Gå til innhold
Hundesonen.no

Hare hare krishna døden skal du lide, og andre misforståtte sangtekster!


Lola Pagola
 Share

Recommended Posts

På folkehøgskolen sang vi "You've god a friend" i musikklassen. En dag vi øvde, kom andre verset slik, helt synkront:

"If the sky above you

should turn dark and full of clouds

and that old north wind should begin to blow

Keep your HEADS together and call my name out ...." og lengre kom vi ikke, for da lo alle.

Og, ikke noe kødd med HenniNg Olsen altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 182
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

He, he... Fikk nettopp en mld fra en voksen mann som i mange år hadde sunget "I´m a dick with a glove" - og som plutselig hadde skjønt at sangen gikk "I´m addicted to love"...

Min kjære mor skrudde alltid opp lyden da denne kom på radioen, og sang med av hjertens lyst: "I'm honey, honey, honey, honey..." Og jeg fikk meg aldri til å fortelle henne hva de egentlig sang

Og NÅ kom jeg på den sangteksten jeg hadde tenkt å skrive forrige gang denne tråden var aktiv... Jeg gikk i mange mange år og trodde at teksten i Mama Mia gikk sånn: "Mama Mia - here we go again,

Guest Snusmumrikk

Frank Cinatra synger: Love and marriage, they go together like a horse and carriage, this I tell you brother, you can't have one without the other... jeg trodde han sang horse and carrot, noe som gav en litt annen mening ettersom den ene da vil spise opp den andre. Men i mange tilfeller er kanskje min versjon nærmere sannheten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janove Ottesen (Kaizers Orchestra) er ikke kjent for å synge så tydelig,å da blir det et par missforståelser hos folk,her er noen av de jeg har hørt om:

Feil: ".....brunosten rive!"

Rett." ....(eg e) blind,hosten rive!"

Feil:" Eg har kjøttdeig mellom beinå når eg går."

Rett:"Eg har kjetting mellom beinå når eg går."

Feil:"maiskorn,maiskorn,maiskorn maaiskoorn!"

Rett:"Maestro,maestro,maestro,maestroo!"

Feil:"men tiå har vært snill mot mi tante"

Rett:"men tiå har vært snill mot mitt håndtverk"

Vet det er mmange fler,men kommer ikke på noen :rofl:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"It's a doggie-dog world" som en vis dame en gang sa :)

Ellers så gikk det opp for meg for et par år siden (i en alder av ca 23) at det var noe rart med navnene til brødretrioen i Brødrene Dal. Gaus, Roms og Brummen.. Da jeg kjørte forbi E6'n og så skiltet Brummendal så gikk det plutslig opp et lys for meg :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janove Ottesen (Kaizers Orchestra) er ikke kjent for å synge så tydelig,å da blir det et par missforståelser hos folk,her er noen av de jeg har hørt om:

Feil: ".....brunosten rive!"

Rett." ....(eg e) blind,hosten rive!"

Feil:" Eg har kjøttdeig mellom beinå når eg går."

Rett:"Eg har kjetting mellom beinå når eg går."

Feil:"maiskorn,maiskorn,maiskorn maaiskoorn!"

Rett:"Maestro,maestro,maestro,maestroo!"

Feil:"men tiå har vært snill mot mi tante"

Rett:"men tiå har vært snill mot mitt håndtverk"

Vet det er mmange fler,men kommer ikke på noen :rofl:

Feil: Sving din mamma!

Rett: Sving din hammer!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"It's a doggie-dog world" som en vis dame en gang sa :)

Ellers så gikk det opp for meg for et par år siden (i en alder av ca 23) at det var noe rart med navnene til brødretrioen i Brødrene Dal. Gaus, Roms og Brummen.. Da jeg kjørte forbi E6'n og så skiltet Brummendal så gikk det plutslig opp et lys for meg :D

Aldri tenkt over, jeg trodde han het Brumund :P Ikke at det eller var noe særlig logisk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en venninne som lenge trodde de syngte "colonyyyy, COLONY. colonyyy, COLONY" :P

Om noen har hørt Alice Cooper sin.sang som heter eighteen, så jeg lenge at han syngte: "I'm empty, and I dont know what to say. EMPTY I get confused everyday" osv, mens det såklart var empty byttet ut med eighteen :P

Så har vi Rolling Stones med Angie. Jeg trodde Mick Jagger syngte "with no loving in our souls and no money in our cards. You can't say were satisfied..."

Og brøt så ut til sambo: "hadde de kredittkort da rolling stones var unge??? Siden han synger at de ikke har penger på kortene sine."

... ja. Teksten er jo egentlig: "With no loving in our souls and no money in our coats You can't say were satisfied"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så gikk det opp for meg for et par år siden (i en alder av ca 23) at det var noe rart med navnene til brødretrioen i Brødrene Dal. Gaus, Roms og Brummen.. Da jeg kjørte forbi E6'n og så skiltet Brummendal så gikk det plutslig opp et lys for meg :D

Aldri tenkt over, jeg trodde han het Brumund :P Ikke at det eller var noe særlig logisk

Han heter Brummund, for det heter Brummunddal.

Angående Bryan Adams, har jeg hørt ham si i et intervju at det kan være både six-string og sex dream, det kan vi få velge selv.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående Bryan Adams, har jeg hørt ham si i et intervju at det kan være både six-string og sex dream, det kan vi få velge selv.

Det gir ingen mening. "I've got my first real sex dream(???), bought it at the five-and-dime, played it till' my fingers bled.." og så videre. Hvor kan man få kjøpt sexdrømmer nå for tiden, og hvordan spiller man på de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Han heter Brummund, for det heter Brummunddal.

Angående Bryan Adams, har jeg hørt ham si i et intervju at det kan være både six-string og sex dream, det kan vi få velge selv.

Han sa vel også at han ikke hadde tenkt på at den kunne oppfattes sånn, men folk kunne tolke den som de ville. Sexdream gir jo ingen mening med resten av teksten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til the bloodhound gangs Foxtrot Uniform Charlie Kilo, klarer jeg alltid å si Unicorn istedet for Uniform, selv om jeg VET det er feil! :P

Samme til en Kaizers sang, hvor det er "Det kan sjå ut som du vinke, men eg ser på når du drokne" så legger jeg jeg til "i sminke" i hodet..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gir ingen mening. "I've got my first real sex dream(???), bought it at the five-and-dime, played it till' my fingers bled.." og så videre. Hvor kan man få kjøpt sexdrømmer nå for tiden, og hvordan spiller man på de?

Vet ikke hvor man får kjøpt de, men det går da fint an å spille på en, gjør det ikke? :shifty:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gir ingen mening. "I've got my first real sex dream(???), bought it at the five-and-dime, played it till' my fingers bled.." og så videre. Hvor kan man få kjøpt sexdrømmer nå for tiden, og hvordan spiller man på de?

Tja, jeg har sett for meg at det kunne vært et playboy-blad, en pin up-poster eller lignende - en ung gutts første kåthet som assisteres av en lettkledd dame på glossy papir gjemt under et gulvbord på rommet. Jeg tror ikke teksten er ment å leses i en 2012-kontekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg har sett for meg at det kunne vært et playboy-blad, en pin up-poster eller lignende - en ung gutts første kåthet som assisteres av en lettkledd dame på glossy papir gjemt under et gulvbord på rommet. Jeg tror ikke teksten er ment å leses i en 2012-kontekst.

Ehm.. Men når du hører på teksten og hører etter, så er det jo uomtvistelig at han synger SIX-STRING. Folk med skitten fantasi altså. Makan! :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm.. Men når du hører på teksten og hører etter, så er det jo uomtvistelig at han synger SIX-STRING. Folk med skitten fantasi altså. Makan! :P

Nå synes jeg du er ****** nedlatende.

Denne tråden er vel en manifestering av at folk har hørt feil ofte, til mange ulike sanger?

For øvrig har jeg personlig hørt det som six-string, men jeg har ikke noe problem med å skjønne at folk hører det som sex dream eller g-string for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...