigst av alt- ser ut til å være i super balanse

Jeg liker tispe 2 best, først og fremst pga de jevne tegningene, det hvite på snuten er jevnere på nr 2 enn 1.

på frk2 går det røde ned til skulderen og litt nedover foten. Jeg skal ikke nekte for at jeg syns slikt er lekkert. Så må eg ikke glemme den fantastiske hvite showige kragen til nr 2.

Og du, jeg så du skrev i AN at dette var siden som ble vist mest til dommeren, jeg syns det er veldig feil å si, for du skal jo stille hunden med den siden til dommeren hvor halen krøller? slik at dommer ser halen best mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du, jeg så du skrev i AN at dette var siden som ble vist mest til dommeren, jeg syns det er veldig feil å si, for du skal jo stille hunden med den siden til dommeren hvor halen krøller? slik at dommer ser halen best mulig?

Nå er det en stund siden jeg har stilt basenji, men jeg troor halen kan "tippes" over på hvilken som helst side? Eller kanskje ikke :lol: Men jeg ser allikevel alltid at basenjifolk stiller med "vanlig" side frem? Dessuten vil den siden vises når hunden skal løpe rundt i ringen.

Edit: okay, nå ble jeg usikker her, kan halen tippes over eller ikke, basenjieiere? :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder er aldri fair - men likte nr 1 best ut i fra eksteriør (igjen ut i fra bilde). Farger og tegninger har jeg ikke peiling på, så det dropper jeg og uttale meg om :lol:

Og etter det jeg nettopp sa om bilder så tispe 2 desidert søtest ut i utrykket :D:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, ekspert-uttalelser og ekspert-uttalelser.

Her er iallefall mitt inntrykk av bildene, men bilder er noe helt annet enn å se de "live".

Tispe 1:

Best skåret hode (men ingen av hodebildene er optimale)

Kort, fin og stram i kroppen, med meget gode vinkler og prima bryst.

God hale/ Halefeste

Pen over- og underlinje.

Vanskelig å se hvordan halsutgang/ halsbue er grunnet måten hodet/hals er strekt på.

Ren rød (bærer ikke tri gen)

Virker "stram og fin"

Tispe 2: Søtt uttrykk. Meget vakker pels/farge. Fordelsaktig tegnet på utstillings-siden.

Godt bryst, gode vinkler, men noe vanskeligere å se da hun lener seg litt bakover.

God hale, halefeste og hylle. Fin over/ underlinje.

Rød med tricolor gen.

Foreløpig favoritt er tispe 1. Hun virker "vakrest" utifra disse bildene, selvom tispe 2 er innmari søt.

Begge er veldig godt innenfor standaren farge/ tegningsmessig, og da er det først og fremst eksteriøret jeg er ute etter.

En god hund har ingen farge.

Vi stiller basenjien som andre hunder, med venstre side inn. Halen tipper vi over på de basenjier som har en hale som kan flippes over. Noen har den stramt til en side, og da får den ligge på den side den er. Andre kan vi flytte den over slik vi vil.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, helt personlig, foretrekker litt asymetriske tegninger i ansiktet (tispe nr. 1), det gir for meg et søtt særpreg. :)

Men tar seg kanskje ikke alltid lite bra ut blant en dommer om man tenker på utstilling? Selvom det såklart er ikke er alt de ser etter.

Begge var jo utrolig søte "rynketroll", da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...