Gå til innhold
Hundesonen.no

Hare hare krishna døden skal du lide, og andre misforståtte sangtekster!


Lola Pagola
 Share

Recommended Posts

  • Svar 182
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

He, he... Fikk nettopp en mld fra en voksen mann som i mange år hadde sunget "I´m a dick with a glove" - og som plutselig hadde skjønt at sangen gikk "I´m addicted to love"...

Min kjære mor skrudde alltid opp lyden da denne kom på radioen, og sang med av hjertens lyst: "I'm honey, honey, honey, honey..." Og jeg fikk meg aldri til å fortelle henne hva de egentlig sang

Og NÅ kom jeg på den sangteksten jeg hadde tenkt å skrive forrige gang denne tråden var aktiv... Jeg gikk i mange mange år og trodde at teksten i Mama Mia gikk sånn: "Mama Mia - here we go again,

Ang Hennig Olsen og slikt, eg trudde lenge at Fam Irvoll var kort for familien Irvoll, og har aldri registrert kven dei var eller kva dei dreiv med, men har no brått fått med meg etter å ha sett Masterchef at Fam Irvoll faktisk kun er ein person. Utan at eg framleis veit noko meir. :ahappy:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang Hennig Olsen og slikt, eg trudde lenge at Fam Irvoll var kort for familien Irvoll, og har aldri registrert kven dei var eller kva dei dreiv med, men har no brått fått med meg etter å ha sett Masterchef at Fam Irvoll faktisk kun er ein person. Utan at eg framleis veit noko meir. :ahappy:

Haha! Minner meg om at jeg ble ganske gammel før jeg fant ut at Daniel faktisk er et guttenavn :aww: Var nemlig en på barneskolen som het det, og jeg fant aldri ut om det var gutt eller jente. Og siden jeg helte mest mot jente, ble Daniel et jentenavn :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stonehenge sangen til ylvis.

Completely without the technology (technologai)

We have to die

Jeg skjønte ikke hvorfor de måtte dø.. lå å grublet på det en natt jeg ikke fikk sove, før jeg endelig skjønte at det var today og ikke to die...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd! Mye jeg kjenner meg igjen i og det er mange sanger jeg har sunget feil opp i gjennom åra :P

Jeg har alltid tatt feil av en tippereklame på radioen jeg. Helt siden jeg var liten har jeg trodd at de sa: "Vi Å Vi ÅVi!" Som ikke gir noe mening :P

De sier: "vi taper aldri!" :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo en reklame for Fargeriket, eller noe, på radioen om dagen.. "Hei, jeg heter *****" sier den ene figuren. Javel, tenker jeg, det var jo litt av en reklame.... Til jeg hadde hørt den ca. 20 ganger, og skjønte at det var Saga, og ikke *****...

Red: her har vi et ord forumet ikke liker :lol: s.a.t.a.n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn lærte vi en jødisk sang når vi var små... Sannsynligvis fordi begge mine foreldre alltid har vært veldig opptatt av religioner.

Slalom, slalom, slaloooooom bakkeeeeen..

Den går vist egentlig sånn her;

Shalom alechem malache ha-sharet malache elyon,

mi-melech malche ha-melachim Ha-Kadosh Baruch Hu.

Bo'achem le-shalom malache ha-shalom malache elyon,

mi-melech malche ha-melachim Ha-Kadosh Baruch Hu.

Barchuni le-shalom malache ha-shalom malache elyon,

mi-melech malche ha-melachim Ha-Kadosh Baruch Hu.

Tzet'chem le-shalom malache ha-shalom malache elyon,'mi-melech malche ha-melachim Ha-Kadosh Baruch Hu.

Akkurat hvorfor vi sang slalom bakken er fortsatt uvisst, og mamma har alltid fundert på hvor i teksten det passet inn...

Vi sang også denne, men vi sang den slik (både på skolen og hjemme faktisk):

Hevenu shalom aleichem

Hevenu shalom aleichem

Hevenu shalom aleichem

Hevenu shalom, shalom, shalom aleichem

Jeg blir så glaaad når jeg ser deg

Jeg blir så glad når jeg ser deg

Jeg blir så glad når jeg ser deg

Jeg blir så glad, så glad, så glad når jeg ser deg.

(Eller, som de morsomste i klassen sang: Jeg står på slalom i bakken, jeg står på slalom i bakken ...++)

Kanskje det er to forskjellige sanger forresten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sang også denne, men vi sang den slik (både på skolen og hjemme faktisk):

Hevenu shalom aleichem

Hevenu shalom aleichem

Hevenu shalom aleichem

Hevenu shalom, shalom, shalom aleichem

Jeg blir så glaaad når jeg ser deg

Jeg blir så glad når jeg ser deg

Jeg blir så glad når jeg ser deg

Jeg blir så glad, så glad, så glad når jeg ser deg.

(Eller, som de morsomste i klassen sang: Jeg står på slalom i bakken, jeg står på slalom i bakken ...++)

Kanskje det er to forskjellige sanger forresten :P

Hmm, mon tro om det er det vi også gjorde, hørtes kjent ut i hvertfall. Men vi sang de ikke på skolen tror jeg...

Jeg og minr brødre var tydeligvis noen av de morsome, vi sang slalombakken versjonen :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde alltid Åge Aleksandersen sang "... og fuglan ska vi svei", og forsto vel aldri helt hvorfor han ville svi fuglene. Dialekt er ikke lett når man er liten. :P

Jeg er trønder og måtte google teksten nå for jeg har fram til i dag trodd det samme
  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som er standard når de diskuterer slikt på radio er jo Vengaboys sin "We're going to Ibiza" som mange tror er "We're going to eat pizza", og da i sammenheng: "After takeoff we're gonna pump up the soundsystem, cause we're going to eat pizza" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Underneath my skin there's an eagle

Underneath these clouds there's an ego

Underneath my sin there's an eagle

Underneath this, underneath this...

Underneath my skin there's an eagle

Underneath these clouds there's an ego

Underneath my sin there's an eagle

Underneath these clouds there's an ego

Jeg trodde lenge det var "underneath my skin there's a negro"

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

For en del år siden hadde ei venninne bursdag, og jeg sendte henne min yndlingssang når det kom til bursdagssanger,
Flipsyde - Happy birthday. Fikk melding i retur hvor hun ikke skjønte hva greia med sangen var.
Sangen handler om abort :icon_redface: Etter det begynte jeg å virkelig høre på tekstene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en del år siden hadde ei venninne bursdag, og jeg sendte henne min yndlingssang når det kom til bursdagssanger,

Flipsyde - Happy birthday. Fikk melding i retur hvor hun ikke skjønte hva greia med sangen var.

Sangen handler om abort :icon_redface: Etter det begynte jeg å virkelig høre på tekstene.

Omg hvordan kunne du unngå å høre teksten :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, mon tro om det er det vi også gjorde, hørtes kjent ut i hvertfall. Men vi sang de ikke på skolen tror jeg...

Jeg og minr brødre var tydeligvis noen av de morsome, vi sang slalombakken versjonen :aww:

Noen synger også den sangen uten heveneu foran, ;) Kan hende det er der du har det fra? Vi sang den mye i kirka faktisk, på diverse gudstjenester oppigjennom. (Komf leir f.eks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...