Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvem av disse skal til Norge? Oppdatert: da er det bestemt


Benedicte
 Share

Recommended Posts

  • Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Si hei til Pim! :D :D

Ha ha, ekspert-uttalelser og ekspert-uttalelser. Her er iallefall mitt inntrykk av bildene, men bilder er noe helt annet enn å se de "live". Tispe 1: Best skåret hode (men ingen av hodebildene er

Etter de nye bildene blir jeg enda mer sikker på tispe 1, jeg Benedicte. Hun er den som slår meg som vakrest på hvert bilde, har det beste hodet, og viktigst av alt- ser ut til å være i super balanse

Men kan jeg spørre hvordan man ser om hunden er bærer av tri eller ikke?

Jeg synes også at nr 1 er vakrest, hun ser jo strøken ut. Men nr 2 er utrolig søt, ser mer valpete ut. Men ser du at hun er tri-bærer pga de svarte håra på halen?

Stemmer :)

Leser du ikke tråden, jente? ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig vanskelig å velge, siden det er så stor forskjell på kvaliteten på oppstillingen.

Først og fremst ville jeg bedt om nye bilder av tispe 2. Hehe.

Men av det jeg kan se nå (uten å kunne rasen noe spesielt godt, ser kun utifra personlig mening og generell anatomi)

Jeg synes tispe 1 ser større og kraftigere enn tispe 2, men dette kan jo både være negativt og positivt.

Ser ut som at tispe 1 har bedre vinkler, men tispe 2 trekker seg, så igjen, vanskelig å si.

Ser ut som at tispe 1 har dårligere mellomhender enn tispe 2. Men vanskelig å si utifra bildene.

Liker tegningene til tispe 2 mye bedre enn tispe 1.

Alt i alt er det noe jeg liker bedre ved tispe 2 i forhold til tispe 1. Er vel redd at de dårlige bildene skjuler noe :P

Men igjen, jeg ville bedt om nye bilder før jeg hadde bestemt meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke kan ta begge (seriøst.. hvordan velge mellom helskjønn og helskjønn?) så tispe 1! Hun har så fin strimmel bliss, og at det ikke er symmetrisk blir liksom en "it"-faktor synes jeg, litt som forskjellen mellom nøytral vakker fotomodell og karismatisk vakker.. Og jeg syntes hun hadde finere kropp, men jeg har ikke noe greie på dette og ser jo også at oppstilling er jo ikke så rett frem med små livate skrukketroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ser at "alle" seier at hund 2 hadde best teikningar. No har eg overhode ikkje peiling på hundeeksteriør generelt, og iallefall ikkje basenji, men eg synst hund 1 hadde best teikningar. Ho hadde jamnare skilje mellom kvitt og brunt bakover magen (slik det ser ut), og meir markert kvitt i snutepartiet. Eg anar som sagt ikkje om det er bra eller ikkje, men EG likte det :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bedt om flere bilder, og kanskje en liten film også. Jeg elsker ansiktet til tispe 1, og det at hun ser så stram og kraftig ut. Om tispe 2 er like kraftig syns jeg er vanskelig å se. Men jeg elsker tispe 2 sin krage! Helt nydelig, og noe i meg har så lyst til å velge henne. Men tispe 1 ser bare SÅ god ut. Skikkelig søt, men allikevel så stram. Sukk. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bedt om flere bilder, og kanskje en liten film også. Jeg elsker ansiktet til tispe 1, og det at hun ser så stram og kraftig ut. Om tispe 2 er like kraftig syns jeg er vanskelig å se. Men jeg elsker tispe 2 sin krage! Helt nydelig, og noe i meg har så lyst til å velge henne. Men tispe 1 ser bare SÅ god ut. Skikkelig søt, men allikevel så stram. Sukk. :wub:

2 er på en måte få og begrenset - men samtidig gjør det jo ting litt lettere :lol:

Da vi skulle plukke ut Ace stod det mellom 3, nesten 4 hanner. Men flinke til og velge var vi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ingenting om basenji, men er veldig enig i 2nes uttalese - som jeg jo også snakket om i AN-tråden. En får ofte en del gratis hos en hund som vet hvor beina skal stå og som er komfortabel med å ha dem der.

Angående de skjeve tegningene på tispe 1s snuteparti - jeg beholdt jo selv en tispe med slike tegninger, og ja, jeg trengte litt tid på å venne meg til det/bli komfortabel med det. Men det er fordi jeg så veldig foretrekker lyst tegnede tisper, og valpene var åtte uker før noen påpekte for meg at den ene hannhunden også var veldig usymmetrisk i hodet - men jeg hadde ikke sett det fordi han var lys og veldig lys på sine respektive sider ;)

Tegninger ER bare farger, selv om de kan gi optiske illusjoner. Mørke snuteparti på berner KAN virke lengre og mer snipete, men det er mest slik om begge sider er mørke.

Jeg tenker ikke på Foenix' tegninger lenger - dog, jeg stiller henne opp med den lyseste siden foran dommerbordet, selv om det er "feil" side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel egentlig ikke peiling.. Men ville kanskje valgt nr 1

Hun ser litt "hel" ut i kroppen..(Spenstig..kanskje?) Kanskje er det vinklene bak?

2ern er kanskje mere valpete i kroppen..Er hun minst? Men Tegningene på henne liker jeg best. v

Men egentlig ville jeg vel ikke valgt før jeg hadde sett dem IRL...

Lykke til med valget.begge var kanonfine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus

Nydelige valpiser begge to utifra bilde, nå klarer ikke jeg se noe eksteriørmessig men tispe nr. 1 var helskjønn :wub: Har fulgt med på tråden her litt, og er litt nysgjerrig. Hva har oppdretteren sagt om disse to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...